Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod KLEPETO » 30. Nov 2017 20:04

To by sa ti obyvatelia sídliska Dolných Honov poďakovali za to vedenie vjazdovej a výjazdovej dopravy na Kazanskej. Tú treba hlavne zrekonštruovať a urobiť z jedného pruhu širšie buspruhy so zdielaním s cyklistami a pre ostatnú dopravu ponechať iba ľavý pruh. Táto ulica je priam ideálna na takéto dopravné usporiadanie. Rovnako tak aj časť Slovnaftskej. Ak by sa urobila križovatka Vlčie Hrdlo na R7, ktorá je v pláne, tak celá kamiónová doprava jazdiaca do Slovnaftu by sa mohla zo Slovnaftskej úplne vylúčiť a bola by to vyslovene potom iba mestská cesta primárne určená pre vnútromestskú dopravu.
KLEPETO
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 23. Nov 2016 20:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Laky » 30. Nov 2017 20:35

PK neviem ako ty, ale ja som dnes siel po Starej Seneckej a siel som hodinu a pol.!! Mam novy rekord. Kriticky cas sa dnes posunul na skorsiu hodinu. Od Samorina sa slo aj dve hodky. A dialnica bola tiez upchata kedze kolega vyrazal zo SC po mne o 20 min. Ja som startoval o 7 00 z domu. Zapchate bolo pri vjazde do BA všetko. Vajnorska, Roznavska ..... Dnes proste jeden otras. A nic nepomozže viac ako rozšírenie starej Seneckej. Ale ak otvoria Triblavinu ( co ja nechcem) pomože to hlavne mne ale vsetkych na D1 to pekne spomali, lebo na Triblavinu sa navali velmi vela aut zo satelitov. Rozsirenie Bajkalskej, Slovnaftskej už malo byt davno. Len v tomto meste nevedia ani dopravu zintegrovať, nie to este stavat cesty. Zeleznicne trate kadial chodi regiojet zž dávno malo byt elektrifikovane a dorobiť dalsie kolaj. No tu kazdy len vela nakeca a realne sa nikdy nic nespraví. Vid pokracovanie elektricky do Petržalky.
Laky
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 314
Založený: 09. Dec 2015 12:37

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 01. Dec 2017 09:41

Laky: rozsirenie Starej Seneckej na 2+2 velmi v smere do BA nepomoze. Stara Senecka privadza auta do uzla na Zlatych pieskoch rovnako ako D1. Pokial viem uz teraz sa tvoria kolony na razcesti Vajnorska Roznavska, tam je len uplne minimalna rezerva. Otvorenim Starej Seneckej by si len vytvoril kolonu od Tesca s rovnakym cakanim ako mas teraz v Ivanke.
Stara Senecka by hlavne pomohla v smere von z Bratislavy. A to suplovanim paralelnej cesty k D1 ktora chyba.
Ked sa na tym zamyslis tak chyba druha radiala paralelna k D1 ktora obsluzi uzemie Senec - Sladkovicovo - Sered - Nitra a juzne od toho.
Ako som pisal, Bajkalska - Slovnaftska - Kazanska - napojenie na R1 pri Vahovciach je idealny kandidat.
Toto by prevzalo okolo 20.000 aut z D1, Starej Seneckej, vratane mna a priviedlo ich priamo na Pristavnu ktora je uz 2+2 a ma este kapacitu. Toto je dolezity uzol, cielove miesto tych 20.000 aut ktore smeruju do Business centier v okoli, popr. na most Apollo., nabrezie a centrum.
Tieto auta by zmizli z D1 a Starej Seneckej v smere do mesta a uvolnili uzol na Zlatych Pieskoch. Cize by pomohli aj tebe. Nevraviac, ze aj ludia z Ivanky ktorych ciel by bol niekde okolo Pristavnej a cielov ktore som pisal vyssie by pouzili radsej tuto juznu cestu.

