Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod palo152 » 09. Aug 2017 13:47

ako pisu v tom clanku..je to tak ako spomina rexino..podla mna tiez velmi dobra uprava..
palo152
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Založený: 14. Júl 2017 20:35

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Peťo_PO » 09. Aug 2017 19:44

Dnes som na yt narazil na pekné video Nábrežnej z drona.
https://youtu.be/omAkkl-c6iE?t=3m35s
Obrázok používateľa
Peťo_PO
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Obrázky: 151
Založený: 10. Nov 2015 17:04
Bydlisko: Prešov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Matt » 10. Aug 2017 07:50

chcem sa opytat na vas nazor ako vnimate prejazd cez dvojpruhovy KO pri ZVL. Podla mna absolutny blud. Niekolko krat som vyuzil vnutorny pruh pri vjazde zo Svabov, ale vyjazd na D1 bol vzdy s problemami, kedze vodic vlastne uvolni vonkajsi pruh autam z centra a nabreznej. Neslo to spravit podla vzoru Moldavska KE? (-> vynasacie pruhy pre kazdy smer)
Matt
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Založený: 01. Nov 2010 08:15
Bydlisko: Košice

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod expwy » 10. Aug 2017 08:08

Viac-pruhové kruháče sú vždy problematické a nemali by sa navrhovať bez toho, aby už pred vstupom do nich bola premávka zaradená do jazdných pruhov, ktoré ich automaticky vyvedú z kruhového objazdu bez zbytočných manévrov v jeho vnútri. Ale to už hovoríme o turbínových kruhových objazdoch nesprávne nazývaných turbo-okružné križovatky.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod tomenmen » 10. Aug 2017 23:54

Turbínové kruháče perfektne fungujú pri symetrickom 4 vetvovom kruháči, ak odbočky do a z nie sú symetrické nastáva istý problém, ale najväčší problém je počet vetiev, ak je vetiev viac ako 4, je potrebné prechádzanie z pruhu do pruhu počas prechodu v kruháči napr. ked smerujem do 5. výjazdu.
tomenmen
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 26. Apr 2016 14:51

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod palo152 » 16. Aug 2017 16:12

https://presov.korzar.sme.sk/c/20628065 ... z4pva2buTI

dokoncia kosicku a rozkopu dalsiu cast
palo152
diskutujúci
 
Príspevky: 77
Založený: 14. Júl 2017 20:35

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod rexino » 22. Aug 2017 13:13

Konečne funguje fórum tak sa spýtam: https://presov.korzar.sme.sk/c/20628949 ... nicou.html
"Súčasne je pripravovaná aj ďalšia okružná križovatka ulíc Solivarská, Švábska a Armáda gen. Svobodu, ktorá už nie je v kompetencii SSC ale Prešovského samosprávneho kraja."
To má byť kruháč? Pre mňa je toto novinka.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 22. Aug 2017 16:52

Matt napísal:chcem sa opytat na vas nazor ako vnimate prejazd cez dvojpruhovy KO pri ZVL. Podla mna absolutny blud. Niekolko krat som vyuzil vnutorny pruh pri vjazde zo Svabov, ale vyjazd na D1 bol vzdy s problemami, kedze vodic vlastne uvolni vonkajsi pruh autam z centra a nabreznej. Neslo to spravit podla vzoru Moldavska KE? (-> vynasacie pruhy pre kazdy smer)


Ano, na Moldavskej to funguje dobre napriek slabému dopravnému značeniu. Avšak jedná sa o 4smerový kruháč s 3 príjazdovými pruhmi z každého smeru.
Problém je, že vetiev je v Prešove 5 a z viacerých strán nie je viacpruhový príjazd ku kruháču. Asi by to veľmi neplnilo účel.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 22. Aug 2017 19:25

Kosicka je zrekonstruovana, je 2+1 (2 pruhy smerom na Kosice). Reko presiel aj ostrovcek vdaka comu sa prechod cez krizovatku pri TESCU v smere Kosice => Cierny most zredukoval na 1 pruh (pravy je uz vylucne odbocovak na Vychodnu). Od mosta cez Sekcov je dvojita plna a je tam aj zakazova znacka, takze na krizovatke Kosicka - Jilemnickeho by uz nemal vlavo nik odbocovat.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod rexino » 25. Aug 2017 13:32

NK je na google maps
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vlados » 25. Aug 2017 13:45

je to výkon, škoda že nie označená ako jednotka
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 25. Aug 2017 14:16

Skoda, ze neurobili aj novy zjazd z D1, soudruzi asi nemaju najnovsie info.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Yoggy52 » 26. Aug 2017 23:45

