Moderátor: Moderátori
Môj názor je že v prvom rade by sa teraz mali sústrediť peniaze na výstavbu kritických úsekov na severe.
Ešte k Devilovi, sčítanie určité hodnoty ukáže, lenže si treba uvedomiť že sa robí v období ťažkej krízy keď mnoho nákladných aj osobných aut stojí či už našich aj zahraničných, ale pomerné hodnoty vyťaženia budú zachované.
V čom si s niektorými nerozumieme je názor že sa treba vykašlať na "drahú D1" a radšej postavme R2 resp. R1 cez Nízke tatry a že tá uvoľní dopravu na severe.
A ešte jedna poznámka, stavba plného profilu na severe je viac menej nutná aj z technologického hľadiska - z dôvodu ťažkého terénu a budovania technického zázemia, dočasných stavebných komunikácií, dopravy materiálu a podobne je tu výrazná úspora peňazí ak sa to urobí naraz ako všetky tieto práce robiť na 2x, už len preto, že ochrana prírody a iné orgány tvrdo požadujú po skončení výstavby upraviť okolie a terén do pôvodného stavu.
Ešte k tej dostupnosti, osobne si myslím že dostupnosť D/RC do 50 km mimo miest nad 50 000 obyvateľov a medzinárodných tranzitných ciest je dostatočná,
Ešte k vyťaženosti, keďže D sa stavia na 30-40 rokov dopredu je správne že sa rok po dostavbe javí ako skoro prázdna.
RC medzi ZV a BB dokončená pred cca 30-timi rokmi. Napriek tomu že medzi ZV a BB je kvalitná stará cesta 1. triedy je R1 vysoko vyťažená aj autami jazdiacimi ZV-BB, takže tvrdenie že ZA-MT budú autá miestnych jazdiť po starej ceste nie je ničím podložené.
Sranda bude aj v blízkej budúcnosti, keď sa začne opravovať most na I/18 na vjazde do ZA, ktorý je v havarijnom stave.
stanog napísal: Moje poradie v akom by sa úseky mali začať stavať:
1. PPP3 (netvrdím že to musí byť cez PPP)
2. Dubná skala - Hubová
3. Hubová - Ivachnová
3. Obchvat Levoče
4. ZV-Kriváň
5. Obchvat Bánoviec
Myslis ze by bol problem najst 1 mld € rocne vratane eurofondov a PPP?
Inak neviem preco pri dialniciach nie je kriteriom pri sutazi pomer ceny a rychlosti vystavby.
Ta dialnica predsa kludne mohla byt na rovine na mieste starej cesty .
devil napísal:ved ja som nepisal ze treba 4 pruhy pre 10.000 aut, o to nejde...mam vsak za to ze ak by na severe znamenal poloprofil vyraznu usporu tak sa nad tym treba zamysliet. budeme mudrejsi po scitani dopravy najma na useku m-j.
dragon napísal:Ta dialnica predsa kludne mohla byt na rovine na mieste starej cesty .
A stara cesta by isla kadial? Zrusit sa nemoze.
kaviarista napísal:poloprofil vs. plny profil
Najoptimalnejsim riesenim bolo v minulosti budovat poloprofily s parametrami buducej dialnice. Na rovinach s prevadzkovou rychlostou 160 km/h, tunely 130km/h.
Poloprofil znamena viac ako polovicnu usporu ! Najvacsou polozkou su predsa MUK a tie by sa pre poloprofily stavat nemuseli.
Treba si uvedomiť že Slovensko stojí na výraznom prahu - jestvujúce cesty 1. triedy už nestíhajú ani kapacitne, ani únosnosťou ani bezpečnosťou.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.