Zacalo sa s vystavbou "krizovatky Kronospan".
Investor: SSC
Realizator: Eurovia
Cena s DPH: 830 000 eur
Doba vystavby: cca 8 mesiacov, cize januar 2016
Umiestnenie:
https://www.google.sk/maps/@49.010005,2 ... a=!3m1!1e3 a streetview
https://www.google.sk/maps/@49.010167,2 ... igjexQ!2e0Oficialny text: Rekonštrukcia stykovej križovatky na ceste I/18 (E371), s navrhovanou výstavbou štvrtého ramena - komunikácie pre
dopravnú obsluhu priľahlých pozemkov (plochy občianskej vybavenosti a služieb, plochy priemyselnej výroby a skladov) nachádzajúcich sa v k.ú. Ľubotice z dôvodu dopravného napojenie priľahlého územia na nadradenú cestnú sieť - cestu I/18 (E371).
Koordinacku bohuzial nemam, ale ma sa robit CSS. Takze predpokladam pridanie odbocovacich pruhov z oboch smerov + CSS a prechody.
Nuz, co k tomu dodat. Je to najmenej podstatna stavba, ktoru ma SSC zrealizovat. Prioritnejsia je OM/Levocska, Rusinska/Generala Svobodu (nutny prevod od PSK), Vychodna/Kuzmanyho, KO Vychodna/Solivarska. Toto si ale vydobili investori v danej oblasti. Skoda, ze sa zaroven neurobi priama vetva z mesta na Sekcov:
https://www.google.sk/maps/dir/49.01234 ... m2!4m1!3e0Toto krizovanie je smrtelne nebezpecne, stava sa tu vela smrtelnych nehod. A pritom tu mame za sebou hned dve MUK. Ideal doplnit z druhej MUK zjazd a ponad zeleznicu sa napojit novou vetvou, alebo aj urovnovo cez zeleznicu z prvej MUK. Bola by to miestna komunikacia, cize prechod cez trat povoleny, trat je malo frekventovana cize no problem. Niekde v tomto mieste urobit spojku - cize skutocne smiesna investicia:
https://www.google.sk/maps/@49.012936,2 ... 1ML4_Q!2e0Ale spat ku Kronospanu. Koorinacia CSS sa neda ocakavat, lebo najblizsie semafory su od seba vzdialene aj vyse 1km, takze z tohto pohladu zhorsenie, kedze pribudne dalsi semafor.
Pravdou vsak je, ze krizovatka je nebezpecna, je tu povolene lave odbocenie a bezne tu vznikaju kolizne situacie. Otazkou vsak je, ci by nestacilo dobudovat lavy odbocovaci pruh od Vranova a prave odbocenie z mesta a to bez CSS. Vyjazd od Kronospanu povolit len doprava, kedze hned vedla su 2 MUK!
https://www.google.sk/maps/dir/49.01118 ... m2!4m1!3e0 a
https://www.google.sk/maps/dir/49.01118 ... 53!1m0!3e0, idealne aj pre otacanie TIR.
Iskierkou nadeje je vsak veta: "s navrhovanou výstavbou štvrtého ramena - komunikácie pre dopravnú obsluhu priľahlých pozemkov". Ak by to znamenalo vybudovanie akejsi obsluznej komunikacie, alebo upravu defacto existujucej komunikacie vedla 1/18ky, za arealmi firiem:
https://www.google.sk/maps/@49.009868,2 ... oZwphA!2e0 a
https://www.google.sk/maps/@49.009868,2 ... oZwphA!2e0 , tak sa mozu zakazat problemove vyjazdy na 1/18ku. Jedine, ze by sa jednalo o dobudovanie noveho ramena krizovatky oproti sucasnemu vjazdu do Kronospanu:
https://www.google.sk/maps/@49.010118,2 ... deOEEA!2e0, alebo k nejakemu pozemku s novym investorom:
https://www.google.sk/maps/@49.010371,2 ... ysXHtw!2e0 a
https://www.google.sk/maps/@49.010167,2 ... igjexQ!2e0 . Ako je vidiet, nejake starucke planovane ale nikdy nevyuzite vyjazdy tu su. Inak opravujem sa, podla google maps je od Kronospanu zakazane odbocenie vlavo, a nedaleka MUK len cca 150 metrov vzdialena otocenie umoznuje, takze problemove je jedine lave odbocenie... A kvoli tomu sa preinvestuje 830 000 eur...
No ale snad sa bude cinit aj KDI a pri reko zakaze zopar vyjazdov na 1/18ku (podla google maps ma vacsina firiem vjazd aj z vnutra, takze staci zavriet predne brany:
https://www.google.sk/maps/@49.009911,2 ... _Yju7w!2e0. Tym padom by sa teoreticky mohla predlzit 70ka uz odtialto: streetview
https://www.google.sk/maps/@49.008389,2 ... Xx2Jkw!2e0 / mapa
https://www.google.sk/maps/dir//Duklian ... 49.0084293. Teraz zacina az tu:
https://www.google.sk/maps/dir//49.0134 ... m2!4m1!3e0 a streetview
https://www.google.sk/maps/@49.013367,2 ... KQS4aw!2e0