Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod tomino1971 » 20. Júl 2016 19:47

Každá fotečka poteší. Ďakujeme za foto. Vidno, že sa niečo deje, čo teší...Ale D1 okolo Prešova by potešila tiež.
tomino1971
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 27. Dec 2013 23:04

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Tomas PO » 20. Júl 2016 20:15

prejdem sa coskoro a pocvakam
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 22. Júl 2016 07:21

Zatiaľ som bol pozrieť len pri KO a keďže sa práce rozbehli, pridal som foto.
Pohľad smerom na KE http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34187.
Prvý pilier a ukončenie násypu smerom od PO armujú http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34182
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34184.
Vnútri KO stavajú oporné konštrukcie a začínajú debnenie na vodorovné konštrukcie nadjazdu http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34188
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34185
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34181
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34186.
Pred pár dňami zabetónovaný pilier je už odšalovaný http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34180
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34179.
Ak sa mi podarí cez víkend skočím pozrieť na most cez Torysu, a keď bude čo pofotím. Lebo betóny a koberce musia stihnúť do zimy.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod topfield » 24. Júl 2016 05:44

ti co chodite cez KO z kosice, skuste si vsimnut strukturu betonu na posledne odsalovanom pilieri. Miestami vidno kamienky... s vybrovanim sa asi nepretrhli :-D
topfield
diskutujúci
 
Príspevky: 166
Obrázky: 2
Založený: 28. Aug 2014 07:56

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod atlan » 24. Júl 2016 08:33

Neni cas, ale tie 2 roky uz nedobehnu. Hlavne ze sa robi, snad nam to nespadne.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 266
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 28. Júl 2016 07:49

človeku sa až rozum zastavuje, keď číta takýto článok
viewtopic.php?f=35&t=21650

Pripájam aj komentár, ktorý som napísal pod článok do Denníka N
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nerozumiem tomu ako môže žurnalista rangu pána Čikovského napísať už v nadpise nezmysel, ktorý ho úplne skompromituje ako znalca dopravy v Prešove a zrejme aj na Slovensku. A preto sa pána Čikovského pýtam, ktorý je ten tetí dialničný obchvat. Ak urobil chybu, mal by sa ospravedlniť všetkým Prešovčanom.

Naviac, po dokončení mestského obchvatu (daj bože, aby to bolo na budúci rok, ako sa to po X-tý krát sľubuje) sa v meste takmer nič nevyrieši, len lieviky zápch sa presunú od KO pri ZVL ku križovatkám pri Železničnej stanici (keďže autá z KE smerom na centrum pôjdu priamo cez nadjazd), ktorá je už teraz kritická a druhý lievik vznikne pri križovatke na Sídl.3 pri Kauflande, kde si osobne myslím vznikne obrovský problém.

Kým doteraz KO brzdí autá pred mestom, potom budú pustené do mestkých komunikácií a nič sa nevyrieši (snáď niektoré časti mesta ako juh) len presunie inam.

Inak v porovnaní s ostanými mestami je stav nasledujúci:
Bratislava obchvat čoskoro bude mať,
Košice - sú momentálne v riešení cez úseky D1 - Budimír - Bidovce a R2 - Košické Olšany - Šaca (je v rovnakom výhľade ako R4-SO pre Prešov).
BB - obchvat už roky má
Nitra - detto
Trnava aj Trenčín minimálne v polovičnom variante majú
Zilina - obchvat sa už stavia (Strážov - Brodno bude na budúci rok, ďalšie dva úseky postupne v rokoch 2018 a 2019)

Prešov - zatiaľ sa nezakoplo (a ešte raz Nábrežná komunikácia nie je dialničný obchvat, takýchto komunikácií je vo vyššie vymenovaných krajských mestách množstvo)

Mám pocit, že zas niekomu začína vadiť, že je snaha pohnúť s dopravou v Prešove, ktorý bol doteraz od roku 1990 na okraji záujmu. Veď mohlo sa to postaviť skôr a nemuselo sa to začat stavať teraz keď je už kolaps a naozaj to vyzerá, že Prešovu ideme dať luxusné obchvaty. Má to však jednu dôležitú pripomienku, ak sa to neurobí, mesto skolabuje.

