Stránka 1 z 3

Oblasť Veľkého Krtíša a Krupiny

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2006 14:42
od Dialniciar
Táto oblasť je charakterizovaná ako jedna z najchudobnejších na Slovensku a dokonca aj ako jedna z najchudobnejších oblastí v rámci BB VÚC. Dôvodom je stagnujúce miestne hospodárstvo založené hlavne na baníctve, ale aj tu mali a majú problémy ďalšie firmy a keďže tu chýba dopravná infraštruktúra v podobe aspoň rýchlostnej cesty (RC), ktorá by spojila túto oblasť s BB alebo s BA, KE atď. a zároveň aj tá súčasná dopravná infraštruktúra je výrazne zanedbaná, tak sem ani veľa nových investorov neprichádza. Je tu slabá a nedostatočne rozvinutá cestná sieť a podobne aj železničná sieť.

Cestná sieť. :arrow:

Konkrétne by sa mal klásť dôraz na tieto cestné úseky:

1. Krupina-Babín
2. Krupina-Dudince
3. Dačov Lom-Modrý Kameň-Veľký Krtíš
4. Veľký Krtíš-Sklabiná-Želovce-Slovenské Ďarmoty-hranice s Maďarskom
5. Slatina-Plášťovce-Opava-Kosihovce-Dolné Plachtice-Veľký Krtíš
6. Veľký Krtíš-Pôtor-Slovenské Kľačany
7. Bzovík-Litava-Čebovce-Slovenské Ďarmoty

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období.

Tých ciest by sa našlo oveľa viac, pretože by bolo potrebné výrazne investovať do ciest aj I. ale aj II. a III. triedy a okrem toho by bolo veľmi potrebné postaviť tu aj nové cestné úseky, ktoré by spojili priamejšie napríklad Krupinu a Veľký Krtíš (cez Bzovík).

A veľmi potrebná by tu bola aspoň na 1/2 profil RC R3 južná vetva Zvolen-Šahy.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. Krupina, Domaníky, Dudince
2. Veľký Krtíš (ideálne v spojení s Modrým Kameňom)
3. Slovenské Ďarmoty
4. Opava
5. Želovce
6. Pôtor

Bod č. 1 bude riešiť RC R3. A skutočne dnes potrebným je bod č. 2.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

Železničné trate:

Základným problémom je chýbajúca železničná trať, ktorá by spojila Krupinu s Veľkým Krtíšom.

Letecká doprava. :arrow:

Táto oblasť svoje regionálne letisko typu aké je v ZA alebo v PP nepotrebuje. Tu by malo byť prioritou investovať do základnej cestnej siete a dostavať chýbajúce železničné napojenie. Letisko je v dostatočnej vzdialenosti v Sliači alebo potom v Maďarsku v Budapešti.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Práve v tejto oblasti teraz prebehla veľká investícia v rámci vodojemov a ďalších investícií vo vodárenstve v objeme 1 mld. SKK, ktorú finančne kryla hlavne EU.

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2006 20:37
od Adaios
Chyba cestne spojenie VK a KA - ale to len preto je prekazka ze to je jedna oblast. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2006 20:09
od Dialniciar
Adoas napísal:Chyba cestne spojenie VK a KA - ale to len preto je prekazka ze to je jedna oblast. :wink:


Ale od niečoho sa to musí vyvíjať. Všeobecne tento región nemá dobrú cestnú sieť. :lol:

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 19:23
od miš
neviete niekto akoby asi mal vyzerat obchvat okolo krupiny dudiniec alebo inych obci tohto regionu? (nakres, mapka hocico potesi) popripade kedy by asi mohla ist tadialto R3 ZV-Sahy?

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 19:26
od devil

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 19:57
od miš
to bola rychlost, dakujem devil

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 07:34
od devil
http://www.sazp.sk/eia/doprava03/sahy.doc

Tieto 4 prispevky by sa snad mali presunut do R3.

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 10:23
od Adaios
devil napísal:http://www.sazp.sk/eia/doprava03/sahy.doc

Tieto 4 prispevky by sa snad mali presunut do R3.


Naopak - je to regionalna doprava ktora velmi zalezi aj od rozvoja dialnicnej siete. Mali by byt nejake info o D/R aj v regionoch a ten kto hlada skutocne konkretne info o comkolvek - funkcia "hladat" je na tomto forume velmi dobra.