Ludia v okoli tejto radialy ziju v meste, cim musia byt zmiereni s tym, ze im v susedstve vyrastie nejaky mrakodrap, alebo sa premavka na ceste vedla nich rapidne zvysi. Nie je to nicim ine ako postavenie dialnice na Einsteinovej vedla panelakov v Petrzalke.
Okolo Kazanskej je pokial viem este celkom dost miesta takze by to nebolo az take strasne.
Vybudovanim tejto cesty by sa na mozno desiatky rokov uplne zrusila potreba nieco investovat na pretazenych miestach - R1 Trnava - Vlckovce, krizovatka D1/R1, rozsirovanie D1 Trnava - Bratislava. Len usetrenim tychto financnych investicii by sa bohato pokryla potreba financii na 2+2 Pristavna, Bajkalska, Slovanftska, Kazanska, obchvat Most pri Ba, Vahovce.
A bolo by to celkovo lepsie riesenie.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Šofér15LM » 01. Dec 2017 10:11

Tým že by sa budúca R1 od Bratislavy napojila na už existujúcu R1 pri Vlčkovciach, by bolo potrebné investovať do rozšírenia R1 od križovatky D1xR1 až po Nitru, pretože nová rýchlostná cesta by tam priviedla viac áut čo by skomplikovalo dopravu ktorá už aj teraz je dosť hustá. Ako príklad uvediem minulú nedeľu kedy sa na moste cez Váh cesta upchávala asi jednu hodinu bez žiadneho dôvodu iba fantómová kolóna či ako sa tomu hovorí.
Šofér15LM
návštevník
 
Príspevky: 24
Obrázky: 3
Založený: 09. Jan 2017 12:26

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2017 10:15

okolo kazanskej urcite nie je miesto, to je doslova mestska komunikacia, ktora mala byt pre tu oblast, nieco na urovni jantarovej. ale to bolo v dobach komunistickeho planovania, drbnut vsetko stredom namiesto obchvatov. a to ze sa to urobilo v pripade petrzalky, alebo este brutalnejsie v podobe prievozu, neznamena ze to je dobre. nie je to katastrofalne rozdhonutie

co chyba v bratislave a aj v samotnom kraji su neni radialy, tych je dost, ale tangenty. napriklad vychodny obchvat vajnor a reko rybnicnej by malo radovo vacsi prinos ako MUK cierna voda/vajnory

potom chyba predlzenie bojnickej, a mensie tangenyt, samozrejme aj Severna.

to iste v BSK, absolutne chyba prepojenie medzi cestou na PK a D1 a cestou na samorin.

ak sa bude D1 rozsirovat na 4+4, stara senecka by mala zostat 1+1.

dalej kapacita pristavnej a bajkalskej je uz teraz vycerpana, a ked sa tam napoji R7, tak bude kolabovat nie okreaj mesta, ale centrum...
preto by malo so spustenim R7 a D4 okamzite prekreslena gagarinka, roznavska, a do istej miery aj pristavna aby tam boli BUS pruhy (uplne idealne by bolo presunut AS pod pristavny most ale to sa u nas nehorzi)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 01. Dec 2017 10:40

a nebolo by lepšie zriadiť na hranici Bratislavy veľké záchytné parkoviská a priviesť ku nim segregovnú električku? v Bratislave nie je dostok parkovacích miest, všetko rieši len parkovanie na chodníkoch ktoré sa o pár rokov a zároveň spoplatní parkovanie na verejných parkoviskách a potom dramaticky ubudne vozidiel vstupujúcich do BA. žiaľ neriešime príčiny ale dôsledky.

@PK, R1 od Bratislavy by určite nebola lacnejšia ako jej rozšírenie po Vlčkovce.

