Stránka 3 z 14

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2007 20:24
od Rio13.zm
teraz to uz vies :)

Blizsie k vystavbe je ceska strana

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2007 16:50
od Pepi
V stredu popoludní sa na pôde Matador Biznis Centra opäť hovorilo o česko-slovenskom prepojení rýchlostných komunikácií. Svoje postoje k téme, ktorá bude pre Púchovský i Zlínsky región aktuálna v najbližších desiatich rokoch, prišli vyjadriť okrem pracovníkov českého i slovenského ministerstva dopravy aj hejtman Zlínskeho kraja Libor Lukáš a dvaja župani – Pavol Sedláček z Trenčína a Juraj Blanár zo Žiliny.

cely clanok na http://www.puchov.sk/mesto/aktuality/vsetko/85-blizsie-k-vystavbe-je-ceska-strana

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 08:21
od Thomas
Poněkud mrtvé téma :-) CHtěl jsem sem přidat anketu, ale nezdařilo se. Tedy alespoň formou diskuze:

1) Máte za to, že by R6/R49 měly mí dálniční paramtery?
2) Které spojení bude podle Vašeho názoru v budoucnu důležitější na pomezí ČR/SR - D2/D2, nebo R49/R6? Nebo alt. R5//I/68, nebo jiné?

podle mne ad 1 - v návaznosti na důležitost ano
podle mne ad 2 - R49/R6

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 09:25
od mirkobb
Thomas: ) Máte za to, že by R6/R49 měly mí dálniční paramtery?
2) Které spojení bude podle Vašeho názoru v budoucnu důležitější na pomezí ČR/SR - D2/D2, nebo R49/R6? Nebo alt. R5//I/68, nebo jiné?


Ad 1: Nie.
Ad 2: I/50(resp. R50) a R2. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 09:26
od Dialniciar
mirkobb napísal:
Thomas: ) Máte za to, že by R6/R49 měly mí dálniční paramtery?
2) Které spojení bude podle Vašeho názoru v budoucnu důležitější na pomezí ČR/SR - D2/D2, nebo R49/R6? Nebo alt. R5//I/68, nebo jiné?


Ad 1: Nie.
Ad 2: I/50(resp. R50) a R2. :wink:


R2 sa od TN po št. hranicu stavať nebude.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 09:39
od fh
Thomas napísal:Poněkud mrtvé téma :-) CHtěl jsem sem přidat anketu, ale nezdařilo se. Tedy alespoň formou diskuze:

1) Máte za to, že by R6/R49 měly mí dálniční paramtery?
2) Které spojení bude podle Vašeho názoru v budoucnu důležitější na pomezí ČR/SR - D2/D2, nebo R49/R6? Nebo alt. R5//I/68, nebo jiné?

podle mne ad 1 - v návaznosti na důležitost ano
podle mne ad 2 - R49/R6


1, Teraz nie, v budúcnosti áno.
2, 1, R6/R49 2, R5//I/68 3, D2/D2

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 10:48
od Lionheart
Ja si myslím, že pri plánovaní by sa malo zobrať do úvahy, že v roku 2009 začne pracovať fabrika Hyundai v Nošoviciach pri Frýdku Mýstku (na Ostravsku). KIA bude pre nich dodávať motory a kapacita fabriky je 300 tisíc vozov za rok! Ale možno sa to bude riešiť železnicou (ale zatiaľ so menpočul, že by KIA mala žel vlečku potiahnutú do areálu).

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 10:52
od Lionheart
Tým som chcel iba povedať, že prax si vyžiada budovať napojenie na ČR severnejšie niekde pri ZA, resp pri BY.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 11:12
od sergej
Lionheart napísal:Ale možno sa to bude riešiť železnicou (ale zatiaľ so menpočul, že by KIA mala žel vlečku potiahnutú do areálu).

Má.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 11:14
od Dialniciar
Lionheart napísal:Ja si myslím, že pri plánovaní by sa malo zobrať do úvahy, že v roku 2009 začne pracovať fabrika Hyundai v Nošoviciach pri Frýdku Mýstku (na Ostravsku). KIA bude pre nich dodávať motory a kapacita fabriky je 300 tisíc vozov za rok! Ale možno sa to bude riešiť železnicou (ale zatiaľ so menpočul, že by KIA mala žel vlečku potiahnutú do areálu).


