Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod mike75 » 19. Aug 2016 08:14

matiqos napísal:KO -> KE sa uz jazdi po novej vetve


konečne prvý reálne využiteľný úsek, nasledovať by mohol nadjazd ponad KO, no a na zvyšok si ešte pár mesiacov počkáme

:twisted: HANT nech sa smaží v pekle :twisted:
mike75
návštevník
 
Príspevky: 25
Založený: 25. Nov 2015 13:30
Bydlisko: Košice, Štrba

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 19. Aug 2016 16:31

DrX napísal:
Tomas PO napísal:Ani raz si neodpovedal, ako by JV R4 vyriesil smer od SB, a ako by sa islo cez poddolovane uzemie.


Cize presovcania uz pozaduju rychlostnu cestu kvoli kazdemu okresnemu mestu? Preco do SB nebudujeme rovno RC??? No a ked od SB staci jednotka, tak tu jednotku mozu potiahnut niekam k Malemu Sarisu a obchvat bude vyrieseny.

No a ja som nemal na mysli, ze NK ma byt premenovana na D1, ale ze po dobudovani NK by sa mal doriesit beztunelovy JV obchvat R4 a potom dobudovat D1 s tunelom. Ked to ale uz spominas, tak vlastne viest D1 v trase NK napr na moste s MUK by tiez nemuselo byt zle riesenie, a ak by sa postavili vsade MUK tak by to vyrazne pomohlo aj vnutromestskej doprave v PO, a urcite by to bolo za nizsie ceny ako ten tunel na D1.

Nie mesto SB, ale smer od SB. To je doprava Lipany, SL, PL. Velmi vela IAD tadial prechadza, kolony su rano obcas az po gregorovce, co je 8km: https://www.google.sk/maps/dir/49.00227 ... ,15z?hl=en

A s trasovanim D1 cez mesto prostrednictvom mostu - ok. Potom ale to iste v KE, to iste v BA, ZA, ci NR a BB. A vysvetli to obyvatelom na obrancov mieru...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 19. Aug 2016 16:39

mike75 napísal:
matiqos napísal:KO -> KE sa uz jazdi po novej vetve


konečne prvý reálne využiteľný úsek, nasledovať by mohol nadjazd ponad KO, no a na zvyšok si ešte pár mesiacov počkáme

:twisted: HANT nech sa smaží v pekle :twisted:

Ziadny novy usek, je to len vyjazd z KO v novej polohe. Kedze povodny vyjazd bol uz riadne vytlceny, mohol by sa prejazd na KO trochu zrychlit. Vraj sa buduci tyzden spusti osvetlenie, takze s prichodom zimneho obdobia uz nebude spickova situacia na KO v tme.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 19. Aug 2016 16:41

granite01 napísal:No pokiaľ viem-čo som mal možnosť čítať, pri posudzovaní JV obchvatu sa riešila skôr ochrana potenciálneho ložiska Solivar ako nejaké poddolovanie.
Smer SB by celkom dobre vyriešila MK3....ak by sa teda chcelo.

Podoolovane uzemie je obrovsky problem, cele sa to prepadava. Vlastnictvo vrtov je sukromne, firma sa k tomu nehlasi, velmi zapeklita situacia.
Od SB ma ist MK-5. MK-3 ma ist cez Sekcov od Duklianskej.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 19. Aug 2016 16:45

i15 napísal:Pri JV obchvate je problém s ťahom PP-VT, ktorý je momentálne asi intenzívnejší, ako KE-PL, lebo trasa by sa predĺžila o niekoľko kilometrov (pri trasovaní južne od Petrovian až neúnosne). Taktiež križovatka PO juh by bola pomerne komplikovaná a drahá.

Toto by som ako problem nevidel, aj obchvat BP je podstatne dlhsi.
Hlavny problem JV variantu je poddolovane uzemie a nerieseny smer od SB/SL. Nehovoriac o projekcne hotovej casti R4 a vykupnych pozemkoch, co je v PO alfa a omega. Krizovatka PO-juh by sa snad uz nejako naprojektovala.
Alternativa v podobe MK-3 a MK-5 (len celok ma pre tranzit opat zmysel) by stala co pamatam cca 200 mio. Mozno by zlaty FIDIC ci sutaz nieco stlacila, ale aj tak tahat stredom mesta 4 prudovku cez 3 najvacsie mesto na SK v dnesnej dobe je strasne drahy spas.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 19. Aug 2016 16:50

granite01 napísal:Nezdá sa mi, že SO R4 je hotová vec....neni totiž love. A dúfam, že ani toľko peňazí nenájdu rýchlo, lebo by to nezmyselne minuli na pár predražených km dialnic (nielen pri PO) a potom by nám ostali len holé gate....

