Stránka 3 z 4

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2010 15:01
od tondiego
Touto cestou chodim pravidelne cca 1-2 krat do mesiaca, a urcite ma na tom podiel aj zima, ale normalne pri kazdom prejazde registrujem neustale zhorsujuci sa stav. Na niektorych miestach je to uz doslova kriticke, na to ze je to medzinarodny tah. Pribudaju rychlostne obmedzenia o zakazoch obiehania ani nehovoriac. Este minuly rok sa tadial dalo relativne v pohode prejst, ale uz to zacnia byt fakt o hubu.

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2010 18:39
od Dialniciar
Myslíš stav povrchu alebo intenzity ?

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2010 21:21
od korfo27
mal na mysly asi stav povrchu lebo ten sa dost zhorsil hlavne v okoli jerichova pribudli tam znacky zakaz predbiehania a nebezpecna krajnica

OdoslaťOdoslané: 09. Feb 2010 21:41
od Dialniciar
žialbohu takých ciest je na Slovensku ako maku, ale to je tak keď SSC má 5 rokov rovnaký rozpočet na opravy ...

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2010 08:58
od tondiego
Osobne si myslim, ze tato cesta uz potrebuje celkovu rekonstrukciu od podlozia - na viacerych miestach sa cesta rozpadava uplne - Nitrianske Sucany, Hradiste, Jerichov, Svinna, Trencianske Jastrabie,... . Viem, ze je to nerealne, zial. Neviem, ake su na tej ceste momentalne intenzity, chodievam tade cez vikend a uz je niekedy problem obehnut co i len jeden kamion, kvoli tym obmedzeniam.

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2010 10:21
od Dialniciar
V tom je ten problém, že SSC nemá ani menšie opravy, t.j. štandard 5-10 cm AB krytu. :( To stojí 4-20 mil. SKK na 1 km a väčšie rekonštrukcie od podložia stoja bežne 80-100 mil. SKK na 1 km. :( A tie sa potom robia v rozsahu 1 km a čo to je keď sú úseky aj 5 km po celom Slovensku ... a ten rozpočet 50 mil. € určený na opravy, ten nepustí. :(

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2010 10:40
od tondiego
Budeme sa s tym musiet asi zmierit na niekolko rokov. Inak pokracovanie tejto cesty dalej medzi Handlovou a Ziarom nad Hronom bolo este donedavna v prisernom stave, mozno este horsom ako je teraz medzi TN a PD, teraz je to jeden z najkvalitnejsich usekov ciest 1.triedy na Slovensku, fakt lahoda tadial ist. Aby sme zase len nekritizovali, ale to uz nepatri do tejto temy :)

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2010 17:46
od FANUSIK
:!: :( Velmi by pomohla rekonstrukcia krizovatky odbocka na TN pri cerpacke AGIP---- urobit odbocovacie pruhy v smere na PD ,neskutocne to spomaluje premavku a keby ste videli este kvalitu vozovky....

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2010 21:36
od Dialniciar
Z Plánu opráv ciest II. a III. triedy TSK dodávateľským spôsobom na rok 2010 v TN VÚC vyplýva, že:

Cesta III/50723 Hrabovka sa v troch rôznych staničeniach v celkovej dĺžke 3,829 km opraví v hodnote takmer 350 tis. €.

Inak teda, konečne. Ja som tou cestou išiel ešte pred viacerými rokami a to je teda cesta, miestami fakt úzka a povrch bol už vtedy na pováženie.

Bohužiaľ, z uvedeného materiálu (v 04/2010 bol aktualizovaný) vyplýva, že toto je jediná oprava v celom TN okrese. :oops:

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2010 18:19
od FANUSIK
Ked sa tak clovek zymysli ci sa vobec dnes oplati kupit si nove auto.., ked za apr rokov znicis podvozok na mizernych cestach 1 triedy....

