Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) urobil z PPP projektov nepoznaním ich procesu na Slovensku strašidlo. Takto reagoval bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) na Figeľove slová pre médiá o tom, že za vlády Roberta Fica sa stavali diaľnice "gréckou cestou".
Minister Figeľ podľa Vážneho rád používa synonymum grécka cesta pri výstavbe diaľnic za vlády Roberta Fica a zároveň podsúva verejnosti ako veľký úspech údajné lacné diaľnice. "Problém je však v tom, že neurobil žiadne relevantné porovnanie s PPP projektmi. Ak by tak urobil, s hrôzou by zistil, že ním vysúťažené "lacné diaľnice" sa s PPP nedajú porovnať," uviedol Vážny.
Figeľove lacné diaľnice podľa neho "skryto zadlžujú deti našich detí v podobe veľkých nákladov na rozsiahle generálne opravy po uplynutí päťročnej záruky". "Na rozdiel od 40 a viac ročnej záruky v PPP projektoch," dodal Vážny.
Ak podľa neho Figeľ ďalej konštatuje, že zaberanie súkromných pozemkov bolo v rozpore s ústavou, je "farizej a pokrytec". "Na mieste je otázka, prečo začal stavať na základe týchto stavebných povolení a fakticky on protiústavne zabral pozemky na všetkých stavbách diaľnic, ktoré vysúťažil," doplnil Vážny. Ďalej sa tiež pýta, prečo minister Figeľ nezastavil tieto stavebné povolenia a nezabezpečil nové v súlade s ústavou.
Zároveň je podľa Vážneho nezmysel, že začatím novej výstavby na diaľnici D1 získa prácu 4000 ľudí. "Podpísal zmluvy a dá sa povedať, že začína stavať približne 36 kilometrov diaľnic. To by znamenalo, že na jednom metri by robilo asi deväť ľudí, a to je nezmysel alebo slovenský zázrak," konštatoval Vážny. Podľa neho bude dobré, ak si pri výstavbe nájde prácu približne 1200 ľudí.
Zdroj: TASR
Ilustračné foto: TASR
Portál http://www.europrofit.sk
http://www.europrofit.sk/spravy/politik ... sidlo-ppp-