Ja do cestnej siete tiez pridavam niekedy aj zeleznice aj vodarne presne podla vzoru Dy ktory to povazuje za celkovu infrastrukturu.

Pohronie

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2006 14:55
od Dialniciar
Do mája budú cestári robiť len „vysprávky“ ciest. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3315

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2006 19:48
od Dialniciar
Krupina chce k pozemkom budúceho parku pritiahnuť aj infraštruktúru

Krupina 14. júna (TASR) - Prístupovú cestu a inžinierske siete k budúcemu priemyselnému parku v južnej časti mesta chce v najbližšom čase vybudovať samospráva v Krupine. Takto pripravené územie s rozlohou asi 5 hektárov chce ponúknuť potenciálnemu investorovi.

"Vlani sme v tejto časti vykúpili všetky pozemky od súkromných vlastníkov," povedal TASR primátor mesta Ján Hambacher. Mesto si vtedy na tento účel zobralo päťmiliónový úver. "Vykupovali sme po 180 Sk za štvorcový meter, veríme ale, že sa nám to oplatí," pripomenul primátor.

Ďalších niekoľko miliónov budú potrebovať aj na postavenie cesty a vybudovanie sietí. Podľa primátora v budúcom parku by sa mohol uplatniť menší investor, ktorý potrebuje zamestnať 100 až 150 ľudí.

Mesto už dnes robí sprostredkovateľa majiteľom neďalekého areálu bývalej krupinskej mliekarne. Záujem podnikať v jej opustených priestoroch má japonský investor z oblasti elektrotechniky. Podľa Hambachera by mohol zamestnať približne 300 ľudí. Mestu, v ktorom je asi 540 ľudí bez práce, by tak nezamestnanosť klesla výrazne pod 10 %.


Copyright © TASR 2006, [14. 6. 2006 13:19:00]

Zdroj: http://ekonomika.sme.sk/clanok.asp?cl=2763226

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 17:52
od fh
Do Krupiny mieri ďaľší investor:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=26893#26893

Ono je to dôkaz, že šikovní ľudia v samospráve aj celkovo v regióne dokážu pritiahnuť investície. A lepšie je v takýchto regiónoch viacero menších firiem ako nejaký kolos. A potom to ide aj bez diaľnice.

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2006 20:39
od Dialniciar
Pozorovatel napísal:Do Krupiny mieri ďaľší investor:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=26893#26893

Ono je to dôkaz, že šikovní ľudia v samospráve aj celkovo v regióne dokážu pritiahnuť investície. A lepšie je v takýchto regiónoch viacero menších firiem ako nejaký kolos. A potom to ide aj bez diaľnice.


Samozrejme, že to ide aj bez diaľnice. Akurát Pozorovatel, je to hlavný cestný ťah I/66 a je tu priemyselný park.

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2006 07:55
od fh
Dy napísal:
Pozorovatel napísal:Do Krupiny mieri ďaľší investor:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=26893#26893

Ono je to dôkaz, že šikovní ľudia v samospráve aj celkovo v regióne dokážu pritiahnuť investície. A lepšie je v takýchto regiónoch viacero menších firiem ako nejaký kolos. A potom to ide aj bez diaľnice.


Samozrejme, že to ide aj bez diaľnice. Akurát Pozorovatel, je to hlavný cestný ťah I/66 a je tu priemyselný park.


Ja to veľmi dobre viem, nakoniec sa to spomína aj v článku ak si si nevšimol. Na hlavnom cestnom ťahu sú aj iné mestá a nečinia sa tak, poprípade stále dookola tvrdia, že bez diaľnice to nejde apod. Pritom majú neschopnú samosprávu. Rovnako priemyselný park sa nepostaví sám, chce to prípravu.Takže preto som poukázal na pozitívny príklad Krupiny.

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2006 10:43
od Dialniciar
Pozorovatel napísal:Ja to veľmi dobre viem, nakoniec sa to spomína aj v článku ak si si nevšimol. Na hlavnom cestnom ťahu sú aj iné mestá a nečinia sa tak, poprípade stále dookola tvrdia, že bez diaľnice to nejde apod. Pritom majú neschopnú samosprávu. Rovnako priemyselný park sa nepostaví sám, chce to prípravu.Takže preto som poukázal na pozitívny príklad Krupiny.


