R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
36
41%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
52
59%
 
Celkový počet hlasov : 88

Odoslaťod rastislav5 » 11. Nov 2007 21:22

V casopise Verejna sprava 7/2007 venovanom cezhranicnej slovensko madarskej spolupraci sa Madari tvaria, ze juzne trasovanie R3 nie je vobec definitivne:
Rozvoj infraštruktúry na sieti TEN-T (sever – juh)
Hraničný priechod Šahy – Parassapuszta (alt. Štúrovo – Ostrihom)
V úseku Zvolen – Krupina – Šahy – štátna hranica je v súbehu s cestou I/66 (E77) výhľadovo navrhnutá štvorpruhová rýchlostná cesta R3 v pokračovaní rýchlostnej cesty na maďarskej strane po Budapešť. Maďarská strana deklarovala možnosť zmeny trasy rýchlostnej cesty do osi Ostrihom – Budapešť z dôvodov dopravných aj environmentálnych. Vzhľadom na túto skutočnosť, ale aj vzhľadom na hľadanie možností zlacnenia výstavby R3 pri zachovaní výhodnosti dopravných väzieb, slovenská strana študuje na úrovni technických štúdií aj ďalšie reálne varianty R3, a to trasy Hronský Beňadik – Šahy a Hronský Beňadik – Štúrovo, ktorý však súvisí s výstavbou nového mosta cez Dunaj. Je predpoklad, že v septembri 2007 bude mať slovenská strana relevantné podklady na možnosť pokračovania vzájomných rokovaní smerujúcich k príprave medzivládnej dohody o definitívnom umiestnení tohto koridoru a o mieste prepojenia rýchlostných ciest na spoločnej hranici. http://www.civil.gov.sk/p17-2007-7/p17-c7-2007-16.shtm

September 2007 uplynul, neviete niekdo ako sa situacia vyvija?

Aj podla mapy http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=53787#53787 Madari rychlostnu komunikaciu zo Siah na Budapest neplanuju, naopak, zo Sturova planuju dialnicu.

Ak Madari budu trvat na Sturove, ma zmysel tahat R3 do Siah?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod i15 » 11. Nov 2007 23:46

Trasovanie na Sturovo je pre Madarov pochopitelne ovela vyhodnejsie, ale taketo veci nie su zo srandy vecou vzajomnej dohody.
Juzna R3 by mala viest v smere Zvolen-Sahy a nie v zbytocne dlhej peazi s R1...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod aquila » 12. Nov 2007 00:27

tak tak .. urcite nech uz ide R3 od zvolena ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Rio13.zm » 12. Nov 2007 00:39

tak potom naco im je M2 ktora smeruje na sahy ?? to potrebuju aby im tranzit chodil od sturova okolo celej budapesti ?
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod rastislav5 » 13. Nov 2007 12:07

teoretik napísal:Trasovanie na Sturovo je pre Madarov pochopitelne ovela vyhodnejsie, ale taketo veci nie su zo srandy vecou vzajomnej dohody.
Juzna R3 by mala viest v smere Zvolen-Sahy a nie v zbytocne dlhej peazi s R1...

Lenze pokial dohoda nebude, kedze Madari chcu Sturovo, tak sa to asi stavat vobec nebude, lebo sa nestavaju dolezitejsie useky, ktore maju trasu definitivne urcenu. No a cas hra pre Sturovo, lebo Madari planuju pri Ostrihome velke investicie v priemyselnych parkoch.
Precedens s dohodou tu uz je (zajtrajsie zrusenie R2 Trencin - Cesko)
No a kedze ani Poliaci zatial nechcu rychlostnu komunikaciu potiahnut az k hraniciam pri Trstenej, tak sa to cele bude len odkladat.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 13:24

rastislav5 napísal:
teoretik napísal:Trasovanie na Sturovo je pre Madarov pochopitelne ovela vyhodnejsie, ale taketo veci nie su zo srandy vecou vzajomnej dohody.
Juzna R3 by mala viest v smere Zvolen-Sahy a nie v zbytocne dlhej peazi s R1...

Lenze pokial dohoda nebude, kedze Madari chcu Sturovo, tak sa to asi stavat vobec nebude, lebo sa nestavaju dolezitejsie useky, ktore maju trasu definitivne urcenu. No a cas hra pre Sturovo, lebo Madari planuju pri Ostrihome velke investicie v priemyselnych parkoch.
Precedens s dohodou tu uz je (zajtrajsie zrusenie R2 Trencin - Cesko)
No a kedze ani Poliaci zatial nechcu rychlostnu komunikaciu potiahnut az k hraniciam pri Trstenej, tak sa to cele bude len odkladat.