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2010 21:31
od FANUSIK
Dnes som isiel z TN do PD.....na useku...E50za krizovatkou TN Jastrabie -tn MITICE....Dolu v klesani I NA banovce je uz semafor a zacina sa oprava podlozia asi 150 m usek....Premavka je obmedzena na 50 km/h....

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2010 21:34
od Dialniciar
Tam je zosuv ?

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2010 07:54
od FANUSIK
No ak sa to da tak nazvat...., tak zosuv....ale je to problematicky usek uz dlhe roky a vobec od Motorestu Radar....smerom na Banovce sa urobila kompletna oprava podlozia , asi 300m useke ste pred krizovatkou TN jastrabie , ale to asi vies Dialniciar , je tomu 2 roky a to rovno mozu pokracovat dalej aj 2 km...., tam je znizena rychlost...postupne 80-60 30 km /h...Pocas dennej spicky to nebude nic moc len kolony a zdrzanie na trase .Len nechapem preco s tym nezacali skor....S opravou ratam aj 5 mesiacov...

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2010 15:24
od Dialniciar
pri TN Jastrabí sa niečo robilo, to viem
no, dúfaj že to bude 5 mesiacov a nie 1 rok :)

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2010 21:57
od FANUSIK
Ved nechapem co tam mozu riesit tak dlho....., asi to nie je priotrita ale za ten cas by prerobili aj usek.....10 km....hm :??

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2010 14:10
od Dialniciar
Nemajú peniaze. Čo na tom nechápeš, človeče ? Ak by to nebola priorita, ver mi, že to neriešia. Osadia 2-3 cedule a šoféri, starajte sa. (!)

Ad tempo opráv vs. 10 km, nemáš pravdu. Na vyťaženej ceste by sa nemala robiť oprava koberca dlhšia ako 1 km, resp. oprava podložia dlhšia ako 0,500 km. A oprava koberca zvykne trvať 1 mesiac, pretože práce sa robia nasledovne:

-jeden víkend sa frézuje vozovka
-jeden víkend sa odstraňujú nerovnosti atď.
-jeden víkend sa robí 1/2 vozovky
-jeden víkend sa robí 1/2 vozovky

No a potom sa môžu práce posunúť. A nemali by byť takéto 1 km opravy častejšie ako raz za 7,500 km. Treba si uvedomiť, že počas týždňa sú tieto opravy kontraproduktívne a počas víkenda keď je premávka slabšia, reálne sa dá pracovať. Ale zle sa robí, keď neexistuje paralelná komunikácia - ľahko by sa opravila napr. I/2 keď blízko nej je D2. :) Ale tu žiadna R2 nestojí.

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2010 16:07
od FANUSIK
Akoze mi chces povedat ze tam osadia tabule...., znizia rychlost na minimum a budeme chodit 30 km cely rok alebo neviem dokedy.???

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2010 16:10
od Dialniciar
To som nepovedal. :) Ale aj to je riešenie: MPR 50 km/h, s výstrahou a zodpovednosť bude na vodičovi. V menšom (na 70 km/h) sa to už praktikuje.

Ale oni ich tam neosadili, však opravujú ... :) ty vlastne len kritizuješ tempo a rozsah prác = faktory závislé výlučne od financií :)

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2010 16:17
od FANUSIK
vies ked to tak na svk sledujem , lebo velmi vela cestujem po slovensku , tak uz sa ani necudujem preco to tak je ako to je....Neviem ci sa v dnesnej dobe oplati kupit si aj nove auto na taketo cesty....hm.??

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2010 16:29
od FANUSIK
No dobre nebude me nic opravovat...cesty 1 triedy....tak len platat ako doteraz tak za 10 rokov bude finito....kolaje vytlky na 50-60 % CIEST 1 ,2 TR..

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2010 19:12
od Dialniciar
FANUSIK: ale to čo ty kritizuješ, to ja kritizujem už dlhodobo. Ale riešením sú len väčšie financie. Ale tie nie sú, takže je zbytočné kritizovať. A inak, číslo 50-60% ani nie si ďaleko, pretože dnes už nevyhovuje 52% povrchov (koľaje, výtlky ani nie ale skôr rôzne nerovnosti, nulová drsnosť atď.).

