Moderátor: Moderátori
ANDi napísal:A maju aspon tlmocnika?
PetRus napísal:Severna tunelova rura-zapadny portal (STR-ZP):
- kalota: vyrazene 158m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen (ustupok): 150m. krok 3,4m. 7,8 a viac metrov za 24h
- dno: 112m. krok 4m. 8 a viac metrov za 24h
Momentalne sa robi ustupok
Severna tunelova rura-vychodny portal (STR-VP):
- kalota: 120m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen: 117m. krok 3,4m. 6,8m za 24h
- dno sa nerobi
Momentalne sa tam nic nerobi
Juzna tunelova rura-zapadny portal (JTR-ZP):
- kalota: 21m. krok 1m. 2 a viac metrov za 24h
- ustupok 19m. krok 2m. 4 a viac metrov za 24h
- dno: 18m. krok 4m. 12 a viac metrov za 24h
Momentalne sa vrta dazdnik
Jedna vec sa tu asi este nespominala a to ,ze Taliani maju stavebne povolenie nielen na NRTM ale aj na taliansku tunelovaciu metodu Adeco-rs. Viac napr. tu: http://www.ita-aites.cz/files/tunel/200 ... 1_09-8.pdf
V skratke: Zvysovanie tuhosti celby, otvaranie v plnom profile, primarne ostenie a v tesnom zavese betonaz sekundarneho ostenia.
Nasvedcuju tomu aj “predcasne” skoro zmontovana forma na sekundarne ostenie a zaparkovany Soilmec ST60 (http://www.soilmec.com/en/products/micr ... -by-puntel) na zapadnom portali
miroslaw napísal:Zmontovaná forma na sekundárne ostenie http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=29221
plš napísal:Keď som spätne nalistoval môj opľúvaný príspevok 23.6.2015 z 20,26 hod a PetRusov príspevok, udrelo mi do očí "dzeška nedobre"! Tak som si to preveril:
PetRus píše štýlom, že v tunelovej rúre sa razí každá úroveň /kalota, ústupok, dno/ samostatne. Veď rozhranie týchto vrstiev musí byť upravené ako cesta a tá po každom "odstrele" musí byť prejazdná /hlavne rampy medzi kalota/stupeň, stupeň/dno/.
A/ Zoberme si SevTR na ZP /Ľavá TR dľa Počiatka/, kde nás zaujíma, za akú dobu sa vyrazí 100 m celého profilu /t.j. všetky 3 vrstvy/:
100:3,4 + 100:7,8 + 100:8 = 29,4 + 12,8 + 12,5 = 54,7 dňa
teda výkon je: 100:54,7 = 1,8 m/deň +- nejaké centimetre podľa geologickej situácie
B/ v opľúvanom príspevku som vyčíslil, že tunelári, aby stihli Višňové do termínu, potrebujú vyraziť 469 m/mesačne
teda na 4 čelby x výkon 1,8m/deň x 30 dní/mesiac = 216 m/mesiac
čo je len 46% potreby
"co včul", moji múdri diskutéri, rozmýšľajte a píšte!!!
PS: predpokladám, že myšiaci Vám zo stola neutiekli, preto sa na rozsiahle príspevky nedvolávam
miro2786 napísal:miroslaw napísal:Zmontovaná forma na sekundárne ostenie gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=29221
Inak Miroslaw,ty si to tam bol fotit, čo tie kamióny vzadu? konštrukcie na budúcu betonárku? alebo je to niečo iné?
plš napísal:Odkazovať na blog M. Marušica si ani nedovoľujem, nakoľko tie prvé ústaotvárajúce články o TBM sa časom z blogu stratili /neviem, či tu hral čas, či "závadnosť obrázkov"/.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.