a ja dufam ze sa okamzite najdu, lebo tretie najvacsie mesto doteraz nema ani obychajnu nabreznu, ktora sa stavia od roku 1999. je chyba statu, ze vsetko v PO nechala na koniec. treba aplikovat zlty FIDIC, zefektivnit VO a nie zrusit obchvat PO.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 19. Aug 2016 16:54

DrX napísal:
i15 napísal:PO západ - Kapušany cez mesto 13km, južne okolo Petrovian 27km, to je dosť neúnosné

teraz by sa mal stavať komplet severný obchvat a keď bude kompletná RC od Miskolca po Rzesow, možno pridať JV skratku pre poľské kamióny. Ale viem si predstaviť, že rôznym analytikom sa pri zmienke o kompletnom okruhu Prešova otvára nožík vo vrecku :)


No a co tak este vyratat R4 PO-juh - Kapusany naokolo blizsie cez zapad a sever v porovnani s JV? Vsak predsa argumenty su, ze kamionom sa predpise jazdit po obchvate, takze osobaky to uz budu mat pripadne "odlahcene" cez mesto. A pokial to mam dobre usledovane, tak kamiony cez PO idu hlavne v smere S-J (teda po R4). Takze postavit 4 tunely a ako vysledok mat, ze tie kamiony budu smradit o 20km viac je horsie nez kocurkovo.

V tom mas zase pravdu, ze SO R4 bude podla mna OA odradzat jazdit po obchvate. Myslenie vychodniarov podla mna sposobi, ze smer VT-KE budu jazdit cez Sekcov. Mozno to zmeni usek Kapusany-Lipniky, kde sa im nebude chciet z D schadzat. V kazdom pripade, ak sa PO zbavi TIR, vydychne si nadmieru.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod DrX » 19. Aug 2016 22:07

Este jeden dodatok k tej zbytocnosti SO PO:
Ked sa tak divam na mapu, tak I/68 ide od PO na severozapad. Takze pre tranzitnu dopravu ju staci zviest od Sarisskych michalian k Zupcanom na D1, a ked bude JZ obchvat, tak je to poriesene.
A ak vacsina tej dopravy zo SB/SL ide do PO, tak tam nepomoze SO PO uz vobec.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 21. Aug 2016 00:46

Asi necitas tuto diskusiu. SO PO nie je zbytocny, je to velmi potrebny obchvat, ktory vyriesi smer PP-Kapusany a SB-KE, cize krizovatku ciest 1/18 a 1/20. Teraz ide tranzit hranicou mestskej pamiatkovej rezervacie. Predstav si, ze by Ti okolo maratonca mieru isiel komplet tranzit s mnozstvom TIR. da sa akurat bavit o alternative JV, avsak ta neriesi smer od SB a ide poddolovanym uzemim. na to si ani raz neodpovedal.
zviest tranzit od Sarisskych michalian k Zupcanom je vlastne jedna polovica SO R4. ta ale neriesi smer od kapusian. a postavit polovicu SO R4 a este aj JV obchvat, to vlasne tvrdis....
A co sa tyka cielovej dopravy od SB, strasne vela aut ide Sabinovska-Vajanskeho-Vychodna, co znamena, ze mestom tranzituju. Ale to su pocitove pocty, realne nepoznam.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod DrX » 21. Aug 2016 14:28

Tomas PO napísal:Asi necitas tuto diskusiu. SO PO nie je zbytocny, je to velmi potrebny obchvat, ktory vyriesi smer PP-Kapusany a SB-KE, cize krizovatku ciest 1/18 a 1/20. Teraz ide tranzit hranicou mestskej pamiatkovej rezervacie. Predstav si, ze by Ti okolo maratonca mieru isiel komplet tranzit s mnozstvom TIR. da sa akurat bavit o alternative JV, avsak ta neriesi smer od SB a ide poddolovanym uzemim. na to si ani raz neodpovedal.
zviest tranzit od Sarisskych michalian k Zupcanom je vlastne jedna polovica SO R4. ta ale neriesi smer od kapusian. a postavit polovicu SO R4 a este aj JV obchvat, to vlasne tvrdis....


