Rumunsko - Romania, Bulharsko - Bulgaria

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Branco » 23. Dec 2007 22:21

Na 60 km úsek Comarnic Brasov bola vyhlásená súťaž na zhotoviteľa, obálky sa majú otvárať zajtra, 24. decembra. Úsek bude pokračovaním A3 z Bukrešti, odhadované stavebné náklady predstavujú v priemere 680 mil. Sk /20 mil. Euro/ na km. Úsek nie je najlacnejší, bude viesť ale pomerne náročným horským terénom.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2007 22:34

Bulharsko bude mať v r. 2008 vysoko prebytkový rozpočet (3% HDP). Takmer o 100% sa napriek tomu zdvihli celkové kapitálové výdavky a maximálna priorita (asi 40% z rozpočtu) bude nasmerovaných do dopravnej infraštruktúry: cestná infraštruktúra asi 2/3 týchto financií, skoro 1/5 železnice. Tak uvidíme, či sa to aj prejaví na novej výstavbe v ďalšom roku. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 23. Dec 2007 22:42

Bulhari majú narok začať pokračovanie diaľnice Struma na grécke hranice, prvý asi 25km úsek je už nejaký čas odovzdaný, mala by sa tiež rozbehnúť výstavba, resp. dostavba Trakie /Karnobat-Stará Zagora/ a Marice. Trochu ma prekvapilo, že diaľnica Hemus Sofia-Varna nemá momentálne až takú prioritu. Možno sa rozbehne aj ďalšia výstavba čiernomorskej diaľnice Varna-Burgas.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Rumunsko 2008 - viac ako 100 km transilvánskej diaľnice

Odoslaťod Branco » 30. Jan 2008 09:52

Podľa stránky o rumunskej A3 má byť v tomto roku odovzdaných viac ako 100 km transilvánskej diaľnice, konkrétne úseky Campia Turzii – Gilau (52 kilometrov) a Suplacu de Barcau – Bors (64 kilometrov). Tento rok je plánovaných na výstavbu viac ako 520 miliónov Euro. V marci by sa mali začať stavebné práce na ďalších dvoch úsekoch s dĺžkou viac ako 100 km Mihailesti – Suplacu de Barcau a Gilau – Mihaileati s termínom odovzdania v roku 2011.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

par noviniek v Bulharska

Odoslaťod Peter Olejár » 28. Apr 2008 19:36

V cestnej doprave je prioritou cislo 1 vystavba dialnic Trakia (Sofie – Burgas), Ljulin, Marica, Struma a Černo more. Do r. 2015 sa planuje vystavba 717 km dialnic v celkovej hodnote 3,3 miliardy eur. Zdroje financovania - statny rozpocet, kohezne fondy EU a PPP. Priorita cislo 2 je rekonstrukcia a vystavba cestnych usekov pozdlz transeuropskych dopravnych koridorov, co bude obnasat vystavbu novych ciest (175,5 km v hodnote 400 mil. eur), obnovu usekov sucasnej cestnej siete (1453,8 km v hodnote 458 mil. eur) a vystavbu mestskych obchvatov (29,3 km v hodnote 80 mil. eur). Zdroje financovania - statny rozpocet, kohezne fondy EU. Prioritou cislo 3 je zlepsenie a homogenizacia dopravnych operacnych indikatorov sucasnej cestnej siete ich rekonstrukciou a obnovy, co bude obnasat vystavbu, obnovu a opravy ciest II. a III. triedy a tiez tranzitnych tahovs financovanim z prostriedkov Operacneho programu regionalneho rozvoja, EIB a Svetovej banky.

V r. 2007 boli dokoncene dalsie useky dialnice Trakia (ostava dokoncit St. Zagora-Karnobat).

Text upraveny, zdroj: www.businessinfo.cz
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Branco » 31. Júl 2008 21:22

Ostávajúcich 93 km prepojenia Sofie s Čiernym morom - úsek Stara Zagora-Karnobat bude vybudovaných v systéme PPP, výstavbu a prevádzku bude mať na starosti konzorcium, vedené porugalskou firmou.