A cesty II. triedy nespadajú do kompetencii štátu. Nauč sa to prosím ťa. Aj na kritiku treba poznáť argumenty a stav veci. Cesty II. a III. triedy spadajú pod VÚC a tie peniaze na opravy majú, keď chcú a možností ako ich získať je viacej, ale región, v ktorom žiješ ty, sa naťahujú o nové sídlo a o kšefty a opravia 40-70 km ciest ročne. To je na smiech. Keď sa k tomu pridá nečinnosť SSC (pre nedostatok peňazí), tak je to biedne. Čo sa týka nadradenej siete, niečo sa stavia: však TN má hotovú D1 a priame napojenie na BA. Má aj "kúsok" R2, stavia sa obchvat Prievidze.

Ty žiadaš 100 km ciest súvisle v perfektnom stave, toho sa ale nedožiješ ani na západe. :)

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2010 20:49
od FANUSIK
Tak si to uviedol na spravnu mieru takze od veterana sa aj nieco naucim, vlastne sa ucim tu stale .., kazdy nejak zacinal...inac Dakujem za info...Teraz som mudrejsi...,ale mne to vzdy neslo do hlavy preco su useky ciest 1 tr na uzemi okresu PDv takom biednom stave...Tak ako som spominal jedno nove auto som mal a po 5 rokoch som znicil napravu , tlmce atd a gumy ani nehovorim...

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2010 21:46
od Dialniciar
PD je okres s vysokým podielom tranzitnej dopravy (asi 50%) a cesty I. triedy jednoducho nie sú stavané na takú záťaž. Ich podložie je slabšie. Ak by sa každých 12 rokov vykonala oprava vozovky do hrúbky 5-10cm, bola by cesta dnes vo výbornom stave. Tým, že sa takéto opravy ale nerobia a robia sa až keď je zle, tak situácia je taká, že treba opraviť aj podložie a to potom stojí veľké peniaze, pre názornosť:

Oprava povrchu štandardným sfrézovaním a pokládkou nového asfalto-betónového krytu do hrúbky 5cm stojí na 1 km na cestu I. triedy asi 250 tis. €. Ak treba riešiť aj podložie - teda vyriešiť nejaké trhliny na cementovej stabilizácii, ktorá už neznačí nič dobré pre daný úsek, tak cena môže poskočiť aj na 300 tis. €. Takáto oprava sa volá vo všeobecnosti: cyklická obnova povrchu. Životnosť AB krytu je 20 rokov, ale to platí na ceste III. triedy, na vyťaženej komunikácií treba vykonať už po 10 rokoch merania drsnosti (tá sa dá riešiť, takže ak ceste nič nie je tak sa mierne zdrsní povrch frézou, čo stojí asi 40 tis. € na 1 km).

Povrch, teda jeho životnosť sa dá predĺžiť tzv. emulzným mikrokobercom: hovoríš, že veľa cestuješ, istotne si už videl mašinu, ktorá strieka asfalt rovno na cestu v hrúbke pár mm. Takáto investícia stojí asi 50 tis. € pre cestu I. triedy a predĺži nutnú opravu cesty o 5-7 rokov.

Oprava povrchu, keď už je zosuv/prepadnutie vozovky/narušené podložie/... stojí bežne aj 1 mil. € na 1 km. Lebo treba odfrézovať celú vrstvu AB krytu (to je asi 10-15 cm), odobrať časť cementovej stabilizácie (so zbíjačkami), dorovnať podložné vrstvy, zaliať novou cementovou stabilizáciou a položiť AB kryt. Toto si žiada viac strojov, viac času, viac ľudí, logicky si to žiada čas.