Jednotka od Sarisskych michalian po Zupcany sa da postavit za desatinu (mozno patdesiatinu) ceny jedneho fullprofiloveho tunela v parametroch RC na SO PO (pri tom na SO PO treba trake tunely, ked dobre pamatam, tri!!!!). A cely problem SB je vyrieseny.

Aky velky problem su poddolovane uzemia neviem. Na 99% som si ale isty, ze spevnit/zaistit (pripadne prestavat) by bolo zas len za zlomok ceny problemov s geologiou, ktore nastavaju pri vrtani tunelov (vid aktualne Zilina, Ruzomberok, atd). Kludne nech to cele postavia aj na mostoch, ked to inak spevnit nevedia.

Fakt presovcania, podobne ako zilina, akceptovatelne je pre vas len to najdrahsie a najmenej efektivne riesenie (naviac, je jasne, ze skor ci neskor sa aj tak bude musiet dostavat aj JV obchvat). Ked uz toto nie je megalomanstvo tak neviem co. A tak, po vzore Visnoveho, sa mozeme tesit na 20-rocnicu nez sa SO PO rozostavia.

Ale, pre Presov plati este jedno specifikum: stale sa najde jeden clovek, ktory este aj tie najlogickejsie a najpotrebnejsie veci vie oddialit o desatrocia. Pri Nabreznej to bol Drutarovsky. Na D1 teraz je semafor kvoli nejakemu inemu podnikatelovi. Rozmyslam, cim to je, ze statne organizacie (SSC a NDS) su pri rieseni veci v PO tak slabe.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 21. Aug 2016 19:48

DrX napísal:Jednotka od Sarisskych michalian po Zupcany sa da postavit za desatinu (mozno patdesiatinu) ceny jedneho fullprofiloveho tunela v parametroch RC na SO PO (pri tom na SO PO treba trake tunely, ked dobre pamatam, tri!!!!). A cely problem SB je vyrieseny.

na SO maju byt 2 tunely; 3. (hlbeny) ma byt na prelozke I/68 Sabinovska - Bardejovska, ktora sa nepripravuje. Co sa tyka SO PO, expertizna cena za PO-zapad - PO sever by mala byt okolo 120 mil. € a to aj vratane prestavby I/68 na C 22,5 v dlzke 3 km a MUK PO-sever. Problematicky totiz nie je Bikos, ale Okruhliak, to som tu uz raz pisal. Za 12 (mozno 2,4 mi.) vzhladom na teren tam isto nic nepostavis; tych 12 melonov by stacilo mozno tak na reko III-ky Velky - Maly Saris. Tiez treba brat do uvahy MUK PO-zapad a fakt, ze jej sucastou bude aj uvodnych par 100 m R4.

DrX napísal:Aky velky problem su poddolovane uzemia neviem. Na 99% som si ale isty, ze spevnit/zaistit (pripadne prestavat) by bolo zas len za zlomok ceny problemov s geologiou, ktore nastavaju pri vrtani tunelov (vid aktualne Zilina, Ruzomberok, atd). Kludne nech to cele postavia aj na mostoch, ked to inak spevnit nevedia.

Keby si aspon raz poriadne precital prislusne forum, tak zistil by si ze problemom na Hub-Iv NIE JE tunel, ale TRASA ZA TUNELOM, konkretne v mieste kde mala byt estakada a zarez.

Fakt presovcania, podobne ako zilina, akceptovatelne je pre vas len to najdrahsie a najmenej efektivne riesenie (naviac, je jasne, ze skor ci neskor sa aj tak bude musiet dostavat aj JV obchvat). Ked uz toto nie je megalomanstvo tak neviem co. A tak, po vzore Visnoveho, sa mozeme tesit na 20-rocnicu nez sa SO PO rozostavia.

Tak SO bol uprednostneny pred JVO preto, ze v case ked sa zacal pripravovat, tranzit Balt-Orient prakticky neexistoval, do KE sa nedochadzalo tak masivne ako dnes a na Rzesov smerovali tak akurat ucasnici nakupnej horucky do Krosna. Naopak, najzatazenejsi smer v ramci PO bol VT <=> PP. Dnes je situacia diametralne odlisna, avsak JVO je nepriechodny. Nie vsak pre nejake poddolovane uzemia, tym by sa dalo cisto teoreticky vyhnut, ale preto, ze obce na V od PO sa stali utociskom rychlozbohatlikov. A ze vedia sabotovat, to im upret nemozno. Staci si zaspominat na zamer zlievarne spred roka-dva.