Ak si si nevšimol, tak na tomto úseku sú len mestá Šahy, Dudince a Krupina. Dnes väčšina samospráv je aktívna, ale tam, kde nie sú peniaze a ani podpora vlády, tak tam je problém. Mestá majú aj dlhy, nemôžu stále len oni financovať aj priemyselné parky, aj nové cesty, aj základné školy atď. - niekde musí pomôcť aj štát. Priemyselné zóny sa v SR nepripravovali prakticky 15 rokov. A EÚ tiež nemôže pomôcť všade. Takže mnohé mestá a obce nemajú šancu na priemyselný park. Okrem toho, ... v SR začína byť veľký problém: 10-tky ha nevyužitých starých priemyselných komplexov. Tam je kompletná infraštruktúra, len sú tam väčšinou objekty staré 20 rokov.

Ty si poukázal na dobrú prípravu, samozrejme, to som si všimol. Ale takisto si poukázal na dobrú prípravu v meste Senica a v oboch prípadoch si zvýraznil, že to ide aj bez diaľnice. Ide, prečo by nešlo ? Veď to ja tvrdím celý život. Ale SR potrebuje diaľnice, aby prilákala veľké firmy, ktoré vytvoria tisícky pracovných miest priamo a tisícky nepriamo a ktoré vytvoria vysokú pridanú hodnotu, aby sa SR dokázala postaviť na nohy v zahraničnom obchode, kde vždy bude problémom: dovoz nerastných surovín. A na takéto kroky nie je možné, aby sem chodili firmy, ktoré zamestnávajú 60-250 ľudí. Tie nič ďalšie nevytvoria a žiaľ, ďalší fakt - firmy aj krachujú. Takže to tvoje tzv. "nabaľovanie" firiem je možné na jednom mieste mesta/obce, ale na druhom väčšinou krachujú iné firmy.

A mimochodom, v Krupine a v Senici už to nejde alebo nepôjde bez cestného obchvatu. Okrem toho na trase Krupiny je plánom stavať RC R3, o čom investori veľmi dobre vedia.

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2006 13:17
od fh
Ja súhlasím s tým, čo si napísal. A aj na Krupinu som poukázal z nejakého dôvodu. Podpora pre investorov je potrebná aj zo strany štátu. Ale na Slovensku sa niekedy čaká len na ňu. Vždy je to prípad od prípadu. Možností finacovania je tiž viacero. Rožňava tiež leží na budúcej trase R2 a moc to tam nevidieť. A niekde je diaľnica už roky a až teraz sa tam trochu viac pohli investori. (Nitra). Mňa vždy poteší, keď čítam o takých prípadoch ako je Krupina. Samozrejme aj tam sa dá napísať, že chýba tam to, alebo ono. Vždy je čo skritizovať, stačí mať k tomu sklony a Slováci strašne radi frflú. To si na nás už všimlo veľa ľudí, ktorí sem zavítali.

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2006 18:25
od Dialniciar
Pozorovatel napísal:Ja súhlasím s tým, čo si napísal. A aj na Krupinu som poukázal z nejakého dôvodu. Podpora pre investorov je potrebná aj zo strany štátu. Ale na Slovensku sa niekedy čaká len na ňu. Vždy je to prípad od prípadu. Možností finacovania je tiž viacero. Rožňava tiež leží na budúcej trase R2 a moc to tam nevidieť. A niekde je diaľnica už roky a až teraz sa tam trochu viac pohli investori. (Nitra). Mňa vždy poteší, keď čítam o takých prípadoch ako je Krupina. Samozrejme aj tam sa dá napísať, že chýba tam to, alebo ono. Vždy je čo skritizovať, stačí mať k tomu sklony a Slováci strašne radi frflú. To si na nás už všimlo veľa ľudí, ktorí sem zavítali.


Technická pripomienka: Rožňava má tému tu a sú tam aj informácie k tomu, ako je samospráva (ne)aktívna. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2761

Do Nitry idú investori až teraz. Išli aj predtým, ale len málo. Teraz sa tam plánuje veľké obchodné stredisko, ale to môže ísť len tam, kde je hospodársky rozmach, preto to chvíľu trvá. Pre Nitru je problém, že je na konci R1 a potrebovala by súvislé prepojenie až po ZH.