@Šofér15LM, ako píšeš preťažené je to až po Nitru. Nakoľko na prepojenie západu a východu má slúžiť (primárne) D1 tak ju je potrebné dobudovať a samozrejme nestavať niečo ako tunel pod Donovaly. následne sa uvoľní R1.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2017 10:58

vlados, samozrejme, len som to tu uz nechcel rozpisovat, kedze sme to uz preberali v teme o bratislave. som len naznacil preto tie cesty, kde nie je elektricka, tam nech su BUS pruhy. preto som nespominal ani raciansku, ani vajnorsku, ani ruzinovsku, ktora ma tiez potencial odlahcit od satelitov, kedze konci pri pharose. tam to potiahnut po astronomickej k TIOP ruzinov a tam je zase to pokracovanie hradskej, resp prelozka II/572 ..

len Bratislava nie je schopna rozsirit ani uz temer hotove veci ako harmincova .. nieto aby stavala nove stavby typu bojnicka, alebo nebodaj Severna tangenta ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 01. Dec 2017 12:52

Aquila, nemas pravdu s tangentami. Bratislava NEMA radialy. Mesto ako BA by malo mat okolo 10 radial smerom von, po ktorych by sa dalo prejst bez uzkych hrdiel.
Vsetky cesty von su blokovane lokalnymi zavadami v podobe semaforov, stopiek, nepritomnosti pripajacich pruhov.
Ak pracujem na Prievozskej tak kadial mam ist von ak chcem ist rovno na vychod?
D1 zbytocne sa trepem 10km po obchvate na sever cez mesto.
Stara Senecka je blokovana semforom pri Ovocnych Sadoch a Ivanke.
Pred Mostom pri BA je krizovatka 1030 s 572 bez pripajacich a odbocovacich pruhova ktora tvori uzke hrdlo, plus samotna dedina Most pri BA.
63 na Samorin je uz prilis juzne.
Toto su vsetky radialy z 500.000 mesta smerom na vychod. Smutne, trapne.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Vlados » 01. Dec 2017 13:12

Trojlejbusom do Vrakune a potom pešo k autu ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod PK » 01. Dec 2017 14:35

Ved som pisal, ze uzke hrdlo je az za Vrakunou pred Mostom pri Ba :)
Pozrite sa teraz na google maps traffic Bratislavu, obchvat cerveny a pomaly sa plni tyzdnovkarmi z Rakuska, Nemecka a Ciech az bude cervene po krizovatku D1/D2 pri Rakuskych hraniciach. Uzke hrdlo je tesne za Pristavnym Mostom.
A teraz si predstavte, ze polovica tohto tranzitu zide 2+2 tesne za Pristavnym mostom na Bajkalsku a po 2+2 vyjde von z Bratislavy a bude pokracovat smer R1.
Stvrtkove a piatkove kolony na obchvate su minulost, preplnena D1 od BA po Trnavu minulost.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 01. Dec 2017 14:38

PK napísal:Aquila, nemas pravdu s tangentami. Bratislava NEMA radialy. Mesto ako BA by malo mat okolo 10 radial smerom von, po ktorych by sa dalo prejst bez uzkych hrdiel.
Vsetky cesty von su blokovane lokalnymi zavadami v podobe semaforov, stopiek, nepritomnosti pripajacich pruhov.
Ak pracujem na Prievozskej tak kadial mam ist von ak chcem ist rovno na vychod?
D1 zbytocne sa trepem 10km po obchvate na sever cez mesto.
Stara Senecka je blokovana semforom pri Ovocnych Sadoch a Ivanke.
Pred Mostom pri BA je krizovatka 1030 s 572 bez pripajacich a odbocovacich pruhova ktora tvori uzke hrdlo, plus samotna dedina Most pri BA.
63 na Samorin je uz prilis juzne.
Toto su vsetky radialy z 500.000 mesta smerom na vychod. Smutne, trapne.