Rýchlostná cesta R3 dávno nie je prioritou a realizujú sa na nej zatiaľ aj tak len obchvaty na 1/2 profil. Nie súvislé úseky a už vôbec nie na všetkých vetvách a sporné je celé trasovanie v strednej vetve, čím logicky je ohrozená aj výstavby od DK či naopak celý možný juh.

Neviem o aký precedens ide ... ČR dávno vypustila D/RC na Drietomu, to SR zaspala ... ale ani tak nie, len oficiálny materiál meškal, lebo v Drietome sa bude stavať cestný obchvat cez SSC (rozhodnutie už v r. 2004).

Na čo Trstená pre Poliakov, keď aktívne stavajú na západ svoje prepojenia ? Na Nemecko, ČR a logicky na slovenské Kysuce. Trstená sa pre nich stala len ako riešenie regiónu a dopravy, tranzit sa presunie na staré aj nové európske koridory a to je aj dôvod, prečo sa D3 stavia podľa možností na plný profil a prečo sa konečne v celej dĺžke vykupujú pozemky atď.

A úprimne: stavať plný profil niekam na Šahy či Štúrovo ? Nebude to reálne tak skoro ... v rámci severo-južného prepojenia sa na Slovensku v priebehu posledných 10 rokov dosiahli zmeny a na dopravný problém sa treba pozrieť novu inak: tvorí sa D1+D3 s napojením na západ, juhozápad Európy, ... na juh sa však skôr bude cestovať po R4 ako po R3. Veď do r. 2012 bude existovať viac ako 50% trasy na R4, z toho peáž dokonca na D1 a aj Poliaci skôr investujú do najchudobnejších regiónov ako na Trstenú.

Na R2 sa aspoň plánujú investície, do 10 obchvatov a do 5 úsekov na 1/2 profil. Na R4 sa plánuje obchvat Svidníka + južná vetva. R7 sa stále len pripravuje. R3 uviazla a aj plánovaný obchvat Hornej Štubne - sa nachádza vlastne v strede dopravných plánov pri trasovaní R3, neudáva presnú trasu, to by sa musel stavať niektorý úsek dlhší ako 10 km na 1/2 profil, aby bolo jasné, kadiaľ sa stavať bude.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod rastislav5 » 13. Nov 2007 21:22

Dialniciar napísal:
A úprimne: stavať plný profil niekam na Šahy či Štúrovo ? Nebude to reálne tak skoro ... v rámci severo-južného prepojenia sa na Slovensku v priebehu posledných 10 rokov dosiahli zmeny a na dopravný problém sa treba pozrieť novu inak: tvorí sa D1+D3 s napojením na západ, juhozápad Európy, ... na juh sa však skôr bude cestovať po R4 ako po R3. Veď do r. 2012 bude existovať viac ako 50% trasy na R4, z toho peáž dokonca na D1 a aj Poliaci skôr investujú do najchudobnejších regiónov ako na Trstenú.



Pochybujem ze D1 a R4 vyriesia severo-juzne prepojenie. Ked sa pozrieme na Budapest ako z nej ako luce vychadzaju planovane dialnice a rychlostne cesty, tak na juh ich vychadza mnoho (pricom nedavno pribudla dialnica cez Sarajevo do blizkosti Dubrovnika), ale na sever nesmeruje nic! Pritom vacsina dopravy zvedena z juhu do Budapesti smerujuca do Polska musi prejst cez stredne Slovensko, predsa nepojdu cez Bratislavu alebo Kosice.
Na trase cez stredne Slovensko je Zilina, Varsava, Gdansk, Krakow, ale najma novovytvarane sumestie Silesia, ktore tvoria Katowice a prilahle mesta s poctom obyvatelov vacsim ako Varsava (preto na rozdiel od blizsienaokolo, ktore spaja Budapest s Krakowom namiesto s 3 nasobne vacsou aglomeraciou okolo Katowic si myslim, ze hlavna dopravna tepna bude viest cez Zilinu).
Tlak na dokoncenie R3 preto bude smerovat na Slovensko z Budapesti, pricom oni si svoju dialnicu do Ostrihomu urcite potiahnu, lebo ju budu potrebovat kvoli blizkosti Budapesti a priemyselnym parkom. Na Sahy sa asi vykaslu, lebo tam je toho skutocne malo na rychlostnu komunikaciu. A preto si myslim, ze R3 nakoniec pojde cez Hronsky Benadik, aj ked ma to netesi. Keby si to uvedomila Banska Bystrica, uz davno mohlo byt prepojenie so Zilinou hotove a mozno by sa aj Madari prisposobili. Naopak, ked sa budu Slovaci natahovat (co sa teraz nezvratne deje), budu sa musiet prisposobit Budapesti.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod Dialniciar » 13. Nov 2007 22:21

