Stránka 1 z 13

R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2006 00:33
od mapman
Info z mája 2004, ak je niečo novšie, opravte ma prosím.

Stavba je rozdelená na Úsek A a Úsek B, pričom deliacim miestom je cesta II/507. Okolo Púchova boli v hre štyri varianty, ďalej potom dva (modrý a oranžový)

Predpoklady z mája 2004: výstavba od 2008, dokončenie do 2012.

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2006 00:35
od mapman

Re: R6 Púchov - št.hranica SR/ČR

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 10:28
od Lenny
mapman napísal:Info z mája 2004, ak je niečo novšie, opravte ma prosím.

Stavba je rozdelená na Úsek A a Úsek B, pričom deliacim miestom je cesta II/507. Okolo Púchova boli v hre štyri varianty, ďalej potom dva (modrý a oranžový)

Predpoklady z mája 2004: výstavba od 2008, dokončenie do 2012.


Určitě se roku 2008 stavět nezačne. Stavba bude koordinována nejspíš s výstavbou R49.

20. září 2004 byla ve Zlíně podepsána mezivládní dohoda mezi ministry dopravy ČR a SR o propojení rychlostní silnice R49 a slovenské rychlostní silnice R6 na česko-slovenské hranici.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 13:25
od Branco
EIA spracovávala firma Ekojet. Varianty z ortofotomapy, aj keď neúplné sú na linke: http://www.ekojet.sk/referencie/obr_24.html.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 13:46
od Branco
Sú to informácie z rokov 2003 - 2004. Bolo to zrejme len pripomienkovanie zámeru:
http://www.rokovania.sk/appl/material.nsf/0/A60A9DC713759DC8C1256EFA00321C15/$FILE/Zdroj.html

Záver pripomienkovania však je, aj podľa linky, ktorú uviedol mapman, že stavba /neviem, či ako celok, vrátane všetkých variánt/ nebude mať negatívny vplyv na ŽP.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 13:52
od Branco
Ešte som našiel správu z tlače z januára 2005:

Slovenská správa ciest podpísala koncom januára tohto roka zmluvu aj s firmou Geoconsult, s.r.o. Bratislava, ktorá má do konca mája tohto roka vypracovať aktualizáciu technickej štúdie rýchlostnej cesty R6 Púchov - štátna hranica SR a ČR. Zmluvná cena projektu je 1,76 mil. Sk. Aktualizáciu štúdie vyvolali požiadavky dotknutých obcí. Cieľom štúdie je v maximálnej možnej miere vyhovieť týmto požiadavkám, čo predstavuje hlavne posun trasy v tých lokalitách, kde sa približuje k existujúcej zástavbe, vysvetlil Jánošík. Dĺžka úseku je takmer 22,5 kilometra, pričom podľa Gandla ide o strategickú komunikáciu medzi Slovenskom a ČR. Význam tejto komunikácie zvyšuje ešte aj budúci automobilový závod spoločnosti Huyndai/Kia, podčiarkol Gandl. S budovaním tohto úseku by sa malo podľa Jánošíka začať po roku 2010, pričom výstavba by mala trvať zhruba päť rokov.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 13:57
od Lenny
Češi na výstavbu R49 také moc nespěchají kromě úseku Hulín - Fryšták příprava neprobíhá nijak intenzivně. Realný začátek výstavby R49 je po roce 2013.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 14:03
od Branco
Hulín-Fryšták má byť, myslím, ukončený v roku 2010, začiatok výstavby je na budúci rok, alebo 2008?
Na slovenskej strane by bolo vhodné vyčleniť etapy, t.j., ktoré úseky budú skôr a ktoré neskôr začínané. Možno sa ale celý úsek bude stavať naraz.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 14:11
od Lenny
Branco napísal:Hulín-Fryšták má byť, myslím, ukončený v roku 2010, začiatok výstavby je na budúci rok, alebo 2008?
Na slovenskej strane by bolo vhodné vyčleniť etapy, t.j., ktoré úseky budú skôr a ktoré neskôr začínané. Možno sa ale celý úsek bude stavať naraz.


