od yombie » 09. Feb 2014 13:35
O tých plných čiarach ani nehovorím. To sú reálne celé kilometre prehľadných úsekov, kde prerušovaná čiara (aspoň teda z jednej strany) chýba. A ďalšia chuťovka - novorekonštruované úseky Brezolupy - Jerichov a Nitrianske Sučany - Majer - Brezina (Novácky kopec). Ak sa nepletiem, malo ísť o komplexnú rekonštrukciu. Do dnešného dňa tam nie sú vyznačené ani len krajnice. Je to cesta prvej triedy. Vám toto fakt nevadí, ľudia??
Čo sa toho moru týka. Ono to až tak úplne bezdôvodné nie je. Nie som zástancom takýchto vodičov, ani takejto jazdy, naopak mi neskutočne vadí, keď ma niekto z protismeru vyslovene ohrozuje, ale sú úseky (a to práve na ceste I/50 medzi TN a PD), kde človek v určitých miestach tak nejak skoro nemá na výber. Obrovské nerovnosti, jamy, vyjazdené koľaje a nebezpečne prepadajúce sa krajnice. Taká je realita. Nejdem ospravedlňovať tích vodičov, ktorí takto jazdia, ale sám som bol svedkom niekoľkých krízových situácii, kde sa pod vplyvom vyjazdených koľají alebo prepadajúcej sa krajnice ocitlo vozidlo alebo kamión s návesom z nenazdajky niekoľko čísel za stredovou čiarou a úprimne povedané, ani nevedeli ako. Ukážkové krízové situácie vznikali až do minuloročnej rekonštrukcie na vyššie spomenutom úseku medzi Nitrianskymi Sučanmi a Majerom, kde sa v protismere (v smere do Novák) rútili v plnej rýchlosti vozidlá proti iným až do úplne poslednej chvíle, a to napriek tomu, že cesta v ich smere bola "voľná" (v preklade - na jednej strane bol tankodrom menší ako na tej druhej). Neraz sa mi tam stalo, že som mal pochybnosti o tom, či sa vôbec vyhneme, alebo či vodič v protismere nedostal mikrospánok. Vyblikávanie alebo vytrubovanie striedalo krízové brzdenie a častokrát sme míňali vyslovene v poslednej chvíli.