Turecko upravilo rozpočet na r. 2009 tak, že do ministerstva dopravy pribudne 3,64 mld. EIR. Na nové investície pôjde z tejto sumy až 63,1%. Bude tak pokračovať výstavba železničnej rýchlodráhy medzi Ankarou a Istanbulom, otvoria sa nové diaľničné ťahy, dobudujú sa obchvaty a prieťahy v Istanbule, v meste, ktoré je najviac preťažené cestnou dopravou v celej krajine. Zo sumy 3,64 mld. EUR pôjde vôbec až 53,3% do cestnej infraštruktúry. Oproti r. 2008 tak pôjde o celkový nárast do cestnej siete o takmer 67% v rámci novej výstavby ciest a diaľnic. K decembru 2008 Turecko realizuje 403 hlavných projektov v sektore doprava. Pozitívna správa pre cestnú sieť Turecka je fakt, že už v priebehu roka 2008 sa podporil tento sektor sumou 1,6 mld. EUR. Ministerstvo dopravy sa bude snažiť rovnomerne deliť nové investície tak, aby sa podporovali aj iné druhy dopravy ako cestná.
Turecko ešte v r. 2007 disponovalo necelými 1980 km diaľnic a cca. 2141 km ciest diaľničného typu. K 1.12.2008 Turecko disponuje už 2050 km diaľnic, ale hlavne až 9011 km cestami diaľničného typu, ktoré povoľujú aj nižšie technické normy na zhotovenie. Vláda preto radikálne upravila rozpočet, pretože chce mať cesty diaľničného typu vo všetkých regiónoch a v r. 2011 má byť celkový počet cca. 22 500 km.
V súčasnosti najväčším projektom v Istanbule je plán prepojenia európskej a ázijskej časti mesta tunelom s využitím pre metro a železničné spojenie s názvom MARMARAY, pričom v lete 2008 sadokončilo uloženie oceľového plášťa tunelu v hĺbke 60m pod morom.
Zdroje:
http://www.businessinfo.cz/cz/aktuality ... vni/14334/ , Leaders of Highways