Slovensko tento rok na mýte prerobí milióny eur

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Slovensko tento rok na mýte prerobí milióny eur

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2010 12:59

Slovensko tento rok na mýte prerobí milióny eur

Jana Morháčová, Vladimíra Kucejová, Boris Macko | 13. januára 2010 7:04

Slovensko pre chaos, nepripravenosť a následné politické rozhodnutia hasiace neporiadok bude počas prvého roka na drahý mýtny systém doplácať desiatky miliónov eur.

Mýto síce znamená, že sa od dopravcov vyzbiera 161 miliónov eur, čo je asi o 114 miliónov viac ako od nákladných áut získal štát vlani. Zaplatiť však treba oveľa viac. Mýtny systém za 750 miliónov eur (vyše 26 miliárd korún) v prvom roku štátu neprinesie ani cent.

Štátna kasa na mýte prerobí. "Prvý rok máme podľa zmluvy zaplatiť mýtnej spoločnosti 2,64 miliardy korún - vyše 87 miliónov eur," spresnil Marcel Jánošík, hovorca NDS. Dosah zníženia daní z nafty, ktorým politici hasili chaos okolo mýta, znamená pre štát mínus ďalších 100 miliónov eur.

Mýto navyše v utorok už dvanásty deň naďalej zaťažovalo vodičov na všetkých 2-tisíc kilometroch spoplatnených ciest. Premiér Robert Fico síce sľúbil, že až do konca januára sa mýto na hlavných cestách bude odpúšťať, no v praxi začne sľub platiť zrejme až od zajtra.

"Zmenu zapracujeme do systému až po schválení novej právnej úpravy. Nespoplatnené cesty prvej triedy budú môcť vodiči využívať do konca januára," spresnila Lenka Lendacká, hovorkyňa SkytToll. Podľa hovorcu rezortu dopravy Stanislava Jurikoviča sa vyhláška upraví vo štvrtok

Pripomienky k fungovaniu mýta pritom neutíchajú. Košický dopravný podnik by chcel dosiahnuť, aby niektoré platené cesty boli z mýta úplne vypustené. "Trápia nás v Košiciach najmä úseky z Barce do Šebastoviec, do Šace a na Zelený dvor. Systém nebol dobre nastavený, na trasách máme aj dvestometrový spoplatnený úsek, no platí sa za šesť kilometrov. MHD by mýto platiť nemala vôbec," argumentoval riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Michal Tkáč.

O tom, že mýto bolo šité horúcou ihlou, svedčí aj to, že palubnú jednotku na mýto musí mať aj ,,obojživelník", ktorý sa používa pri oprave električkových tratí. "Je to absurdné. Mýto sa nám zarátava, aj keď stroj jazdí medzi Perešom a Šacou po električkových koľajniciach popri ceste," komentoval riaditeľ.

http://spravy.pravda.sk/slovensko-tento ... nomika_p01
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.