I/50

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: I/50

Odoslaťod devil » 10. Dec 2013 13:08

Ak porovnavame cesty I. triedy, tak na v KE kraji su kvalitou v priemere neporovnatelne lepsie, ako v BA. A intenzity v BA by boli nasobne vyssie aj v pripade, keby KE kraj bol ekonomicky rovnako silny - kvoli nasobne vyssej hustote obyv. v BA.


to uz je ake porovnanie ? v BA kraji mas len I/2 ktora sa mi nezda nekvalitna, I/61 po SC a to je vsetko. KE kraj je rozlohovo omnoho vacsi ako BA kraj co je mesto a niekolko satelitov ani to nie vsetky lebo uz npr. samorin je mimo BA kraja.

I/50 je pre KE kraj nosna tepna. aj ked netreba hned dialnica ale zaroven I/50 by mala byt BEZ VAZNYCH BODOVYCH ZAVAD a potom ju moze niekto zavidiet. takto nemas ani intenzity a predsa sa jazdi pomaly. a to nehovorim o ostatnych cestach I. tr, v com su lepsie v KE kraji ako inde ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/50

Odoslaťod juraj1 » 10. Dec 2013 14:24

Neviem o ktorej časti I/2 píšeš, ale ja po tej časti na pravom brehu Dunaja jazdím denne a môžem ti povedať, že je to tankodróm. Vyjazdené koľaje, záplata na záplate, mostné závery otrasné, ústia kanálov vpadnuté. Jediný kvalitný úsek je Einsteinova.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: I/50

Odoslaťod devil » 10. Dec 2013 14:34

najma o zahorackej - tadial som nedavno isiel a nebola rozbita, ale je to jedno, porovnavat nosnu cestu I/50 v KE kraji s I/2 a I/61 co su paralelky k dialniciam je take priznacne pre Andreja a spol....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/50

Odoslaťod Andrej » 11. Dec 2013 20:35

Kludne si ich porovnavaj aj s cestami II ci III. triedy v BA kraji (na ktorych su radovo väcsie intenzity ako v KE kraji), väcsina je tiez v podstatne horsom stave.
DrX napísal:Vravim, hejlogika jak vysita. Ano, podme porovnavat KE kraj len s BA a len s Porurim.

Aha, takze pre teba je podstatnejsie mat väcsi pocet km dialnic, ako pocet km ciest s prekrocenou kapacitou. To je naozaj logika...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/50

Odoslaťod devil » 12. Dec 2013 08:31

inteligentna myslienka porovnavat nosne dialkove trasy s cestami II/III ma nenapadla.

ale stale nechapem preco by mal niekto zavidiet KE kraju cesty I. tr. najma tie kde maju mozno horsiu cestu ale vedla nej ide dialnica....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/50

Odoslaťod Andrej » 12. Dec 2013 18:21

Pretoze cestovanie po tych cestach I.triedy v KE kraji je vo vacsine pripadov rychlejsie a pohodlnejsie ako cesta po dialniciach ci akychkolvek cestach v BA kraji. Je to tak tazke pochopit?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/50

Odoslaťod marianqo » 12. Dec 2013 23:18

Smerom na východ od KE, Dlhá obec Svinica, Dargov (zbytocne komentovat) Dargov-Secovce ( dost nebezpecny usek na predbiehanie, zakruty stupanie/klesanie) potom dlhe predlhe Secovce (4,2km), Od Hriadok po Horovce je zalomena polovica vozovky, len pred nedavnom ju ako tak zrekonstruovali, Trhovise-Pozdisovce (opat nebezpecne na predbiehanie) od Pozdisoviec az po výjazd z MI 50km/h (8,6 km)... a dalej smerom na SO aj ked su intenzity menise, ale su tam opat dhle dediny kde je 50km/h Zaluzice, Lucky,Zavadka... To má byt lepsie ako dialnica :?:
marianqo
návštevník
 
Príspevky: 27
Obrázky: 1
Založený: 06. Nov 2013 08:51

Re: I/50

Odoslaťod devil » 13. Dec 2013 08:55

Pretoze cestovanie po tych cestach I.triedy v KE kraji je vo vacsine pripadov rychlejsie a pohodlnejsie ako cesta po dialniciach ci akychkolvek cestach v BA kraji. Je to tak tazke pochopit?


