Stránka 5 z 20

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2008 21:20
od Peter Olejár
tak tam sa k tomu pristupuje systemom: nikto na to nenahlasil tak to nikomu asi nevadi :? :x

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2008 20:05
od Peter Olejár
Rozsirenie cesty (Dohnany) bude na 1,2 km stat podla odhadov 19 mil. Sk. :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10057

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2008 22:59
od Peter Olejár
Na vystavbu ciest dal stat 3 miliardy Sk :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10145

Najviac preinvestovala ZA IV SSC.

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2008 18:26
od patriot
SSC vykoná do konca r. 2010 opravu štátnej cesty I. triedy I/15 v okolí nádrže Veľká Domaša v hodnote viac ako 135 mil. Sk. Ide o cestu postavenú pred 42 rokmi na nespevnenom podloží, ktorá spája okresné sídla Vranou nad Topľou a Stropkov. Prvý úsek v dĺžke 2,1 km medzi ocami Malá Domaša a Holčikovce začne SSC opravovať u na jeseň 2008, pričom oprava si vyžiada v tomto roku 2,3 mil. Sk. Oprava si vyžiada úplné odklonenie premávky, pričom obchádzka bude smerovaná na trasu: Holčíkovce-Giglovce-Jasenovce-Žalobín alebo cez Fijaš a Giraltovce.

Táto cesta nebola postavená na parametre a záťaž, akú majú mať cesty I. triedy, bola do tejto kategórie len prekategorizovaná v minulosti bez akýchkoľvek stavebných úprav. Tým prišlo k totálnemu zaťaženiu a preťaženiu, čím vznikli na vozovke vyjazdené koľaje, nerovnosti a diery, pričom prišlo už aj k poškodeniu krajnice.

Predpokladaný termín ukončenia rekonštrukcie cesty je október 2010. Podstatne sa tak zlepšia dopravno-inžinierske podmienky, zvýši sa výkonnosť cestnej komunikácie, plynulosť a hlavne bezpečnosť premávky na úseku cesty, po ktorej premávajú vozidlá smerujúce k štátnej hranici s Poľskom. Súčasťou rekonštrukcie spomínanej komunikácie 1/15 bude aj úprava jestvujúcich odvodňovacích priekop s vyústením do vodnej nádrže Malá Domaša. Zároveň pribudnú aj nové zabezpečovacie zariadenia.

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2008 17:54
od Cestár
Aktuálny stav povrchov ciest k 1.9.2008:

70% ciest I. triedy je vo vyhovujúcom alebo dobrom stave
25% ciest I. triedy je v nevyhovujúcom stave
5% ciest I. triedy je v havarijnom stave (vyše 160 km)

Zámerom SSC je, aby k 1.9.2010 bol nasledujúci stav:

80% ciest I. triedy je vo vyhovujúcom alebo dobrom stave
15% ciest I. triedy je v nevyhovujúcom stave
5% ciest I. triedy je v havarijnom stave (do 150 km)

SSC na to potrebuje ročne opraviť po 80 km ciest v havarijnom stave (to sa plní už od r. 2007) a priebežne vykonávať opravy povrchov cez lacnejšie formy ako je napr. emulzný mikrokoberec, ktoré zabránia alebo spomalia efekt vážnych poškodení vozoviek ciest, ktoré vznikajú nadmerným zaťažením tak počtom nákladných áut ako aj ich váhou samotnou.

Priemerná dĺžka povrchov ciest I. triedy: 20,6 roka.
Priemerná dĺžka povrchov hlavných ciest v EÚ: 14,2 roka
Priemerná dĺžka povrchov hlavných ciest v EÚ15: 8,4 roka

Zachované vlastnosti asfaltovej vozovky: min. 7 rokov
Zachované vlastnosti cementovej vozovky: min. 20 rokov

Súčasné náklady na opravy povrchov ciest I. triedy v km:

1 km, emulzný mikrokoberec, rovný úsek: do 2,5 mil. Sk bez DPH
1 km, emulzný mikrokoberc, stúpanie: 2,7-4,1 mil. Sk bez DPH
1 km, hrúbka asfaltu 3 cm, rovný úsek: 2,9-3,4 mil. Sk bez DPH
1 km, hrúbka asfaltu 3 cm, stúpanie: 3,2-3,8 mil. Sk bez DPH
1 km, hrúbka asfaltu 5 cm, rovný úsek: 7,2-8,4 mil. Sk bez DPH
1 km, hrúbka asfaltu 5 cm, stúpanie: 9,6-10,1 mil. Sk bez DPH
1 km, posilnenie podložia na stúpaní: 15,4-20,8 mil. Sk bez DPH
1 km, spevnenie krajníc obojstranne: 2,6-4,1 mil. Sk bez DPH

Rozpätia závisia od skutočnej šírky cesty, resp. od záberu opravy. Náklady sú chápané pre oba jazdné pruhy, nie jednostranne.

Opraviť 1 km cesty, ktorá má značne vyjazdené koľaje, iné nerovnosti na ceste, ďalšie prekážky ako kryty kanalizácie, zastaralé priekopy a slabé odvodnenie, príp. prepad vozovky stojí oprava tohto všetkého často od 80-110 mil. Sk bez DPH. Problémom býva, že investíciu, ktorá presiahne náklad 100 mil. Sk musí byť schválená vládou SR, čo často spomaľuje proces.

Dnes je cca. 1000 km ciest I. triedy v stave, že potrebuje opravu z dôvodov, že má nerovnosti, prepad vozovky, nestabilné podložie, vyjazdené koľaje.