Hlavne tam chyba kuzmanyho...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 27. Aug 2017 22:21

nechyba
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod topfield » 28. Aug 2017 10:21

Matt napísal:chcem sa opytat na vas nazor ako vnimate prejazd cez dvojpruhovy KO pri ZVL. Podla mna absolutny blud. Niekolko krat som vyuzil vnutorny pruh pri vjazde zo Svabov, ale vyjazd na D1 bol vzdy s problemami, kedze vodic vlastne uvolni vonkajsi pruh autam z centra a nabreznej. Neslo to spravit podla vzoru Moldavska KE? (-> vynasacie pruhy pre kazdy smer)


Kazdy den chodim cez kruhac z kosic smer poprad a vnutorny okruh pouzivam zakazdym a podla mna aj mnoho inych vodicov...
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 07:56

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod matiqos » 28. Aug 2017 17:46

pridal som zopar fotiek z Budovatelskej a Jilemnickeho, vcera sa tam asfaltovalo: gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=37780
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vlados » 28. Aug 2017 21:53

na slovenské pomery nevídané aktivity. +1
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod matiqos » 29. Aug 2017 08:35

veru, po tom co natiahli novy asfalt na kosickej, upravili krizovatku a potiahli novy asfalt az po krizovatku solivarska - vychodna, zacali frezovat aj vychodnu... samotnej krizovatke solivarska - vychodna sa nejak vyhbaju asi cakaju na celkovu rekonstrukciu na kruhac.
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod rexino » 29. Aug 2017 09:37

Kuzmánka: Na google maps je ešte zakreslená po starom. Je tam dokonca ešte aj zaznačený dom, ktorý museli kvôli stavbe zbúrať a vôbec nie sú zaznačené odbočovacie pruhy.
Solivarska-vychodna: Netuší niekto, kde sa to zaseklo? Rekonštrukcie priľahlých ciest hodnotím veľmi pozitívne.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 29. Aug 2017 17:22

Tak uz je jasne, preco boli informacie drzane pod pokryvkou. Dodatkom k stavbe NK za 420k bez dph sa urobila reko Kosickej a Vychodnej. Zafungovalo to, nikto sa do toho neobul :)

S požiadavkou na úpravu prišlo mesto Prešov.
„Za účelom zvýšenia priepustnosti, zvýšenia bezpečnosti dopravy a v neposlednom rade aj zvýšenia komfortu jazdy a tým aj zníženia negatívnych účinkov dopravy na dotknuté mestské časti bolo na základe požiadavky mesta Prešov a na základe pridelených finančných prostriedkov z ministerstva dopravy zabezpečené spracovanie projektovej dokumentácie na úpravu ulíc Košická a Východná ako priame pokračovanie úprav zrealizovaných v rámci preložky cesty I/68,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Lucia Karelová.
Všetky stavebné úpravy si vyžiadali navýšenie pôvodnej sumy o približne 420-tisíc eur bez DPH.
Peniaze sa tak navýšia k zazmluvnenej sume stavby preložky cesty I/68, ktorá je v hodnote cez 49 miliónov eur.


Na strane jednej super, na strane *** Rovnako co sa tyka samotnej upravy, na strane jednej skvele, drobne zmeny, posunutie obrubnikov, premalovanie VDZ, na strane druhej smutne, ze to 10 rokov dennodenne sposobovalo Presovu problemy.

Ked to cele zhrniem, od nadjazdu pri ZVL smer PO sa ide troprudovo, 2 pruhy od nadjazdu, jeden od svabov vedla nadjazdu. Pruh od Svabov sa zbieha ako prvy k dvojprudovke. Dvojprudovka sa zbieha na moste do jedneho pruhu. Most je totiz postaveny na 2+2. Rychly pruh sa chvalabohu logicky zbieha do praveho. Odbocenie na Jilenickeho, ak aj z Jilemnickeho smer mesto je zakazane. Konecne. Jedine SADka pri vyjazde z vozovne si trosku nadide. Po byvalu zel. vlecku pri areali Solivarov ide uz len jeden pruh. Ten sa rozdvojuje tak, ako sa rozdvojoval povodne ale s tym, ze odbocovaci pruh uz nie je deleny na odbocenie k zasobovaniu do Tesca a az nasledne odbocenie na Vychodnu. Takze auta odbocujuce na Vychodnu sa mozu radit do pruhu od zaciatku a nebudu uz blokovat smer centrum. Rovnako smer centrum uz nema v krizovatke vybezok pre druhy pruh, kde by sa auta mohli zaradit a tak blokovat odbocenie na Vychodnu. Tu je foto. Vzadu vidiet novy ostrovcek, na urovni bieleho passatu bola vlecka a vpravo je odbocenie k zasobovaniu Tesca ale uz ako sucast odb. pruhu: https://presov.korzar.sme.sk/g/69959/kr ... =p2739213#
Zuzenie prejazdu do mesta na jednopruh by mohlo ciastocne prispiet k tomu, ze este stale je hojne vyuzivany tranzit KE-PP tadialto. Je to urcite scasti zvykovym sposobom, scasti slabym portalovym znacenim pred nadjazdom a scasti nelogickym kapacitnym 2+2 nadjazdom smer mesto vs uzke tmave odbocenie na KO. Zrejme tomu prispieval aj google maps, ktory az pred par dnami rozpoznal NK.