Extrémne sú opravy v hodnote 2-3 mil. €, kde ale daná cesta I. triedy nemá na to parametre (známa komunikácia napr. pri Domaši na vých. Slovensku).

No a na Slovensku je asi 3.200 ciest I. triedy, z čoho 1.450 km má vyšší význam (medzinárodná doprava, exponovaný priemysel atď.). Na Slovensku je aktuálny priemerný vek vozoviek cez 22 rokov. SSC a ja to vieme vyjadriť aj finančne:

700 km je v stave: urgentná oprava povrchu ... náklady na 1 km asi 350 tis. € = 245 mil. €
520 km je v stave: cyklická obnova povrchu ... náklady na 1 km asi 250 tis. € = 130 mil. €
230 km je v stave: nutné zdrsnenie povrchu, väčšie opravy ... nákl. na 1 km 40 tis. € = 9,2 mil. €
210 km je v stave: havarijný stav ... náklady na 1 km sa nedajú vyčísliť (prípad od prípadu sú rozdielne), odhad: 323 mil. €

Celková suma: 707 mil. € ... to je asi 21 mld. SKK - iba povrchy, ... SSC nemá od r. 1995 dostatok zdrojov na opravy ciest I. triedy ... intenzity narastajú ... tranzit narastá ... nových diaľnic a rýchlostných ciest nestačí pribúdať, takže povrchy sa opotrebovávajú rýchlejšie, než sa stačia obnovovať a čo je horšie - náklady na ich opravu sú potom vyššie, lebo aj ich poškodenie je väčšie.

SSC má ročný rozpočet asi 160 mil. €, cca. 4,9 mld. SKK.

Lenže z tejto sumy nejde ani 50% na opravy povrchov.

Najväčšia položka je: nová výstavba - cestné obchvaty, kruhové križovatky (bežne v nákladoch 0,7-1 mil. €), 3. jazdné pruhy.
Významné peniaze (milióny €) plynú na prípravné práce, rôzne projektové dokumentácie.
Rovnako významné peniaze, asi 15-20 mil. € ide na zabezpečenie zimnej a letnej údržby na cestách.

No a zbytok ide na opravy. Napríklad posledný tender: oprava 98 km ciest za 15 mil. €. To sú opravy doslova len sfrézovať 5cm, položiť 5cm, bez krajníc a čo najrýchlejšie a niekde len emulzné mikrokoberce. To proste nemôže stačiť ...

Pritom riešením je zapojiť eurofondy pri rozvji regiónov: Maďarsko, Česká republika, Poľsko, Slovinsko, Estónsko pumpujú desiatky mil. € na opravy a celkové rekonštrukcie svojich cestných sietí. Slovensku to nejde.


Ad auto: ja som ešte nemal ani auto, ktoré by som mal 5 rokov. :o Osobne zoderiem gumy za 1 rok. Zimné vydržia 2-3 sezóny. Tlmiče po 5 rokoch meniť mi tiež nepríde ako zlá investícia. S nápravou je to horšie, ale to treba zdokumentovať a odovzdať kde treba, ... správcovi cestnej komunikácie. :idea:

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2010 17:10
od FANUSIK
Tak toto bola podrobna analyza problematiky oprav ciest Dakujem za podrobne info.Myslim ze sa ucilo viac ludi na tomto fore..., ked cita tvoje prispevky ...!

Re: Oblasť Trenčína a Bánoviec nad Bebravou

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2010 19:22
od korfo27
FANUSIK napísal:Dnes som isiel z TN do PD.....na useku...E50za krizovatkou TN Jastrabie -tn MITICE....Dolu v klesani I NA banovce je uz semafor a zacina sa oprava podlozia asi 150 m usek....Premavka je obmedzena na 50 km/h....

uz je to opravene ale stale je tam 50Km/h priblizne 3 metre od krajnice je spraveny mur s kamenou az do vysky cesty medzi murom a cestou je to vyrovnane zemou to spravili na oboch stranach v dlzke asi 150 metrou