Ale, pre Presov plati este jedno specifikum: stale sa najde jeden clovek, ktory este aj tie najlogickejsie a najpotrebnejsie veci vie oddialit o desatrocia. Pri Nabreznej to bol Drutarovsky. Na D1 teraz je semafor kvoli nejakemu inemu podnikatelovi. Rozmyslam, cim to je, ze statne organizacie (SSC a NDS) su pri rieseni veci v PO tak slabe.

Zasa nabrezna az taka logicka nie je, z dlhodobeho hladiska urcite nie. Ale inak to nie je len problem PO (tu je to akurat najviditelnejsie) ale vsetkeho co je daleko od BA. Kde je vola tam je cesta. Kto chce, hlada sposoby a kto nechce hlada dovody. Existuju a v poho funguju istituty, ktore su sposobom na ludi typu Jarkovsky. Tie sa vsak same od seba neuplatnia; pre ich uplatnenie je potrebne nieco vykonat. A v tom bude problem.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 21. Aug 2016 21:35

Pridal som pár čerstvých obrázkov z NK. Začínajú tu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34507. Po sprevádzkovaní novej vetvy KO - KE dnes už odfrézovali starý koberec v smere KO-KE aby mohli začať pracovať na ďalších pilieroch.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 21. Aug 2016 23:27

DrX napísal:
Tomas PO napísal:Asi necitas tuto diskusiu. SO PO nie je zbytocny, je to velmi potrebny obchvat, ktory vyriesi smer PP-Kapusany a SB-KE, cize krizovatku ciest 1/18 a 1/20. Teraz ide tranzit hranicou mestskej pamiatkovej rezervacie. Predstav si, ze by Ti okolo maratonca mieru isiel komplet tranzit s mnozstvom TIR. da sa akurat bavit o alternative JV, avsak ta neriesi smer od SB a ide poddolovanym uzemim. na to si ani raz neodpovedal.
zviest tranzit od Sarisskych michalian k Zupcanom je vlastne jedna polovica SO R4. ta ale neriesi smer od kapusian. a postavit polovicu SO R4 a este aj JV obchvat, to vlasne tvrdis....


Jednotka od Sarisskych michalian po Zupcany sa da postavit za desatinu (mozno patdesiatinu) ceny jedneho fullprofiloveho tunela v parametroch RC na SO PO (pri tom na SO PO treba trake tunely, ked dobre pamatam, tri!!!!). A cely problem SB je vyrieseny.

Aky velky problem su poddolovane uzemia neviem. Na 99% som si ale isty, ze spevnit/zaistit (pripadne prestavat) by bolo zas len za zlomok ceny problemov s geologiou, ktore nastavaju pri vrtani tunelov (vid aktualne Zilina, Ruzomberok, atd). Kludne nech to cele postavia aj na mostoch, ked to inak spevnit nevedia.

Fakt presovcania, podobne ako zilina, akceptovatelne je pre vas len to najdrahsie a najmenej efektivne riesenie (naviac, je jasne, ze skor ci neskor sa aj tak bude musiet dostavat aj JV obchvat). Ked uz toto nie je megalomanstvo tak neviem co. A tak, po vzore Visnoveho, sa mozeme tesit na 20-rocnicu nez sa SO PO rozostavia.

Ale, pre Presov plati este jedno specifikum: stale sa najde jeden clovek, ktory este aj tie najlogickejsie a najpotrebnejsie veci vie oddialit o desatrocia. Pri Nabreznej to bol Drutarovsky. Na D1 teraz je semafor kvoli nejakemu inemu podnikatelovi. Rozmyslam, cim to je, ze statne organizacie (SSC a NDS) su pri rieseni veci v PO tak slabe.