ked teda Bratislava nema radialy povedz mi kolko ma tangent? :roll: riesilo sa to tu x krat dokola, radialy su vybudovane aspon ako tak, tangenty takmer vobec, preto vsetky presuny "po obvode" mesta znamenaju ze sa najprv trepes takmer do centra po radiale 1 a potom zase z centra von po radiale 2, to co napisal aquila som pisal 5 prispevkov pred nim aj ja, bratislave by _hovadsky_ pomohli 3-4 cestne tangenty a nebodaj aj 1-2 elektrickove

co samozrejme nevylucuje ze predlzenie galvaniho by sa vcelku hodilo, ale osobne si myslim ze _akakolvek_ tangenta je radovo dolezitejsia ako toto
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod PK » 01. Dec 2017 14:52

Nie je nahodou toto co som navrhol v podstate tangenta? Ked zabezpeci aby doprava smerujuca na juhovychod nemusela ist do centra na obchvat, ale opusti Ba uz na juhu?
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2017 15:27

ee, to neni tangenta, ale dalsia radiala :) a to co navrhujes, aby obchadzalo 20 tisic aut pristavny poriesi D4.. a ano pomohol by aj dalsi most od kutlikovej ako bol v navrhu generelu ..

ale skapacitnenie slovnaftskej na 2+2 nie je ani len na urovni TS..
a pokracovanie kazanskej smerom na obchvat mostu aka preozku II/572 neni ani len v uzemnom plane, aj ked by to mozno malo vyznam, ale ludi v PB by to nepotesilo, najma ked sa ozvaldova tak vyhrala s jednosmerkami, a aj tak je odeska preplnena :)

kazdopadne, uz sme to X krat preberali, ze Bratislava ma radialy praveze docela dobre urobene s tym, ze R7 to doplni (aj ked to mala byt povodne tiez len radiala na urovni ostatnych).

naopak, ako som pisal, niektore radialy, konkretne tie kde nie je elektricka by mali byt zuzene na 1+1 s Bus pruhmi, s tym ze odstavne parkoviska by sa mali na konci urobit.

tangenty su ten najvacsi problem a vlastne aj usek D4 raca - vajnory - ivanka bude suplovat chybajucu tangentu po rybnicnej, ako aj predlzenie bojnickej, pritom si dovolim tvrdit, ze cenu MUK vajnory sa dala luxusne urobit minimalne tangenta po rybnicnej v konfiguracii 2+2, co by malo aj lepsi prinos pre samotnu D4. samozrejme idealne spotiahnutim elektricky po zachytne parkovisko pri stanici vajnory.

PK, ako ist z prievozskej uz napisal Vlados. s tym, ze aj cela gagarinka by sa mala po cintorin ruzinov (vlasnte uz vrakuna :)) premalovat na BUS pruhy, a BUS Pruh potiahnut aspon po OMV. s tym, ze pri cintorine, ako je planovane by malo byt zachytne parkovisko.

jedina vychodna radiala co chyba, resp sa da za velmi maly peniaz dokoncit je aspon spojit hradsku s galvaniho cez pharos (co uz sudruh Siroky mal urobit), ako aj napojenie ruzinovsku napojit na hradsku a urobit MUK krizenie so zeleznicou na ivanskej ceste.

tym su radialy porisene luxusne.

ale tangenty, chybaju a aj dlho budu chybat. na zapadnej strane to uz zacina byt tiez kriticke, kde chyba prepojenie dubravky a lamaca (esteze za komancov na tom mysleli uz dekady dozadu a je tam podjazd pod dialnicou uz dlho hotovy), potom harmincovu treba skapacitnit, na com sa uz robi, ale tam tiez to rozsirenie by mali byt BUS pruhy.

dalej chyba aby urobili casto od SAV po dubravku, ako alternativnu k lamacskej ceste pre lokalnu dopravu.

na vychodnej strane le tangeny nie su v podstate ziadne. ako som uz par postov dozadu pisal, na zaciatok by sialene pomohlo, keby sa urobila aspon nobelova pri palme, podjazd cernockeho, ked uz nie cela bojnicka.

