Stránka 2 z 16

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2006 21:03
od Dialniciar
tob.tob napísal:Chlapci a čo má spoločné technické parametre cesty a správanie sa šoférov ? To akože dobrá cesta je na vine že niektorí jazdia ako debili ??



Snáď len toľko, že žiadna cesta na Slovensku nespĺňa parameter pre bezpečnú jazdu nad 160 km/h v dĺžke väčšej ako 8 km okrem diaľnice D2. Okrem toho si to napísal ako keby z vlastnej skúsenosti a od dobrej cesty má tento úsek pomerne ďaleko. :lol:

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2006 20:39
od tob.tob
Dy napísal:
tob.tob napísal:Chlapci a čo má spoločné technické parametre cesty a správanie sa šoférov ? To akože dobrá cesta je na vine že niektorí jazdia ako debili ??



Snáď len toľko, že žiadna cesta na Slovensku nespĺňa parameter pre bezpečnú jazdu nad 160 km/h v dĺžke väčšej ako 8 km okrem diaľnice D2. Okrem toho si to napísal ako keby z vlastnej skúsenosti a od dobrej cesty má tento úsek pomerne ďaleko. :lol:


Tento údaj je v dokumentoch MV SR odbor civilnej obrany. Pôvodne celá D65 mala spľňať možnosť praktickej bezpečnej prejazdnosti rýchlosťou 200 km/h - mimo niektorých úsekov.

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2006 22:31
od Dialniciar
tob.tob napísal:Tento údaj je v dokumentoch MV SR odbor civilnej obrany. Pôvodne celá D65 mala spľňať možnosť praktickej bezpečnej prejazdnosti rýchlosťou 200 km/h - mimo niektorých úsekov.


Takže tob.tob už sa zisťuje, že "mimo nejakých úsekov" ... a keby som bol zlý, tak použijem "pravidlo 160 krajín sveta" a v tomto sa za bezpečný úsek pre rýchlosť (dokonca) nad 120 km/h považuje už min. cesta, ktorá je upravená na 2+2 jazdné pruhy, ktoré sú smerovo oddelené a všetky križovania by mali byť mimoúrovňové.

Ono hlavne, civilná obrana v SR prakticky nie je, ... viď snehová kalamita po celej SR, na Kysuce (a len tam) išiel po niekoľkých dňoch špeciálne upravený tank, ktorý tam ani v ten daný deň nedošiel a tak ako je to s technikou, tak je to aj s údajmi, treba sa jednoducho dnes posunúť do reality, do 21. storočia.

A keďže táto cesta je dnes v katastrofálnom stave a vyžadovala by si min. 150 mil. SKK na zásadnejšie opravy, tak je jasné, že to nebude tak skoro realizované a pri konštatovaní, že nad 160 km/h "to (ten stav vozovky) nie je cítiť", tak je jasné, kto koľko jazdí ... stačí si to priznať, ale nehľadal by som na to nejaké parametre cesty, ... :lol:

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2006 08:35
od B;
Dy napísal: a pri konštatovaní, že nad 160 km/h "to (ten stav vozovky) nie je cítiť", tak je jasné, kto koľko jazdí ... stačí si to priznať, ale nehľadal by som na to nejaké parametre cesty, ... :lol:


Cista fyzikalna teoreticka konstrukcia. :wink:
Ja jazdim malo, do roboty chodim peso. :shock:

a Vazne:
Nebola ta cesta ( cast) urcena aj ako letisko?
Aj teren ju predurcuje na dobre parametre.

Pravdu ma Dy, ze jej technicky stav (povrch) je zly a moze byt nebezpecne pri vyssej rychlosti, ked sa kus s tebou utrhne...

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2006 14:16
od Dialniciar
B; napísal:
Dy napísal: a pri konštatovaní, že nad 160 km/h "to (ten stav vozovky) nie je cítiť", tak je jasné, kto koľko jazdí ... stačí si to priznať, ale nehľadal by som na to nejaké parametre cesty, ... :lol:


Cista fyzikalna teoreticka konstrukcia. :wink:
Ja jazdim malo, do roboty chodim peso. :shock:

a Vazne:
Nebola ta cesta ( cast) urcena aj ako letisko?
Aj teren ju predurcuje na dobre parametre.