Erik v podstate odpovedal na vsetko, ja len dodam, ze riesit prelozku I/20 je len ciste teoretizovanie, kedze kooperacia medzi SSC a NDS neexistuje. Mozes mat neviem aku pravdu, ze staci prelozka, ale ako vsetci vieme, na SK neexituje prax, ze NDS alokuje financne zdroje pre SSC. Nehovoriac o tom, ze nie je vykupeny ani jeden meter pozemku, zatial co Na SO R4 ano. Detto MUK na D1. SSC nevie dokoncit ani obycajnu nabreznu od roku 1999. Nikde ani nepripravuje novy projekt, len obcas rozbehne nieco naprojektovane este za socializmu.
Pri poddolovanom uzemi nie je problem len geologia, ale aj vlastnicke pomery vrtov, ktore je tak zapeklite, ze az. Zatial to nikto nerozluskol.
A my, presovcania, isto nie sme ako zilincania zatazeni na najdrahsie riesenia. Zatial si vsak nenavrhol ani jednu alternativu, okrem teoretickej prelozky I/20. My, presovcania, naopak v tretom najvacsom meste mame semafor na dialnici, urovnovu zeleznicu v strede mesta, nedostavanu nabreznu, ktora nema ani normnalne odbocovacie pruhy, nieto este MUK.
A k poslednej veci - preco SSC ci NDS nema paky na spekulantov v PO - odpoved je jednoducha. PO mal stale primatora, ktory bol na opacnom konci politickeho spektra (okrem Hagyariho, ktory neprisluchal k ziadnej strane (resp. ku vsetkym) a kedy sa dostavala 1. etapa NK a rozbehla druha. S lokalitou, ktoru PO co sa vzdialenosti od BA tyka, sa to bez politickeho krytia a tlaku neda.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod DrX » 23. Aug 2016 10:42

No dik za vyjadrenia. Vase argumenty mi sice pridu derave (nespolupraca NDS a SSC; "tak sa to planovalo aj ked dnes je situacia ina"), ale asi to uz netreba dalej rozvadzat. Uvidime na co sa nakoniec zozenu peniaze.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 23. Aug 2016 12:49

vela veci zakladame na skusenostiach, vela na emociach, vela na faktoch.
pri rieseni obchvatov krajskych miest by mal
existovat generel, ktory zaviaze institucie kooperovat. potom by feasibility study (inak aky je rozdiel fs a vfm?) ukazal, co budovat ako D, co ako R, ktorym variantom a co ako prelozku jednicky. to ale nefunguje, bohuzial. tak podme utilitaristicky a co najvic realne hasit mimoriadnu situaciu. a to je D1 a R4 SO - etapovito a cez zlty fidic
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod DrX » 23. Aug 2016 14:45

Az na to, ze riesenie co navrhujes nie je
Tomas PO napísal:podme utilitaristicky a co najvic realne hasit
, ale predrazene a splasene, s tym, ze realne to nebude este mozno 20 rokov. Zatialco dat 20mil EUR SSC na to, aby napojila I/20 (napr. zlepsenim niektorej existujucej cesty) urcite realne je. A realne by asi bolo aj prebudovat vnutromestsky J-V prejazd PO v smere Kosice-Kapusany. Ked sa dobre pamatam z cesty asi spred dvoch rokov, tam je v drvivej vacsine 4-prudovka. Cize par MUC a hned to mozete mat na urovni vnutorneho obchvatu KE.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod topfield » 23. Aug 2016 15:30

Vnutromestsky okruh stredom najväčšieho sídliska... Ty uz nič nepíš....
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 07:56

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod DrX » 23. Aug 2016 15:48

Budapest ma 3-stvrtinovy okruh, chyba len tunalova cast. Detto Praha, Vieden, Krakov, Mnichov. Este aj v BA sa najprv stavia usek obchvatu bez tunelu.
Akurat najsam-super-mesta Presov a Zilina potrebuju po 4 tunely za stovky milionov EUR, lebo "nechcu" mat v meste auta.
A co si myslis, kade bude premavka R4 S-J jazdit kym sa vam tych dalsich 30 rokov bude stavat naokolo blizsie SO R4?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 23. Aug 2016 19:37

DrX napísal:Az na to, ze riesenie co navrhujes nie je
Tomas PO napísal:podme utilitaristicky a co najvic realne hasit
, ale predrazene a splasene, s tym, ze realne to nebude este mozno 20 rokov. Zatialco dat 20mil EUR SSC na to, aby napojila I/20 (napr. zlepsenim niektorej existujucej cesty) urcite realne je. A realne by asi bolo aj prebudovat vnutromestsky J-V prejazd PO v smere Kosice-Kapusany. Ked sa dobre pamatam z cesty asi spred dvoch rokov, tam je v drvivej vacsine 4-prudovka. Cize par MUC a hned to mozete mat na urovni vnutorneho obchvatu KE.