Vôbec mi nevadí, že niekto spochybňuje navrhované riešenia pre Prešov, ale nech ponúkne alternatívy a tie neponúka nikto. Vždy zaznie len info, či PO potrebuje naraz 2(nie 3) obchvaty (naozaj potrebuje), ale nikto neponúka žiadne alternatívne riešenie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prešov má najhoršiu polohu z krajských miest a to hlavne tým, že blízko je Ukrajinská hranica a tento región je momentálne pre biznis neperspektívny, keďže vieme ako to tam momentálne vyzerá. Prešov je mimo hlavnej železničnej trate z Bratislavy a tým pádom trpí aj týmto fenoménom. Naozaj to tu vyzerá ako porekadlo, že chudobnému aj z hrnca vykypí. Ak ale chce niekto riešiť regionálne rozdiely a nie ich prehlbovať, potom postaviť okolo PO 2(nie 3 ako sa to píše) obchvaty je nevyhnutné. Otázka samozrejme stojí za koľko. Ale to nie je úloha pre Prešovčanov, ale tých ktorí riadia Ministerstvo Dopravy a tento štát.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 28. Júl 2016 08:05

Žilina bude mať 3 obchvaty za 1 miliardu eur a je to bez diskusie, lebo Žilina
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod dragon » 28. Júl 2016 08:48

Presov je jednoznacne najhorsie krajske mesto na zivot zo vsetkych krajskych miest na Slovensku uz teraz a samozrejme nie len dopravou... Ja len hladam motivaciu tych vsetkych ktori mu tak horlivo dopraju az by na tom bolo este horsie az kym uplne nezmizne z mapy.... to by bolo asi najlepsie tieto genocidne metody...
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod fh » 28. Júl 2016 09:00

i15 napísal:Žilina bude mať 3 obchvaty za 1 miliardu eur a je to bez diskusie, lebo Žilina


Bez zavistlivého šteknutia proti Ziline by to nebolo ono že :lol: Predražene sa stavia hocikde a že sa stavia konečne aj obchvat v Ziline aj keď je diaľnica už pri Prešove nevadí že. Kopnúť si treba.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 28. Júl 2016 09:02

tak cikovsky sa miesa uz aj do dopravnej problematiky ? tak, zjavne v dno zurnalistiky este celkovo v eNku nenasli ..

to ze sa konecne po doslova 20tich rokoch rozmrazil aspon vnutorny prietaho-obchvat, ktory maju mesta ala zilina, BB, trencin, trnava uz davno a ide konecne aj dialnicny usek, ktory bol vdaka ficovlade predrazeny naraz je jedna vec.

ale takto zmiest zo stola vsetko pre presov je mimo.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 28. Júl 2016 10:05

Najskôr k posledným príspevkom. V poslednom čase registrujem v médiách viac podobných príspevkov ako je ten ktorý komentuje svaco. Akoby sa začínala kampaň s cieľom prerušiť pod rôznymi zámienkami prácu na rozbehnutých projektoch diaľničnej infraštruktúry. Články sú tendenčné a fakty sa používajú demagogicky. Čo je v pozadí sa možno dozvieme časom. Konkrétne k Prešovu kde žijem viac ako 35 rokov. Za ten čas sa v doprave začala stavať jedine "nábrežná" a to približne pred 30 rokmi. Pravdu má svaco, nie je to obchvat a v súčasnosti po dokončení odbremení len dopravu na bardejovskom moste a pred železničnou stanicou kde sa zmenší počet kamiónov. Samozrejme, keď sa 30 rokov neinvestovalo do obchvatu PO, lacné riešenie sa nedá nájsť a ani predmetný článok ho neponúka. Ani D1 to nevyrieši iba umožní pokračovať severným obchvatom, ktorý vyrieši aj keď obchádzkou trasu PL - HU a porieši prieťah pre SB, VV, SK.
Teraz k "nábrežnej". Bol som sa prejsť po nábreží a pridal som pár foto. Na oporných múroch a násypoch práce pokračujú http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34236
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34237
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34242.
Na moste cez Torysu ani nohy, iba tráva je tam pokosená, kolíky nabité ale vyzerá, že piliere majú finálnu úpravu
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34238
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34239.
Pripadalo mi to akoby na niečo čakali(že by kovová konštrukcia?).
Ešte som cvakol ako armujú mostík pod Wilec hôrku, má nejaký divný oblúkový tvar http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34248. Nemá niekto poruke link na nákres alebo vizualizáciu?
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 28. Júl 2016 10:18

