devil napísal:to je preto aby sme videli kam to speje, a ze co su priority. a keby bolo zazmluvnene visnove tak by som ho spolu s hp-ll zohladnil a bolo byt to cez 100 km/h cize hlavna tepna ZA kraja prakticky vyriesena. sam pises o D1,D3,I/18 po RK 86,4 km 70-74 km/h cize prakticky indenticka rychlost ako pripade I/50 v KE kraji, takze to co mame KE kraju zavidiet ze v ZA kraji problem.
Ano, prioritou je D1 a je to spravne rozhodnutie. A riesi to ZA kraj,PO kraj a ciastocne KE kraj.
Ano, hlavna tepna ZA kraja bude po uvedeni do prevadzky zazmluvnenych usekov + D1 LL-DS prakticky vyriesena, napriek absencii D1 Turany-Hubova. Ale to bude najskor o 6 rokov.
KE kraju urcite nezavidim, len upozornujem na vacsiu potrebu stavat tam, kde su intenzity 15-30 tisic voz./24h oproti intenzitam 5-10 tisic voz./24h. Vynimku tvoria useky, ktore vyznamne obmedzuju dopravu a nepomoze uprava/rekonstrukcia cesty I/50, to je na trase R2 v KE kraji len Soroska, ktora by sa mala pripravovat do vystavby, aby v roku 2020 mohla byt sprevadzkovana.
devil napísal:na I/50 do MI cize na zemplin kde zije podstatna cast obyvatelov kraja sa ide cca 65 km/h. takze sa znovu pytam co to mame KE kraju zavidiet ?
Podstatna cast obyvatelov KE kraja nezije v okrese Michalovce a Sobrance, kde zije iba 130 tisic obyvatelov. Ale nepopieram potrebu dalsej vystavby D1 smerom na Michalovce, kde na I/50 pri Bidovciach zrejme uz je intenzita cez 15 tisic v./24h (14836 v./24h v roku 2010). A to sa snad uz v roku 2015 usek D1 Budimir - Bidovce zacne stavat a mozno uz 2017 bude odovzdany - mozno skor ako cokolvek v ZA kraji mimo DS-Turany.
Ked na tom tak velmi trvas, tak najde sa nieco co mozno KE kraju zavidiet, A to je dopravna nehodovost. V okrese ZA 1,15, KNM 1,31, CA 1,29, ale napr Sobrance 0,22, Trebisov 0,29, KE 0,46.
http://www.ssc.sk/files/documents/becep ... r_2010.jpgdevil napísal:tak si najdime nieco porovnatelne, npr. s-j tah I/79 od hranice PO kraja po madarsku hranicu ma cca 68 km/h.
A s cim to ma byt porovnatelne? 41,7 km a priemerna intenzita asi 4 tisic v/24/h. Chces to porovnavat s I/11 a I/12 kde na 47,7 km je priemer 63,6 km/h, priemerna intenzita asi trojnasobna, priemerny pocet kamionov 4 nasobny, nehodovost 4 nasobna?
Alebo s tretim tahom v ZA kraji cez Oravu? Je az treti, priorita 3-4 miesto v kraji. Ale ta I/79 vychadza lepsie nizsou intenzitou (polovica), nizsou nehodovostou (polovicnou), vyssou priemernou rychlostou (o 7%). Takze to by sa tiez dalo zavidiet.
A zoberme si druhy tah cez ZA kraj a druhy tah cez KE kraj:
I/11 a I/12 63,6 km/h
D1 - KE - R4 - hranica s MR cca 90 km/h
A to by sa tiez dalo zavidiet.