Stránka 1 z 1

Brusel predstaví politiku dopravných sietí v 21. storočí

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2010 10:31
od Dialniciar
BRATISLAVA/BRUSEL. Európska komisia na konferencii o Transeurópskej dopravnej sieti (TEN-T) v španielskej Zaragoze 8. a 9. júna ozrejmí, ako plánuje nanovo zamerať svoju politiku dopravných sietí na výzvy 21. storočia. Na podujatí, ktoré organizuje v spolupráci so španielskym predsedníctvom, sa stretnú zástupcovia komisie, členovia Európskeho parlamentu, ako aj ministri a iní poprední predstavitelia členských štátov.

"Konferencia je významným krokom pri revízii politiky TEN-T a jej cieľom je skompletizovať vnútorný trh, zlepšiť spojenia medzi východom a západom a pomôcť zabezpečiť medzinárodnú konkurencieschopnosť a hospodársky rast Európy," vyhlásil podpredseda Európskej komisie Siim Kallas, zodpovedný za oblasť dopravy. Agentúru SITA informoval tlačový tajomník Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku Tomáš Halán.

Komisia na konferencii predstaví svoj najnovší pracovný dokument o revízii metódy plánovania TEN-T. Tento pracovný dokument je ďalším krokom na ceste k novej politike TEN-T, ktorej začiatkom bola zelená kniha o doprave z roku 2009. Zosumarizovali sa v ňom výsledky rozsiahlych verejných konzultácií a zistenia šiestich skupín expertov. Ďalším bodom programu konferencie je predstavenie správy komisie o pokroku, v ktorej zhodnotila napredovanie 30 prioritných projektov TEN-T.

Na konferencii budú vymenovaní traja noví európski koordinátori prioritných projektov TEN-T. Bývalý komisár Péter Balázs po ukončení funkcie šéfa maďarskej diplomacie sa vráti ako európsky koordinátor železničného spojenia Paríž - Budapešť. Bývalý predseda Európskeho parlamentu Pat Cox bude zodpovedný za železničnú os Berlín - Palermo a bývalý člen Európskeho parlamentu Giles Savary za železničnú os Atény - Drážďany.

Okrem toho sa v Zaragoze očakáva aj podpísanie troch memoránd o porozumení. Prvé sa týka vysokorýchlostnej železničnej osi v juhozápadnej Európe, ktorá prechádza Francúzskom, Španielskom a Portugalskom, vrátane náročného úseku cez Pyreneje, druhé železničnej osi z Lyonu po ukrajinskú hranicu a tretie projektu Rail Baltica z Varšavy do Helsínk. Memorandá zdôraznia potrebu politickej spolupráce pri týchto komplexných infraštruktúrnych projektoch a budú prejavom politickej vôle dotknutých členských štátov napredovať v týchto otázkach.

pondelok 7. 6. 2010 18:05 | Copyright © SITA 2010

http://natankuj.sme.sk/c/5411699/brusel ... oroci.html