fh napísal:
i15 napísal:Žilina bude mať 3 obchvaty za 1 miliardu eur a je to bez diskusie, lebo Žilina


Bez zavistlivého šteknutia proti Ziline by to nebolo ono že :lol: Predražene sa stavia hocikde a že sa stavia konečne aj obchvat v Ziline aj keď je diaľnica už pri Prešove nevadí že. Kopnúť si treba.


to nie je závisť, len rozhorčenie nad tým, že sú rovní a rovnejší. Strážov - Brodno pre 8000 vozidiel za 60mil/km prešiel bez veľkej diskusie, ale obchvaty BA, PO a čoskoro aj KE sú vraj zbytočné, alebo na nich treba znížiť parametre
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 28. Júl 2016 21:27

svaco napísal:človeku sa až rozum zastavuje, keď číta takýto článok
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21650

Pripájam aj komentár, ktorý som napísal pod článok do Denníka N
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nerozumiem tomu ako môže žurnalista rangu pána Čikovského napísať už v nadpise nezmysel, ktorý ho úplne skompromituje ako znalca dopravy v Prešove a zrejme aj na Slovensku. A preto sa pána Čikovského pýtam, ktorý je ten tetí dialničný obchvat. Ak urobil chybu, mal by sa ospravedlniť všetkým Prešovčanom.

Naviac, po dokončení mestského obchvatu (daj bože, aby to bolo na budúci rok, ako sa to po X-tý krát sľubuje) sa v meste takmer nič nevyrieši, len lieviky zápch sa presunú od KO pri ZVL ku križovatkám pri Železničnej stanici (keďže autá z KE smerom na centrum pôjdu priamo cez nadjazd), ktorá je už teraz kritická a druhý lievik vznikne pri križovatke na Sídl.3 pri Kauflande, kde si osobne myslím vznikne obrovský problém.

Kým doteraz KO brzdí autá pred mestom, potom budú pustené do mestkých komunikácií a nič sa nevyrieši (snáď niektoré časti mesta ako juh) len presunie inam.

Inak v porovnaní s ostanými mestami je stav nasledujúci:
Bratislava obchvat čoskoro bude mať,
Košice - sú momentálne v riešení cez úseky D1 - Budimír - Bidovce a R2 - Košické Olšany - Šaca (je v rovnakom výhľade ako R4-SO pre Prešov).
BB - obchvat už roky má
Nitra - detto
Trnava aj Trenčín minimálne v polovičnom variante majú
Zilina - obchvat sa už stavia (Strážov - Brodno bude na budúci rok, ďalšie dva úseky postupne v rokoch 2018 a 2019)

Prešov - zatiaľ sa nezakoplo (a ešte raz Nábrežná komunikácia nie je dialničný obchvat, takýchto komunikácií je vo vyššie vymenovaných krajských mestách množstvo)

Mám pocit, že zas niekomu začína vadiť, že je snaha pohnúť s dopravou v Prešove, ktorý bol doteraz od roku 1990 na okraji záujmu. Veď mohlo sa to postaviť skôr a nemuselo sa to začat stavať teraz keď je už kolaps a naozaj to vyzerá, že Prešovu ideme dať luxusné obchvaty. Má to však jednu dôležitú pripomienku, ak sa to neurobí, mesto skolabuje.