rastislav5,

rastislav5 napísal:Pochybujem ze D1 a R4 vyriesia severo-juzne prepojenie.


D1 rieši prepojenie sever-juh, od BA po ZA alebo aj západ so severom, ale je to severojužná spojka a s D3 to zvádza dopravu priamo zo severa tak ako to tam zvádza Poľsko. A od toho záleží, ako sa bude riešiť sever. A Poľsko má priority najprv naša D3, potom naša R4 až potom Trstená. Pochybovať môžeš.

rastislav5 napísal:Ked sa pozrieme na Budapest ako z nej ako luce vychadzaju planovane dialnice a rychlostne cesty, tak na juh ich vychadza mnoho (pricom nedavno pribudla dialnica cez Sarajevo do blizkosti Dubrovnika), ale na sever nesmeruje nic! Pritom vacsina dopravy zvedena z juhu do Budapesti smerujuca do Polska musi prejst cez stredne Slovensko, predsa nepojdu cez Bratislavu alebo Kosice.


Lenže Budapešť nie je Bratislava. Na Slovensku má oveľa vyššiu prioritu prepojenie západ-východ, o tom som sa niekde bavil s devilom a zhodli sme sa na tom. Pretože sú tu iné podmienky usporiadania: hlavné mesto, napojenie na západ. Napr. Maďarsko malo priorotu stavať na západ a na východ a pozíciou hl. mesta logicky na juh. O novej diaľnici viem, ale ešte nemá presnú trasu, nehovoriac o tom, že Bosna ju tak skoro nepostaví a končiť bude nie v Sarajeve, ale v Chorvátsku. A ja si myslím, že ak budú existovať len niektoré varianty, tak sa doprave v Budapešti každý vyhne a pôjde na západ na BA, po D2-D4-D1-D3 do Poľska alebo po R4-D1-D4 do Poľska, než cez 1/2 profily cez celé stredné Slovensko do r. 2050. :idea: Takže áno, doprava z Balkánu nepôjde cez stredné Slovensko, pretože reálne sa skôr postavia iné trasy. Až sa tieto príliš zaplnia, R3 dostane prioritu. Ale najprv sa musí stavať západ-východ a napojiť Košice na Maďarsko. A to bude trvať ešte min. 15 rokov.

rastislav5 napísal:Na trase cez stredne Slovensko je Zilina, Varsava, Gdansk, Krakow, ale najma novovytvarane sumestie Silesia, ktore tvoria Katowice a prilahle mesta s poctom obyvatelov vacsim ako Varsava (preto na rozdiel od blizsienaokolo, ktore spaja Budapest s Krakowom namiesto s 3 nasobne vacsou aglomeraciou okolo Katowic si myslim, ze hlavna dopravna tepna bude viest cez Zilinu).


Hlavná dopravná tepna na Slovensku je a bude hlavné mesto Bratislava. Následne to bude Žilina. Priamo cez ZA nepovedie nič tak, ako nič nepovedie cez TT. Povedú tadiaľ len významné cesty a diaľnice blízko mesta samotného. Ale hlavná dopravná tepna je v Bratislave a blízko mesta. Letisko je najväčšie na Slovensku. Podobne železničné stanice a počet prepravených osôb. Podobne sa tu zahusťujú všetky cesty aj diaľnice. Blízko Viedeň. Atď.

rastislav5 napísal:Tlak na dokoncenie R3 preto bude smerovat na Slovensko z Budapesti, pricom oni si svoju dialnicu do Ostrihomu urcite potiahnu, lebo ju budu potrebovat kvoli blizkosti Budapesti a priemyselnym parkom.