taka tomasikova, alebo alebo skapcitnenie jarosovej sa bohuzial do 2030 nedockame....
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod PK » 01. Dec 2017 15:53

Aquila este mi povedz ako D4 pomoze tym 20.000 autam co sa chcu dostat z R1 do oblasti Prievozskej a centra a aby nesli cez terajsi obchvat?
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2017 16:04

na prievozsku nechce ist jednak 20 tisic aut z R1, to za prve. za druhe, uz to bolo spomenute. riesenie je silne limitovat IAD na neelektrickovych radialach a urobit P&R.

za cenu jednej MUK by vedela Bratislava poriesit dost silno MHD..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod PK » 01. Dec 2017 16:16

Aquila, zabudni v biznis oblasti Prievozskej kde pracujem pracuje mozno aj niekolko 10.000 ludi, vela z nich zamestnavatel poskytuje parkovanie. Tych vratane mna do elektricky nedostanes.
Takisto ma nedonutis platit ~60E mesacne naviac za elektricenku.
Kedze ma stat vypaluje 70% ceny z paliv mam narok na slusnu cestnu siet a chem vidiet vysledok mojich penazi.
A napisal som do oblasti Prievozskej, rozumej sirsie centrum, most Apollo, vratane vsetkeho na juh od tychto miest. tymto ludom a tranzitu D4 velmi nepomoze.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2017 16:29

na tom je tam pristavna, R7, a D4, aj to je superluxusne napojenie na centrum, co nemaju ani vacsie mesta.

to ako to vyzera na prievozskej a okolo apolla je myslim jasne, a zase kazdy tam nema parkovacie miesto, kedze ich je dost malo co viem
plus ludia nie su ochotni platit za parkovanie zo svojho.
no a ked sa nebodaj zavedie parkovacia politka, e.j.poli sa parkovanie len parkovanie na vyhradenych miestach a zrusi sa divoke parkovanie kade tade po stromoch a ludia si hned uvedomia, ze nemaju kde parkovat. ti co tam byvaju v rodinnych domoch nemozu pomaly ani vyjst von a to uvidime ked sa dostavi klingerka, kmotrikov projekt na meiste tabaku.

uz teraz je projekt na schvalovani, kde sa zrusi vlastne kompletne cele to divoke parkovanie pri kruhaci a toto je len zaciatok.
en dostane ta spravna firma $$$ za parkovanie, typuje, ze v roku 2019-2020 bude kopu dochadzajucich do BA velmi smutnych ...

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1127

cize donucovacie prostriedky su take iste ako na zapade, silnym obmedzenim parkovania a priepustnosti ciest. potom si ludia rozmyslia, ze ci chcu trvat 2 hodiny v zpache, alebo ist 1,5 hodiny MHD/VHD.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 01. Dec 2017 18:30

PK napísal:Aquila, zabudni v biznis oblasti Prievozskej kde pracujem pracuje mozno aj niekolko 10.000 ludi, vela z nich zamestnavatel poskytuje parkovanie. Tych vratane mna do elektricky nedostanes.
Takisto ma nedonutis platit ~60E mesacne naviac za elektricenku.
Kedze ma stat vypaluje 70% ceny z paliv mam narok na slusnu cestnu siet a chem vidiet vysledok mojich penazi.
A napisal som do oblasti Prievozskej, rozumej sirsie centrum, most Apollo, vratane vsetkeho na juh od tychto miest. tymto ludom a tranzitu D4 velmi nepomoze.


