Drahé a meškajúce diaľnice3. októbra 2018 20:00
Súťaž na diaľnicu pri Kriváni za štvrť miliardy je prelomová, cena nie je jediné kritérium
Daniela KrajanováDaniela Krajanová
Štátni manažéri prvýkrát vyberajú dodávateľa diaľnice aj podľa kvality tímu a nákladov na prevádzku cesty.
Šéfredaktor Denníka N vám pred víkendom pošle päť najlepších textov týždňa. Zadaním e-mailu súhlasíte s podmienkami.
Keď Ján Počiatek ako minister dopravy odovzdával pred tromi rokmi šoférom obchvat Detvy, hádzali po jeho sprievode vajcia. Zástupca nevyplatených stavbárov z kauzy Váhostav Milan Blaho vysvetľoval, že mieril na šéfa Váhostavu, ale „z tej vzdialenosti sa to ani veľmi nedalo“.
Bolo to v čase búrlivej debaty, kto môže za to, že si firmy na stavbe diaľnic navzájom neplatia faktúry, a či hlavný vinník nie je štát, ktorý v tendroch tlačil na nízke ceny.
Ubehli tri roky, blízko Detvy chystá štát budovanie ďalšieho diaľničného úseku a debata o tom, či treba tendrovať len podľa ceny, sa vrátila.
Úsek rýchlostnej cesty R2 od Kriváňa po Mýtnu bude 9 kilometrov dlhý, mal by nadväzovať na obchvat Detvy, a štát by chcel jeho dodávateľa vybrať nielen podľa ceny, ale aj podľa kvality ponúkanej práce.
.... (zvysok je spoplatneny)
https://dennikn.sk/1248115/sutaz-na-dia ... m/?ref=tit