Tlak na výstavbu R3 existuje už dnes. :wink: A to z EÚ. Ale aj sama EÚ víta radšej budovanie R4. A ak bude mať Maďarsko do Ostrihomu diaľnicu a na Šahy "len" cestu 2+2 pruhy, Slovensko kľudne môže stavať R3 na Šahy. Z jednoduchého dôvodu: TIR je jedno, či pôjde po diaľnici alebo pôjde po 2+2 chvíľku (len na maď. strane), ale hlavné je, že pôjde súvisle v jednom pruhu, nikto ho nezdrží, nebudú problémy v horách a pôjde plynule.

A naopak: my tiež tlačíme na Maďarsko, aby dostavalo druhý dvojpruh k BA a tiež sa nič nedeje ... to sú také tlaky významom ako sedieť na WC. :wink:

rastislav5 napísal:Na Sahy sa asi vykaslu, lebo tam je toho skutocne malo na rychlostnu komunikaciu. A preto si myslim, ze R3 nakoniec pojde cez Hronsky Benadik, aj ked ma to netesi. Keby si to uvedomila Banska Bystrica, uz davno mohlo byt prepojenie so Zilinou hotove a mozno by sa aj Madari prisposobili. Naopak, ked sa budu Slovaci natahovat (co sa teraz nezvratne deje), budu sa musiet prisposobit Budapesti.


Oni sa môžu vykašľať na čo chcú, Slovensko tam má dlhšiu trasu a ak sa rozhodne Slovensko postaviť R3 na Šahy, každý TIR bude vedieť, že kúsok územia od Budapešti po Šahy je "hnusný", ale potom "pohodička". Sami sa odpíšu a hlavne ak si myslia, že prinútia Slovensko ustúpiť.

Maďarsko však tie plány, čo sú tu na internete ešte nemá schválené. To sú len výhľadové plány a nič sa oficiálne nerealizuje a preto je sen tu niečo písať, ako keby sa stavalo. Nestavia sa. :idea:

A ako hovorím: nikto sa nebude prispôsobovať. To je o dohode, prípadne sa tiež dohodnúť nemusíme, ale v tomto prípade to uškodí Maďarom na trase k Šahám. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 14. Nov 2007 00:34

Ad Rastislav: Urob "kuk" aj sem http://amkerekes.crnl.hu/images/terkep_nagy.jpg , nie iba jedna mapa existuje na ktoru sa odvolavas.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod devil » 14. Nov 2007 08:35

tak ako bolo povedane severojuzne prepojenie nie je prilis velka priorita, v tomto smere je v podstate jedno aka varianta bude realizovana. nie je iste ani to ci je velky rozdiel v cene. M2 je sice dlhsia, ale po Vac uz je hotova a v kazdom pripade tam bude treba plny profil. tiez smerom na Sahy netreba novy most cez Dunaj. priemyselne parky nehraju prilis velku rolu - na obsluhovanie uzemia staci 2x2 cesta I. triedy.

najaktualnejsia mapa ktoru som zatial videl na bola na skyscrapercity a dal som ju do albumu, ma M2 cez Ostrihom to nevyzera.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3188
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Rio13.zm » 16. Nov 2007 01:15

suhlasim s dialniciarom o tom, ako pise ze tranzitu nebude vadit ked pojde kusok po zle ceste M2-R3, tranzit si vzdy najde svoje cesty :)

tiez by ma zaujimala takato vec, pisalo sa tu ze CZ odstupilo od R2 drietoma, preco by sme my nemohli potiahnut R2 az po hranicu a CZ nech si tam ma trebars obycajnu cestu, bude to ich hamba ze my mame a CZ nie, to iste R3 sahy
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod mapman » 16. Nov 2007 09:12

Nebude to CZ hanba v prípade R2 u Drietomy lebo na českej strane hranice je Chranená krajinná oblasť a to je z hľadiska životného prostredia na MŽP nepriechodné. Jedinou výnimkou by mala ostať D8 cez České Středohoří...