Hulín - Frašták by měl být zahájený příští rok, ale moc tomu nevěřím, bude po volbách a nebudou peníze.
Nejdříve by se měl stavět obchvat Púchova. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 14:20
od mapman
Púchov v podstate obchvat má, čiastočne, provizorne ;) Ale súhlas že podstatné je postaviť prvú etapu a doviesť R6 za Púchov.
Základnú odlišnosť medzi českým a slovenským prístupom k R49 rešp. R6 vidím v tom, že SR uvažuje výstavbu R6 v polprofile narozdiel od R49, ktorá sa plánuje v kategórii R 25,5. Možnosť, že by SR postavila R6 skor ako ČR R49 je pomerne nepravdepodná, otázne je využitie starej cesty na českej strane, ktoré nie usposobena na tranzitnú dopravu a pokiaľ viem tak do 2010 sa bude stavať R49 len v úseku Hulín - Fryšták, dojde ešte k uprednostneniu úseku Fryšták - Zádveřice, ale výstavba ďalej na východ je odsunutá hlbšie za rok 2010... Avšak to nevylučuje to, že by sa SR rozhodla svoj úsek postaviť v polprofile prednostne...
Osobne vidím u tejto komunikácie veľkú budúcnosť, mohla by stiahnúť veľkú časť dopravy z prechodov Makov a Drietoma...

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 14:23
od Jarda
mapman napísal:Púchov v podstate obchvat má, čiastočne, provizorne ;) Ale súhlas že podstatné je postaviť prvú etapu a doviesť R6 za Púchov.
Základnú odlišnosť medzi českým a slovenským prístupom k R49 rešp. R6 vidím v tom, že SR uvažuje výstavbu R6 v polprofile narozdiel od R49, ktorá sa plánuje v kategórii R 25,5. Možnosť, že by SR postavila R6 skor ako ČR R49 je pomerne nepravdepodná, otázne je využitie starej cesty na českej strane, ktoré nie usposobena na tranzitnú dopravu a pokiaľ viem tak do 2010 sa bude stavať R49 len v úseku Hulín - Fryšták, dojde ešte k uprednostneniu úseku Fryšták - Zádveřice, ale výstavba ďalej na východ je odsunutá hlbšie za rok 2010... Avšak to nevylučuje to, že by sa SR rozhodla svoj úsek postaviť v polprofile prednostne...
Osobne vidím u tejto komunikácie veľkú budúcnosť, mohla by stiahnúť veľkú časť dopravy z prechodov Makov a Drietoma...


V ČR se také od Zádveřic ke hranici se SR uvažuje v I. etapě 1/2 profil.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2006 14:29
od Lenny
mapman napísal:Púchov v podstate obchvat má, čiastočne, provizorne ;) Ale súhlas že podstatné je postaviť prvú etapu a doviesť R6 za Púchov.
Základnú odlišnosť medzi českým a slovenským prístupom k R49 rešp. R6 vidím v tom, že SR uvažuje výstavbu R6 v polprofile narozdiel od R49, ktorá sa plánuje v kategórii R 25,5. Možnosť, že by SR postavila R6 skor ako ČR R49 je pomerne nepravdepodná, otázne je využitie starej cesty na českej strane, ktoré nie usposobena na tranzitnú dopravu a pokiaľ viem tak do 2010 sa bude stavať R49 len v úseku Hulín - Fryšták, dojde ešte k uprednostneniu úseku Fryšták - Zádveřice, ale výstavba ďalej na východ je odsunutá hlbšie za rok 2010... Avšak to nevylučuje to, že by sa SR rozhodla svoj úsek postaviť v polprofile prednostne...
Osobne vidím u tejto komunikácie veľkú budúcnosť, mohla by stiahnúť veľkú časť dopravy z prechodov Makov a Drietoma...


Kromě staveb 4901 Hulín - Fryšták a 4902.1 MÚK Fryšták se do roku 2010 už nic nepostaví. 4902.2 Fryšták - Zádveřice není připraven ani do roku 2010 připraven nebude.

Možná se R49 také bude stavět v úseku Vizovice - SK v polovičním profilu.

Je pravda, že spojení R49/R6 má velký potenciál, protože na takové spojení chybí, lidé jezdí různými obklikami přes St. Hrozenkov, Střelnou či Makov. 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 22:36
od Branco
Mapman pridal dofotogalérie foto z R6 pred Púchovom: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1640

Zdá sa, že mosty boli stavané tak, že je tam rezerva pre druhý dvojpruh.

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 22:48
od Andrej
Branco napísal:Zdá sa, že mosty boli stavané tak, že je tam rezerva pre druhý dvojpruh.