Vôbec mi nevadí, že niekto spochybňuje navrhované riešenia pre Prešov, ale nech ponúkne alternatívy a tie neponúka nikto. Vždy zaznie len info, či PO potrebuje naraz 2(nie 3) obchvaty (naozaj potrebuje), ale nikto neponúka žiadne alternatívne riešenie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prešov má najhoršiu polohu z krajských miest a to hlavne tým, že blízko je Ukrajinská hranica a tento región je momentálne pre biznis neperspektívny, keďže vieme ako to tam momentálne vyzerá. Prešov je mimo hlavnej železničnej trate z Bratislavy a tým pádom trpí aj týmto fenoménom. Naozaj to tu vyzerá ako porekadlo, že chudobnému aj z hrnca vykypí. Ak ale chce niekto riešiť regionálne rozdiely a nie ich prehlbovať, potom postaviť okolo PO 2(nie 3 ako sa to píše) obchvaty je nevyhnutné. Otázka samozrejme stojí za koľko. Ale to nie je úloha pre Prešovčanov, ale tých ktorí riadia Ministerstvo Dopravy a tento štát.


Najskôr som si myslel, že máte s tým komentárom k článku pravdu, avšak keď som článok prečítal, žiaľ pravdu má Čikovský.
To, že sa neposúdi, či tieto megalomanské projekty sú potrebné je ozajstná hanba...ale čo už v tejto banánovej republike môžeme čakať.
Možno teda (ak to vyjde) bude mať Prešov D1+SO...ale o tom som presvedčený - mestu to pomôže len minimálne (maximálne tak v pondelok, keď sa presúvajú TIR z víkendu)...ale na druhej strane je jasné, že budete mať omnoho nekvalitnejšie cesty PO - SB, PO - BJ, PO - SK, PO - KE (I.a) [toto uvadzam ako priklad]. Lebo keď sa prežerú peniaze na tieto projekty, nebudú peniaze na veľmi potrebné opravy ciest I. a II.triedy.
Košice - mimochodom majú vybudovaný vnútorný obchvat mesta + systém 4-prúdoviek (v PO toto chýba výrazne). T.z. v PO žiadne MK3, MK5 atď.
T.z. Myslím, že mesto PO bude trpieť výraznými zápchami aj po dostavbe D1 a SO, keďže väčšina dopravy v PO nie je tranzitná doprava - ide o dochádzku ľudí z blízkych mestečiek a dedín do Prešova.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Vlados » 28. Júl 2016 22:01

nie všetci chápu, že mešec dukátov je len jeden...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jarda Retarda » 28. Júl 2016 22:24

Ja si zase dovolim tvrdit, ze PO ma urcite vacsi podiel tranzitnej dopravy, ako KE, BA, ale aj BB. Hlavne v smere sever - juh. Vsetko v smere od Sniny, Humenneho, Vranova, Stropkova, Svidnika a Bardejova smerom na zapad, ide cez PO... A v smere od Bardejova, Sabinova, Starej Lubovne atd., je nezanedbatelny aj tranzit v smere na KE. Inak takmer vsetky dolezite cesty v PO su/budu 2+2. Akurat smer Sabinov zufalo chyba a povedal by som, ze este cast od Sekcova cez sidlisko Svaby. Po vyluceni tranzitu z mesta bude doprava citelne plynulejsia.

