Koksolam napísal:Cuitam citam, nie je to pekne citanie, je pravda, vela sa toho este musi zmenit, hlavne na Hlavnej cukrarni v bratislave
Napriklad ja stale aj na tomto forume pisem len jedno jedine a aj to je takmer nedosiahnutelne na Slovensku a dovtedy kym to nebude tak nebude ani vyrazne lepsi vyvoj.
To nie je len o MDPT SR. Tento rezort je "zivym" a "lukrativnym" lebo udeluje aj rozne licencie atd. A de facto dava pracu velmi vela ludom, ktori sa staraju o cesty a zeleznice a posty atd. Tu moze byt oddany politik a nemusi byt on sam odbornik a ani sa to neda zastupit takuto siroku skalu vedomosti - len musi mat okolo seba timy odbornikov za kazdu oblast, tychto treba zaplatit a treba vediet presadit tento rezort do priorit. Toto nefunguje.
Ide uz aj o NDS, a.s. a jej pravomoci. Chyba tu stanovenie pravomoci a kompetenci medzi NDS, a.s. a UVO (Urad pre Verejne obstaravanie), aby ked niekto rozhodne tak aby za zle rozhodnutie niesol niekto konkretny zodpovednost - ako priklad uvadzam stavbu D1 Mengusovce-Janovce.
Tu su problemy - spolupraca, zodpovednost a system. MDPT, NDS, UVO.
A mozeme ist dalej. Legislativne problemy a prilis velka byrokracia: pri tendroch a sutaziach. Tender - nefunguje v SR tak ako vo vyspelych statoch a s tym suvisia problemy pri cerpani fondov z EU.
Toto sa musi zmenit a dokial sa toto nezmeni, tento system, tak sa nedaju realne menit dalsie procesy a SR bude tam, kde je teraz - de facto kazdy usek ma nejaky problem. Tam 18 km pre chybu v NDS, tam 25 km spomalenie vystavby a dnes 8 km sa stale nestavia pre spor NDS a UVO.
A potom pri tejto "spolupraci" vznika chaos napriklad pri pravomociach vykupu pozemkov a jednania s ludmi a starostami atd.
Vela nedostatkov. Aj preto vysoke ceny dialnic.