Ja čo viem tak aj VW aj PSA aj KIA majú železničnú vlečku až k areálom.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 11:31
od mirkobb
Správne Ti Sergej a Dialničiar odpovedali, tá vlečka funguje už dávnejšie, spočiatku len úvraťou cez železničnú stanicu Varín, ale myslím, že teraz už aj s možnosťou priamo na Žilinu, len tam boli určitý čas nejaké problémy so zabezpečovačkou, keďže sa to pripája na veľmi frekventovanú trať, ale v súčasnosti by už aj to malo byť asi vyriešené. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 11:36
od Ondra O.K.
Thomas napísal:Poněkud mrtvé téma :-) CHtěl jsem sem přidat anketu, ale nezdařilo se. Tedy alespoň formou diskuze:

1) Máte za to, že by R6/R49 měly mít dálniční paramtery?
2) Které spojení bude podle Vašeho názoru v budoucnu důležitější na pomezí ČR/SR - D2/D2, nebo R49/R6? Nebo alt. R5//I/68, nebo jiné?

podle mne ad 1 - v návaznosti na důležitost ano
podle mne ad 2 - R49/R6


ad 1) urcite dalnicni parametry, stane se to hlavnim tahem z Cech (po D1 nebo R35) na stredni, severni a vychodni Slovensko.

ad 2) R49/R6, D2/D2 (jen pro BA a jih), nejaky severni spoj

Na I/50 by se podle me velmi snizila intenzita, R49 stahne dopravu na Slovensko ze smeru z Brna i Olomouce.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 12:14
od rastislav5
1) Ano, ak sa na tom dohodnu obidva staty
2) Rovnaka dolezitost R49/R6 a D2/D2. Skoda ze R2 nebude mat pokracovanie do Ceska, ale vacsina dopravy asi vyuzije R49/R6 s kratkou peazou Trencin - Belusa

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 14:10
od Dialniciar
rastislav5 napísal:1) Ano, ak sa na tom dohodnu obidva staty
2) Rovnaka dolezitost R49/R6 a D2/D2. Skoda ze R2 nebude mat pokracovanie do Ceska, ale vacsina dopravy asi vyuzije R49/R6 s kratkou peazou Trencin - Belusa


R2 od TN sa po štátnu hranicu realizovať nebude. Zmena nebola zaznamená na mapách. Jediná stavba, ktorá sa tam pripravuje, je obchvat Drietomy, ale už cez SSC.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 15:16
od Thomas
Rád vidím Vaše názory přidám i podrobnější svůj:
1) R6/R49 stáhne většinu dopravy z celé Moravy (mimo Ostravska a úplného jihu) a Čech na severní a východní Slovensko a stane se nejdůležitější tepnou.
2) I/50 + R2 si zachová význam coby spojení odkudkoli z Čech a Moravy (opět s výjimkou Ostravska) na jižní polovinu středu Slovenska. Navíc má mít parametry skoro R1/2 - tedy alespoň v tom, že bude 90% obcí míjet (na úseku od UH ke státní hranici má se zbudovat ještě obchvat Bánova, Starého Hrozenkova a Drietomy), byť zůstanou úrovňová křížení a parametry oblouků taky dálniční/RC nebudou.
3) I/68/R5 budou velmi podstatné, neboť nepůjde jen o ostravskou spojku, ale i dopravu směrem na západní Polsko (ještěže jsme v Schengenu).
4) D2 bude řešit dopravu ČR - Bratislava, resp. ČR - Balkán

poněkud zpřesním, co jsem psal výše - nejmenší význam zůstane I/50 +R2 - československé spojení regionálního charakteru (E50 se doufám přesune na R6/R49), 2. nejmenší význam I/68 +R5 (sice frekventovaný, ale opět lokální (myšleno mezi 3 státy) význam - ze západního Polska např. do BA bude lépe jet po D1 (české), R55 a D2.

D2 a R6 budou mít velký mezinárodní význam a je otázka, která z nich bude frekventovanější. Podle mě R6, protože sebere dopravu s velkého úzamí na obou stranách.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2008 23:25
od Branco
Podľa mňa je momentálne najdôležitejšie prepojenie D2/D2. Schválené je R6/R49, I/50 je ale po D2 najlepšie prejazdná. D2/D2 má najväčší význam ako prepojenie Prahy a Brna s Bratislavou a naopak, ale po dokončení Sitiny je súvislý štvorpruh napr. z Nitry a o pár rokov neskôr zo ZV a BB do Brna a Prahy.
R6/R49 by malo mať jednoznačne diaľničné parametre, prípadne I/50/R2. Jej funkciou bude najmä napojenie severného a stredného Slovenska na diaľničnú a RC sieť v ČR. I/35 však po napojení Valašského Meziřičí a Rožnova pod Radhoštem /aj keď zrejme len ako štvorpurhová cesta prvej triedy/ bude len niekoľko kilometrov od hranice a podľa mňa v budúcnosti, nie však blízkej budúcnosti, bude napojenie na I35/R35 hrať tiež prioritu.
A keďže momentálne je teiž prioritou R55, je možné uvažovať o napojení na R55, napr. Holíč/Skalica, prípadne Nemšová, alebo oboje?
R5/I68 ná význam ako prepojenie ostravskej aglomerácie, čiastočne aj do západného Poľska.

