Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2011 18:24

Hm, skoda, ten trojpruh dost pomohol...
PDZ by ale niekto musel aktivovat. Asi na zaklade hlasenia na 112ku. A to by uz boli oba pruhy davno zapchate. Skor osveta vodicov, pravidelny monitoring rychlosti na strecne, pripadne permanenty - kamery. A prekrocenie rychlosti okamzite postihnut. Rovnako pomalo iduce vozidla. A PDZ kazdy kilometer, ved to nie je dlhy usek...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Andrej » 05. Nov 2011 18:41

Caste PDZ - opät docasne riesenie, navyse nie najlacnejsie a prakticky nic neriesiace. Tu pomôze jedine tunel, ako je to uz desiatky rokov planovane a len politickymi rozhodnutiami sa doteraz nestavia.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2011 18:47

Ale aj po spusteni D bude Strecno vytazene. A je to usek, ktory si zasluzi vacsie bezpecnostne prvky ako ma v sucasnosti.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Andrej » 05. Nov 2011 18:59

Sucasna I/18 ma kapacitu na cca 10 tis. voz / den. Akakolvek udalost sa bude dat obist cez tunel. Navyse si myslim (na rozdiel od niektorych), ze premavka medzi ZA a MT sa po otvoreni Visnoveho rozdeli v prospech tunela v pomere 3:1 a celkova intenzita bude okolo 40 tis. uz v r. 2020.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Tomas PO » 05. Nov 2011 19:08

Stale ale Strecno ostane usek, ktory si zasluzi lepsie bezpecnostne prvky.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod dusans » 05. Nov 2011 20:27

Keď sme si už konečne zvykli na trojpruh, tak ho idú rušiť. Možno to bude vyhovovať cyklistom, kedže tam bude širšia krajnica. Ale ísť tam na bicykli, či už tam bude dvojpruh alebo trojpruh je každopádne hazard so životom.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod okorec » 05. Nov 2011 22:28

prípadne by mohli predĺžiť kompu zo strečna až na lipovec... tým by sa vyriešila obchádzková trasa :)

nie, vážne, strečno je proste tragédia. a nedá sa rozumne vyriešiť. tunel je nutnosťou.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod michael89 » 05. Nov 2011 23:55

Takže ďalší dôvod prečo voliť pre cestu do BA Donovaly a R1 :)
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod devil » 06. Nov 2011 09:36

trojpruh bude vzdy nutny, lebo tunel nevyprazdni cestu I/18 vzhladom na to ze neznamena casovu a km usporu. btw. kapacita tejto cesty je skor 15.000 aut + neexistencia prekazok co umoznuje zvladat aj vyssie intenzity.

obidenie udalosti sa da aj obratit, co ked sa udalost stane v tuneli.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod aquila » 06. Nov 2011 09:47

s trojpruhom teoreticky aj viacej, 15 tisic je standard na siroku cestu prvej triedy..

skor nech daju dole tie rozdelovace a je tam dvojita plna ciara .. funguje to aj na I/63 na moje prekvapenie az moc dobre, preco by to nemalo pod strecnom?

a dalej ja tiez nemyslim, ze sa to rozdeli na 3:1 v prospech tunelu, osobne si skor myslim, ze v idealnom pripade to bude 50:50, lebo lokalna doprava je tam ozaj silna a dalsi dost dolezity faktor, ze ked niekto pojde smer cechy, tak si bude cez D1 nadchadzat a ci pojde teoreticky 90 pod strecnom alebo 80 cez visnove plus cez zilinu 50 a cez XY semaforov, tak neviem neviem .. a nebodaj ked sa postavimost cez VD zilina, tak kuz vobec nebudu mat dovod ist cez visnove ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2011 11:49

14 tisic je kapacita priblizne pre C 11,5 / 80, cize tam, kde sa da ist suvisle 90. Na Strecne su dlhe useky pre rychlost 70.

I/63 je pekny priklad, lenze na nej je podstatne mensie % nakladnej dopravy.

Lokalna doprava je na Strecne sice silna, ale o to viac dnes obchadza Strecno doprava pochadzajuca mimo MT a ZA, pokial môze. Toto vsetko sa v buducnosti presunie na Visnove.

