D3 Svrčinovec - Skalité

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 22. Feb 2015 22:20

slafko1 napísal:Pozerám, že na moste Čadečka SO 245 celkom pokrok - Strabag maká. Ale prekvapivo aj Doprastav...

Slafko, presnejšie vyjadrenie by bolo: na moste Čadečka SO 245 celkom pokrok - subky od Strabagu makajú /SMS BB od Eurovie je subka na stlpy, miestna subka na oc. dvojtrám -písali sme, nalistuj o 2-3 strany dozadu/. Detto na DPS-áckom Vŕšku /DPS šp je subka na stĺpy, ďalšia miestna subka na oc. dvojtrám/.
Hlavný most 237-10 vyzerá s trošku väčšími rozostupmi pilierov, ako fotil Atlantis na JaJa1 v susedstve toho kritického na Iliašovciach gallery/image_page.php?album_id=158&image_id=12693 - DPS má tu dlhší /biely/ nos /pre TomášPO/. Až teraz sa ukazuje, čo je dôvodom, prečo DPS na MÚK nahodil pekelné tempo. Voči Vŕšku alebo Čadečke je na MÚK nepomerne oveľa viac práce.
Čo sme mali pred 4-5 stranami slovnú prestrelku, že medzi tunelom Svrčinovec a dvojmostom je krátky pevný úsek. Tak DPS v tomto úseku pred tunelom bude mať výrobňu, z ktorej sa bude hotový dobetónovaný segment vysúvať smerom na druhú stranu údolia /smer Čadca/. Teraz na betonárskej výrobni skompletovali ten biely nos, čo pomôže pri vysúvaní mostovky na piliere. A zvyšok medzi výrobňou a tunelom musí stačiť chlapom z MTS, aby obhospodárili hlušinu aj materiál na tunel aj únikovú štôlňu.
Čo je potešujúce, že začína byť vidno prácu aj na pilieroch mostov, čo stavia VHS. Uvidíme, ako sa VHS vysporiada so subkami. Bez nich VHS bude meškať nie mesiace, ale nepomerne viac.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod ANDi » 22. Feb 2015 23:10

Tomas PO napísal:stale nerozumiem technologii budovania tejto konstrukcie. laicky sa opytam, na tu prvu, bielu, rebrovanu konstrukciu sa akokeby dosuva odzadu ta ocelova?


Obrázok

Ani podla mojho gifu nerozumies? Tie ocelove nosniky sa postupne zvaruju a cely most sa vysuva. Ten nos na zaciatku je tam len kvoli lahsiemu navadzaniu, resp. preklenutiu medzery medzi jednotlivymi piliermi a ked bude most cely vysuty, tak sa odstrani.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Tomas PO » 23. Feb 2015 00:02

ano, uz rozumiem, vdaka. cize zozadu 'tlacia' celu konstrukciu. ako ju ale tlacia??
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod ANDi » 23. Feb 2015 00:19

Chlapi jedia vela halusiek...
Hydraulicky, pridaval som nedavno video z vysuvania v UK viewtopic.php?p=164153#p164153
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jonathan » 23. Feb 2015 08:27

Jedna poznamka. Tento most bude iny ako Cadecka alebo Vrsok. Tento most mude bude profilom taky "klasicky", akurat sa nebude budovat debnenie na pevnej skruzi (rozumej na mieste), ale most bude vybetonovany pred portalom a potom vysuvany na miesto.

O tom, ze to bude takyto most hovori nachystane debnenie za vysuvacim nosom 24932

Takouto technologiou bol budovany most na MUK PB Centrum 6560
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 627
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Viktorius » 23. Feb 2015 09:14

Tie technologie mi pridu velmi pomale oproti vozickarom alebo niecim takym...no niesom odbornik a neviem ktoru mozno kde a ako vyuzit
Viktorius
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 19
Založený: 20. Nov 2013 18:09

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod robertko » 23. Feb 2015 10:12

tak ide len o to akú technológiu má daná firma voľnú ... a či je možné ju realizovať na danom moste
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod eric987 » 23. Feb 2015 12:11

A ake su naklady pri pouziti tej-ktorej technologie. Vysuvanie v zasade patri medzi tie najefektivnejsie, ak ide o dlhsie mosty
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod mareks96 » 23. Feb 2015 15:07

Dokonca uz vo vizualizacii na YT bolo povedane ze hlavny nost na MUK svrcinovec bude vysuvany aby sa co najmenwj obmedzovala doprava na 1/11
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 28. Feb 2015 13:01

Na Dialnica.info som zistil podozrivo čerstvé obrázky http://dialnica.info/dialnice/D3_Svrcin ... alite.html /podľa bieleho nosa na hlavnom moste 237-10 MÚK/.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod peterle » 28. Feb 2015 21:18

peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod ANDi » 28. Feb 2015 22:38