Druhé diaľničné prepojenie by malo byť, škoda, že sa nerealizuje cez R6/R49.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 07:35
od Thomas
Moc nechápu, proč se R49 u nás tak odkládá.

R55 je priorita jen na úseku Hulín - Skalka a JV obchvat Otrokovic - tedy poměrně krátký úsek - u Hodonína se má stavět naposled. Pokud jsem dobře pochopil, měl jsi na mysli spojení Hodonín - Nové Mesto nad Váhom. To by ale podle mě hrálo dočasnou roli a nařešilo by spojení z východních Čech a střední Moravy.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 10:34
od mapman
R6 má byť do budúcna po D2 najvýznamnejším spojením SR s ČR. Dnes je doprava rozptýlená na viacero ciest roznych tried po celej hranici. Je treba si uvedomiť, že väčšina česko-slovenskej hranice leží v pásme Chránených krajinných oblastí a podľa skúseností z ČR sa dá povedať, že v CHKO už sa žiadna D alebo R nepostaví pokiaľ to nebude nevyhnutné. Koridor R6/R49 je jediné miesto na hranici medzi Skalicou a Svrčinovcom, ktoré neleží v CHKO, takže potenciálne aj najvhodnejšíe miesto pre trasovanie D alebo R.

Tiež ma mrzí že sa na túto cestu viacej neponáhľa, ale je to tým, že stále chýbajú doležitejšie cesty a to jak v ČR tak na Slovensku. Blíži sa avšak už doba keď sa aj na túto veledoležitú spojnicu dostane...

Odpoveď na otázky:

1) Áno, diaľničné parametre, je to logické spojenie českej a slovenskej D1, navyše prevezme trasu E50, ako hlavnej evropskej dopravnej osy v smere východ západ na našom území.

2) D2/D2, R49/R6 ako aj S68/R5 sú nutnosťou a každá má svoj nezastupiteľný význam. Najmä tá S68/R5 nadobúda stále väčšieho významu...

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2008 00:36
od Branco
Thomas napísal:Moc nechápu, proč se R49 u nás tak odkládá.

R55 je priorita jen na úseku Hulín - Skalka a JV obchvat Otrokovic - tedy poměrně krátký úsek - u Hodonína se má stavět naposled. Pokud jsem dobře pochopil, měl jsi na mysli spojení Hodonín - Nové Mesto nad Váhom. To by ale podle mě hrálo dočasnou roli a nařešilo by spojení z východních Čech a střední Moravy.


Naozaj by napojenie na R55 význam v prípade, ak by sa definovala RC v oblasti Holíča/Skalice z predĺžením do Trnavy, prípadne spojnica Holíč/Skalica-Myjava-Nové Mesto nad Váhom. Čo však nie je aktuálne dnes, môže byť za niekoľko rokov...

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2008 00:44
od Branco
V časopise Verejná správa bol v decembri uvedený nasledovný článok:

Prepojenie púchovského a zlínskeho regiónu

Dohoda medzi vládou Slovenskej republiky a vládou Českej republiky o prepojení slovenskej rýchlostnej cesty R49 na slovensko-českej štátnej hranici viedla českú stranu so súhlasom slovenskej strany k požiadavke zaradenia tohto ťahu do siete TEN-T, pre urýchlenie procesu prípravy a možnosti kofinancovania z Kohézneho fondu. Organizácie poverené ministerstvami dopravy Slovenskej republiky a Českej republiky, t. j. slovenská Národná diaľničná spoločnosť, a. s. Bratislava a české Riaditeľstvo ciest a diaľnic spoločne zabezpečili podklady pre zaradenie rýchlostného ťahu Beluša (R6 v SR) – Hulín (R49 v ČR) do európskej siete TEN-T, pričom česká strana odovzdala predmetnú žiadosť začiatkom roka 2007 do Bruselu. Česká strana oznámi výsledok tejto požiadavky po jej schválení v Európskej komisii. Do konca roka 2007 bude vypracovaná správa o hodnotení vplyvov na životné prostredie pre trasu R6 Púchov – štátna hranica SR/ČR. Začatie výstavby sa predpokladá po roku 2010.