Ak by to nase normy dovolovali, pre odbocenie na Vychodnu by sa mohol zrusit semafor, pre ojedilenych chodcov pouzit dopyt, alebo len oranzovu blikacku. Semafor ale ostal. Skoda, pretoze za krizovatkou je VDZ urobene tak, ze pruhy od mesta a od kosic sa nezbiehaju, ale su oddelene: https://presov.korzar.sme.sk/g/69959/kr ... o=p2739214
No bude sa to dat vyuzit aspon v case, ked je semafor vypnuty. Aj ked ja osobne by som plnu ciary VDZ postiahol este dlhsie. Priestor nato je.

V opacnom smere - na KE - za krizovatkou Solivarska/Vychodna, kde zacina dvojpruh, je lavy dvojpruh tak, ako povodne, odbovacim dolava na KE. Rovnako vsak pravy, v podstate doteraz vyuzivany len MHD, je uz odbocovacim dolava. Prispela k tomu opat jednoduche posunutie ostrovceka. Podla slov vodicov MHD im nevadi, ze pravy pruh, ktoru vyuzivali len oni, budu teraz blokovat kamiony. Tie totiz na zelenu pruh vyprazdna. Navyse, do pruhu sa teraz vodici ani nevedeli dostat, kedze stale ho niekto blokoval. Rovnako vodici SAD vychadzajuci od OBI budu mat bezproblemovy vyjazd na KE. Za touto krizovatkou uz pokracuje dvojpruh az na KE, co neuveritelne zrychly vyjazd z PO. V podstate doteraz to bolo niekedy aj 20 minut, odteraz minuta aj v pripade nehody, pokazeneho auta..atd. A to vsetko vdaka zmena VDZ. Pokial som si vsimol, obrubniky sa neposuvali, len menily rozpadnute casti a doplnani bezbarierove prechody pri MHD nikach. Komfortu urcite prispeje aj suvisly, novy povrch.

Ci doslo aj k zmene 30 rocneho portaloveho znacenia v krizovatke som si nevsimol. Heh, clovek ma zrazu az nutkanie pri ceste do KE zvolit tuto trasu, namiesto obchvatu :)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod rexino » 29. Aug 2017 17:44

Nadjazd 2+2 podľa mňa nie je až taký nezmysel. Zberá dopravu v trase VT-KE a naopak a značnú časť SB-KE + isté percento prešovčanov. Hlavne prvý tranzit VT-KE nebude mať tak skoro riešenie a do budúcnosti podľa mňa ešte budeme ďakovať za to, že je tak veľký.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 29. Aug 2017 17:56

Pred krizovatkou pri OBI je, aspon co som si vsimol, zo vsetkych stran vynechanych cca 20 metrov, co naznacuje hranicu buducej rekonstrukcie krizovatky - zmena na KO. Podla zakulisnych informacii je reko na KO velmi realna, a to vdaka silnemu investorovi OC Solivaria, ktore sa uz stavia a je v bezprostrednej blizkosti krizovatky. OC dostane samostatnu vetvu. Zaroven sa pripravuje zmena trolejoveho vedenia tak, aby trolejbusy nemuseli obchadzat OBI, ale presli pomedzi OBI a NAY. Tak uz v sucasnosti chodia autobusy a samozrejme IAD. Tym sa stane defacto prave odbocenie v krizovatke Vychodna/Kosicka/Masarykova stane uplne nepotrebne a len sa zvyrazni spravnost sucasneho laveho zdvojpruhovania odbocenia smer KE. Este je otazne, ci aj Vychodna nedostane nove usporiadanie jazdnych pruhuv, minimalne v predkrizovatkovom priestore, a pri odboceni na autobusovu stanicu, ktorej dolezitost sa abolutne, uz standardne na SK, ignoruje. Vodici iduci na SB/SL/VT maju co robit, aby zo stanice vysli. Hlavne ze je tam odb pruh z Vychodnej od KE, ktory sa absolutne nevyzuiva, lebo vodici prichadzaju vjazdom od OMV. Vychodna by 2+1 mozno zvladla tiez, aspon v tejto casti: https://www.google.sk/maps/@48.9842562, ... 6656?hl=en