Ale ok, ved zistit presny stav nie je zlozite. Nech sa dlhodobo meraju intenzity na vstupoch a vystupoch z mesta a povedzme po pol roku budeme presne poznat stav a navrhnut riesenie. Inak ak chceme mat suvislu D1 az do KE, tak PO zapad - PO juh sa postavit jednoducho musi. Za tak peniaze? To je otazka. Pockalo by to rok/dva na zlty FIDIC? Asi ano, ale ludom z ministerstva dopravy by som potom do PO rozhodne neodporucal chodit :D
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Driver » 28. Júl 2016 22:37

Najskôr som si myslel, že máte s tým komentárom k článku pravdu, avšak keď som článok prečítal, žiaľ pravdu má Čikovský.To, že sa neposúdi, či tieto megalomanské projekty sú potrebné je ozajstná hanba...ale čo už v tejto banánovej republike môžeme čakať


sa skus aj zamysliet aby som tu nemusel čitat taketo bludy, dobre?
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod i15 » 29. Júl 2016 05:19

pri každom väčšom meste možno mudrovať, že mu obchvat nepomôže, lebo prevláda lokálna doprava. Ale ten obchvat určite pomôže tranzitnej doprave a tiež trochu odľahčí vnútromestské komunikácie. V Nitre či Poprade zostali problémy počas špičiek, ale hádam nikto nebude spochybňovať prínos ich obchvatov
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 29. Júl 2016 08:52

alebo taka trnava, ktora napriek automobilke a v podstate len jednemu MUK smerom dialnica, ma obchvat len cesty prvej triedy a napriek tomu to silno pomohlo, a to je tym, ze ma v podstate kompletne obchvaty zapad - vychod, sever - juh .. a to ked urobia aj tak zvysok juzneho obchvatu na ceste prvej triedy, tak je poriesena ..

aj ked hej, zase trnava nema take robustne tahy ako zilina, resp presov bude mat, alebo aj ako nitra .. a zvlada to. .
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod svaco » 29. Júl 2016 15:53

granite01 napísal:
Najskôr som si myslel, že máte s tým komentárom k článku pravdu, avšak keď som článok prečítal, žiaľ pravdu má Čikovský.
To, že sa neposúdi, či tieto megalomanské projekty sú potrebné je ozajstná hanba...ale čo už v tejto banánovej republike môžeme čakať.
Možno teda (ak to vyjde) bude mať Prešov D1+SO...ale o tom som presvedčený - mestu to pomôže len minimálne (maximálne tak v pondelok, keď sa presúvajú TIR z víkendu)...ale na druhej strane je jasné, že budete mať omnoho nekvalitnejšie cesty PO - SB, PO - BJ, PO - SK, PO - KE (I.a) [toto uvadzam ako priklad]. Lebo keď sa prežerú peniaze na tieto projekty, nebudú peniaze na veľmi potrebné opravy ciest I. a II.triedy.
Košice - mimochodom majú vybudovaný vnútorný obchvat mesta + systém 4-prúdoviek (v PO toto chýba výrazne). T.z. v PO žiadne MK3, MK5 atď.
T.z. Myslím, že mesto PO bude trpieť výraznými zápchami aj po dostavbe D1 a SO, keďže väčšina dopravy v PO nie je tranzitná doprava - ide o dochádzku ľudí z blízkych mestečiek a dedín do Prešova.


Jedinu pravdu, ktoru ma Cikovsky, je ta, ze posledne 3 vytendrovane useky boli zda sa drahsie ako zo 10 - 15 poslednych usekov na D a R cestach za poslednych 6 rokov urcite, odkedy prisiel na MD Figel. Toto vsak je uplne ina otazka nez je v nadpise. Mozme sa bavit o cene a to ja velmi rad, lebo z duse nenavidim korupciu, ale ak sa bavime otom ci Presov potrebuje 2(nie 3 obchvaty ako je v nadpise clanku) potom jednoznacne ano, pricom som ochotny diskutovat aj o inom rieseni, ale nech ho niekto ponukne (Cikovsky ho neponukol). Ak by napisal po nejakej odpbornej analyze, ze napriklad namiesto R4-SO by bolo vhodnejsie MK3+MK5 + nieco dalsie, OK podme sa o tom bavit a hladat plusy a minusy, ale nic podobne sa v clanku neuvadza a predpokladam, ze autor o nejakych MK3 a MK5 ani netusi.

