matiqos napísal:KO -> KE sa uz jazdi po novej vetve
konečne prvý reálne využiteľný úsek, nasledovať by mohol nadjazd ponad KO, no a na zvyšok si ešte pár mesiacov počkáme
HANT nech sa smaží v pekle
Moderátor: Moderátori
matiqos napísal:KO -> KE sa uz jazdi po novej vetve
DrX napísal:Tomas PO napísal:Ani raz si neodpovedal, ako by JV R4 vyriesil smer od SB, a ako by sa islo cez poddolovane uzemie.
Cize presovcania uz pozaduju rychlostnu cestu kvoli kazdemu okresnemu mestu? Preco do SB nebudujeme rovno RC??? No a ked od SB staci jednotka, tak tu jednotku mozu potiahnut niekam k Malemu Sarisu a obchvat bude vyrieseny.
No a ja som nemal na mysli, ze NK ma byt premenovana na D1, ale ze po dobudovani NK by sa mal doriesit beztunelovy JV obchvat R4 a potom dobudovat D1 s tunelom. Ked to ale uz spominas, tak vlastne viest D1 v trase NK napr na moste s MUK by tiez nemuselo byt zle riesenie, a ak by sa postavili vsade MUK tak by to vyrazne pomohlo aj vnutromestskej doprave v PO, a urcite by to bolo za nizsie ceny ako ten tunel na D1.
mike75 napísal:matiqos napísal:KO -> KE sa uz jazdi po novej vetve
konečne prvý reálne využiteľný úsek, nasledovať by mohol nadjazd ponad KO, no a na zvyšok si ešte pár mesiacov počkáme
HANT nech sa smaží v pekle
granite01 napísal:No pokiaľ viem-čo som mal možnosť čítať, pri posudzovaní JV obchvatu sa riešila skôr ochrana potenciálneho ložiska Solivar ako nejaké poddolovanie.
Smer SB by celkom dobre vyriešila MK3....ak by sa teda chcelo.
i15 napísal:Pri JV obchvate je problém s ťahom PP-VT, ktorý je momentálne asi intenzívnejší, ako KE-PL, lebo trasa by sa predĺžila o niekoľko kilometrov (pri trasovaní južne od Petrovian až neúnosne). Taktiež križovatka PO juh by bola pomerne komplikovaná a drahá.
granite01 napísal:Nezdá sa mi, že SO R4 je hotová vec....neni totiž love. A dúfam, že ani toľko peňazí nenájdu rýchlo, lebo by to nezmyselne minuli na pár predražených km dialnic (nielen pri PO) a potom by nám ostali len holé gate....
DrX napísal:i15 napísal:PO západ - Kapušany cez mesto 13km, južne okolo Petrovian 27km, to je dosť neúnosné
teraz by sa mal stavať komplet severný obchvat a keď bude kompletná RC od Miskolca po Rzesow, možno pridať JV skratku pre poľské kamióny. Ale viem si predstaviť, že rôznym analytikom sa pri zmienke o kompletnom okruhu Prešova otvára nožík vo vrecku
No a co tak este vyratat R4 PO-juh - Kapusany naokolo blizsie cez zapad a sever v porovnani s JV? Vsak predsa argumenty su, ze kamionom sa predpise jazdit po obchvate, takze osobaky to uz budu mat pripadne "odlahcene" cez mesto. A pokial to mam dobre usledovane, tak kamiony cez PO idu hlavne v smere S-J (teda po R4). Takze postavit 4 tunely a ako vysledok mat, ze tie kamiony budu smradit o 20km viac je horsie nez kocurkovo.
Tomas PO napísal:Asi necitas tuto diskusiu. SO PO nie je zbytocny, je to velmi potrebny obchvat, ktory vyriesi smer PP-Kapusany a SB-KE, cize krizovatku ciest 1/18 a 1/20. Teraz ide tranzit hranicou mestskej pamiatkovej rezervacie. Predstav si, ze by Ti okolo maratonca mieru isiel komplet tranzit s mnozstvom TIR. da sa akurat bavit o alternative JV, avsak ta neriesi smer od SB a ide poddolovanym uzemim. na to si ani raz neodpovedal.
zviest tranzit od Sarisskych michalian k Zupcanom je vlastne jedna polovica SO R4. ta ale neriesi smer od kapusian. a postavit polovicu SO R4 a este aj JV obchvat, to vlasne tvrdis....
DrX napísal:Jednotka od Sarisskych michalian po Zupcany sa da postavit za desatinu (mozno patdesiatinu) ceny jedneho fullprofiloveho tunela v parametroch RC na SO PO (pri tom na SO PO treba trake tunely, ked dobre pamatam, tri!!!!). A cely problem SB je vyrieseny.
DrX napísal:Aky velky problem su poddolovane uzemia neviem. Na 99% som si ale isty, ze spevnit/zaistit (pripadne prestavat) by bolo zas len za zlomok ceny problemov s geologiou, ktore nastavaju pri vrtani tunelov (vid aktualne Zilina, Ruzomberok, atd). Kludne nech to cele postavia aj na mostoch, ked to inak spevnit nevedia.
Fakt presovcania, podobne ako zilina, akceptovatelne je pre vas len to najdrahsie a najmenej efektivne riesenie (naviac, je jasne, ze skor ci neskor sa aj tak bude musiet dostavat aj JV obchvat). Ked uz toto nie je megalomanstvo tak neviem co. A tak, po vzore Visnoveho, sa mozeme tesit na 20-rocnicu nez sa SO PO rozostavia.