No a vyhladovo, nazvem to blizsie vyhladovo sa planuje s reko Rusinskej a to v casti krizovatky s AGS. To nam uz je vseobecne zname. Zaroven dojde k zmene VDZ na Rusinskej na 2+1 smer mesto, so zaciatkom za CSPH. Nasledne sa zakaze prejazd TIR cez AGS.

Takze TIR od PL/VT budu musiet ist uz len jednou trasou - AGS 2+2, odbocenie na Rusinsku 1+2 smer mesto, za CSPH 2+1 smer mesto, 1+1 Vychodna(?), a uz KO (vratane) 2+2 az na dialnicu. Vyrazne zlepsienie.

A vyhladovo, velmi vyhladovo, PSK planuje rozsirenie Solivarskej na 2+2, vratane krizovatky AGS/Svabska, najnovsie vo verzii KO. Doteraz bola naplanovana, aj uz naprojektovana priesecna krizovatka. Vyznam tejto cesty na 2+2 vyrazne poklesne kvoli zakazu tranzitu, avsak ulohou PSK by malo byt starat sa o cesty medzi mnesimi obcami, co je pripad Solivarskej, kde mimo katastra PO vznikaju satelitne obce a cesta nepostacuje a to je este zdaleka nie su zaplnene vsetky developerske projekty. Zaroven je to nosna tangentna pre MHD, spajajuca 30 000tisocve sidlisko s mestom, takze mozno by sa tu uzivil aj prvy BUS pruh v PO.

Zial, smutne ticho je okolo reko OM/Levocska, ktora bola pripravena uz v roku 2014 vratane zabezpeceneho financovania. Po spusteni NK prave tu vznikol lievik, ktory sa uz aj pocas prazdnim tiahne do takmer do 2/3 OM. Pocas nosnych pracovnych dni budu kolony az po NK. Problem je, ze ani presovcania, znajuci pomery uzkych uliciek, nebudu mat ziadnu moznost, cez tuto oblast prejst. Stale je totiz potrebne lavym odbocenim preklenut ulicu Levocsku a to sa da okrem OM len v dvoch krizovatkach - Marka Culena pri Lidli a Okruzna. Obe su totalne kapacitne poddimenzovane. Pokial si dobre spominam, pri reko krizovatky sa bavime sa o sume 5mio eur...

Treba ale povedat, ze zato si mozu presovcania sami, ktorych lokalni politici snaziaci sa vyhrat volby vo svojej mestskej casti naverbovali ludi, ze im pojde tranzit pod oknami. Akoby teraz nesiel... Teraz Cakam od tycho istych ludi o rok presne opacne tvrdenia a snahy o vyresenie tejto krizovatky. A 4 roky v cudu...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 29. Aug 2017 17:58

rexino napísal:Nadjazd 2+2 podľa mňa nie je až taký nezmysel. Zberá dopravu v trase VT-KE a naopak a značnú časť SB-KE + isté percento prešovčanov. Hlavne prvý tranzit VT-KE nebude mať tak skoro riešenie a do budúcnosti podľa mňa ešte budeme ďakovať za to, že je tak veľký.

Nezmysel je to z toho pohladu, ze do centra mesta sme urobili dialnicu. Doprava by mala byt stale odklanana mimo mesta a preto hlavny smer mal byt NK. Aspon opticky, kapacitne je to samozrejme ok.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 29. Aug 2017 18:00

v prvom dlhom prispevku mi zacenzurovalo vetu: "Na strane jednej super, na strane..." a zmenilo to na "Na strane jednej super, na strane *** ".

opravuje aj druhy link v prvom prispevku, kde hovorim o zbiehani pruhov: https://presov.korzar.sme.sk/g/69959/kr ... o=p2739215
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 29. Aug 2017 18:54

fiha, tak toto sa SSC ozaj podarilo, az som v soku, ze takto rozumne to poriesili, az mam dojem ze po obchvate brezna, ze na SSC su tusim miestami schopnejsi ludia ako na NDSke :)

cize sikovne vyuzili rezervu eurofondoveho projektu :) klobuk dole
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.