Pravdu ma Dy, ze jej technicky stav (povrch) je zly a moze byt nebezpecne pri vyssej rychlosti, ked sa kus s tebou utrhne...


Neviem, či sa to môže písať, že to je letisko ... tak ako by sa nemalo písať, že to je cesta, ktorá slúžila a slúži aj pre vojenské účely, či už priamo, že po nej testovali tanky a ďalšie ťažké autá a zároveň, že to bola cesta, ktorá bola aj postavená na prípadnú prepravu vojenských kolón (invázia, vojna) ... ale neviem, či to bolo stavané aj ako letisko.

A to s tým utrhnutím cesty, tak na to som aj zabudol, samozrejme, že aj takéto nebezpečenstvo tu hrozí.

Inak najlacnejšia oprava tejto cesty by spočívala len v riešení medzier, jám atď. a teda zarovnanie týchto nerovností a toto riešenie, aj keď by dlho nevydržalo (max. 2 roky) by stálo naozaj niekoľko mil. až 10-tok mil. SKK. Narozdiel od lepších opráv súvislejších úsekov, kde cena je 100-200 mil. SKK až po razantnú prestavbu celej cesty, kde ale cena ide na cca. 1 mld. SKK a viac v závislosti od toho, že aký účel by mala cesta plniť v budúcnosti. :roll:

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2006 23:54
od tob.tob
Dy napísal:Takže tob.tob už sa zisťuje, že "mimo nejakých úsekov" ... a keby som bol zlý, tak použijem "pravidlo 160 krajín sveta" a v tomto sa za bezpečný úsek pre rýchlosť (dokonca) nad 120 km/h považuje už min. cesta, ktorá je upravená na 2+2 jazdné pruhy, ktoré sú smerovo oddelené a všetky križovania by mali byť mimoúrovňové.


Bohužiaľ, napr taká križovatká Šášovké podhradie nikdy nebude prejazdná 200 km/h :lol:

Dy napísal:A keďže táto cesta je dnes v katastrofálnom stave a vyžadovala by si min. 150 mil. SKK na zásadnejšie opravy, tak je jasné, že to nebude tak skoro realizované a pri konštatovaní, že nad 160 km/h "to (ten stav vozovky) nie je cítiť", tak je jasné, kto koľko jazdí ... stačí si to priznať, ale nehľadal by som na to nejaké parametre cesty, ... :lol:


No musím ťa sklamať to nemám z vlastnej skúsenosti, inak tieto údaje používa aj RZS aj UOUC aj HZZ. Tá cesta sa už nedá opraviť dočasne ... tam už je nutná kompletná rekonštrukcia

Dy napísal:Neviem, či sa to môže písať, že to je letisko ... tak ako by sa nemalo písať, že to je cesta, ktorá slúžila a slúži aj pre vojenské účely, či už priamo, že po nej testovali tanky a ďalšie ťažké autá a zároveň, že to bola cesta, ktorá bola aj postavená na prípadnú prepravu vojenských kolón (invázia, vojna) ... ale neviem, či to bolo stavané aj ako letisko.


To už je pasé, tieto info sa dajú už normálne získať, už sa zmenil charakter vojny z konvenčnej na leteckú a už sa útočí raketovými vojskami. Špecial v MT tiež už skončil. Na SVK už sú utajované len niektoré objekty ako vojenské sklady, raketové silá a asi 2 vojenské podzemné továrne.

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2006 11:31
od Dialniciar
Ofenzíva na cesty po zime v meste Martin. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4027

Turčianske Teplice - Autám pred kúpeľmi už nebude tesno. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4029

Popri turistoch jazdia nákladniaky. Turistický chodník popri chate pod Chlebom sa podobá rozbrázdenému poľu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4031

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2006 12:50
od Andrej
Dy napísal:Popri turistoch jazdia nákladniaky. Turistický chodník popri chate pod Chlebom sa podobá rozbrázdenému poľu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4031


Kebyze len chodnik, tam je rozbrazdena velka cast kopca, kde stavaju chatu. Som tam prednedavno bol a velmi som sa cudoval, ze v NP dovolili takyto velky zasah do uzemia. Zato keby mali vybudovat par m dialnice v NP, ktora by sluzila vsetkym, tak to ochranari zablokuju tak, ze sa dialnica dlho nestavia, popripade vobec nestavia :cry:

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2006 13:15
od Dialniciar
Andrej napísal:
Dy napísal:Popri turistoch jazdia nákladniaky. Turistický chodník popri chate pod Chlebom sa podobá rozbrázdenému poľu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4031


Kebyze len chodnik, tam je rozbrazdena velka cast kopca, kde stavaju chatu. Som tam prednedavno bol a velmi som sa cudoval, ze v NP dovolili takyto velky zasah do uzemia. Zato keby mali vybudovat par m dialnice v NP, ktora by sluzila vsetkym, tak to ochranari zablokuju tak, ze sa dialnica dlho nestavia, popripade vobec nestavia :cry:


Diaľnica by sa podľa možností ani nemala stavať cez NP s výnimkou D1. A cesty takisto nie, ja som tam nebol, nemôžem to posúdiť, ale samozrejme, že v NP by sa nemala ulatňovať ani podľa mňa nová výstavba, snáď s výnimkou takých stavieb, akou je napríklad liečebný dom (dýchacie problémy atď.).

Totiž, napríklad aj Donovaly - je správne, že sa tam rozširuje cesta ? Je, lebo sa zlepšia podmienky cestovania pre všetky dopravné prostriedky a aj keď by tam niekedy bola zakázaná kamiónová doprava, tak aj rozvoj turistického ruchu musí disponovať kvalitnou cestou, ... tam, kde už niečo stojí, tak tam už stavebný zásah až tak veľmi neprekáža, výnimka je nová stavba ako napríklad diaľnica. Turiec je však už dnes zastavaný a bude sa tam ďalej investovať, pretože je tam kde stavať. Ale malo by sa citlivo pristupovať k ŽP, aby sa zachovala kvalita životných podmienok. :lol:

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2006 12:26
od Dialniciar
Správa a údržba ciest Martin, stredisko Turčianske Teplice sa stará o 28 kilometrov ciest prvej, o 18 km ciest druhej a 80 km ciest tretej triedy. Medzi najproblematickejšie úseky patria horské priechody Malý Šturec, Kremnické Bane, ale aj komunikácia z Príboviec do Prievidze. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4255

Betónová cesta z Martina do Turčianskych Teplíc si už kadečo pamätá. Popis jej každoročnej opravy.

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2006 12:30
od Dialniciar
Martin - Nadjazd spájajúci centrum mesta Martin s časťami Podháj, Stráne a Záturčie je v rekonštrukcii už niekoľko týždňov. Obnovuje sa predovšetkým jeho spodná časť. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4254

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2006 14:11
od johhan
Začala sa stavba na I/65 Mošovce – mosty 084, 085.

Doprava je smerovaná do jedného pruhu riadená semaformi

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2006 12:09
od Dialniciar
johhan napísal:Začala sa stavba na I/65 Mošovce – mosty 084, 085.

Doprava je smerovaná do jedného pruhu riadená semaformi


Teraz som to nesledoval, ... to je oprava, nie :?:

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2006 18:42
od johhan
Dy napísal:
johhan napísal:Začala sa stavba na I/65 Mošovce – mosty 084, 085.

Doprava je smerovaná do jedného pruhu riadená semaformi


Teraz som to nesledoval, ... to je oprava, nie :?:


hej oprava - robí sa to štýlom - zbúra sa starý postaví nový

OdoslaťOdoslané: 09. Júl 2006 19:01
od Dialniciar
Slimák v Martine má nový „tepich“. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4301

Nadjazd spájajúci centrum mesta Martin s mestskými časťami Podháj, Stráne a Záturčie už je otvorený a zrekonštruovaný.

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2006 17:18
od Dialniciar
johhan napísal:Začala sa stavba na I/65 Mošovce – mosty 084, 085.

Doprava je smerovaná do jedného pruhu riadená semaformi


Konkrétne informácie:

Stavba: I/65 Mošovce, mosty - 084, 085.

Predpokladaná cena (bez DPH) 12 605 000 Sk. Celková zmluvná cena: 14 887 949 Sk.

Identifikácia úspešného uchádzača
M-SILNICE, a. s., IČO: 42 196 868, Husova 1697, 530 03 Pardubice, Česká republika.

