Bez ohladu na nazory ci SrT stavat, alebo nie, resp. ci sa to ekonomicky oplati, alebo nie, predkladam vam jeden zaujimavy link s moznym a v praxi overenym technickym riesenim zmeny rozchodu vlakovych naprav pocas pohybu vlakovej supravy:
http://fpedas.uniza.sk/zdal/cisla/3_07/04_klubal.pdf
Predpokladam, ze hlavnym dovodom uvah vystavby sirokorozchodnej trate je odstranenie casovych, financnych a logistickych problemov vznikajucich pri "zdanlivo nevyhnutnej" prekladke tovaru v miestach, kde sa stretavaju trate roznych rozchodov.
Podla horeuvedeneho linku vsak realne existuju technicke moznosti, ako je mozne aj za terajsich podmienok (ze predpokladu zmien vlakovych naprav a upravy trate v mieste stretu roznych rozchodov (nielen trate byvaleho CCCP, ale da sa tym riesit aj este sirsi rozchod existujuci napr. v Spanielsku, Portugalsku, Irsku, ako aj niektore uzsie rozchody), cim by sa teoreticky uplne eliminovala nutnost potreby prekladania tovaru v mieste stretavania sa roznych rozchodov a vyrazne by sa tym prispelo k potrebnej unifikacii europskych zeleznic.
Ocakavam na tuto temu siroku a konstruktivnu diskusiu
Najviac ma zaujimaju nazory tych, ktori sa vyznate v zeleznicnej problematike viac ako ja (a je vas tu takych dost), resp. ake odborneho stanovisko k tomu zaujmete