Je to na predchadzajucej stranke...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod jarino » 01. Mar 2015 00:14

Viktorius napísal:Tie technologie mi pridu velmi pomale oproti vozickarom alebo niecim takym...no niesom odbornik a neviem ktoru mozno kde a ako vyuzit

Práveže je to rýchla a efektívna metóda. Len most musí mať konštantné zakrivenie a konštantnú výšku prierezu. Prvý krát na Slovensku sa staval touto technológiou most na Štrbe nie tak dávno. Tu je o tom pekný článok: http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/mo ... realizacie Jeden cyklus trval jeden týždeň a za ten čas dokázali spraviť nových 20,5 metra(váhadlá spravia 5 metrov). V ideálnom prípade mohli spraviť za mesiac až 80 metrov. Len nikdy ten ideál neexistuje...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod garip » 01. Mar 2015 09:54

aj na useku Hubova - Ivachnova sa ide robit 1 most vysuvanim, ten most nie je v obluku, ale v priamej, takze tam by teoreticky tych 80m za mesiac spravit mohli, no mohli :D
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dialnicaD3 » 05. Mar 2015 21:28

Asi sa pôjdem just pozrieť na MUK Svrčinovec, ako postupili s mostovkou.
Informačný portál ohľadom výstavby diaľnic v Žilinskom kraji: http://www.zilinskedialnice.sk
dialnicaD3
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 1602
Založený: 11. Dec 2012 16:34

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Pekos » 07. Mar 2015 19:14

perfektna praca kamo..
Pekos
diskutujúci
 
Príspevky: 107
Založený: 11. Jún 2014 14:46

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Kanky » 08. Mar 2015 22:32

dnes za sera som stihol aspon jednu z I/12
25213
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Kanky » 09. Mar 2015 22:27

Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod miroslaw28 » 16. Mar 2015 21:59

V súčasnosti je na tuneli Poľana vyrazených 265 m kaloty,209 m lavice a 160 m dna. Razenie sa realizuje od západného portálu. Na východnom portáli prebiehajú práce na zárubnom múre. V tuneli Svrčinovec je v súčasnosti vyrazených 95 m v kalote, 65 m v lavici a 48 m dna od západného portálu. Na východnom portáli prebieha odkop 1. kotevnej úrovne.(info asi z polovice až konca januára)
miroslaw28
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 16. Mar 2015 21:52

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod dialnicaD3 » 17. Mar 2015 08:19

Nejako takto bude prebiehať betonáž na hlavných mostoch MUK Svrčinovec.
https://www.youtube.com/watch?v=wJRJoWyRpBA
Informačný portál ohľadom výstavby diaľnic v Žilinskom kraji: http://www.zilinskedialnice.sk
dialnicaD3
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 1602
Založený: 11. Dec 2012 16:34

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Tomas PO » 17. Mar 2015 11:51

hm, ako vysunuli ten most?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod plš » 17. Mar 2015 12:42

Tomáško, 19-20-ta sekunda. Deje sa to hydraulickými lismi pod betónovacím stolom vo výrobni, do ktorej si celý cyklus pozeral. Je pravda, že to nezačína od začiatku, ale niekorého bodu cyklu.
No toto, študent vyučuje nás dospelákov...
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Tomas PO » 17. Mar 2015 13:03

jasne, takze ta hydraulika je POD vyrobnou. preto ju nevidiet, ani na SV-SK
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod jarino » 20. Mar 2015 22:48

Článok o razení a primárnom ostení tunela Poľana: http://www.ita-aites.cz/files/tunel/201 ... el-def.pdf na strane 51
Na strane 75 sú fotky z niektorých tunelov na Slovensku.
Pridal som situáciu tunela a štôlne: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=25615
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod garip » 21. Mar 2015 11:39

nieco z clanku:
"Skutečně zastižená geologie (zvětralé jílovce a pískovce) však
ani po vyražení 190 m v kalotě (160 m v opěří a 155 m ve dně)
nedovoluje bezpečnou ražbu bez těchto deštníků. Nutnost
jejich provádění má bohužel za následek výrazné zpomalení
ražeb, čímž dochází ke zpoždění oproti původnímu harmonogramu.
Špatné geologické podmínky rovněž neumožňují
výraznější odstup kaloty od opěří a spodní klenby, což
v důsledku opět zpomaluje postup ražeb. Primární ostění
v současných geologických podmínkách je třeba co nejdříve
uzavírat spodní klenbou, aby se předešlo velkým deformacím
výrubu i nadloží. Aby byly časové ztráty pokud možno co
nejmenší, bude nutné upravit postup výstavby. Do budoucna
se proto například uvažuje i s ražbou z východního portálu. "
"Sociálna demokracia = my si zvýšime platy o 100% a plebsu zvýšime dane a poplatky"
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 673
Obrázky: 213
Založený: 05. Nov 2012 10:44

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.