predrazene???ved hovorim zlty fidic.
splasene??? v roku 2017 rozostavat prve km v PO???? to je splasene?? v roku 2017???? dokedy ma presov cakat, aby to nebolo splasene?? do 2040?? kazda obec ci mensie mesto na D1 bude mat dialnicncy obchvat a presov bude cakat?? kde su priority?? presov je tretie najvacsie mesto bez D, bez R, dokonca bez vnutorneho prietahu. si tu niekedy bol??
dat 20mil eur ssc je nerealne, ved som to pisal vyssie. nie je takato prax. zaved ju a bude. ale nie je. to je ako pisat: "cipana, elektromobil nezerie benzin. keby boli nabijacky vsade v meste si ho kupim." nabijacky ale nie su, tak mozes teoretizovat nadalej (mozno zly priklad ale to ma akurat napadlo).
a MUC (asi preklep MUK), myslis akoze zburat MPR a spravit MUK??? vies ze PP-Kapusany ide hranicou MPR tretieho najvacsieho mesta na SK?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 23. Aug 2016 19:41

DrX napísal:Budapest ma 3-stvrtinovy okruh, chyba len tunalova cast. Detto Praha, Vieden, Krakov, Mnichov. Este aj v BA sa najprv stavia usek obchvatu bez tunelu.
Akurat najsam-super-mesta Presov a Zilina potrebuju po 4 tunely za stovky milionov EUR, lebo "nechcu" mat v meste auta.
A co si myslis, kade bude premavka R4 S-J jazdit kym sa vam tych dalsich 30 rokov bude stavat naokolo blizsie SO R4?

najsamsuper mesto??? preco sa degradujes a aj tuto diskusiu???
najsamsuper mesto ma semafor pri zjazde z D? najsamsuper ma zeleznicu v strede mesta na jednotke???? najsamsuper mesto ma vedeny tranzit D1 po miestnych komunikaciach???? najsamsuper mesto nema ani jednu MUK??? ta jedna je v luboticiach. najsamsuper mesto nebude mat ani jednu MUK ani na NK, cize ceste postavenej v roku 2017???? v 21 storoci??? najsamsuper mesto ma hlavnu stanicu v kysaku???? bla bla bla ten tvoj prispevok??? ci akoze flame ci co to za drist ma byt????
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod DrX » 23. Aug 2016 20:04

Tak, aby sme sa vratili k faktom:
- Kosice nemaju ani D1 (maju len privadzac so 60-kami, ako sam pises; a so semaformi), takze to, ze PO ma rovno D1 aj ked so semaforom, je este stale ovela viac (teda, pokial neporovnavas PO rovno s BA)
- Kosice ale maju semafor rovno na R2 v Peresi, a nikoho to nijak zvlast nevzsrusuje
- to ze v PO nie su MUK je chyba, ktora by sa mala napravit v prvom rade, ako som tu pisal, a nepacilo sa to ani tebe ani kolegovi topfieldovi. Z toho mi vychadza posadnustost megalomanskymi tunelmi, ktore vam vnutromestsku dopravu aj tak neporiesia.
- pokial viem, ani to "dat 20mil eur ssc je nerealne, ved som to pisal vyssie" nie je pravda. NDS napr. spravuje I/66 obchvat BB a myslim, ze aj ine cesty. V pohode sa par kilometrov buducej jednotky od D1 po I/68 moze dat im (napr ako privadzac), a oni to mozu postavit.
- ukaz mi na mape kde konkretne by si musel burat MPR aby sa mohol postavit kapacitny vnutorny prietah s MUK (ano, dik za opravu) cez mesto. Urcite je alternativa posunut kazdu taku krizovatku o trocha dalej, aby sa do toho nemuselo zasahovat.
- na teraz asi fakt tejto diskusie staci
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod eric987 » 23. Aug 2016 20:23

:arrow: Zasa KE maju aj druhy privadzac a na tom je MPR 130. Druha vec je, ze absentuje pridavny pas v stupani.