Zdroj: SSC, http://www.ssc.sk/user/view_page.php?pa ... &preview=1

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 18:44
od Dialniciar
Krpeľany - Kvalitné cesty a nové parkovisko. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4581

Financie dala EÚ, celkom 10,5 mil. SKK a opravili sa cesty, ktoré sa 30-40 rokov neopravovali. Obec doplatila len 600 tis. SKK.

OdoslaťOdoslané: 15. Nov 2006 12:31
od Dialniciar
Križovatka už nebude krížom (Sučany). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5397

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2006 10:42
od Dialniciar
V januári-februári sem umiestnim komplexné informácie k regiónu, čo bude síce 1 rok od založenia tejto témy, ale skôr som sa k nej nedostal a ako vidím, keďže ani vy, tak informácie doplním ja. Už sa na tom pracuje. 8)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2006 12:42
od Dialniciar
Volkswagen chce v Martine zamestnávať 1 600 ľudí. V súčasnom období zamestnáva 844 pracovníkov a ďalších 250 zamestnancov externých firiem. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5676

Oblasť Martina a Turčianskych Teplíc

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2007 11:57
od Dialniciar
Komplexné informácie z regiónu:

Táto oblasť sa nachádza na významnej dopravnej ceste medzi Žilinou a Ružomberkom a zároveň je aj na hranici BB a TN VÚC a vstupnou bránou do ZA VÚC od juhu. Tým sa stáva dopravnou križovatkou a po investíciách, ktoré sem smerujú od priemyslu až po cestovný ruch sa tu len logicky nachádzajú aj nadradené cestné komunikácie ako diaľnica D1 a rýchlostná cesta R3, ktorej trasa je zatiaľ naplánovaná práve cez región Turca, nakoľko je tu možný ďalší jeho rozvoj.

Niektoré témy, kde nájdete informácie z výstavby plánovanej nadradenej cestnej siete v tomto regióne:

D1 všeobecne
R3 Všeobecne
R3, križovatka D1 Martin - Turč. Teplice - Tankodrom

Cestná sieť. :arrow:

1. cesta I. triedy I/18
2. cesta I. triedy I/65
3. cesta I. triedy I/14
4. cesta II. triedy II/519

Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období. Bolo by tiež vhodné postupne opravovať cesty III. triedy v okolí obcí Žabokreky, Necpaly, Rakovo, Mošovce.

Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:

1. Martin
2. Vrútky
3. Turčianske Teplice
4. Sučany

Celkovo je potrebné riešiť všetky obce a mestá, ktoré sa nachádzajú na cestách I. triedy I/65, I/65 a I/14 a lokálne treba stavať cestné obchvaty tam, kde sa rozvíja cestovný ruch.

Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne. :arrow:

Želežničná doprava v tomto regióne je veľmi dobre rozvinutá. Vrútky sú významný železničný uzol v rámci celej SR. Okrem plánovanej modernizácie železničného koridoru by sa tu železnice mali zameriavať aj na obnovu železničných staníc.

Letecká doprava. :arrow:

Región má v dosahu nadregionálne letisko v Žiline, ktorého dostupnosť sa zlepší až po dostavbe diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R3, prípadne po modernizácii železničného koridoru.

Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP. :arrow:

Nemám informácie o stave vodovodných a kanalizačných sietí ani o stave ČOV.

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 12:15
od Dialniciar
Vrútky: Riskantné odbočovania vľavo :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6506

Dopravné informácie z mesta Martin

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2007 17:05
od Dialniciar
Martin: chudáci chodci alebo motoristi ? (štátna cesta) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6919

Martin: Rekonštrukcia na križovatke nad vodou :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6920

Martin: Ruiny odvezú a budú stavať kruhovú križovatku :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6921

Martin: „Slimák“ aj vykrášlený :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6922

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2007 17:16
od johhan
Išiel som včera po I/65 ... na ceste u TR do MT SSC mohutne zainvestovala a osadila značky 70 a nerovnosti na ceste - som nevedel či sa mám smiať či plakať :roll:

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2007 07:24
od Jurislav
Na tom "slimákovi" často autá idúce po vonkajšej strane si uľahčujú jazdu tak, že častokrát polovica auta je v duhom pruhu. Je to dosť nepríjemné, treba sa hneď uhnúť. A je tam plná čiara!