V Rumunsku bol otvorený 25 km obchvat Pitesti na A1. Tu sú zábery z hotového úseku: 1 2 3

Pripájam ešte dve videá z výstavby mostného prepojenia Rumunska a Bulharska - most, spoájajúci Vidin a Calafat bude štvorpruhový so železnicou uprostred. S dĺžkou okolo 4 km bude aj architektonicky zaujímavým dielom.

http://www.youtube.com/watch?v=wRkm5tX6IpA

http://www.youtube.com/watch?v=qVaqwp2TP0Y&feature=related
Naposledy upravil Branco dňa 13. Aug 2008 21:54, celkovo upravené 1 krát.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Andrej » 12. Aug 2008 10:52

Branco napísal:V Rumunsku bol otvorený 25 km obchvat Pitesti na A1. Tu sú zábery z hotového úseku: 1 2 3

Urcite su to obrazky z obchvatu Pitesti? Pred tyzdnom som tadial isiel a stale sa islo cez mesto :roll:
Btw,aku trasu dialnice budu nakoniec Rumuni realizovat najskor? Na Ukrajinu alebo Madarsko?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Branco » 12. Aug 2008 17:22

Andrej napísal:
Branco napísal:V Rumunsku bol otvorený 25 km obchvat Pitesti na A1. Tu sú zábery z hotového úseku: 1 2 3

Urcite su to obrazky z obchvatu Pitesti? Pred tyzdnom som tadial isiel a stale sa islo cez mesto :roll:
Btw,aku trasu dialnice budu nakoniec Rumuni realizovat najskor? Na Ukrajinu alebo Madarsko?


Informáciu mám z rumunského diaľničného fóra, takže predpokladám, že je správna, nie je to, samozrejme, stopercentná záruka.

Čo sa týka trasovania na susedné štáty, keďže Maďari sú spolu s Bulharskom prakticky jediní susedia v EU, stavia sa prioritne k ich hraniciam. Bukurešť - Giurgiu štvorprúdová RC je v prevádzke a na Autostrada Transilvania by sa mal prvý úsek - obchvat Kluže otvoriť myslím v októbri. V pláne je, samozrejme, prepojenie na všetky okolité štáty, myslím si, že Ukrajina a Moldavsko budú prioritami po A1, A2 a A3.

Inak ako bolo v Rumunsku, cesty, diaľnice, vodiči, dopravná situácia, výstavba.... :) Prechádzal si aj cez rumunské Karpaty? Čo hovoríš na kvalitu ciest, značenie... Hlavné cesty by mali byť opravené a v relatívne slušne prejazdnom stave...
Naposledy upravil Branco dňa 13. Aug 2008 21:56, celkovo upravené 2 krát.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Andrej » 12. Aug 2008 18:29

Branco napísal:Inak ako bolo v Rumunsku, cesty, diaľnice, vodiči, dopravná situácia, výstavba.... :) Prechádzal si aj cez Rumunské karpaty? Čo hovoríš na kvalitu ciest, značenie... Hlavné cesty by mali byť opravené a v relatívne slušne prejazdnom stave...

Bolo to busom,cize nebol som ako vodic, ale cesty som si samozrejme vsimal :). Islo sa 2 krat v trase Arad-Sibiu-Pitesti-Bukurest-Giurgiu, teda Madarsko-Bulharsko cez Karpaty. Väcsina ciest je v otrasnom stave. Su useky s novym asfaltom, prechod na novy asfalt bol vsak casto tvrdy - kludne aj 5 cm schod. Tebou spominana RC Giurgiu-Bukurest je chvilami obycajna cesta I. triedy prechadzajuca cez mnoho dedin, s urovnovymi krizovatkami a s velkymi jamami na cestach. Obchvat Bukuresti ma vyjazdene kolaje o hlbke 5-10 cm. Parametre ciest tiez nic moc - priemerna rychlost 40-50 km/h. Vsadepritomne kolony nas este spomalovali.
Vystavba - vsimol som si len vystavbu D (RC?) pri Sibiu. Okrem toho len pokladanie noveho asfaltu,nic viac.
Znacenie - VDZ vcelku dobre, takisto znacky. So znacenim dalekych cielov to bolo horsie.
Celkove hodnotenie - nabuduce radsej opät cez Srbsko :) :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod random » 13. Aug 2008 11:45