Osobne kebyze mam koncit v ZA, tak si urcite vyberiem pohodlnu cestu 2+2 az do centra resp. aj cez celu ZA aj smerom na D3, ako nervoznu 1+1 resp. 2+1 cez Strecno.

devil, kolko sme mali za tento rok podobnych udalosti vo vsetkych tuneloch v SR ? Resp. môzeme spocitat napr. aj Rakusko so stovkami km tunelov. Uplne minimum. Naproti tomu na Strecne sa daju nehody, ktore ho uplne zablokuju, ratat na desiatky.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod devil » 06. Nov 2011 13:30

Lokalna doprava je na Strecne sice silna, ale o to viac dnes obchadza Strecno doprava pochadzajuca mimo MT a ZA, pokial môze. Toto vsetko sa v buducnosti presunie na Visnove.


hlavne ze tu dookola citam ako sa strecno neda obist. tak sa da alebo sa neda? ak sa da tak nech ho obchadzaju a ak sa neda tak sa nema co presuvat v buducnosti na visnove.

I/63 je pekny priklad, lenze na nej je podstatne mensie % nakladnej dopravy.


semafory a vselijake odbocky do ulic su podstatne horsie pre plynulost dopravy ako nakladiaky. napriek tomu trojpruh pomohol. cize na priamej ceste musel pomoct podstatne viac. je zanedbatelne ze je kusok cesty 70-ka.

devil, kolko sme mali za tento rok podobnych udalosti vo vsetkych tuneloch v SR ? Resp. môzeme spocitat napr. aj Rakusko so stovkami km tunelov. Uplne minimum. Naproti tomu na Strecne sa daju nehody, ktore ho uplne zablokuju, ratat na desiatky.


kolko podobnych tunelov mame v SR ? odkedy sa spravanie soferov v SR a RR da porovnat ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod okorec » 06. Nov 2011 13:38

pre isté smery dopravy sa strečno obísť dá a pre isté smery nedá.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Pacho » 06. Nov 2011 21:54

aquila napísal:s trojpruhom teoreticky aj viacej, 15 tisic je standard na siroku cestu prvej triedy..

skor nech daju dole tie rozdelovace a je tam dvojita plna ciara .. funguje to aj na I/63 na moje prekvapenie az moc dobre, preco by to nemalo pod strecnom?

a dalej ja tiez nemyslim, ze sa to rozdeli na 3:1 v prospech tunelu, osobne si skor myslim, ze v idealnom pripade to bude 50:50, lebo lokalna doprava je tam ozaj silna a dalsi dost dolezity faktor, ze ked niekto pojde smer cechy, tak si bude cez D1 nadchadzat a ci pojde teoreticky 90 pod strecnom alebo 80 cez visnove plus cez zilinu 50 a cez XY semaforov, tak neviem neviem .. a nebodaj ked sa postavimost cez VD zilina, tak kuz vobec nebudu mat dovod ist cez visnove ..


aquila, kde prosim Ta je x-y semaforov na ceste cez pomyselné Višnove do čiech. Asi to máš trocha popletené. Keď si dobre pamätám, tak na privádzači LL je len jeden semafor, aj to len pre chodcov a dosť. Další argument, že si cez D1 do ČR bude niečo nadchádzať? to by sme museli tu mať už dokončenú aj D3, a vtedy by sa "nadchádzalo", ale cez ZA je to skoro na chlp rovnaké cez Strečno ako aj cez Višnové, keď berieš vzdialenosť Dubná Skala - Budatín. Keď neveríš, skús sa pozrieť do mapy.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod devil » 06. Nov 2011 22:36

Pacho, ale na skoro na chlp rovnake znamena ze budu rovnocenne moznosti. skus napisat jednoznacne a nespochybnitelne vyhody dialnice, inac 3:1 je dost neuveritelny pomer -ako obycajne- nicim nepodlozeny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Andrej » 07. Nov 2011 10:00

devil napísal:
Lokalna doprava je na Strecne sice silna, ale o to viac dnes obchadza Strecno doprava pochadzajuca mimo MT a ZA, pokial môze. Toto vsetko sa v buducnosti presunie na Visnove.


hlavne ze tu dookola citam ako sa strecno neda obist. tak sa da alebo sa neda? ak sa da tak nech ho obchadzaju a ak sa neda tak sa nema co presuvat v buducnosti na visnove.