Komisia odporúča Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky a Ministerstvu dopravy Českej republiky, aby po schválení zaradenia tohto ťahu do siete TEN-T spoločne uplatňovali nárok na kofinancovanie z Kohézneho fondu.

Komisia odporúča Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácií Slovenskej republiky a Ministerstvu dopravy Českej republiky, aby na najbližšie zasadnutie komisie pripravili podrobný časový harmonogram prípravných prác pre výstavbu R49/R6 vrátane návrhov na urýchlenie prípravného procesu.


Zdroj: http://www.e-obce.sk/clanky/505.html

Podľa mňa by nemal byť problém zaradiť úsek do siete TEN, podporuje to nakoniec aj EK. Následne po dôkladnej príprave Eu bude pravdepodobne úsek spolufinancovať. Keby to bolo ešte aj diaľničné prepojenie...

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2008 14:55
od Rio13.zm
Thomas: napisal si "ze západního Polska např. do BA bude lépe jet po D1 (české), R55 a D2." ja si skor myslim, ze budu vyuzivat slevonsku D3 a D1. v sucasnosti to tak je a nemyslim si, ze neskor to bude inak.

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2008 15:11
od mirkobb
Rio13.zm: Thomas: napisal si "ze západního Polska např. do BA bude lépe jet po D1 (české), R55 a D2." ja si skor myslim, ze budu vyuzivat slevonsku D3 a D1. v sucasnosti to tak je a nemyslim si, ze neskor to bude inak.


Čo je v súčasnosti tak..?? O čom to tu píšeš? Skús nám vysvetliť, ako zo západného Poľska využívajú našu D1 a existujúcu D3 na ceste do BA? Popíš nám kadiaľ to tak asi chodia? :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2008 17:21
od 007toso007
mirkobb napísal:
Rio13.zm: Thomas: napisal si "ze západního Polska např. do BA bude lépe jet po D1 (české), R55 a D2." ja si skor myslim, ze budu vyuzivat slevonsku D3 a D1. v sucasnosti to tak je a nemyslim si, ze neskor to bude inak.


Čo je v súčasnosti tak..?? O čom to tu píšeš? Skús nám vysvetliť, ako zo západného Poľska využívajú našu D1 a existujúcu D3 na ceste do BA? Popíš nám kadiaľ to tak asi chodia? :wink:


taktiez tomu nechapem

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2008 18:30
od Rio13.zm
no skusim, ak ide polsky kamion do BA pripadne odtial smer rakusko, madarsko, pri meste GLIWICE v Polsku na dialnici A4 odboci na Cesky Tesin, dalej Slovensky Svrcinovec, Zilina, BA. tym som reagoval na Thomasa, ze teraz vyuzivaju polske kamiony tuto trasu a nemyslim si neskor, ze budu tranzitovat cez cesku D1, R55 a D2. poliaci su ochotni tranzitovat dlhsie trasy, aby v cechach nemuseli platit myto ak idu na slovensko, v tomto momente. ine to bude mozno ak zavedieme aj my myto. taktiez sa to moze neskor zmenit, ked bude spravena D3 v useku Skalite-Svrcinovec, to budu CZ obchadzat uz uplne, lebo na useku v CZ, C.Tesin-Svrcinovec su uz mytne brany.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2008 19:03
od Thomas
Branco napísal:
Thomas napísal:Moc nechápu, proč se R49 u nás tak odkládá.

R55 je priorita jen na úseku Hulín - Skalka a JV obchvat Otrokovic - tedy poměrně krátký úsek - u Hodonína se má stavět naposled. Pokud jsem dobře pochopil, měl jsi na mysli spojení Hodonín - Nové Mesto nad Váhom. To by ale podle mě hrálo dočasnou roli a nařešilo by spojení z východních Čech a střední Moravy.


Naozaj by napojenie na R55 význam v prípade, ak by sa definovala RC v oblasti Holíča/Skalice z predĺžením do Trnavy, prípadne spojnica Holíč/Skalica-Myjava-Nové Mesto nad Váhom. Čo však nie je aktuálne dnes, môže byť za niekoľko rokov...


prvně jsem to pochopil jako alternativu k R49 ve směru např. Brno - Žilina, takto samozřejmě souhlasím :-)