to je hlupost, vo vacsine pripadov urcite nie ani v BA kraji nieto este v dalsich krajoch kde je suvisla dialnica.

podme si teda urobit malu exkurziu - pomocou google cez kraje a dovolim si zohladnit aj useky vo vystavbe

I/50 KE kraj (od BB kraja po UA) 186 km/2:36 hod 72 km/h
I/50 BB kraj (od NR kraja po KE kraj) 173 km/2:01 hod minus 6-7 min uspora na ZV-krivan 91 km/h
I/18 PO kraj (od ZA kraja po KE kraj) 158 km/2:02 hod minus 15 min. uspora na jan-jab+fri-svi 89 km/h
I/18 ZA kraj (od TN kraja po PO kraj) 142 km/1:45 hod minus min. 15 min. uspora na ds-tur a hub-iva 95 km/h

ale aj v sucasnosti je prejazd severom vdaka dialnici celkovo okolo 80 km/h, takze by si uz mohol prestat so svojimi rozpravkami...lebo KE kraju nie je co zavidiet...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/50

Odoslaťod i15 » 13. Dec 2013 09:17

zvláštne porovnávanie D1 a D2 s I/50... ani sa mi nechce reagovať, ale nedá mi... na D2 mimo BA sa dá v pohode ísť 130 a na D1 mimo špičiek 110-120, to je rýchlejšie ako po ceste prvej triedy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: I/50

Odoslaťod Sentilj » 13. Dec 2013 10:34

Toto bude pravda len dočasu, D2 sa pomaly ale isto (pocitovo) zapĺňa, cca 4 roky bývam v záp. časti BA a D2 používam často na cesty do CZ a smer Záhorie, na ostatných našich D/R
cez víkend sem tam kamión, na D2 je to skoro rovnaké či je víkend alebo pracovný deň. Od výjazdu z BA až po MÚK Lozorno to je tiež veľakrát 130-100-130-100 až od Lozorna sa to rozpustí sa ide sa plynule.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 493
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: I/50

Odoslaťod ANDi » 13. Dec 2013 13:31

Aha, takze 100 na sirokej dialnici je podla vas horsie, ako 50/90 na ceste prvej triedy... :roll:
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: I/50

Odoslaťod juraj1 » 13. Dec 2013 13:53

Musím súhlasiť s devilom - toto porovnávanie je absolútne odveci.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: I/50

Odoslaťod Jano1 » 13. Dec 2013 18:36

devil napísal:to je hlupost, vo vacsine pripadov urcite nie ani v BA kraji nieto este v dalsich krajoch kde je suvisla dialnica.

podme si teda urobit malu exkurziu - pomocou google cez kraje a dovolim si zohladnit aj useky vo vystavbe

I/50 KE kraj (od BB kraja po UA) 186 km/2:36 hod 72 km/h
I/50 BB kraj (od NR kraja po KE kraj) 173 km/2:01 hod minus 6-7 min uspora na ZV-krivan 91 km/h
I/18 PO kraj (od ZA kraja po KE kraj) 158 km/2:02 hod minus 15 min. uspora na jan-jab+fri-svi 89 km/h
I/18 ZA kraj (od TN kraja po PO kraj) 142 km/1:45 hod minus min. 15 min. uspora na ds-tur a hub-iva 95 km/h

ale aj v sucasnosti je prejazd severom vdaka dialnici celkovo okolo 80 km/h, takze by si uz mohol prestat so svojimi rozpravkami...lebo KE kraju nie je co zavidiet...


To je zas co za chory vymysel zohladnovat co bude mozno v roku 2017?
BB kraj R1+I/50 173 km 2:01 je 85,8 km/h
I/18 PO kraj (od ZA kraja po KE kraj) 158 km/2:02 hod 77,7 km/h
ZA kraj D1,D3,I/18 142 km / 1:45 je 81 km/h vdaka Liptovskej dialnici, co pre vacsinu ZA kraja ma minimalny vyznam.
Za RK na vychod zije menej ako 10% obyvatelov kraja a tak je pre kraj zaujimave ako sa presuva tych 90% obyvatelov kraja.
D1,D3,I/18 po RK 86,4 km /1:10 (aktualne o 18:10 cas 1:14) teda 74 km/h (aktualne 70,0 km/h)
https://maps.google.com/maps?saddr=E50% ... 2&t=m&z=10

