Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Kanky » 25. Sep 2012 20:28

expwy napísal:Na moste SNP si to mohli odpustiť, BUSom to nič nepomôže a včera ráno paralyzovali celú dopravu. Dnes ráno tam boli policajti a tí riadili premávku od mosta SNP až po Štefánikovú tak, že púšťali autá aj v BUS pruhu, inak by bol v BA kolaps ako včera. Pokiaľ nebude MHD vyriešená systémovo napritiahne ľudí ani takýmito reštrikciami.


uz chyba len spoplatnit dialnicny obchvat (pristavny most a lafranconi) az potom bude kolaps...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 26. Sep 2012 08:33

spoplatnenie obchvatu by sa malo urobit tak ci tak, to by bolo len plus ..

na staromestkej je to dost otazne, najma ako je to poriese, lebo to sposobuje dost chaos. mozno len vec zvyku. ale na stefanikovej je to velke plus ..

v tomto pripade napriklad nechapem, preco na sancovej ide dlho predlho buspruh smerom dole a potom zrazu je povolene parkovanie aut .. to by mali tiez zmenit ..

a este jednu vec by podla mna mali cim skor zmenit, malo by sa zrusit povolenie parkovat na chodnikoch ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Kanky » 26. Sep 2012 10:24

aquila napísal:spoplatnenie obchvatu by sa malo urobit tak ci tak, to by bolo len plus ..


dopln prosim ta bodky..ze pre koho by to bolo plus, pre ktoru cast obyvatelov, pre ktorych vodicov?
osobne mi je to jedno (co sa tyka samotneho spoplatnenia) lebo mam kazdy rok rocnu dialnicnu znamku, len nerad by som videl prazdnejsi obchvat na ukor plnsich ciest v centre
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 26. Sep 2012 10:31

ked budu plnsie cesty v meste znizi sa pohodlie ludi chodit IAD a budu preferovat MHD ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod mb1000 » 26. Sep 2012 10:43

aquila napísal:spoplatnenie obchvatu by sa malo urobit tak ci tak, to by bolo len plus ..
a este jednu vec by podla mna mali cim skor zmenit, malo by sa zrusit povolenie parkovat na chodnikoch ..


Toto su len dielcie veci, chytit dopravu v Bratislave za opraty, to chce sucinnost a najme schopnost vedenia a jednotlivcov vo vsetkych zlozkach, ktorych sa to tyka = no a tyka sa ta hadam vsetkych zloziek aparatu v state a v samosprave. A chce to supervisora, s talentom a umom, ktory by tieto zlozky dokazal efektivne koordinovat. hi-fi sci-fi.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 26. Sep 2012 12:20

to mi je jasne, ze je to scifi .. pritom v bratislave az take velke investicie paradoxne netreba a tie ktore treba sa daju lahko prefinancovat cez eurofondy ..

len problem je aj v tom, ze len kvoli stadionu sa rozkradlo 200 mio euro, tento rok padlo 70 mio pre JT na pozemky, a dalsie perlicky.. cize tam je pes zakopany
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Kanky » 26. Sep 2012 13:55

aquila napísal:ked budu plnsie cesty v meste znizi sa pohodlie ludi chodit IAD a budu preferovat MHD ..


pochybujem, ze to pohodlie spominanej IAD klesne nizsie ako je pohodlie bratislavskej MHD...
ja sa sem tam preveziem MHD len tak z recesie, ked mam cas...aj dnes sa mi to postastilo, siel som trasu, casovo najvyhodnejsiu, ktoru mi ponuklo imhd, trvalo mi to z miesta na miesto jedna cesta tam asi 45 min s dvoma prestupmi..autom to zvladam za cca 7 min...naklady na cestu su dajme tomu rovnake, resp. o nieco lacnejsie je to autom...uspora casu neporovnatelna...(cas su peniaze) :)
a co ti, ktori nepuzivaju auto individualne, ale pouzivaju ho preto lebo ich to vychadza lacnejsie ako MHD...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 26. Sep 2012 15:38

ja sa tak nejako stale tajne spolieham, ze to zacne vadit aj pohlavarom a bude sa nieco riesit, lebo v bratislave sa za poslednych 20 rokov s MHD Nerobilo nic, a s primetskou dopravou este menej .. co nutilo ludi kupovat auta. vysledok je, ze na obyvatela ma bratislava viac registrovanych aut ako vieden ..