vzhladom na to ze v rumunsku som dost casto (len ina lokalita ako prave spominana) mozem povedat ja svoje postrehy aj zo soferoveho pohladu ... mam rad rumunsko ale cesty maju v znacne dezolatnom stave ... je to pozostatok ery cauceska ... asfaltove cesty sa nachadzaju hlavne na hlavnych tahoch ... cesty I.tr (cervena) su asfaltove cesty .. v celkom uspokojivom stave ... nieco ako medzi KE a PO ... su sirsie ako v madarsku ... horsie je to z obcvatmi tie su fakt v dezolatnom stave povacsine ... manelky, diery, vyjazdene kolaje (obcas som sa citil ako v lelektricke :))) .. priecestia su na tom o poznanie horsie ... cesty II.triedy su horsie ale cestovna rychlost sa stale drzi niekde na 80-90kmh (v rumunsku je medzimesto 100kmh a v obci 50kmh - kamionere ale idu stale priemerkou niekde okolo 80kmh :)))) ... povacsine su ale diery zasypane a pukle odfrezovane ... no najde sa tu aj masaker kde sa krajnica vozovky uplne prepada ... IIItrieda (biela) a nizsia tireda (cierna ciara) su to obcas asfaltove cesity obcas cesty dlazdene ale vacsinou su to prasne cesty z vymolami .. mlakami ... a ked je asfalt tak to vyzera ako u nas nejaka asfaltovka v lese po tazbe dreva ... priemerka pre slovaka 20kmh a pre rumuna na daci 80kmh :DDD ... ale zo skusenosti viem ze aj po tchto cestach dokaze prejist oktavka celkom slusne ... co sa tyka znacenia obcas su na tom lepsie ako my ... maju jednu zaujimavu vec tvz. milniky ... su to obelisky celkom vyrazne oznacene a su rozmiestnene v pravidelnych intervaloch na cestach I. (cervena), II. (modra) a obcas i III. tr. (biela podkladova) ... je na nich napisana vzdialenost k najblizsiemu mestu danym smerom alebo ak je v meste/dedine tak je napisane ze ktore mesto/dedina to je ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod arison » 23. Aug 2008 06:20

Andrej , trasu Aradu/ Sibiu nepoznam , preto to nemozem porovnavat, ale trasa Oradea, Cluj-Napoca, Alba, Sebes s napojenim na A1 Pitesti je docela v pohode a krajina je to krasna ... len ma jednu chybicku, ze je obyvana. Ale vazne. obvchat Pitesti je uz v prevadzke a taktiez by mal byt dani do uzivania aj 30 km usek v pri Cluji / fy. NOKIA/
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

Odoslaťod miko0907 » 30. Aug 2008 17:11

Co sa týka úsekov v rumunsku cize Campia Turzii – Gilau a Suplacu de Barcau – Bors sa zacali asfaltovacie prace a vyzera to tak ze stihnu termin( na rozdiel od nas)
miko0907
návštevník
 
Príspevky: 40
Obrázky: 33
Založený: 28. Aug 2008 10:32

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2008 12:37

Aktuality z teritorií - Připravovaná výstavba a rehabilitace dálnic v Bulharsku v r. 2009 :arrow:

Země: Bulharsko
Datum zveřejnění: 25.11.2008

Bulharská státní agentura „Silniční infrastruktura“ (www.nrif.bg/) připravuje v r. 2009 realizaci několika dílčích projektů v rámci naplňování operačního programu EU „Doprava“ a rovněž využití prostředků z programu PHARE, spojených s výstavbou a rehabilitací dálnic a silnic. V první dekádě prosince 2008 se očekává vyhlášení výběrových řízení na výstavbu dvou dálničních úseků Dolna Dikanija – Dupnica a Sandanski – Kulata (řecká hranice) o celkové délce 25 km na dálnici Struma (IV. Evropský koridor). Projektantem prvního úseku je firma Viaplan (http://www.viaplan-bg.com/en/index.html), autory druhého projektu jsou firmy Patprojekt (www.patproject.bg/) a Rutex (http://www.rutexbg.com/index_en.html). V prvním čtvrtletí r. 2009 se očekávají další výběrová řízení na výstavbu dálničních přípojek a městských obchvatů, souvisejících s výstavbou dálnice Struma. S ukončením výstavby se počítá v r. 2011. Bližší informace o připravovaných a probíhajících výběrových řízeních lze vyhledat na internetových stránkách Agentury pro veřejné zakázky www.aop.bg.