Druhy najvytazenejsi smer v ZA kraji je cez Kysuce a tam je 47,7 km za 45 minut (od severneho konca ZA, teda bez prejazdu cez ZA) 63,6 km/h
https://maps.google.com/maps?saddr=Byt% ... 1&t=m&z=10

treti tah I/59 RK - hranica: 59,5 km, 56 min, 63,75 km/h
https://maps.google.com/maps?saddr=Rout ... 1&t=m&z=11

A vacsinu obyvatelov KE kraja zaujima asi I/50 hranica BB kraja - Kosice. Skoro 100 000 obyvatelov KE kraja - okres SNV skor zaujima D1
Az do centra Kosic je to 93,6 km / 1:13 teda 76,9 km/h
https://maps.google.com/maps?saddr=Rout ... 2&t=m&z=10
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/50

Odoslaťod devil » 14. Dec 2013 09:01

To je zas co za chory vymysel zohladnovat co bude mozno v roku 2017?


to je preto aby sme videli kam to speje, a ze co su priority. a keby bolo zazmluvnene visnove tak by som ho spolu s hp-ll zohladnil a bolo byt to cez 100 km/h cize hlavna tepna ZA kraja prakticky vyriesena. sam pises o D1,D3,I/18 po RK 86,4 km 70-74 km/h cize prakticky indenticka rychlost ako pripade I/50 v KE kraji, takze to co mame KE kraju zavidiet ze v ZA kraji problem.

A vacsinu obyvatelov KE kraja zaujima asi I/50 hranica BB kraja - Kosice. Skoro 100 000 obyvatelov KE kraja - okres SNV skor zaujima D1


toto som ja neriesil, ale aj najdolezitejsi a usek v ZA kraji je dialnica pred ZA a ta tiez existuje. a pre KE kraj o to horsie, do SN vedie cesta II. tr. a na I/50 do MI cize na zemplin kde zije podstatna cast obyvatelov kraja sa ide cca 65 km/h. takze sa znovu pytam co to mame KE kraju zavidiet ?

Druhy najvytazenejsi smer v ZA kraji je cez Kysuce a tam je 47,7 km za 45 minut (od severneho konca ZA, teda bez prejazdu cez ZA) 63,6 km/h
https://maps.google.com/maps?saddr=Byt% ... 1&t=m&z=10


v KE kraji zase E71/I68 nie je druhy najvytazenejsi smer....mimochodom ZA-CA je velmi kvalitna cesta a priemer kazi skor I/12 ktora nie je vytazena. to zase dokazuje to co stale tvrdim a to ze intenzita je jeden faktor a menej dolezity ako samotna kvalita cesty.

treti tah I/59 RK - hranica: 59,5 km, 56 min, 63,75 km/h
https://maps.google.com/maps?saddr=Rout ... 1&t=m&z=11


tak si najdime nieco porovnatelne, npr. s-j tah I/79 od hranice PO kraja po madarsku hranicu ma cca 68 km/h.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/50

Odoslaťod Jano1 » 14. Dec 2013 12:54

devil napísal:to je preto aby sme videli kam to speje, a ze co su priority. a keby bolo zazmluvnene visnove tak by som ho spolu s hp-ll zohladnil a bolo byt to cez 100 km/h cize hlavna tepna ZA kraja prakticky vyriesena. sam pises o D1,D3,I/18 po RK 86,4 km 70-74 km/h cize prakticky indenticka rychlost ako pripade I/50 v KE kraji, takze to co mame KE kraju zavidiet ze v ZA kraji problem.


Ano, prioritou je D1 a je to spravne rozhodnutie. A riesi to ZA kraj,PO kraj a ciastocne KE kraj.
Ano, hlavna tepna ZA kraja bude po uvedeni do prevadzky zazmluvnenych usekov + D1 LL-DS prakticky vyriesena, napriek absencii D1 Turany-Hubova. Ale to bude najskor o 6 rokov.
KE kraju urcite nezavidim, len upozornujem na vacsiu potrebu stavat tam, kde su intenzity 15-30 tisic voz./24h oproti intenzitam 5-10 tisic voz./24h. Vynimku tvoria useky, ktore vyznamne obmedzuju dopravu a nepomoze uprava/rekonstrukcia cesty I/50, to je na trase R2 v KE kraji len Soroska, ktora by sa mala pripravovat do vystavby, aby v roku 2020 mohla byt sprevadzkovana.

devil napísal:na I/50 do MI cize na zemplin kde zije podstatna cast obyvatelov kraja sa ide cca 65 km/h. takze sa znovu pytam co to mame KE kraju zavidiet ?


