Na kolosálnej estakáde na R2 dosiahli ďalší dôležitý bod

Moderátor: Moderátori

Na kolosálnej estakáde na R2 dosiahli ďalší dôležitý bod

Odoslaťod DrX » 12. Jún 2023 22:32

Na kolosálnej estakáde na R2 dosiahli ďalší dôležitý bod

Vysunuli 11. segment najdlhšieho mosta na Slovensku.
Súvisiace: Na kolosálnej estakáde na R2 dosiahli ďalší dôležitý bod I Problémový most na R2 I Najdlhšia estakáda na Slovensku I Otvorenie novohradskej vetvy R2 I Investície do diaľníc v Banskobystrickom kraji

Marcela Ballová
Šéfredaktorka - MY Novohrad
Odoberať autora
Vizualizácia časti najdlhej estakády na Slovensku.
Vizualizácia časti najdlhej estakády na Slovensku. (Zdroj: NDS)
Písmo:A-|A+
diskusia (0)
[ Dostávajte Výber článkov z MY Novohrad e-mailom:
Prihláste sa na odber jedným klikom. ]
Vizualizácia jednej časti úseku R2 Kriváň - Mýtna.
Vizualizácia časti úseku R2 Kriváň - Mýtna (5 fotografií)

KRIVÁŇ/MÝTNA. Výstavba najdlhšieho mosta na Slovensku zaznamenala ďalší dôležitý míľnik. Z jeho trinástich segmentov vysunuli v pondelok 12. júna ďalší.
Neprehliadnite Pri archeologickom výskume neďaleko Rimavskej Soboty našli unikátny nález Čítajte

Podľa informácií, ktoré MY Novohrad poskytla Eva Žgravčáková, hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), ide konkrétne o 11. segment vyše štvorkilometrovej estakády v rámci úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna.

Most je situovaný vo výške 15 – 45 metrov a vedie ponad trasu cesty I/16.
Čo nastáva po vysunutí segmentu

• Po zabetónovaní hornej dosky segmentu sa čaká približne dva až tri dni na dosiahnutie predpísanej pevnosti potrebnej na napínanie.

• Po dosiahnutí pevnosti sa predpínajú pozdĺžne a priečne káble.

• Po napnutí celého segmentu sa segment oddební a pripraví na výsuv. Po vysunutí segmentu sa most zaistí proti posunu a pokračuje sa na ďalšom segmente – nastavenie podlahy a krídiel, debnenie stien, osadenie prefabrikovaných vzpier, montáž armatúry spodnej dosky a steny a takisto realizácia priečnika, betonáž spodnej dosky, betonáž stien a priečnika, debnenie stropu, montáž výstuže a tvrdej výstuže a následne betonáž hornej dosky.

Zdroj: NDS

„Mostní špecialisti, za pomoci niekoľkých desiatok žeriavov a inej techniky, pokračujú vo výstavby najdlhej estakády Slovenska v údolí Kriváňa. Krivánsky úsek je bohatý na mosty. Popri najdlhej estakáde sa tu stavia niekoľko ďalších. Vo všeobecnosti sa na nich realizujú základy, piliere, zárodky lamiel, samotné lamely, priečniky a nosné konštrukcie, teda armovanie, debnenie, pokládka výstuže a betonáž,“ ozrejmila hovorkyňa.

Žgravčáková spresnila, že na ďalšej estakáde je zrealizovaných 13 polí nosnej konštrukcie na pravom moste a 18 na ľavom.

„Na ostatných menších mostoch sa realizujú podkladné betóny, pripravujú sa podporné konštrukcie, realizujú sa piliere – armovanie, debnenie, betónaž. Takisto sa realizuje pokládka prefabrikátov,“ dodala s tým, že vyše 9 kilometrov dlhému úseku R2 Kriváň – Mýtna síce dominuje spomínaná estakáda a mosty, no celý ťah pozostáva aj z iných stavebných objektov.

„Práce prebiehajú nielen na mostoch, ale aj na zemných prácach, sanácii podložia, odkope materiálu a realizácii násypov. Okrem toho sa osádzajú prefabrikované betónové dielce na oporných múroch, na ktorých sa takisto realizujú aj zemné práce,“ priblížila hovorkyňa.

Začiatok úseku R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na úsek Pstruša Kriváň.

Pred Mýtnou sa napojí na už plne funkčný, 13,5 kilometra dlhý úsek Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce.
Krivánska vetva R2.
Krivánska vetva R2. (zdroj: NDS)

„R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Motoristi po dostavbe získajú bezpečné diaľničné spojenie z Bratislavy až po Lučenec. Moderná štvorprúdovka odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy,“ doplnila hovorkyňa.

Náročným terénom prechádzajúci úsek R2 Kriváň – Mýtna, by mohol byť dokončený v roku 2025.

Pôvodne sa hovorilo o marci 2024, avšak podľa zmluvného dodatku z konca uplynulého roka potrvá výstavba o 10 mesiacov dlhšie.

Zhotoviteľom stavby je združenie stavebných spoločností Doprastav a. s., Strabag s.r.o., Eurovia SK, a. s. a Eurovia CS a. s.

Počiatočná zmluvná cena predstavovala 232 miliónov eur bez DPH. V dodatku z decembra minulého roka sa už uvádza zmluvná hodnota diela takmer 234 miliónov eur bez DPH.
Mohlo by vás zaujať Na Horehroní parkuje auto brunejského sultána so zlatom v interiéri Čítajte

Podľa dodatkov, zverejnených v Centrálnom registri zmlúv, došlo k nárastom z titulu valorizácie.

Zhotoviteľom stavby je združenie stavebných spoločností Doprastav a. s., Strabag s.r.o., Eurovia SK, a. s. a Eurovia CS a. s.

Krivánska vetva R2 je v týchto dňoch spomínaná aj s počtom stavebnej techniky, ktorá je okolo gigantickej stavby sústredená.

„Ide o stavbu s aktuálne najväčším množstvom stavebnej techniky na Slovensku. Aktuálne tu výstavba prebieha za pomoci 39 žeriavov, z ktorých 25 je kolesových a 14 vežových,“ zakončila Žgravčáková.

Čítajte viac: https://mynovohrad.sme.sk/c/23181304/na ... ml?ref=mnt
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Naspäť na 2023

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.