Prečo by mala Bratislava stavať cesty pre obyvateľov žijúcich mimo Bratislavy ktorí sem dochádzajú za prácou? A ktorí mestské cesty ničia. V prvom rade sa stará o potreby svojich obyvateľov a nie CP -čkárov. Tu nikoho nezaujíma že máš v Apolle parkovacie miesto, ale že ty a ďalší dochádzajúci zapchávate denne mesto je problém.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod zoom » 01. Dec 2017 19:55

SLušná cestná sieť v Bratislave je (neriešim stav vozovky). Pre IAD je Bratislava velmi priatelská vid porovnanie zapch https://www.tomtom.com/en_gb/trafficindex/list?citySize=ALL&continent=ALL&country=ALL Priestor pre obmedzovanie IAD a vytváranie prirodzených barier v podobe zužovania pruhov je... a velký.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod PK » 04. Dec 2017 10:54

fh napísal:Prečo by mala Bratislava stavať cesty pre obyvateľov žijúcich mimo Bratislavy ktorí sem dochádzajú za prácou? A ktorí mestské cesty ničia. V prvom rade sa stará o potreby svojich obyvateľov a nie CP -čkárov. Tu nikoho nezaujíma že máš v Apolle parkovacie miesto, ale že ty a ďalší dochádzajúci zapchávate denne mesto je problém.


Pretoze pokial este viem tak zijeme v "slobodnej" krajine a nikoho nie je do toho kto kde dochadza za pracou. Pracovne miesta vytvaraju rovnako ludia ako firmy. Rovnako zanikne pracovne miesto ak odide firma, alebo ak nie su ludia.
Bratislava je len miesto ktore ma vytvorit na svojom uzemi vhodne podmienky pre zivot a pracu.
Ma vytvorit biznis miesta na pracu ktore budu lahko dostupne a s dostatocnymi miestami na parkovanie.
Ma vytvorit residential miesta kde sa da byvat a tiez su lahko dostupne.
V jednom aj druhom Ba zlyhava. Ako stredna trieda nemam moznost zabezpecit svojej rodine slusne byvanie (rodinny dom) v Bratislave popr. predmestiach. Je to hlavne kvoli vypalnickym daniam a odvodom a zanedbavaniu infrastruktury.
A kedze odvadzam tie vypalnicke dane tak mam narok dostavat za to protisluzby vo forme ciest na urovni.
Par rokov som byval a pracoval v Silicon Valley, na pesi dosah od centraly Google, nikto mi nevravel, ze som pristahovalec, alebo kde si mam hladat byvanie, alebo kde mozem, alebo nemozem dochadzat za pracou. Zovsadial som pocul len "Welcome". Boli radi, ze aj kvoli mne tam bude moja firma a spolu sa potiahneme na vysiu uroven. A cela ta oblast z toho ma prospech a peniaze
V tomto je vidno vyspelost ludi a naroda. Prepac ale ja nevidim ziaden dovod aby sa ludia povazovali za "uebermensche", lebo su z Bratislavy. Ja tu vidim problemy pre vsetkych ktore sa neriesia a spolu nas tahaju dole.
Vsetky vyspele mesta vo svete maju svoje predmestia a nejakych 30% ludi ktori dochadzaju do mesta pracovat, je to normalne, nenormalne je proti tomu bojovat. Je to volba tych ludi, treba ju respektovat. Nie kazdy chce stravit svoj zivot v nejakom obmedzenom priestore ktory mu ponuka mesto. Ja mam rad priestor, volnost, svoj velky dvor, priestor pre vybeh mojich deti.
Moja firma plati mestu viac nez dost aby kompenzovala naklady mesta co na mna ma, ja platim dani viac nez dost aby stat a mesto ktore tiez ma z tych dani podiel mne poskytol adekvatne protisluzby.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 04. Dec 2017 11:09