Podstatna cast obyvatelov KE kraja nezije v okrese Michalovce a Sobrance, kde zije iba 130 tisic obyvatelov. Ale nepopieram potrebu dalsej vystavby D1 smerom na Michalovce, kde na I/50 pri Bidovciach zrejme uz je intenzita cez 15 tisic v./24h (14836 v./24h v roku 2010). A to sa snad uz v roku 2015 usek D1 Budimir - Bidovce zacne stavat a mozno uz 2017 bude odovzdany - mozno skor ako cokolvek v ZA kraji mimo DS-Turany.

Ked na tom tak velmi trvas, tak najde sa nieco co mozno KE kraju zavidiet, A to je dopravna nehodovost. V okrese ZA 1,15, KNM 1,31, CA 1,29, ale napr Sobrance 0,22, Trebisov 0,29, KE 0,46.

http://www.ssc.sk/files/documents/becep ... r_2010.jpg

devil napísal:tak si najdime nieco porovnatelne, npr. s-j tah I/79 od hranice PO kraja po madarsku hranicu ma cca 68 km/h.

A s cim to ma byt porovnatelne? 41,7 km a priemerna intenzita asi 4 tisic v/24/h. Chces to porovnavat s I/11 a I/12 kde na 47,7 km je priemer 63,6 km/h, priemerna intenzita asi trojnasobna, priemerny pocet kamionov 4 nasobny, nehodovost 4 nasobna?

Alebo s tretim tahom v ZA kraji cez Oravu? Je az treti, priorita 3-4 miesto v kraji. Ale ta I/79 vychadza lepsie nizsou intenzitou (polovica), nizsou nehodovostou (polovicnou), vyssou priemernou rychlostou (o 7%). Takze to by sa tiez dalo zavidiet.

A zoberme si druhy tah cez ZA kraj a druhy tah cez KE kraj:
I/11 a I/12 63,6 km/h
D1 - KE - R4 - hranica s MR cca 90 km/h
A to by sa tiez dalo zavidiet.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/50

Odoslaťod Jano1 » 14. Dec 2013 14:18

A este pekny kusok cesty je I/50 Jablonov nad Turnou - KE,Peres kde to vychadza na 45,3 km useku takmer 85 km/h. Taky rychly 45 km usek cesty I.triedy nema zrejme ziadny iny kraj.

https://maps.google.com/maps?saddr=Rout ... 3&t=m&z=11
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/50

Odoslaťod devil » 14. Dec 2013 14:35

Podstatna cast obyvatelov KE kraja nezije v okrese Michalovce a Sobrance, kde zije iba 130 tisic obyvatelov. Ale nepopieram potrebu dalsej vystavby D1 smerom na Michalovce, kde na I/50 pri Bidovciach zrejme uz je intenzita cez 15 tisic v./24h (14836 v./24h v roku 2010). A to sa snad uz v roku 2015 usek D1 Budimir - Bidovce zacne stavat a mozno uz 2017 bude odovzdany - mozno skor ako cokolvek v ZA kraji mimo DS-Turany.


I/50 vyuzivaju z velkej casti aj obyvatelia okresu TV co je dalsich 100.000 obyvatelov TV, MI, SO dokopy do 30% obyvatelov kraja. to nie je podstatna cast ? :wink: budimir-bidovce je jeden z najmenej potrebnych usekov, vstup do KE odhlahci len minimalne ak vobec a iny vyznam pre ktory by mal byt postaveny ma nenapada.

na to aby po I/50 bola priemerna rychlost aspon 80 km/h treba sorosku a min. poloprofil od dargova po MI. ak nepocitam menej potrebnu cast MI-UA hranica tak by to bolo 85 km/h. to je hodnota pri ktorej mozeme tvrdit ze cesta I. tr. je naozaj dobra a plni svoj ucel aj bez dialnice. ja vsak velmi rozlisujem useky vo vystavbe resp. zazmluvneneho zhotovitela a plane sluby. o vystavbe sorosky vazne pochybujem a myslim ze smerom na MI sa nic take nepostavi co by vyrazne zvysilo priem. rychlost.

