Plánovaný most cez Dunaj v Komárne - vzájomné "skúsenosti"
Odoslané: 15. Okt 2016 21:07
Lenže oni <takmer> na sto percent hľadia bezohľadne len na svoje "záujmy". Mnoho spoločných dohôd nedodržali alebo tzv. vypovedali (VDG-N, apod.), keď im z nejakého dôvodu nevyhovovalo alebo chceli z toho niečo vytĺcť. (Chceli, aby sa hranica medzi ČSSR/ČSFR/SR a MĽR/MR presunula z pôvodnej prúdnice - stredu plavebnej dráhy - Dunaja do stredu plavebnej dráhy gabčíkovskej časti, v dohode o výstavbe VDG-N bolo dohodnuté, a predovšetkým napísané na papieri, že hranica sa nepresunie a de facto sa opäť písomne potvrdili vzájomné hranice. Aj preto bujtošili proti nej, dúfajúc, že sa anuluje, a že 's-Gravenhage im potom niečo priklepne.)bodrik napísal:To chápem, netreba ale zabúdať, že pri takýchto medzinárodných prepojeniach sa musí hľadieť na záujmy oboch štátov.
...
• O prístavisku najnovšie niet vidu ani slychu. Pri PP je zastavané a ďalej západne je dosť vysoký breh, v strede (pri Dunaji) je prístavisko pre osobné lode, dtto je i na slovenskej strane. Teraz trocha východnejšie (od železničnej stanice) zvyšovali nízky breh, ktorý je nízky zopár kilometrov smerom na východ - k úpätiu Hrčí (Gerecse). Počas spevňovania a zvyšovania postavili, akoby som to jemne napísal, no prístavíčkovú plochu pre jeden žeriav, zatiaľ mobilný. Áno, pritom nanovo postavili nové kotvisko na uväzovanie plavidiel, keďže zvyšovali breh, presnejšie vybudovali hrádzu a niekde i postavili betónový múr, podobne ako to postavili na našej strane aj kvôli tomu, že náš breh je nižší ako ich a aj pre plánovanú, dohodnutú a nepostavenú časť VDG-N: Nagymaros. To (kotvisko) leží tesne pri trati č. 1 Budapešť - Hegyeshalom, št. hr. - (Viedeň), ktorú predtým často Dunaj zalial a aj podmyl, niet tam miesta pre prístav, jedine žeby tú trať zrušili alebo ju posunuli južnejšiezvR7 napísal:Pre Madarov je to logické plánovanie napojenia na M1, vedľa majú priemyselný park a kúsok ďalej vybudované dunajské prekladisko (zatiaľ síce prázdne, ale pripravené), a teraz podpísali zmluvu s čínskym výrobcom elektroautobusov , ktorý postaví fabriku pri Komárome a zamestná 300 ľudí ). Takže východné napojenie už pre nich nemá zmysel. Väčšiu prioritu bude mať v budúcnosti skôr prepojenie pri Štúrove.
• Len aby im most pri Štúrove nekazil panorámu Ostrihomu a Dunajského meandra (Dunakanyar), ako to im mal kaziť Nagymaros. Ten tu vtedy mal hlavne hyzdiť okolie Vyšehradu.
Nielen pre to by som bol za to, ak sa bude voľakedy stavať južná R3, aby sa napojila pri Šahách. A nie aby sa zbytočne mrhali veľké peniaze na drahý druhý spoločný most cez Dunaj.