V PO bolo celkovo velkou chybou ze sa pri vystavbe SII a SIII nenechala uzemna rezerva na vystavbu kapacitnej komunikacie dialnicneho typu (ci uz D alebo skor MO). Co sa tyka MUK na I/18, relativne bezproblemove by to bolo jedine spravit na krizovatke Safarikova - Duklanska (aj ked tu by boli dost krkolomne vedene krizovatkove vetvy) ci na "obchvate" (vlastne dnes uz prietahu) Luboticami, este mozno Volgogradska - Levocska. Na najkritickejsom useku medzi OM a Safarikovou su MUK sci-fi; pri OM-Levocska je na to malo miesta a vysoka spodna voda, Levocska a Okruzna detto. Hlavna krizovatka by sa teoreticky dala poriesit ako velmi jednoduchy kosodlznik (zahlbenie I/18 popd smer Hlavna - Sabinovska za cenu velkeho stupania), ale ohrozilo by to statiku Bosakovho domu, co je asi najkrajsia a architektonicky jedna z najhodnotnejsich stavieb v PO a tiez by tam mohla byt kolizia s objektmi CO.

DrX napísal:Budapest ma 3-stvrtinovy okruh, chyba len tunalova cast. Detto Praha, Vieden, Krakov, Mnichov. Este aj v BA sa najprv stavia usek obchvatu bez tunelu.
Akurat najsam-super-mesta Presov a Zilina potrebuju po 4 tunely za stovky milionov EUR, lebo "nechcu" mat v meste auta.
A co si myslis, kade bude premavka R4 S-J jazdit kym sa vam tych dalsich 30 rokov bude stavat naokolo blizsie SO R4?

hej hlavne Praha nema tunelove useky obchvatu. Lochkov ci Chloupice su ekodukty ?

Vnutromestsky okruh stredom najväčšieho sídliska... Ty uz nič nepíš....

Tam ide skor o MK3 ako o vyuzitie AGLS. Ta vsak tiez nie je lacna a nwm si predstavit napajanie na existujuce cesty (Rusinska, Vychodna, Bradejovska) pri sucasnej premavke.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 24. Aug 2016 09:54

Ďalšie obrázky z výstavby Nábrežnej komunikácie a tentoraz skutočne z nábrežia Torysy. Začínajú tu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34524. Na stavbe mosta cez Torysu pilótovací stroj zatĺka pilóty. Na úseku od mosta cez Torysu po mostík pod Wilec hôrkou už pracujú na vrstvách vozovky a na úseku od mostíka po most cez Sekčov tiež dokončujú násypy a robia na kanalizácii.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 24. Aug 2016 10:27

K tejto diskusii asi len toľko. Ak by bolo možné viesť obchvat PO bez tunelov, asi by sme boli všetci za a možno by ten obchvat už bol aj postavený. Ak sa však na to pozrieme reálne, tak bez tunelov sa pri PO nepohneme.

A čo sa týka obchvatu a porovnania z mestami ako BA, PR a Budapest, tak som to už písal niekoľkokrát a snáď si to už každý zapamätá (ale čo sa dá čakať, keď aj predstaviteľ NDS hovorí, že prešov nepotrebuje kompletný obchvat).

Áno prešov vôbec nepotrebuje kompletný obchvat stačí mu obchvat z dvoch tretín (2/3) tzn 0,66 tzn 66% z kompletného obchvatu. Tých 66 percent sa dá dosiahnuť vybudovaním úsekov D1 PO-Z - PO-J a R4-SO.

Tak ešte raz, Prešovčania sa uspokoja aj so 66 percentami. Len pre zaujímavosť Btatislava po dobudovaní D4 bude chýbať ku kompletu cca len 20 percent, teda bude na tom o 14 percent lepšie ako PO a plus k tomu dostane R7 ako bonus.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod pichalsi » 24. Aug 2016 13:02

nechcem tu rozsirovat OT, ale kedy bude BA chybat "len 20%"? sak BA nebude mat zapadny obchvat nikdy... obchadzka po D4 bude taka ista ako v presove po tom tvojom "2/3" obchvate

akokolvek by som bol velmi rad za dialnicu az do Kapusian kedze cez presov chodim dost casto, nevidim to na najblizsich 10 rokov minimalne. Keby radsej to ***** zeleznicne priecestie poriesili, to ma vytaca do nepricetnosti ked tam idem.
pichalsi
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 03. Máj 2013 15:30

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.