Ked na tom tak velmi trvas, tak najde sa nieco co mozno KE kraju zavidiet, A to je dopravna nehodovost. V okrese ZA 1,15, KNM 1,31, CA 1,29, ale napr Sobrance 0,22, Trebisov 0,29, KE 0,46.


aspon nieco, a samozrejme viem ze ty si tu hlasku o zavideni nepisal a ten kto to napisal si neuvedomil co vypisuje.

a co sa tyka porovnania s-j tahov, porovnal som I/59 a I/79 a rozdiel 4-5 km/h mi pripada zanedbatelny. tah v trase I/68 budimir-milhost je uz teraz vdaka R4 lepsi ako tah I/11. tahy s-j sa vsak vyznamovo nedaju porovnat s tahmi v-z kedze ZA, KE ale aj PO a BB a cele Sk je 'pozdlzne' v smere z-v.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/50

Odoslaťod Jano1 » 14. Dec 2013 19:29

Dargov - MI ma pomerne nizke intenzity, len 9-11 tisic, ale treba to pripravovat, aby sa to okolo roku 2020 mohlo zacat realizovat.
devil napísal:85 km/h. to je hodnota pri ktorej mozeme tvrdit ze cesta I. tr. je naozaj dobra a plni svoj ucel aj bez dialnice.

Teda KE kraj ma 45 km cesty I.triedy na podla mnohych najdolezitejsom smere, ktory netreba riesit.
Z toho co si napisal mi vyplyva, ze treba Sorosku a 25 km D1 Dargov - MI, spolu cca 35-40 km. V ZA kraji je na tom podobne cez 100 km ciest I.triedy, kde je na prevaznej casti navyse podstatne vyssia intenzita.

devil napísal:tahy s-j sa vsak vyznamovo nedaju porovnat s tahmi v-z

Tak potom nerozumiem tomu preco je najvyssia intenzita na hranici mesta KE prave v S-J smere, smerom na PO. Zrejme preto, ze je to najdolezitejsi tah z mesta a su tam dvojnasobne intenzity oproti napr. I/50 zapadne od Sace.

A ten S-J tah, kde je 64 km/h v ZA kraji alebo 90 km/h v KE kraji to je znacny rozdiel, okrem podstatne vyssej nehodovosti v ZA kraji.

Je niekde v KE kraji mimo mesta na 2-pruhovej ceste intenzita vyssia ako 20 tisic v./24h? V ZA kraji je to na desiatkach km pri ZA, Vrutkach, MT, RK.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/50

Odoslaťod Andrej » 14. Dec 2013 21:13

devil napísal:
Pretoze cestovanie po tych cestach I.triedy v KE kraji je vo vacsine pripadov rychlejsie a pohodlnejsie ako cesta po dialniciach ci akychkolvek cestach v BA kraji. Je to tak tazke pochopit?


to je hlupost, vo vacsine pripadov urcite nie ani v BA kraji nieto este v dalsich krajoch kde je suvisla dialnica.

podme si teda urobit malu exkurziu - pomocou google cez kraje a dovolim si zohladnit aj useky vo vystavbe

I/50 KE kraj (od BB kraja po UA) 186 km/2:36 hod 72 km/h
I/50 BB kraj (od NR kraja po KE kraj) 173 km/2:01 hod minus 6-7 min uspora na ZV-krivan 91 km/h
I/18 PO kraj (od ZA kraja po KE kraj) 158 km/2:02 hod minus 15 min. uspora na jan-jab+fri-svi 89 km/h
I/18 ZA kraj (od TN kraja po PO kraj) 142 km/1:45 hod minus min. 15 min. uspora na ds-tur a hub-iva 95 km/h

ale aj v sucasnosti je prejazd severom vdaka dialnici celkovo okolo 80 km/h, takze by si uz mohol prestat so svojimi rozpravkami...lebo KE kraju nie je co zavidiet...

Ty musis vzdy zasadne zmenit podstatu ked zistis, ze si nemal pravdu. Pisal som len o BA a KE kraji a o cestach I. triedy, pripadne ak si namietal, ze tych v BA nie je vela, tak kludne mozeme pridat aj dolezitejsie cesty II. triedy (PK-BA, Most-BA, II/505 a podobne).

Priemernu rychlost 72 km/h, ktoru uvadzas pre I/50 v KE kraji na nich nedosiahnes ani mimo spicky, v spicke je to na väcsine z nich okolo 20-30 km/h, pricom D1 na tom vtedy tiez nie je o moc lepsie. A v tomto BA kraju skutocne nie je co zavidiet, ak teda nepocitam so zavistou nad chybajucimi komplexmi z BA :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/50

Odoslaťod devil » 14. Dec 2013 21:56

Tak potom nerozumiem tomu preco je najvyssia intenzita na hranici mesta KE prave v S-J smere, smerom na PO. Zrejme preto, ze je to najdolezitejsi tah z mesta a su tam dvojnasobne intenzity oproti napr. I/50 zapadne od Sace.


vacsie intenzity automaticky neznamenaju ze tah do PO je dolezitejsi. I/50 vedie na zapadne Sk atd. a preto je dolezitejsia ako 10 km 4pruhovky smerom na PO. skor si myslim ze ten kusok je dolezitejsi pre PO.

Je niekde v KE kraji mimo mesta na 2-pruhovej ceste intenzita vyssia ako 20 tisic v./24h? V ZA kraji je to na desiatkach km pri ZA, Vrutkach, MT, RK.


nie je a predsa je prejazd ZA krajom rychlejsi a aj ked nepocitame dialnicu iva-vazec ktora ma podla teba minimalny vyznam stale to vychadza porovnatelne. o rok vdaka ds-tur uz bude na tom lepsie ZA kraj a rozdiel bude dalej narastat o 3-5 rokov. ako je vidiet ohanat sa intenzitami je niekedy zradne.

Andrej ma vobec nezaujima tvoje porovnavanie lebo je nezmyselne porovnavat cesty do PK alebo dedin s hlavnym tahom. mozeme si porovnat hlavne tahy teda

D2-D1 na uzemi BA kraja 87 km 49 min. 107 km/h
I/50 KE kraj (od BB kraja po UA) 186 km/2:36 hod 72 km/h
I/50 BB kraj (od NR kraja po KE kraj) 173 km/2:01 hod minus 6-7 min uspora na ZV-krivan 91 km/h
I/18 PO kraj (od ZA kraja po KE kraj) 158 km/2:02 hod minus 15 min. uspora na jan-jab+fri-svi 89 km/h
I/18 ZA kraj (od TN kraja po PO kraj) 142 km/1:45 hod minus min. 15 min. uspora na ds-tur a hub-iva 95 km/h
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/50

Odoslaťod Jano1 » 15. Dec 2013 06:05

devil napísal:ako je vidiet ohanat sa intenzitami je niekedy zradne.

To teda nechapem co si chcel tymto povedat.

devil napísal:vacsie intenzity automaticky neznamenaju ze tah do PO je dolezitejsi.

Je uplne prirodzene, ze tam kde je dvojanasobna intenzita (osobna aj nakladna), je to dolezitejsi tah, len tebe to nepasuje, tak vymyslas.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/50

Odoslaťod Jano1 » 15. Dec 2013 06:25

devil napísal:I/18 ZA kraj (od TN kraja po PO kraj) 142 km/1:45 hod minus min. 15 min. uspora na ds-tur a hub-iva 95 km/h

Viem, ze sa drzis hesla kde nie su argumenty, treba 1000-krat opakovat loz. Nie, nie je prejazd ZA krajom 95 km/h.

devil napísal:nie je a predsa je prejazd ZA krajom rychlejsi a aj ked nepocitame dialnicu iva-vazec


Pomerne velka cast dopravy smeruje aj od Svrcinovca do ZA kraja a tam to do RK aj mimo spicky vychadza pod 66 km/h.

https://maps.google.com/maps?saddr=Rout ... sz=12&z=10

Samotna Kysucka trasa I/11 a I/12 pod 64 km/h.
Najdolezitejsia trasa v ZA kraji juhozapadna hranica kraja - RK 74 km/h, v spicke pod 70 km/h a to priemerne pre viac ako 20 tisic v./24h. Kym na "I/50 KE kraj (od BB kraja po UA) 186 km/2:36 hod 72 km/h " je priemer cca 8 tisic v./24h.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: I/50

Odoslaťod devil » 15. Dec 2013 09:35

Pomerne velka cast dopravy smeruje aj od Svrcinovca do ZA kraja a tam to do RK ...


toto je nicim nepodlzeny vymysel ktory si si vycucal z prsta. taketo statistiky proste nie su.