Náklady na opravu úsekov v havarijnom stave sú cca. 7,2 mld. Sk.
Náklady na opravu úsekov v inom ako v dobrom či vyhovujúcom stave sú cca. 10,1 mld. Sk.
Náklady na opravu úsekov, kde je stará vozovka sú cca. 2,3 mld. Sk.

Zabúda sa na to, že ďalších takmer 900 km by potrebovalo obnovu vozovky z dôvodu takmer nulovej drsnosti asfaltu.

Priority opráv: intravilány miest a obcií a havarijné úseky. Kvôli akútnemu nedostatku financií je ale aj toto problémom.

Možnosti riešenia udržania dlhšieho vyhovujúceho stavu vozoviek:

*nepreťažovať vozovky
*výstavba cestných obchvatov a siete diaľnic a rýchlostných ciest
*zvýšiť rozpočet určený na opravy cestnej siete na min. 2,84 mld. Sk

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2008 22:50
od Dialniciar
BB VÚC v r. 2009 pokračuje v akcii:

Prepojenie ciest 1/59 a 1/66 - dobudovanie cesty III/066 34 Kostiviarska - Sásová - Kynceľová, dokumentácia pre SP, výkup pozemkov. Náklady: 28 mil. SKK. (celkové 42,1 mil. SKK).

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2008 09:51
od Dialniciar
SSC začala uplatňovať kontrolu dopravného značenia na cestách I. triedy. Zaznamenáva stav, informuje o miestach a nariaďuje zmeny/doplniť značky atď. :arrow:

http://www.ssc.sk/sk/Bezpecnost-cestnej ... acenia.ssc

Ak chcete tento stav zlepšiť, zapojte sa aj vy - stačí napísať 1 e-mail. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2009 20:06
od Dialniciar
Na cestách prvej triedy sa vodiči mýtu nevyhnú :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11435

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2009 20:48
od Dialniciar
Bratislava sa nám rozrástla a šoféri za to budú platiť do mešca štátu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=82833#82833

A osobne považujem za dosť zvláštne, ža takýto dlhý úsek sa nikde poriadne nezverejnil v médiách ... aj Pravda to dala len do regiónov, pričom tu zďaleka nejde o regionálnu záležitosť. :idea:

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2009 02:17
od Milos
Dialniciar napísal:Bratislava sa nám rozrástla a šoféri za to budú platiť do mešca štátu. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=82833#82833

A osobne považujem za dosť zvláštne, ža takýto dlhý úsek sa nikde poriadne nezverejnil v médiách ... aj Pravda to dala len do regiónov, pričom tu zďaleka nejde o regionálnu záležitosť. :idea:


V súvislosti s týmto by ma taktiež zaujímalo, ako je to vlastne medzi Devínskou Novou Vsou a Lamačom. Je to v meste alebo mimo mesta? Všimol som si sedemdesiatku od odbočky na sídlisko po napojenie na II/505 (cesta od Stupavy popri VW po MUK Lamač s D2), ale tá cesta má mizerné parametre, je úzka a sú na nej priamo v jazdných pruhoch zastávky MHD, takže aj keby bola mimo mesta, tak tá značka je tam úplne namieste.. Ale II/505 má dobré parametre, len neviem, kde je tabuľa Bratislava..

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2009 02:22
od Milos
Pardon, som trocha OT, téma má názov Cesty I.triedy v SR, ale podobnosť s Rusovcami tu je

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2009 18:21
od Dialniciar
Cesty I. triedy sú prioritou pre MDPT z pohľadu ich rýchlejšej obnovy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=85506#85506

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2009 18:12
od Dialniciar
Už 1 rok sa pripravuje nová cestná komunikácia s kategorizáciou ako cesta I. triedy od Bratislavy po Senec. Bude postavená na 2+2 smerovo oddelené jazdné pruhy. Vizualizácia tohto projektu: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=5917 . Od Senca bude pokračovať už "iba" dvojpruh a pôvodná betónka sa má neskôr modernizovať. :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2009 08:51
od FANUSIK
Aka tam bude rychlost na tomto dvojrpuhu ?

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2009 09:23
od Dialniciar
MPR 100 km/h

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2009 16:20
od Dialniciar
Pripravované nové projekty v ZA kraji (obchvat Čadce, ZA-juhovýchod) :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11856

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2009 17:13
od Dialniciar
Na údržbu ciest I. triedy chýba min. 30 mil. € :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11996

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2009 12:31
od Dialniciar
Cesta I/64 medzi obcami Šurany a Komjatice v okrese Nové Zámky je od 13.7.2009 od 8:00 do 31.7.2009 do 18:00 z dôvodu opravy povrchu vozovky čiastočne uzavretá. Premávka je dočasným dopravným značením usmernená do jedného jazdného pruhu.

Zdroj: www.zjazdnost.sk

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2009 12:58
od Dialniciar
SSC opraví 2-kilometrový úsek cesty zo Šášovského Podhradia do Kremnice :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12154

*to sa ešte dá, 5 mil. na 1 km, ... keby sa bolo takto postupovalo pred 5 rokami dodnes, nemuseli sa dnes robiť opravy, kde 1 km je nad 10 mil. SKK

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2009 16:02
od qantas
kedy bude vyhlaseny tender na zhotovitela cesty 1 triedy bratislava -senec ?

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2009 18:22
od Tomas PO
13.11.9006

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2009 18:33
od qantas
Tomas PO napísal:13.11.9006
fakt vtipne :evil:

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2009 19:05
od Tomas PO
a co si cakal?

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2009 14:11
od Dialniciar
qantas napísal:kedy bude vyhlaseny tender na zhotovitela cesty 1 triedy bratislava -senec ?
Vzhľadom na prípravné práce to pred 2014 nebude.

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2009 14:13
od Dialniciar
Za rozšírenie cesty I/65 bojujú z obavy o život :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12391