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/cz/aktuality ... c-v/14313/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 23. Dec 2008 16:39

Bulharsko by malo zacat rozmyslat o urychlenom dobudovani dialnicnej siete, ak chce pritiahnut turistov k moru. Ktovie, ci by sa tu neuzivil podobny system, ako v Chorvatsku :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 18. Apr 2009 22:03

Colas, člen skupiny Bouygues vyhral tender na výstavbu diaľnice v Rumunsku v hodnote 150 mil. € :arrow:

http://www.bouygues.com/document/?f=pre ... 3-09va.pdf
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kraken » 23. Nov 2009 18:54

Branco napísal:Práce na Autostrada Transilvania sa rozbehli, do konca roku sa plánuje stavať ešte rýchlejším tempom: http://www.autostradatransilvania.ro/www/index.html/photos?&setLanguage=EN

A na holandskom fóre som našiel peknú fotogalériu z výstavby diaľnice Bukurešť-Giurgiu /bulharské hranice/, vyzerá to tak, že tento úsek diaľnice je čiastočne nová trasa a čiastočne úprava existujúcej cesty prvej triedy na diaľnicu:

http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur3.png
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur5.png
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur5.jpg
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur6.png
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur7.jpg
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur7.png


Odkaz nefunguje.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Re: Stavebníctvo a cestná doprava v Rumunsku za rok 2005

Odoslaťod kraken » 23. Nov 2009 18:57

Dialniciar napísal:Stavebníctvo:

Stavebnictví zaznamenalo v roce 2005 nárůst ve výši 9,8% a v roce 2006 se stává jedním z hlavních motorů růstu s potvrzeným růstem za prní čtvrtletí přes 20%. Podrobnosti ke statistikám viz kapitola 4.1. a přílohy. Stavebnictví tedy zažívá v Rumunsku, podobně jako v ČR, velký boom a je jedním z tahounů hospodářství. Staví se a rekonstruuje v podstatě všude, do obnovy infrastruktury a stavebnictví tečou velké peníze z EU, ale i z dalších zdrojů jako Světové banky, Banky pro obnovu a rozvoj a dalších. Na trhu je již etablována celá řada zahraničních subjektů stavebních či výrobních typu BECHTEL, STRABAG, BOUYGUES, HOLCIM, BRAMAC, WIENERBERGER, SWIETELSKY a celá řada dalších, takže konkurence je velmi silná a trh již poměrně do značné míry etablován.

Doprava:

Infrastruktura globálně, přes značnou dynamiku a velký objem peněz jí procházející, stále zaostává za evropským standardem. To se týká zejména silniční a dálniční sítě (existuje cca. 280 km dálnic), mostů (tak například k dnešnímu dni přes Dunaj vedou pouze dva mosty!) a tunelů, ale i železnice a vodních cest. Přes četné probíhající nové projekty a rekonstrukce je nových, kvalitních a moderních komunikací stále zoufalý nedostatek. V ještě horší situaci (zejména finační) je železniční doprava, nicméně v posledních měsících se blýská na lepší časy, jelikož byly schváleny další poměrně velké prostředky na infrastrukturu jako takovou (půjčka od WB, BIRD ve výši 180 + 45 mil. USD) a z ní by část měla jít i na želzniční koridory.

Silniční síť tvoří celkem 79001 km silnic (údaje z roku 2003). V souvislosti s mezinárodní nákladní dopravou umožňuje ministerstvo dopravy v rámci grantu ECMT leasingový nákup nákladních vozidel, které odpovídají mezinárodním ekologickým normám.

Program silniční dopravy

Nejnovější prioritní projekty:
- Vybudování koridoru IV Bucureşti-Piteşt-Râmnicu Vâlcea-Sibiu-Deva-Arad-Nădlac;
- Vybudování transkarpatské dálnice Bucureşti-Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea- Borş;
- Dobudování dálnice Bucureşti-Constanţa (aktuálně jsou hotovy zhruba 2/3)

Probíhající projekty:
- Zjednodušení systému silničních sazeb;
- Obnova státních silničních sítí a evropských tahů;
- Dokončení obnovy státních silnic v etapě II. o délce 694 km;
- Dokončení obnovy státních silnic v etapě III. o délce 334 km;
- Zahájení obnovy státních silnic v etapě IV. o délce 732 km:
Cluj-Dej-Bistrita-Câmpulung Moldovenesc, Petroşani-Simeria, Lugoj-Timişoara, Craiova-Turnu-Severin-Lugoj a obchvatů Timişoara a Craiova;
- Projekt obnovy dálnice DN 1A a rozšíření obchvatu Plojeşti na čtyři silniční pruhy;
- Obchvaty okolo měst Sibiu, Sebeş, Deva, Arad, Cluj atd.
- Vybavení pohraničních přechodů v Giurgiu, Vârsandu, Bechetu, Petei a Cenadu.

