Na cesty I.-III. triedy je v súčasnosti problematické čerpať vo väčšej miere eurofondy. Ešte na cestách I. triedy sa to týka výstavby/dostavby cestných obchvatov, kde sú to väčšie sumy naraz, takže na tých pár akcií to ide v pohode.
Vyššie územné celky, ktoré spravujú cesty II. a III. triedy by však istotne radi v rámci regionálneho rozvoja a vyrovnania regionálnych rozdielov alebo obnovy vidieka začali výraznejšie opravovať povrchy našich ciest a tiež globálne doplnili to, čo tu súrne chýba alebo je v katastrofálnom stave - zvodidlá, stav vegetácie, stav svahov ponad cesty, ...
Problémom je, že EÚ dá financie len na také projekty, v ktorých je predkladateľ/žiadateľ zároveň aj majiteľom danej stavby, prípadne pozemku pod ním.
Ani jeden VÚC na Slovensku nevlastní viac ako 50% pozemkov pod svojimi cestami.
Obrovským problémom je to napríklad v BA VÚC, ktorý z EÚ môže získať obmedzené zdroje kvôli nadpriemernej životnej úrovni voči priemeru EÚ a na obnovu cestnej siete by mohol získať len z r. 2007-2013 cca. 400 mil. SKK. Samostatne na novú výstavbu je to primálo, ale v praxi na opravu sa z toho dá opraviť 150 km ciest II. a III. triedy.
Nepoznám presnú situáciu v jednotlivých VÚC, ale ostro kritizujú tento fakt kraje ako: Nitriansky, Žilinský, Banskobystrický, Prešovský a Košický, ktorý žiadajú tzv. generálny zákon, ktorým by sa pozemky automaticky previedli na samosprávne kraje. Vláda tento zákon prostredníctvom MDPT už pripravuje, ale kým vstúpi do platnosti, časť financií už bude stratená.
TT VÚC, ktorý pripravil na r. 2007-2009 generálnu rekonštrukciu ciest II. a III. triedy to videl v r. 2007 inak: Do konca r. 2009 treba na maximum opraviť cesty z vlastných zdrojov a z úveru, medzitým pripraviť pozemky a povolenia na opravu ďalších komunikácií, ale techniky náročné, čo je napr. oprava betónových ciest v skalickom a dunajskostredskom okrese. Na toto sa v r. 2010 plánuje vyčerpať cca. 49% eurofondov určených na obnovu ciest v kraji na r. 07-13.