Na zaver len tolko: Presov je co sa tyka dopravy totalne v prdeli, a ak sa s tym nieco nezacne robit, tak si pani vo vlade mozu vypisovat nieco o rieseni regionalnych rozdielov a podobne kecy, ked realita je uplne mimo. Ved si len zoberme modernizaciu zeleznicnej trate, ta ide opat zo zapadu na vychod, preco neide naraz aj Z-V aj V-Z a hoci 2krat pomalsie ale z dvoch stran takze by sa modernozoval rovnaky pocet kilometrov, nech maju z toho prinos viacere regiony. A takychto rozdielov medzi Z a V by sa dalo najst viac. Vsetko sa tlaci do okolia Bratislavy a samozrejme z toho profituju aj blizke mesta ako Trnava a Nitra, kedze su v kratkom dojazde a podobne je na tom Zilina ako hlavna krizovatka dialnic a dolezity uzol. Vychod je na tom velmi zle s jedinou vynimkou Kosicami, kedze oni uz presahuju regionalny rozmer, aj ked si myslim, ze nebyt US Steel mozno by na tom boli tiez o nieco horsie.

Presov jednoducho potrebuje vyriesit dopravu, lebo sa 26 rokov v meste neriesila a teraz je na Presove jednoducho rad a s tym sa musia zmierit vsetky ostatne regiony, tak ako sa presov musel zmierit s tym, ked sa riesila, Nitra, Zilina, Bratislava, Bystrica atd. Ak su ludia co len trochu spravodlivi musia to sami uznat a povedat: "Ano teraz je rad na Presove a my ostatni musime teraz cakat, kym sa to tam vyriesi".
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod granite01 » 29. Júl 2016 18:59

svaco napísal:
Jedinu pravdu, ktoru ma Cikovsky, je ta, ze posledne 3 vytendrovane useky boli zda sa drahsie ako zo 10 - 15 poslednych usekov na D a R cestach za poslednych 6 rokov urcite, odkedy prisiel na MD Figel. Toto vsak je uplne ina otazka nez je v nadpise. Mozme sa bavit o cene a to ja velmi rad, lebo z duse nenavidim korupciu, ale ak sa bavime otom ci Presov potrebuje 2(nie 3 obchvaty ako je v nadpise clanku) potom jednoznacne ano, pricom som ochotny diskutovat aj o inom rieseni, ale nech ho niekto ponukne (Cikovsky ho neponukol). Ak by napisal po nejakej odpbornej analyze, ze napriklad namiesto R4-SO by bolo vhodnejsie MK3+MK5 + nieco dalsie, OK podme sa o tom bavit a hladat plusy a minusy, ale nic podobne sa v clanku neuvadza a predpokladam, ze autor o nejakych MK3 a MK5 ani netusi.

Na zaver len tolko: Presov je co sa tyka dopravy totalne v prdeli, a ak sa s tym nieco nezacne robit, tak si pani vo vlade mozu vypisovat nieco o rieseni regionalnych rozdielov a podobne kecy, ked realita je uplne mimo. Ved si len zoberme modernizaciu zeleznicnej trate, ta ide opat zo zapadu na vychod, preco neide naraz aj Z-V aj V-Z a hoci 2krat pomalsie ale z dvoch stran takze by sa modernozoval rovnaky pocet kilometrov, nech maju z toho prinos viacere regiony. A takychto rozdielov medzi Z a V by sa dalo najst viac. Vsetko sa tlaci do okolia Bratislavy a samozrejme z toho profituju aj blizke mesta ako Trnava a Nitra, kedze su v kratkom dojazde a podobne je na tom Zilina ako hlavna krizovatka dialnic a dolezity uzol. Vychod je na tom velmi zle s jedinou vynimkou Kosicami, kedze oni uz presahuju regionalny rozmer, aj ked si myslim, ze nebyt US Steel mozno by na tom boli tiez o nieco horsie.