Ale, pre Presov plati este jedno specifikum: stale sa najde jeden clovek, ktory este aj tie najlogickejsie a najpotrebnejsie veci vie oddialit o desatrocia. Pri Nabreznej to bol Drutarovsky. Na D1 teraz je semafor kvoli nejakemu inemu podnikatelovi. Rozmyslam, cim to je, ze statne organizacie (SSC a NDS) su pri rieseni veci v PO tak slabe.
DrX napísal:Tomas PO napísal:Asi necitas tuto diskusiu. SO PO nie je zbytocny, je to velmi potrebny obchvat, ktory vyriesi smer PP-Kapusany a SB-KE, cize krizovatku ciest 1/18 a 1/20. Teraz ide tranzit hranicou mestskej pamiatkovej rezervacie. Predstav si, ze by Ti okolo maratonca mieru isiel komplet tranzit s mnozstvom TIR. da sa akurat bavit o alternative JV, avsak ta neriesi smer od SB a ide poddolovanym uzemim. na to si ani raz neodpovedal.
zviest tranzit od Sarisskych michalian k Zupcanom je vlastne jedna polovica SO R4. ta ale neriesi smer od kapusian. a postavit polovicu SO R4 a este aj JV obchvat, to vlasne tvrdis....
Jednotka od Sarisskych michalian po Zupcany sa da postavit za desatinu (mozno patdesiatinu) ceny jedneho fullprofiloveho tunela v parametroch RC na SO PO (pri tom na SO PO treba trake tunely, ked dobre pamatam, tri!!!!). A cely problem SB je vyrieseny.
Aky velky problem su poddolovane uzemia neviem. Na 99% som si ale isty, ze spevnit/zaistit (pripadne prestavat) by bolo zas len za zlomok ceny problemov s geologiou, ktore nastavaju pri vrtani tunelov (vid aktualne Zilina, Ruzomberok, atd). Kludne nech to cele postavia aj na mostoch, ked to inak spevnit nevedia.
Fakt presovcania, podobne ako zilina, akceptovatelne je pre vas len to najdrahsie a najmenej efektivne riesenie (naviac, je jasne, ze skor ci neskor sa aj tak bude musiet dostavat aj JV obchvat). Ked uz toto nie je megalomanstvo tak neviem co. A tak, po vzore Visnoveho, sa mozeme tesit na 20-rocnicu nez sa SO PO rozostavia.
Ale, pre Presov plati este jedno specifikum: stale sa najde jeden clovek, ktory este aj tie najlogickejsie a najpotrebnejsie veci vie oddialit o desatrocia. Pri Nabreznej to bol Drutarovsky. Na D1 teraz je semafor kvoli nejakemu inemu podnikatelovi. Rozmyslam, cim to je, ze statne organizacie (SSC a NDS) su pri rieseni veci v PO tak slabe.
, ale predrazene a splasene, s tym, ze realne to nebude este mozno 20 rokov. Zatialco dat 20mil EUR SSC na to, aby napojila I/20 (napr. zlepsenim niektorej existujucej cesty) urcite realne je. A realne by asi bolo aj prebudovat vnutromestsky J-V prejazd PO v smere Kosice-Kapusany. Ked sa dobre pamatam z cesty asi spred dvoch rokov, tam je v drvivej vacsine 4-prudovka. Cize par MUC a hned to mozete mat na urovni vnutorneho obchvatu KE.Tomas PO napísal:podme utilitaristicky a co najvic realne hasit
DrX napísal:Az na to, ze riesenie co navrhujes nie je, ale predrazene a splasene, s tym, ze realne to nebude este mozno 20 rokov. Zatialco dat 20mil EUR SSC na to, aby napojila I/20 (napr. zlepsenim niektorej existujucej cesty) urcite realne je. A realne by asi bolo aj prebudovat vnutromestsky J-V prejazd PO v smere Kosice-Kapusany. Ked sa dobre pamatam z cesty asi spred dvoch rokov, tam je v drvivej vacsine 4-prudovka. Cize par MUC a hned to mozete mat na urovni vnutorneho obchvatu KE.Tomas PO napísal:podme utilitaristicky a co najvic realne hasit
DrX napísal:Budapest ma 3-stvrtinovy okruh, chyba len tunalova cast. Detto Praha, Vieden, Krakov, Mnichov. Este aj v BA sa najprv stavia usek obchvatu bez tunelu.
Akurat najsam-super-mesta Presov a Zilina potrebuju po 4 tunely za stovky milionov EUR, lebo "nechcu" mat v meste auta.
A co si myslis, kade bude premavka R4 S-J jazdit kym sa vam tych dalsich 30 rokov bude stavat naokolo blizsie SO R4?
DrX napísal:Budapest ma 3-stvrtinovy okruh, chyba len tunalova cast. Detto Praha, Vieden, Krakov, Mnichov. Este aj v BA sa najprv stavia usek obchvatu bez tunelu.
Akurat najsam-super-mesta Presov a Zilina potrebuju po 4 tunely za stovky milionov EUR, lebo "nechcu" mat v meste auta.
A co si myslis, kade bude premavka R4 S-J jazdit kym sa vam tych dalsich 30 rokov bude stavat naokolo blizsie SO R4?
Vnutromestsky okruh stredom najväčšieho sídliska... Ty uz nič nepíš....
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.