Sam pises, ze cela doprava smerujuca z vychodu SR do BA ho môze obchadzat cez Donovaly. Takisto ho obchadza velka cast Oravcanov cez Terchovu, ci dokonca mnoho Cechov chodi cez Oravsku Lesnu. Kolega z Turca tiez zacal chodit cez Kremnicu do BA. Tieto intenzity sa na 100% vratia, ked bude tunel Visnove.

devil napísal:
I/63 je pekny priklad, lenze na nej je podstatne mensie % nakladnej dopravy.


semafory a vselijake odbocky do ulic su podstatne horsie pre plynulost dopravy ako nakladiaky. napriek tomu trojpruh pomohol. cize na priamej ceste musel pomoct podstatne viac. je zanedbatelne ze je kusok cesty 70-ka.

70-ka je asi na 4-5 km, cez zimu je aj to velka rychlost. Cez tyzden je pravidlom 50 za kamionom.

devil napísal:
devil, kolko sme mali za tento rok podobnych udalosti vo vsetkych tuneloch v SR ? Resp. môzeme spocitat napr. aj Rakusko so stovkami km tunelov. Uplne minimum. Naproti tomu na Strecne sa daju nehody, ktore ho uplne zablokuju, ratat na desiatky.


kolko podobnych tunelov mame v SR ? odkedy sa spravanie soferov v SR a RR da porovnat ?

Ano, mas pravdu, slovenski vodici budu tvorit v tuneli Visnove 2-3 nehody tyzdenne. A rovno zablokuju obe tunelove rury.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod devil » 07. Nov 2011 11:39

Sam pises, ze cela doprava smerujuca z vychodu SR do BA ho môze obchadzat cez Donovaly. Takisto ho obchadza velka cast Oravcanov cez Terchovu, ci dokonca mnoho Cechov chodi cez Oravsku Lesnu. Kolega z Turca tiez zacal chodit cez Kremnicu do BA. Tieto intenzity sa na 100% vratia, ked bude tunel Visnove.


sam si pisal ak sa dobre pamatam ze donovaly odbremenia strecno nepatrne tak 2-3.000 aut. tie ostatne su mozno dokopy par stoviek aut. to ma byt akoze ten extra narast dopravy ?

70-ka je asi na 4-5 km, cez zimu je aj to velka rychlost. Cez tyzden je pravidlom 50 za kamionom.


takych usekov je x-y ale v dedinach je 50-ka tiez pravidlom, lebo je to max. rychlost. to je taka ktoru nemozes prekrocit. na semaforoch stojis. statie znamena 0 km/h. chces vysvetlit aj vplyv odboceni -najma vlavo- na plynulost premavky ?

Ano, mas pravdu, slovenski vodici budu tvorit v tuneli Visnove 2-3 nehody tyzdenne. A rovno zablokuju obe tunelove rury.


staci ked zo starej cesty odide 50% aut a bude porovnatelne dobra ako tunel. a lacnejsia samozrejme. byt sucastou lokalnej dopravy dialnicnu znamku si ani nekupim, naco by mi bola (?)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Andrej » 07. Nov 2011 17:50

Ano, Donovaly 2-3000, Terchova niekolko tisic (medzi 2005 a 2010 bol narast dvojnasobny), niekolko stoviek Kremnica, Certovica, Oravska Lesna (cez nu chodi aj väcsina hornej oravy do ZA a BA).

Nasledne sme sa bavili o tom, co bude rychlejsie - ci tunel (80-ka, teoreticky 100, + 130) alebo meandrovy usek - 50-70-90 pri Strecne. Takze uz odbacas.

Kolko ludi si nekupi dialnicnu znamku, ked bude mat D az do BA a na druhej strane do KE ? Par stoviek ?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod devil » 07. Nov 2011 19:23

staci vidiet ze 40-50% aut ostalo na I/18 pri PP. uvahy na sposob co sa babe chcelo to sa babe snilo su len mlatenie prazdnej slamy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Andrej » 07. Nov 2011 19:52

Urazanie, len co dojdu argumenty.

Na vsetkych co len trosku hornatejsich usekoch D1 je dnes ovela vyssie % premavky, ako na starej trase. Navyse v PP sa premavka takmer zdvojnasobila po vystavbe D1.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Pacho » 07. Nov 2011 19:54

devil napísal:Pacho, ale na skoro na chlp rovnake znamena ze budu rovnocenne moznosti. skus napisat jednoznacne a nespochybnitelne vyhody dialnice, inac 3:1 je dost neuveritelny pomer -ako obycajne- nicim nepodlozeny.