BA MHD ma velmi vela minosov, pocnuct katastrofalnymi cestami, starymi autobusmi, trolejbusmi a v neposlednom rade elektrickami ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Kanky » 26. Sep 2012 23:32

BUS pruh na Staromestskej+pár metrov na Štefánikovej po zastavku dlho nevydrzal, dnes bol uz nezabudnutelnou historiou... 3 fotky: gallery/image_page.php?album_id=244&image_id=12578
od zastavky pri prez. palaci po krizovatku so sancovou a prazskou zatial ostava...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Tomas PO » 27. Sep 2012 08:58

hehe, klasika
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 27. Sep 2012 09:24

keby to urobili trosku lepsie tak mohol zostat .. v principe bola uz kedysi chyba, ze postavili most SNP v polohe ako ho postavili .. nie je zrovna idealne aby 4 prudovka isla do centra mesta .. cize do istej miery je aj na mieste, ked sa vytvori bus prruh, minimalne do doby kym nebude ina kapacita doprava z petrzalky ..

to ze budu IAD stat je hold dane tym, ze je to centrum mesta .. viac menej ten bus pruh podla mna mali nechat, proste z SNP by jeden pruh siel na nabrezie a druhy by siel do centra, s tym ze pravy by bol pre bus pruh .. tak by to podla mna aj malo byt
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Tomas PO » 27. Sep 2012 09:29

aj ked je pravda, ze tazko je suhlasit so zavedenim bus pruhu, ked sa v mhd nic ine neurobilo.
optimalne by bolo skvalitnit vozovy park, optimalizovat linky, intervaly, navaznost (a dostupnost - vid uzavierka stanice pre elektricky), urobit promo a podporit to zavedenim bus pruhov, ktore jednak urobia preferenciu MHD a zaroven spomalia MHD.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Kanky » 27. Sep 2012 10:07

aquila napísal: v principe bola uz kedysi chyba, ze postavili most SNP v polohe ako ho postavili .. nie je zrovna idealne aby 4 prudovka isla do centra mesta ..


presne tak, sudruhovia to dokafrali, nevedeli si spocitat 1+1...
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod devil » 29. Sep 2012 18:45

viewtopic.php?f=35&t=17427&p=137561#p137561

toto je taky uprimny rozhovor. az na to ze buspruhy su fakt ad hoc. inac v podstate schlosser nehovoril hluposti. ale ked chce pouzit sposob cukor a bic tak by nemal zabudnut na cukor.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod ELZ » 29. Sep 2012 22:55

Schlosser ma v podstate pravdu co tyka financovania - musi sa do toho vlozit stat. No uz ale vidim, aka zavist zas bude na SK, ak by stat investoval do MHD v BA. V podstate tento stav zacal za Meciara, ked skrtnutim penazi na dopravu trestal nepohodlnu BA a potom to uz ostalo e tusim sa premietlo aj do dalsich miest. Schlosser ale nespomenul jednu vec - v ziadnom vacsom meste nie je nosna doprava postavena na autobusoch a presne ako sa pytal readaktor, BUS pruhy nie su na uzkych cestach (dan za to, ze BA nebola stavana ako hlavne mesto so sirokymi bulvarmi), Kto si este pamata, ako Sancova a Prazska boli klasicke dvojpruhove cesty a po Stefanikovej jazdili elektricky? :-)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod stanog » 30. Sep 2012 07:57