Do programu silniční obnovy je zahrnut Program obnovy, výstavby dálnic a modernizace infrastruktury na úsecích koridorů IV a IX:

Další projekty:
- dálnice Sibiu-Braşov-Plojeşti-Bukureşti
- dálnice Nadlac-Timişoara-Stamora Moravita
- dálnice Halmeu-Satu Mare-Zalau-Cluj Napoca-Turda-Alba Iulia
- dálnice Borş-Oradea-Zalau (v rámci dálnice Borş-Brašov)
- dálnice Lugoj-Caransebeş-Drobeta Turnu Severin-Filiaşi-Craiova-Calafat
- dálnice Drobeta Turnu Severin-Calafat
- dálnice Simeria-Hateg-Petrosani-Filiaşi
- dálnice Craiova-Alexandria-Bucureşti
- dálnice Siret-Suceava-Bacau-Marareşti-Tisiţa
- dálnice Albita-Huşi-Tecuci-Tisiţa-Buzau-Bukureşti-Giurgiu
- varianty objížděk lokalit: Deva, Oraştie, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Sebeş, Sibiu a (v rámci dálnice na Budapešť)
- modernizace a rozšíření silnice Bucureşti-Giurgiu na čtyři pásy
- výstavba mostu přes Dunaj v oblasti Braila
- obchvat Bukurešť-sever
- program obnovy silnic v župách
- dálniční silniční síť by měla být hotova do roku 2015

Zdroj: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... ko0806.doc


Tolik dálnic... Toho se asi nikdo z naší generace nedožije. 2015 je nereálný termín.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod mirkobb » 26. Nov 2009 10:34

Na transylvánskej diaľnici A3 odovzdajú oficiálne 1. decembra (podobne ako u nás v predstihu :lol:, tam zas kvôli prezidentským voľbám) 42 km úsek diaľnice medzi mestami Turda a Cluj-Napoca. Pre cestujúcu verejnosť bude ale tento úsek k dispozícii až vo februári budúceho roku.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod kraken » 26. Nov 2009 20:54

mirkobb napísal:Na transylvánskej diaľnici A3 odovzdajú oficiálne 1. decembra (podobne ako u nás v predstihu :lol:, tam zas kvôli prezidentským voľbám) 42 km úsek diaľnice medzi mestami Turda a Cluj-Napoca. Pre cestujúcu verejnosť bude ale tento úsek k dispozícii až vo februári budúceho roku.


Hrozný.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Google Maps in Romania

Odoslaťod kraken » 06. Feb 2010 13:22

Někdy na jaře by mělo být hotovo mapování Rumunska na Google Maps.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod random » 06. Feb 2010 17:47

to je super .. casto som tam navstevnikom a mapa na googli ma potesi ... este otazka je v akej presnosti a aka podrobna bude ... lebo co tam bolo donedavna to bola hroza :(
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod kraken » 06. Feb 2010 17:50

random napísal:to je super .. casto som tam navstevnikom a mapa na googli ma potesi ... este otazka je v akej presnosti a aka podrobna bude ... lebo co tam bolo donedavna to bola hroza :(


Pravda, pravda, byla to hrůza.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod kraken » 06. Feb 2010 20:14

random napísal:este otazka je v akej presnosti a aka podrobna bude ...


Těžko říct... Uvidíme, co předvedou ti, co to mapují.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod random » 07. Feb 2010 20:37

nj .. v rumunsku jes vela lokalnych ciest ktore nemaju asfaltovy povrch .. nanajvys makadam aj to je vinimka ale cez EU pokladaju asfalt takmer vsade ... som bol prekvapeny ako sa to tam za rok dva zmenilo ... no uvidime ci zahrnu do mapy aj tieto cesty ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod kraken » 09. Feb 2010 16:02

random napísal:nj .. v rumunsku jes vela lokalnych ciest ktore nemaju asfaltovy povrch .. nanajvys makadam aj to je vinimka ale cez EU pokladaju asfalt takmer vsade ... som bol prekvapeny ako sa to tam za rok dva zmenilo ... no uvidime ci zahrnu do mapy aj tieto cesty ...


Zahrnují tam nezpevněné cesty, pokud spojují obce a města, prostě pokud mají nějaký význam...

Mapování můžeš sledovat na

http://www.google.com/mapmaker

a když se zaregistruješ, můžeš mapovat taky :)
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.