Ty Bratislave nedavas žiadne dane a mesto na teba nedostáva dane. Tak Bratislavčania majú prioritu čo je logické. Brno dostáva raz toľko od štátu ako Bratislava. A z toho čo má bude dávať do komunikácií v prvom rade pre potreby Bratislavčanov. Tebe a ostatným čo bývajú niekde v dedine na okraji, lebo však lacno nemá čo vytvárať podmienky. Od toho sú firmy ktoré CP - čkárov zamestnávajú. Ty si žiadaj cesty v mieste trvalého bydliska, podľa podielových daní. Vy ste mestu na príťaž to si uvedom. Že pracuješ pre nejakú firmu v Bratislave a dochádzaš znamená že zaberáš miesto a drzo žiadaš a ničím neprispievaš. To že urobíš utratu v miestnej táckarni na obed nehrá rolu.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Vlados » 04. Dec 2017 11:17

Kľudne žiadaj to parkovacie miesto od firmy kde pracuješ. Firma platí mestu dane iba z nehnuteľností aj nejaké má. Ak má super, ale pozri si aká je ich výška. Daň za tísíc m2 plochy je nižšia ako ročný prenájom jedného parkovacieho miesta od mesta, či sa z tých daní má šancu mesto zhodnosť sám. Inak Bratislavčania sú radi, že cestuješ vlastným autom, lebo kedy si použil MHD tak na ňu prispeje cca 50% nákladov. Ideálne aby satelit kde žiješ financoval tiež nejakú VHD, tá by vozidla domácoch do meste a recipročne ju mohli využívať aj Bratislavcania az rovnakých podmienok.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod PK » 04. Dec 2017 11:34

fh napísal:Ty Bratislave nedavas žiadne dane a mesto na teba nedostáva dane. Tak Bratislavčania majú prioritu čo je logické. Brno dostáva raz toľko od štátu ako Bratislava. A z toho čo má bude dávať do komunikácií v prvom rade pre potreby Bratislavčanov. Tebe a ostatným čo bývajú niekde v dedine na okraji, lebo však lacno nemá čo vytvárať podmienky. Od toho sú firmy ktoré CP - čkárov zamestnávajú. Ty si žiadaj cesty v mieste trvalého bydliska, podľa podielových daní. Vy ste mestu na príťaž to si uvedom. Že pracuješ pre nejakú firmu v Bratislave a dochádzaš znamená že zaberáš miesto a drzo žiadaš a ničím neprispievaš. To že urobíš utratu v miestnej táckarni na obed nehrá rolu.


A cim prispievaju Bratislavcania? Tymi nejakymi 80 Eurami rocne co odvedu ako dan z nehnutelnosti? :) Alebo poplatkami za odpad, psa?
Bratislava ma zo mna nasobne viac ako z priemerneho svojho obyvatela.
Vsetky peniaze ktore dostavam pochadzaju zo zahranicia, cast minam v Bratislave a zivim tym kopu ludi, bankarov, pumparov, restauracie, obchody. Nie som nikomu na pritaz.
Odporucam s komplexom nadradenosti navstivit najblizsieho psychiatra.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod PK » 04. Dec 2017 11:41

Napriklad most Apollo:
Financovanie stavby bolo zabezpečené formou úveru od Európskej investičnej banky Luxemburg v objeme 45 mil. EUR a dofinancovaním zo štátneho rozpočtu a z prostriedkov budúceho vlastníka. Model financovania bol odsúhlasený Uznesením vlády SR č.241 z 15.marca 2001. Celkové náklady na výstavbu dosiahli 4,3 mld. Sk.

Most Apollo bol postaveny aj z mojich dani, je to cisto mestsky most. Prospech ma z neho len Bratislava. Podobne vsetky vacsie investicie v meste dofinancovavane zo statneho.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Vlados » 04. Dec 2017 11:48

ej si rozhľadený presne ako volič smeru. Bratislavčania prispievajú hlavne daňou z príjmov... Ty dáš Bratislave príspevok vo forme dane z príjmov tých čo v tej BA pracujú a majú tam trvalý pobyt... smola, že DPH tvorí ďaleko vyššiu časť ako dane tých pracujúcich.

Kľudne chodievaj to potom most a bezplatne, ale nepožaduj bezplatné parkovanie v meste :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.