Devil, si zvláštny, napíšeš "capinu", že cez Višnove si budú vodiči nadchádzať, čo nie je pravda, a Ty chceš odo mňa nespochybniteľné výhody??. Jednoznačné a nespochybniteľné výhody dialnice sú v tom, že je to dialnica, viac asi škoda písať, a kto to nepochopí, tak ťažko s ním diskutovať. Keď náhodou nevieš, tak Bytčica, Bánova a Závodie je dosť silná priemyselná zóna, takže tam bude taktiež cieľová doprava kamiónov, a ty určite radšej pôjdu po dialnici. Sídlisko Hájik, Solinky+ Hliny s priamim prepojením na Vlčince, s obchodnými centrami, určite tiež priláka hodne dopravy. Neviem ako Ty, ale ja by som určite volil pohodlnú trasu, kde sa fakticky bez problémov dostanem po 4-prudovke, bez semaforov až do centra mesta. Taktiež tranzitujúca doprava nemá čo riešiť. Ja skôr vidím problém v tom, keď sa presunie tranzitujúca doprava z Ľavobrežnej pod rondel, tak napojenie DP LL na Veľkú okružnú bude veľký problém.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Pacho » 07. Nov 2011 20:05

Andrej napísal:Urazanie, len co dojdu argumenty.

Na vsetkych co len trosku hornatejsich usekoch D1 je dnes ovela vyssie % premavky, ako na starej trase. Navyse v PP sa premavka takmer zdvojnasobila po vystavbe D1.


Tuna môžem potvrdiť, čo chodím po severnej D1 zhruba za 1/2 roka je viditelný nárast dopravy, hlavne cez deň.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod Sentilj » 07. Nov 2011 20:13

Pacho zdieľam tvoj pohľad, ako pravidelnému návštevníkovi Žiliny sa mi zdá, že cesta Centrum - Rondel v oboch smeroch má dosť už teraz, nieto ešte po presmerovaní na DP LL.
Je vôbec možné počítať s budúcim rozšírením Hálkovej, popr. V. Spanyola? Čo si pamätám, je tam hustá zástavba...

Btw ťažko niekomu "tvrdému" vysvetľovať rozdiel medzi I/18 a D1, neviem či už teraz nie sú pomalé vozidlá zo Strečna vylúčené, ale je isté že na D1 nestretneš "objekt" s V<80kmh. Nehovoriac o info, že Strečno má ísť späť na 1+1...
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 493
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod michael89 » 07. Nov 2011 23:04

devil napísal:staci vidiet ze 40-50% aut ostalo na I/18 pri PP. uvahy na sposob co sa babe chcelo to sa babe snilo su len mlatenie prazdnej slamy.



Andrej napísal:Na vsetkych co len trosku hornatejsich usekoch D1 je dnes ovela vyssie % premavky, ako na starej trase. Navyse v PP sa premavka takmer zdvojnasobila po vystavbe D1.



Andrej, presná trefa ! Takto presne to je.

Nie je pravda, že polovica premávky ostala, práve naopak, premávka vzrástla.
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: Oblasť Žiliny, Bytče a Kysuckého Nového Mesta

Odoslaťod devil » 08. Nov 2011 11:14

Na vsetkych co len trosku hornatejsich usekoch D1 je dnes ovela vyssie % premavky, ako na starej trase. Navyse v PP sa premavka takmer zdvojnasobila po vystavbe D1.


"takmer" silne zaokruhlujes na vychod od PP. a od svitu bol narast cca. 30% a to uz nema so zdvojnasobenim nic spolocne.

Neviem ako Ty, ale ja by som určite volil pohodlnú trasu, kde sa fakticky bez problémov dostanem po 4-prudovke, bez semaforov až do centra mesta. Taktiež tranzitujúca doprava nemá čo riešiť. Ja skôr vidím problém v tom, keď sa presunie tranzitujúca doprava z Ľavobrežnej pod rondel, tak napojenie DP LL na Veľkú okružnú bude veľký problém.


takze predsa to nie je take jednoznacne co sa tyka prijazdu. a co sa tyka tunela, praveze tunel zoberie tranzit a vdaka tomu sa I/18 zrychli min. na 80-ku ktoru budes mat aj v tunely. a nehnevaj sa ale ja nevidim ziadny komfort na ceste 7,5 m ohranicenej obrubnikmi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.