OdoslaťOdoslané: 20. Sep 2006 19:04
od Dialniciar
Cez IS som bol viackrát kontaktovaný, že prečo som vôbec spojil mestá VK a KA do jednej spoločnej oblasti :?:

Ano, dalo by sa váhať, ale toto je ideálna možnosť. Z hľadiska cestnej siete aj ďalších oblastí. Krupina leží na ceste I/66 v koridore RC R3, kde je teda rozvoj zabezpečený a ako je vidieť aj tam investori pomaly smerujú. Podobné je to aj v Lučenci (I/50). Veľký Krtíš naopak dlhodobo stagnuje a to napriek tomu, že leží na ceste I. triedy I/75, avšak táto cesta nemá celoštátny význam taký ako spomínané cesty I/66 a I/50.

Mesto Veľký Krtíš je s mestom Lučenec spojené s cestou I. triedy a s Krupinou je spojené s cestou II. triedy a aj to nie priamo (II/526).

Ja však vnímam fakt, že VK má šancu na rast tak ako LC alebo KA hlavne tak, že je blízko hraníc s Maďarskom. A na lepšie prepojenie je ideálna cesta II. triedy II/527, ktorá by sa mala preklasifikovať na cestu I. triedy aj s následným upravením jej parametrov. Potom by tu vôbec nemusela ísť viacpruhová cesta, ale bola by tu cestná križovatka s priamym napojením na KA aj LC, no na KA je to výhodnejšie kvôli priamejšiemu smeru na ZV a BB.

Preto som spojil tieto dve mestá do jednej spoločnej oblasti. Na otázku, kde by malo byť centrum by sa dalo diskutovať, ale od toho už ja nie som odborník. No samotný VK nemá šancu na rast, musí byť najprv podporený a to tak štátom ako aj BB VÚC ako aj EÚ. Ide o problematický región - zanikajúce baníctvo (hlavný hospodársky smer), nevyhovujúca infraštruktúra.

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2006 12:10
od Dialniciar
Je zaujímavé, že tento región patrí v rámci SR k najzaostalejším z hospodárskeho hľadiska, ale volebná účasť vo VK bola nad priemerom SR. Teda ľudia chcú zmeny k lepšiemu. Tak uvidíme, čo sa bude diať, aj keď veľa bude závisieť od SSC a BB VÚC ako aj od NDS, a.s., ktorá by mohla napríklad v súčinnosti SSC postaviť obchvat Krupiny na parameter 1/2 profilu RC R3.

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2007 11:42
od Dialniciar
Veľký Krtíš bude mať v r. 2007 v príjmovej časti svojho rozpočtu o 3 mil. SKK menej ako v r. 2006. Celkový stav miestnych komunikácií ako aj ďalších častí metského majetku je celkovo dobrý, no tento rok nebude dosť peňazí na väčšie investičné aktivity. Mesto plánuje posilniť rozvoj europrojektov.

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2007 23:09
od Dialniciar
SR a Maďarsko pripravujú dohody o stavbe mostov cez Ipeľ. Stavbu pohraničných mostov medzi obcami Rároš - Rárospuszta a Peťov - Pöstenypuszta zabezpečí Banskobystrický samosprávny kraj. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6327

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2007 17:15
od Dialniciar
VK: Najväčším problémom je kvalita ciest 2. a 3. triedy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6918

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2007 10:30
od sezbrzni
mozno preklasifikuju cestu 2. triedy medzi VK a KA :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6935

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2007 22:43
od aquila
I/75 Veľký Krtíš, sanácia 2009 az 2010 za 122 mio skk

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2007 14:09
od H16-85
aquila napísal:I/75 Veľký Krtíš, sanácia 2009 az 2010 za 122 mio skk


Sanácia cesty je naplánovaná priamo SSC na rok 2008 vo výške 47 mil. Sk.

OdoslaťOdoslané: 06. Nov 2007 17:33
od Dialniciar
H16-85 napísal:
aquila napísal:I/75 Veľký Krtíš, sanácia 2009 az 2010 za 122 mio skk


Sanácia cesty je naplánovaná priamo SSC na rok 2008 vo výške 47 mil. Sk.


A čo sa presne myslí tou sanáciou, vie to niekto :?: :roll: