Stránka 78 z 168

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2014 10:51
od Tomas PO
devil napísal:
na hlavnej krizovatke je cca 42 000 vozidiel/den. hlavna krizovatka je na PRIAMEJ hranici mestskej pamiatkovej rezervacii.


hlavna krizovatka mesta je vytazena aj v NR aj ked uz existuje R1.

Na hlavnej krizovatke v nitre je intenzita 42 000 vozidiel/den? a je hned vedla mestskej pamiatkovej rezervacii?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2014 10:53
od Tomas PO
devil napísal:
Presov ma najkvalitnejsiu MHD na SLovensku. Kebyze nemal, len potom by tu bol dopravny pruuuuuser.


tazko mozes PO porovnat s BA a KE kde je daleko viac aut alebo s okresnymi mestami kde je daleko menej. PO mozes porovnat so seberovnymi BB, ZA, NR, TT....prve 2 menovane su takisto dobre zatrolejovane....

devil, nic v zlom, ale teraz sa zbytocne zapajas do debaty. ved z tvojich prispevkov vidim, ze vobec nepoznas presovsku mhd. nemam vela casu sa rozpisovat, ale co do trasovanie, logiky liniek, modernosti MHD, nizkopodlaznosti, ale aj "trolejbusovanosti", prejazdov, prestupna taryfa uz xx rokov....to vsetko stale radilo a radi presov medzi najelspi MHDcku v PO. svojho casu aj v ramci CSR. aj ked toto uz davno neplati.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2014 10:57
od Tomas PO
i15 napísal:Nedá sa pripojiť z Obrancov mieru a následne v danom pruhu pokračovať na D1 . Ľavý pruh sa pred Lidlom mení na odbočovací, pravý sa tam mení na ľavý a aj ten pred nájazdom na D1 končí.

hej, tam by bolo treba dat podnet na SSC na zmenu VDZ na tento sposob: https://www.google.sk/maps/@48.740982,2 ... r29XiQ!2e0
na radenie na vjazd na D1 som aj ja zvadavy, ale ved kludne moze byt lavy na D1, pravy na benzinku na 1/18 a stredny zdruzeny pre D1 a smer rovno na 1/18

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2014 12:55
od devil
devil, nic v zlom, ale teraz sa zbytocne zapajas do debaty. ved z tvojich prispevkov vidim, ze vobec nepoznas presovsku mhd. nemam vela casu sa rozpisovat, ale co do trasovanie, logiky liniek, modernosti MHD, nizkopodlaznosti, ale aj "trolejbusovanosti", prejazdov, prestupna taryfa uz xx rokov....to vsetko stale radilo a radi presov medzi najelspi MHDcku v PO. svojho casu aj v ramci CSR. aj ked toto uz davno neplati.


dokonca aj v ramci CSR...skutocne kvalitna MHD ma aj kolajovu dopravu. ze tu maju na Sk len dve mesta...

Na hlavnej krizovatke v nitre je intenzita 42 000 vozidiel/den? a je hned vedla mestskej pamiatkovej rezervacii?


no pravdu povediac vobec netusim. ani neviem odkial si toto vzal. a uz vobec nechapem suvis intenzity dopravy na hlavnej krizovatke ne-potrebnostou obchvatu. ty si myslis ze ti 42.000 aut prejde na obchvat. naozaj si to myslis ? :lol: :lol:

a zapajam sa do debaty tak ako si sa ty zapajal do debat o cestach na zapadnom a strednom Sk.

a preco este stale nikto nedal udaje o ekonomickom rozvoji PO kraja...tazko hladat dokazy ked nie su..zeano.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2014 13:44
od jarino
devil, to by som chcel vedieť, odkiaľ kam by si chcel v PO koľajovú dopravu ako súčasť MHD... Ja by som akože proti nebol, ale zasa to mesto také veľké nie je, a ani sa mi nezdá, že by na jedno miesto smerovalo veľa ľudí, aby si to vyžadovalo električku.Ja sa s tým vôbec nestotožňujem. Trasy MHD v PO sú dobre rozložené(samozrejme, vždy je čo upravovať, aj keď ja by som nebol schopný len tak hodiť príklady), chyba je, že neexistujú buspruhy, potom niektoré spoje meškajú aj 20 minút počas špičky. Otázkou je, kde by sme tie buspruhy vopchali, to je dilema asi všade. MHD v Žiline, no s tou som sa veľmi dlho spoznával(vari týždeň), kým som prišiel nato, ako tam tie linky sú smerované, ale nemôžem nejako kritizovať. Ešte TomášPO síce spomenul tarifu, ale ceny sú teda v PO dosť nízke. Napr. obyčajný 30-minútový 50 centov...
A či je MHD v naších dvoch mestách, kde je električka kvalitná, tak o tom by sa dalo diskutovať...

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2014 20:29
od eric987
Na hlavnej krizovatke v nitre je intenzita 42 000 vozidiel/den? a je hned vedla mestskej pamiatkovej rezervacii?


no pravdu povediac vobec netusim. ani neviem odkial si toto vzal. a uz vobec nechapem suvis intenzity dopravy na hlavnej krizovatke ne-potrebnostou obchvatu. ty si myslis ze ti 42.000 aut prejde na obchvat. naozaj si to myslis ? :lol: :lol:

a zapajam sa do debaty tak ako si sa ty zapajal do debat o cestach na zapadnom a strednom Sk.

a preco este stale nikto nedal udaje o ekonomickom rozvoji PO kraja...tazko hladat dokazy ked nie su..zeano.


Kedze vidim ako si v danej problematike zorientovany... "hlavna" alebo "velka" krizovatka je trochu historicke pomenovanie krizovatky na nam. mieru kde sa este pred cca 30 rokmi krizovali I/68 s I/18, kedze ptm "prelozili" I/68 na vychodnu dnes sa tu "len" pripaja I/68 od SB na I/18 (smer od hlavnej mozme pri intenzitach ostatnych smerov uplne vynechat), tymi "hlavnymi" krizovatkami by dnes boli ZVL, obrancov mieru-levocska, popripade l. svobodu-rusinska, rusinska-vychodna, vychodna-kosicka, pricom minimalne pri ZVL su intenzity (aspon pocitovo) radovo vyssie nez na spominanej "hlavnej", takisto most na kruhac sa nebuduje pre ziclivost niekoho voci PO ale z krajnej nutnosti (ZVL so semaforom mala prekrocene intenzity v roku 2007 !!!). A co sa tyka toho suvisu - asi takmer kazdy druhy presovcan nema potrebu ist len tak prenic zanic tou krizovatkou a uplne staci aby na obchvat islo len 20.000 a hned sme s frekventovanostou niekde inde, takze uvahy o nepotrebnosti obchvatu (ano v tom pripade SO) mozu zijst len z hlavy ktora je uplne mimo problematiky...

co sa tyka ekonomickej situacie PO kraja... dobre je na tom akurat PP, v ramci polohy a velkosti sidla aj Lipany... Zvysok obyvatelstva je zavisly na praci v KE / zapade co znamena ze do PO nemieria ale nim prechadzaju :)

a k tvojej predoslej otazke ci ako to nazvat... IPZ = industrial park zaborske, akurat ze je tu az 1 priemyselny investor a same velkosklady / logisticke centra

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2014 20:36
od eric987
jarino napísal:devil, to by som chcel vedieť, odkiaľ kam by si chcel v PO koľajovú dopravu ako súčasť MHD... Ja by som akože proti nebol, ale zasa to mesto také veľké nie je, a ani sa mi nezdá, že by na jedno miesto smerovalo veľa ľudí, aby si to vyžadovalo električku.Ja sa s tým vôbec nestotožňujem. Trasy MHD v PO sú dobre rozložené(samozrejme, vždy je čo upravovať, aj keď ja by som nebol schopný len tak hodiť príklady), chyba je, že neexistujú buspruhy, potom niektoré spoje meškajú aj 20 minút počas špičky. Otázkou je, kde by sme tie buspruhy vopchali, to je dilema asi všade. MHD v Žiline, no s tou som sa veľmi dlho spoznával(vari týždeň), kým som prišiel nato, ako tam tie linky sú smerované, ale nemôžem nejako kritizovať. Ešte TomášPO síce spomenul tarifu, ale ceny sú teda v PO dosť nízke. Napr. obyčajný 30-minútový 50 centov...
A či je MHD v naších dvoch mestách, kde je električka kvalitná, tak o tom by sa dalo diskutovať...


Asi jedine spojenie kde by bola vytazenost na elektricku je sekcov - centrum lenze tam by bol aj tak problem s trasovanim a svetovy unikat v podobe elektrickovej siete s 1 tratou dlzky 2 km by mal tak vysoke fixne naklady ze aj tak by nikdy nebol ziskovy. Co sa tyka spojov, vyznam by mala celodenna priama linka Sekcov=>centrum ktora kedysi celodenne existovala ale kvoli nemoznosti otacania po rekonstrukcii trojice ju zatrhlo mesto.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2014 18:52
od Tomas PO
elektricka v presove je samozrejme hlupost. hlavna dopravna tepna a zaroven hlavny prestupny terminal - hlavna ulica (samotne centrum mesta), je vyhradene len pre MHD. na klucovych krizovatkach by sa hodili bus pruhy, trochu absentuje udrzba, co sa prejavuje na skorsom starnuti novych autobusov, ale aj zastavok (pre euroAWK, ktore vlastni pristresky, nie je Presov az tak reklamne zaujimavy, aby sa o zastavky lepsie staral), ale inak sa len maloco da vytknut (prve nizkopodlazne spoje v SR, najvacsie % NP spojov, prve hlasice zastavok, prva prestupna tarifa, prve vnutorne dislpeje v SR,...) A to vsetko bez OPD, len zo zdrojov DPmP.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2014 18:53
od Tomas PO
udaj o "hlavnej krizovatke" som dal preto, lebo je fakt prekvapivy. 42 000/den? panabeka!
aky mala patronka pred sitinou, pamatate niekto?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2014 23:25
od peterle
Rok po otvorení tunela Sitina, ním prešlo 41 tisíc áut. Takže to číslo je asi minimum, ktoré prešlo Patrónku pred jeho otvorením.

http://www.casopisstavebnictvi.cz/dialn ... _A2734_I35

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2014 12:21
od dragon
Takze dnes som mal moznost stravit v "uzasnej" presovskej mhd opat krasne chvilku konkretne od cca 10:10 do 10:30 na ulici solivarskej v smere od solivaru. A to napriek tomu, ze semafory vsetky fungovali, ba ani ziadna nehoda sa v okoli nestala. Ale teraz k podstatnejsim veciam, teda za tych 20 min. som si kratil cas tak, ze som zacal sledovat oproti iduce vozidla v smere od hypertesca. Udaje su nasledovne: cca kazde 4. vozidlo bolo velky TIR kamion resp. zahranicny zajazdovy autobus.- z tych kamionov polo zhruba 90% zahranicnych (najcastejsie PL, BG, RO, ale aj CZ, ci niektore skandinavske krajiny). Zo zvysnych 10% kamionov bola zhruba polovica s presovskym ECV. Dalej, dodam ze zhruba 10 minut z tych 20 som stal pred krizovatkou pri ZPA kriziku tak, ze som mal moznost vidiet aj to, ake vozidla prechadzaju od hypertesca smerom na ulicu vychodnu (a nezabocuju teda na solivarsku). Pri tycho vozidlach som ECV nemohol az tak detailnejsie pozorovat, no predsa som mnohe zachytil. Z vozidiel, ktore pokracovali dalej na vychodnu, tvorili TIR zhruba kazde 5. az 6. vozidlo. Z nich opat vacsina zahranicna, presnejsie sa urcit neda. Zahranicny autobus som zo smeru na ani z vychodnej nevidel ani jeden iba ak SAD. Pripominam, ze tento mini prieskum som uskutocnil mimo spicky.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2014 18:21
od Eross
Mne dnes prejad Solivarskou trval 20 minút (9:24 - 9:44 medzi križovatkami Švábska - Východná). Vodič autobusu si to šikovne strihol cez protismer k Tescu.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2014 21:54
od 17speedy
dnes taktiež o 8:54 som nastúpil na MHD na Švábskej a cesta k Tescu trvala vyše 30 min komplet upchaté ulice Švábska, Solivarská, AGLS, Rusínska, a Košická a samozrejme každá križovatka týchto ciest bola obsadená vodičmi ktorý stoj čo stoj vošli do križovatky bez toho aby z nej mali možnosť odísť a ako bolo písané vyššie každé 4. - 5. vozidlo bolo zahraničné TIR a vraj PO nepotrebuje obchvaty to môže povedať len ten kto v živote nejazdil po Prešovských cestách aj mimo špičku je tu premávka dosť hustá.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2014 08:09
od granite01
Ako som už písal skôr, Prešov v prvom rade potrebuje vnútorný okruh mesta, v rámci tohto okruhu 4-prúdovky - tak ako majú Košice. Projekty, ako SO PO, eliminácii týchto kongescií pomôžu len okrajovo. . .

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2014 16:49
od Tomas PO
utorkovy kolaps dopravy (400 metrov ist 20 minut, dvojhodinove meskania spojov, atd) sposobili predovsetkym tranzitujuce TIR, ktore sa v pondelok pocas statneho sviatku nahromadili na hraniciach. a to predovsetkym v smere VT-KE, cize R4ky. smer PP-KE bol viac menej v poriadku, az po spojenie smerov pri Baumaxe na Vychodnej ulici s TIR z VT-KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2014 17:26
od Driver
Utorkový kolaps dopravy sa bude opakovať žiaľ pravidelne , minimálne do otvorenia NK . Dnes poobede napríklad úplne zapchatá Košická ulica jedným aj druhým smerom.
Niekoľko fotiek z utorka :arrow:http://presov.korzar.sme.sk/c/7363520/v-prvy-skolsky-den-to-mali-vodici-v-presove-tazke.html

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2014 17:31
od i15
začiatkom septembra sa to všade zahustí, ale zima postupne oddelí zrno od pliev :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2014 20:40
od eric987
lenze napriklad kosicka nie je upchata 3 dni, kosicka je upchata DLHODOBO

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2014 11:45
od Zipso
Jedina zmena ktoru som postrehol je z Cierneho mosta v smere od stanice je zakaz odbocenia na Kuzmaniho. Z mosta nieje vidiet ziadnu aktivitu.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2014 16:32
od eric987
Na kuzmanyho je vyasfaltovana "cesta" na reimanovu - docasna pristupova cesta???, pri ZVL je asi otazkou najblizsich dni kedy sa sprejazni kolektor petrovianska => KO ktory umozni budovanie nasypu na petrovianskej (vrchna vrstva chyba na uz len poslednych cca 10 m aj to len na polovicnej sirke), kosicku caka este vrchna vrstva asfaltu a moze sa odklanat. Pokrocili aj na podjazde, konkretne od neho az skoro po kruhac je uz vybetonovana buduca vozovka (alebo podklad pod nu), robia tiez kanalizaciu na prelozke starej cesty do Hanisky za rozkopanim ktorej teraz asi cakaju. Nabiednejsie je na tom opet most ponad kruhac kde v 2 pilieroch zacali s armovanim ocele cca pred 2 tyzdnami, no odvtedy sa na nich nic nepohlo. Ak by som mal cestu do PO aj niekedy podvecer budu aj fotky.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2014 16:38
od eric987
Takze este jedna aktualita zo dnes- jazdi sa uz po kolektore petrovianska - KO, na starom sa hantaci pripravuju na frezovanie asfaltu kto by tadial prechadzal pozor na zjazd na kruhac je tam vyskovy rozdiel ktory vie neprijemne drgnut

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2014 18:26
od Eross
Pridal som nové fotky z Košickej, práve asfaltovali.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2014 17:31
od matiqos
Tak dnes kolektor Petrovianska - KO bol zavrety, opat sa jazdi po starej rozbitej ceste... :) inac vcera som sa presiel po tej novej ceste, pride mi prilis siroka na jednopruh ale uzka na dvojpruh... a opat kanalizacne poklopy do jazdnej stopy a zapustene pod uroven... sak preco nie ... :?

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2014 00:24
od Eross
Pridal som fotky z júla, ale omylom sa mi to tam zdvojilo, tak sa ospravedlňujem.

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2014 10:26
od topfield
statne sviatky vychadzajuce na pondelok nerobia dobre presovskej doprave.... dnes opat totalny kolaps, vyzera to, ze do Presova pustili naraz vsetky kamiony sveta :) este niekto otazky ohladom podielu tranzitnej dopravy v Presove?