Je uplne prirodzene, ze tam kde je dvojanasobna intenzita (osobna aj nakladna), je to dolezitejsi tah, len tebe to nepasuje, tak vymyslas.


nie je, KE su centrom aj pre PO a trasy na zapad su ekonomicky vyznamne exportne trasy kym kusok od KE po hranicu kraja je len 10 km sluziaci najma lokalke.

Najdolezitejsia trasa v ZA kraji juhozapadna hranica kraja - RK 74 km/h, v spicke pod 70 km/h a to priemerne pre viac ako 20 tisic v./24h. Kym na "I/50 KE kraj (od BB kraja po UA) 186 km/2:36 hod 72 km/h " je priemer cca 8 tisic v./24h.


cize porovnatelne rychlosti napriek vyse dvojnasobnym intenzitam, tak o com su intenzity ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: I/50

Odoslaťod Andrej » 15. Dec 2013 13:01

devil napísal:D2-D1 na uzemi BA kraja 87 km 49 min. 107 km/h
I/50 KE kraj (od BB kraja po UA) 186 km/2:36 hod 72 km/h
I/50 BB kraj (od NR kraja po KE kraj) 173 km/2:01 hod minus 6-7 min uspora na ZV-krivan 91 km/h
I/18 PO kraj (od ZA kraja po KE kraj) 158 km/2:02 hod minus 15 min. uspora na jan-jab+fri-svi 89 km/h
I/18 ZA kraj (od TN kraja po PO kraj) 142 km/1:45 hod minus min. 15 min. uspora na ds-tur a hub-iva 95 km/h

Najprv si sa ohanal, ze BA kraj vlastne nema cesty I. tr., cize to je neporovnatelne. Nevyslo? Tak sme pridali cesty II. triedy parametrami lepsie, ako mnohe cesty I. tr.v KE kraji. Zase nevyslo? Tak si pridal dialnice, mimo spicky. To je sice pekne, ale neporovnatelne, kedze väcsina ludi potrebuje cestovat v spicke a ta je 5 krat do tyzdna, resp. 250 dni v roku, resp.70%. Takze celkovo vychadza priem.rychlost pre BA kraj mnohonasobne horsie. Aj keby si 1000 krat povedal, ze nie, ako je to u teba zvykom.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: I/50

Odoslaťod Jano1 » 15. Dec 2013 13:14

devil napísal:toto je nicim nepodlzeny vymysel ktory si si vycucal z prsta. taketo statistiky proste nie su.

Na to mame smerovy prieskum.

devil napísal:nie je, KE su centrom aj pre PO a trasy na zapad su ekonomicky vyznamne exportne trasy

A kam sa to exportuje do Moldavy nad Bodvou alebo do Turne nad Bodvou? :lol:
Uz po 20 km od Sace klesa intenzita pod 7 tisic v./24h a dalej na R2 ma tato super exportna trasa 4,5 tisic v./24h. z toho az 1265 nakladnych v./24h. To na I/11 je najnizsia intenzita pri statnej hranici a to je 8906 v./24h a z toho je 4940 nakladnych v./24h.
Ano, 4 nasobok nakladnych voz. na hranici to je exportny tah, ale 1265 NA na R2 to je co? :lol: To je exportna produkcia KE kraja na jeho hranici?

devil napísal:cize porovnatelne rychlosti napriek vyse dvojnasobnym intenzitam, tak o com su intenzity ?

Asi si nevidel efekty sposobene intenzitou na pretazenej ceste. Vyrazne spomalenie dopravy v spicke, caste zapchy, vysoka nehodovost. V pripade I/18 ZA-MT a I/11 je nehodovost oproti I/50 v KE kraji 3-10 nasobna. Vodici su nuteny pouzit ine trasy, len aby sa vyhli zapche.
Uplne jasne to dokumentuje stav na II/507 ZA - BY. Kym v roku 2005 tam jazdilo na scitacom useku 92270 5493v./24h, tak v roku 2010 to bolo 5512 v./24h pretoze trasa D3+I/18 sa stala plynulejsie prejazdnou. Takze kym inde bol narast 25%, tam doslo k stagnacii. Odklonenim dopravy na D1 HP-DS dojde k dalsiemu odlivu dopravy z II/507, pretoze prejazd cez ZA sa stane plynulym, ked tam ubudne 13-14 tisic vozidiel (pre intenzity z roku 2010).
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 52 hostí.