Presov jednoducho potrebuje vyriesit dopravu, lebo sa 26 rokov v meste neriesila a teraz je na Presove jednoducho rad a s tym sa musia zmierit vsetky ostatne regiony, tak ako sa presov musel zmierit s tym, ked sa riesila, Nitra, Zilina, Bratislava, Bystrica atd. Ak su ludia co len trochu spravodlivi musia to sami uznat a povedat: "Ano teraz je rad na Presove a my ostatni musime teraz cakat, kym sa to tam vyriesi".


Presne o tom to je. Čikovský píše o tom, že táto vládna nomenklatúra na jednej strane kýva hlavou, že ideme robiť CBA a porovnanie alternatív, aby sme dosiahli value for money. A na druhej strane povie, že na určité projekty žiadne posúdenie robiť nebudeme, alebo ako povedal Kažimír, že vlastne aj keď sa urobí analýza a vyjde z toho niečo, tak mi to rešpektovať vlastne nebudeme.
Inak absolútny súhlas - dopravu v Prešove je potrebné riešiť. Ale problém je, že jedine ako tak funguje NDS-ka a jej priorita je len D a R cesty...ju nezaujíma "v podstate" kvalita života v Prešove....a preto by sa mali urobiť a posúdiť varianty - a to nie je ani úloha novinára, ako je Čikovský. To je úloha pre tím analytikov z oblasti dopravy, ekonómie a štatistiky = oni to musia prepočítať....ale keď sa nechce, tak sa nikdy nedozvieme, či variant MK3+MK5+JVO PO+D1 by nebol napríklad vhodnejší ako D1+SO R4....a to som nevyčerpal snaď všetky možnosti riešenia....
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod ANDi » 29. Júl 2016 19:43

Skoda sa tu nad tym clankom vobec pozastavovat, ten clovek co to napisal nema ani paru, to vidno hned z nadpisu, zaujimalo by ma, ci bol niekedy v Presove osobne. Tu sa vsetci zhodneme, ze PO je na tom s infrastrukturou tragicky, je kopa mensich miest, ktore maju obchvaty, resp. slusne prietahy aspon v jednom smere...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod Jaro » 02. Aug 2016 06:48

Pridal som pár foto z "nábrežnej" konkrétne z prác pri ZVL nad KO. Vnútri KO je urobená podporná konštrukcia na prvý záber
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34273.
Na pilieri č. 2 a 3 vyberajú larsenky aby zrovnali plochu pod podporné konštrukcie
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34272
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34271.
Pilier č.1 je zaarmovaný a zadebnený a debnenie končia aj na opore nadjazdu
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34270
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34269
http://www.dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=235&image_id=34268.
Čo sa týka môjho posledného príspevku v tomto vlákne o tom že registrujem mediálnu kampaň na zastavenie výstavby nových diaľničných úsekov, bola to skutočne delostrelecká príprava pred bojom. Prešlo len 24 hodín a už nasledovala tlačovka o karteloch. Ale to už je hlavne o iných vláknach aj keď sa to riešenia dopravy v Prešove bytostne týka.
Jaro
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 420
Obrázky: 3010
Založený: 04. Máj 2006 13:42

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod matiqos » 02. Aug 2016 07:31

Pilier č.1 je zaarmovaný a zadebnený a debnenie končia aj na opore nadjazdu

ten myslim uz minuly tyzden betonovali, takze cochvila ho uz asi aj budu rozoberat
matiqos
diskutujúci
 
Príspevky: 176
Obrázky: 10
Založený: 07. Aug 2013 19:39

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod aquila » 02. Aug 2016 08:56

sudiac podla toho ze NDSka prijala ponuku a posledny blog bercelyho, ziaden tender sa opakovat nebude
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Mesto Prešov - všetko z dopravy a rozvoja častí mesta

Odoslaťod 1mmortal2 » 02. Aug 2016 09:17

OMG to su zasa za hluposti v tom blogu, provizie boli asi vysoke
1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.