Hlavne sa ten bič používa na cezpoľných vodičov, tí naozaj nemajú inú možnosť ako jazdiť autom. Neexistuje jediné záchytné parkovisko z ktorého by sa dalo rýchlo a pohodlne presadnúť do MHD. Rovnako prímestské busy a vlaky v špičke sú preplnené už teraz, v Senci sa je problém vôbec dostať do raňajších osobných vlakov. Škoda že spolu s týmto experimentom sa BA nevrátila ku koncepcii prestupných uzlov s expresnými busmi medzi nimi, ktoré by mali na trase len 5-10 zastávok práve v týchto uzloch, dnes ak potrebuje človek bývajúci na jednom konci mesta prejsť na druhý koniec tak s MHD je to prakticky neuskutočniteľné. Skúste niekto ísť MHD napr. z Dúbravky či Dlhých dielov do Slovnaftu alebo z Vrakune do Volkswagenu. Autom po obchvate sa to ešte v rozumnom čase dá, ale s MHD to každopádne vyjde na viac ako hodinu, ak nebývate ďaleko od zastávky. A to nie je len rýchlosťou jazdy, proste keď na trase máte 30 zastávok a na každej ten prostriedok MHD strávi 30 sekúnd, rozbieha sa a brzdí tak chcete či nie stratíte viac ako 15 minút. Nerozumiem jednej veci prečo nezačali od preferencie električiek na križovatkách, to by bolo myslím investične najmenej náročné a tiež nespôsobilo by to hneď také okaté kolapsy. A postupne sa mohli diať ďalšie kroky. Pán Schlosser je tak trochu schizofrenik, na jednej strane hovorí že na to čo sa snaží robiť nemá peniaze a na druhej strane sa do toho napriek tomu pustil. A to mi pre celý projekt pripadá byť rakva. Skončí to tak, že sa ľudia vzbúria, poslanci sa zľaknú a všetko sa vráti tam kde bolo. Je veľmi jednoduché vyhlásiť že kolónu 100 aut nahradím pridaním jedného kĺbového autobusu, ale platí to len pre jeden krátky úsek z A do B. Nik už nesleduje kam tí ľudia v autách smerujú a že ak sa majú všetci odviesť až do cieľa tých busov bude treba podstatne viac. Na jednej strane Počiatek vykrikuje že ak má vo vlaku cestovať 10 cestujúcich nech chodia radšej taxíkom, na druhej strane chceme docieliť že obsadenosť MHD sa bude blížiť 100% a ľudia prestanú jazdiť autami. To všetko si navzájom odporuje pri súčasnom trasovaní a nastavení verejnej dopravy. Pán Schlosser sám kedysi povedal že problémom BA je aj jej veľká rozľahlosť čo spôsobuje problém s obslužnosťou MHD. Na jednej strane je to aj dobrá správa - je kde budovať odstavné zberné parkoviská od ktorých by vodičov ktorí prešli autom od miesta kde nie je dostupná MHD odviezli autobusy, ale také body nikde nemáme ani pripravené, nie to ešte zrealizované, keď majú koncepciu ako hovoria nech ju ukážu aby sa ľudia vedeli do budúcna zariadiť, ale toto nie je cesta že niekto značkou zo dňa na deň zablokuje určitú časť podotýkam hlavnej cesty. Tí vodiči v kolóne predsa nezačínajú jazdu pri Auparku a nekončia pri SAV. Mimochodom parkoviská pre Auparku sú dnes beznádejne plné a pri SAV žiadne nie je v širokom okolí.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod devil » 30. Sep 2012 12:39

ELZ, stat sam neinvestuje do nicoho, len cerpa fondy. ale podiel viny ma aj stat. a presne tak - v ziadnom vacsom meste nie je nosna doprava postavena na autobusoch. statna ZSR preferovala a preferuje filialku a tzv. metro. a na elektricku sa roky utocilo a utoci s tym nic neriesi.

stanog, zachytne parkoviska pre cezpolnych je zalezitost najma od senca a samorina nie petrzalky. mesto by malo konecne dotiahnut najelementarnejsie veci (nakup el. a trol., preferencia el., trat do petrzalky, prestavba hl. stanice aj s podzemnym prijazdom el. kt. odstrani urovnove krizenie s cestou, zachytne parkoviska a stat by mal dotiahnut najma R7 a vychodnu D4. bez toho bude BA doprava nieze hanba europy ale aj hanba vychodnej europy a to uz je co povedat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 30. Sep 2012 15:21

ELZ napísal: Kto si este pamata, ako Sancova a Prazska boli klasicke dvojpruhove cesty a po Stefanikovej jazdili elektricky? :-)


To sa ešte Šancova volala Malinovskeho 8) a do Štefánky sa dalo doviesť električkou :wink:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod fh » 30. Sep 2012 15:54

A ešte k Štefanikovej, tú je vidno aká bola a mohla byť Bratislava kým ju nezničili komunisti a developeri, ktorí nepochadzali z Bratislavy, ale mudrovali ako má to mesto podľa ich sedlackych predstav vyzerať.

http://lh3.ggpht.com/_w2eXKwRE5JA/Roudn ... a+1898.jpg

http://www.bratislavskenoviny.sk/najnov ... ge_id=4905
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Kanky » 02. Okt 2012 19:51

tak pre kompletizaciu zruseny bus pruh aj na Stefanikovej

gallery/image_page.php?album_id=244&image_id=12627
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Tomas PO » 02. Okt 2012 20:11

trapas, cely humbuk..zbytocne
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod Kanky » 26. Okt 2012 08:05

na MUK Galvaniho sa to zasa troska hybe gallery/image_page.php?album_id=244&image_id=12964
na druhej strane estakady su navozene kopy materialu, zeby dalsi posun vo vystavbe?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod drobec » 26. Okt 2012 08:36

Vyhodil by som vsetkych, ktori schvalili stavebne povolenie bez subeznej cesty s II/572 a napojenie k nej za uzemim BA
drobec
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 29. Mar 2010 11:27

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod janso » 26. Okt 2012 09:07

drobec: dobra poznamka, suhlasim
janso
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 12
Založený: 10. Dec 2011 18:04

Re: Mesto Bratislava - všetko z dopravy a rozvoja častí mest

Odoslaťod aquila » 26. Okt 2012 10:04

je to schvalene a v ramci EIA, len investor to stavat nebude :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.

cron