od stanog » 30. Sep 2012 07:57
Hlavne sa ten bič používa na cezpoľných vodičov, tí naozaj nemajú inú možnosť ako jazdiť autom. Neexistuje jediné záchytné parkovisko z ktorého by sa dalo rýchlo a pohodlne presadnúť do MHD. Rovnako prímestské busy a vlaky v špičke sú preplnené už teraz, v Senci sa je problém vôbec dostať do raňajších osobných vlakov. Škoda že spolu s týmto experimentom sa BA nevrátila ku koncepcii prestupných uzlov s expresnými busmi medzi nimi, ktoré by mali na trase len 5-10 zastávok práve v týchto uzloch, dnes ak potrebuje človek bývajúci na jednom konci mesta prejsť na druhý koniec tak s MHD je to prakticky neuskutočniteľné. Skúste niekto ísť MHD napr. z Dúbravky či Dlhých dielov do Slovnaftu alebo z Vrakune do Volkswagenu. Autom po obchvate sa to ešte v rozumnom čase dá, ale s MHD to každopádne vyjde na viac ako hodinu, ak nebývate ďaleko od zastávky. A to nie je len rýchlosťou jazdy, proste keď na trase máte 30 zastávok a na každej ten prostriedok MHD strávi 30 sekúnd, rozbieha sa a brzdí tak chcete či nie stratíte viac ako 15 minút. Nerozumiem jednej veci prečo nezačali od preferencie električiek na križovatkách, to by bolo myslím investične najmenej náročné a tiež nespôsobilo by to hneď také okaté kolapsy. A postupne sa mohli diať ďalšie kroky. Pán Schlosser je tak trochu schizofrenik, na jednej strane hovorí že na to čo sa snaží robiť nemá peniaze a na druhej strane sa do toho napriek tomu pustil. A to mi pre celý projekt pripadá byť rakva. Skončí to tak, že sa ľudia vzbúria, poslanci sa zľaknú a všetko sa vráti tam kde bolo. Je veľmi jednoduché vyhlásiť že kolónu 100 aut nahradím pridaním jedného kĺbového autobusu, ale platí to len pre jeden krátky úsek z A do B. Nik už nesleduje kam tí ľudia v autách smerujú a že ak sa majú všetci odviesť až do cieľa tých busov bude treba podstatne viac. Na jednej strane Počiatek vykrikuje že ak má vo vlaku cestovať 10 cestujúcich nech chodia radšej taxíkom, na druhej strane chceme docieliť že obsadenosť MHD sa bude blížiť 100% a ľudia prestanú jazdiť autami. To všetko si navzájom odporuje pri súčasnom trasovaní a nastavení verejnej dopravy. Pán Schlosser sám kedysi povedal že problémom BA je aj jej veľká rozľahlosť čo spôsobuje problém s obslužnosťou MHD. Na jednej strane je to aj dobrá správa - je kde budovať odstavné zberné parkoviská od ktorých by vodičov ktorí prešli autom od miesta kde nie je dostupná MHD odviezli autobusy, ale také body nikde nemáme ani pripravené, nie to ešte zrealizované, keď majú koncepciu ako hovoria nech ju ukážu aby sa ľudia vedeli do budúcna zariadiť, ale toto nie je cesta že niekto značkou zo dňa na deň zablokuje určitú časť podotýkam hlavnej cesty. Tí vodiči v kolóne predsa nezačínajú jazdu pri Auparku a nekončia pri SAV. Mimochodom parkoviská pre Auparku sú dnes beznádejne plné a pri SAV žiadne nie je v širokom okolí.