V prípade R3 na Šahy k jej realizácii dojde, minimálne v polprofile. To ale nevylučuje aby sa ťahala nejaká moderná cesta (a je jedno či RC alebo nie) na Štúrovo na SK strane. Ale malo by to byť IMHO koordinované s výstavbou R7.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Rio13.zm » 16. Nov 2007 13:32

to je fajn, ze tam maju chr. krajinu oblast ale tranzit im stade beha jedna radost :)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2007 17:16

Rio13.zm napísal:to je fajn, ze tam maju chr. krajinu oblast ale tranzit im stade beha jedna radost :)


Celkovo, prepojenie D/RC SR a ČR je dosť slabo pripravené. Slovensko stále ráta s R2 a R6, pričom ale ČR by najradšej nevidela ani jednu trasu, ale videla by prepojenie RC na úseku D1 - Bytča - Makov, s čím zas akosi slovenská strana moc nepočíta.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 10. Feb 2010 15:34

miš napísal:
mirkobb napísal:V tejto sekcii uz dlho nic noveho, tak sem dam toto variantne trasovanie v okoli Dobrej Nivy: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2480 a http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2496

pekné, nemáš náhodou aj nejaké situácie južnejších obchvatov, napr Krupina,Hont. Nemce, Dudince alebo Šahy? ďakujem


Najnovšie materiály posudovania EIA pre hľadanie vedenia vhodného koridoru cesty R3 Šahy - Zvolen z hľadiska posudzovania EIA v severnej časti úseku R3 Šahy - Zvolen. http://eia.enviroportal.sk/detail/rychl ... ahy-zvolen

Sú tam pekné mapy, niektoré som vybral a vložil sem do galérie máp.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7505
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7506
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7507
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7508
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=7509
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 22. Feb 2010 12:27

je potesitelne ze s variantom cez ZV sa uz nepocita, neodporucala to uz predchadzajuca EIA, napaja sa na budca-kovacova cim vznikne ZO v smere s-j. akurat tento usek bude po 2020 (podla mna po 2025) bez ohladu na variant.

http://eia.enviroportal.sk/detail/cesta ... ahy-zvolen

pocita sa s tunelmi do 7 km. asi mnohych potesi, ze namiesto povodne planovanej R22,5(100) to ma byt R24,5(120). pre odporcov R22,5 davam do pozornosti ze tunely s 80 km/h sa uvadzaju ako kategoria R22,5. vzhladom na predpokladane vyhladove intenzity (okolo 10.000) to vsak bude dlhodobo len R11,5. dlzka je 67 km a cena okolo 1,5 mld. €
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod i15 » 22. Feb 2010 18:35

No v tuneli je R22,5 dobry parameter :) Teda ak tym myslia, ze budu 2 pruhy po 3,5m a odstavny 1,5m
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 23. Feb 2010 10:45

nemyslia, kategorie tunelov su/maju byt T7,5. odstavny pruh nie je, 7,5 m je sirka vozovky medzi obrubnikmi, cize prakticky tam nie je ani krajnica, a 2x1 m je chodnik. tj. tunel je parametrami najhorsia R-ka aka u nas existuje. :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod stanog » 11. Júl 2010 14:26

Podľa údajov v EIA sa v roku 2010 počítalo so začiatkom výstavby...
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Andrej » 29. Mar 2012 11:56

Keďže bude južná časť R3 pravdepodobne zaradená medzi hlavné TEN-T koridory, vzniká aktuálna otázka s trasovaním, môžete hlasovať :-)

http://register.consilium.europa.eu/pdf ... 5.en12.pdf

Na trase cez Krupinu by boli pravdepodobne 2 dlhšie tunely (Hanišberg 2670 m a Zvolen 4020 m) aj celkovo náročnejší terén, kým trasa cez Novú Baňu je už dnes sčasti hotová cez peáž s R1, avšak pre BB a ZV by vzniklo dlhšie napojenie na Budapešť.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 29. Mar 2012 15:12

Ja hlasujem za Krupinu, ale kvoli objektivite by medzi alternativami mala byt aj moznost cez Sturovo, nielen cez Sahy
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Andrej » 29. Mar 2012 15:22

Dobra pripomienka, avsak je to vôbec este aktualne ? Nie je uz definitivne rozhodnute o prechode v Sahoch ?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Arctic » 29. Mar 2012 15:54

Uvažuje sa aj o variante ZV - BB - TR ?
Arctic
diskutujúci
 
Príspevky: 65
Obrázky: 13
Založený: 23. Dec 2010 10:03

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Andrej » 29. Mar 2012 16:40

Myslim, ze odkedy sa predlzila R1 po RK, uvazuje sa uz len s trasou ZH-TR-MT s tym, ze v useku ZH-Handlova pôjde R2 a R3 v peazi.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Kanky » 31. Mar 2012 18:19

a zrejme dasi tunel...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.