Branco, toto je jediny most na tomto useku, na ktorom je rezerva pre druhy dvojpruh, ostatne tak nie su stavane. Aj pri useku okolo zavodu Matador bude rozsirovanie este vesele :P

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 23:02
od mapman
Pripomeniem to čo som dal do komentára, zo súčasného Púchovského privádzača sa využije len to čo je na fotke a MÚK za ľavotočivou zákrutou. Za ňou má R6 prekonávať Váh a obchvatom Streženíc pokračovať už za Púchovom do Čiech. Úsek okolo matadoru je sice aj súčasťou jednoho z variantov ale ten hlavný ma trasovanie aké som popísal, takže asi preto tam ta príprava na plný profil neprebehla...

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 22:49
od Dialniciar
mapman napísal:Pripomeniem to čo som dal do komentára, zo súčasného Púchovského privádzača sa využije len to čo je na fotke a MÚK za ľavotočivou zákrutou. Za ňou má R6 prekonávať Váh a obchvatom Streženíc pokračovať už za Púchovom do Čiech. Úsek okolo matadoru je sice aj súčasťou jednoho z variantov ale ten hlavný ma trasovanie aké som popísal, takže asi preto tam ta príprava na plný profil neprebehla...


Presne tak a takto sa stavia všade na svete, keď je viac variantov, nemá význam stavať všetky mosty výhľadovo. Naviac extra dvojpruh sa dá postaviť aj ďalej od druhého dvojpruhu. :idea:

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 22:56
od Koksolam
Dy napísal:Presne tak a takto sa stavia všade na svete, keď je viac variantov, nemá význam stavať všetky mosty výhľadovo. Naviac extra dvojpruh sa dá postaviť aj ďalej od druhého dvojpruhu. :idea:


A pouzilo sa uz niekedy toto riesenie v SR?

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 23:07
od Dialniciar
Koksolam napísal:
Dy napísal:Presne tak a takto sa stavia všade na svete, keď je viac variantov, nemá význam stavať všetky mosty výhľadovo. Naviac extra dvojpruh sa dá postaviť aj ďalej od druhého dvojpruhu. :idea:


A pouzilo sa uz niekedy toto riesenie v SR?


No veď teraz sa tu o tom diskutuje. :lol:

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2006 10:02
od bobikboobika
Někdo myslím toto řešení (2 vzdálenější samostatné 1/2 profily) zmiňoval v souvislosti s výstavbou R2 u Oždan...

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2006 09:40
od mapman
V súvislosti s tímto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=31642#31642 by ma zaujímalo, či sa niečo hýbe na R6ke? Česi plánujú dokončiť prvý úsek u hranice v júni 2010 ....

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2006 10:30
od marian
mapman napísal:V súvislosti s tímto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=31642#31642 by ma zaujímalo, či sa niečo hýbe na R6ke? Česi plánujú dokončiť prvý úsek u hranice v júni 2010 ....


Stale nevidim dovod vystavby tohto useku, Ceske rozhodnutie nema logiku trasovania rychlostnych ciest resp. potiahnu R cestu do ekonomicky menej aktivnej oblasti(co je v poriadku), tym nepriamo nas prinutili prepojit nas tranzit na medzinarodne trasy (ceska D1 a napojenie na Nemecko) R6tkou na R 49. Tranzit od Kosic BB ZV PD cez Drietomu Uhersky Brod a Uh. Hradiste je omnoho viac vytazeny a je to aj priamejsie prepojenie ceskej D1. Takze podla mna nestavat a prehodnotit rozhodnutie! Mylsim ze to je okolo 30km zbytocnej R6!

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2006 10:35
od mapman
Neda sa pretrasovat z ekologickych dovodov: CHKO Bílé Karpaty - na to treba vynimku od Ministerstva ŽP a ta sa moc ocakavat neda....

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2006 10:35
od marian
marian napísal:
mapman napísal:V súvislosti s tímto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=31642#31642 by ma zaujímalo, či sa niečo hýbe na R6ke? Česi plánujú dokončiť prvý úsek u hranice v júni 2010 ....


Stale nevidim dovod vystavby tohto useku, Ceske rozhodnutie nema logiku trasovania rychlostnych ciest resp. potiahnu R cestu do ekonomicky menej aktivnej oblasti(co je v poriadku), tym nepriamo nas prinutili prepojit nas tranzit na medzinarodne trasy (ceska D1 a napojenie na Nemecko) R6tkou na R 49. Tranzit od Kosic BB ZV PD cez Drietomu Uhersky Brod a Uh. Hradiste je omnoho viac vytazeny a je to aj priamejsie prepojenie ceskej D1. Takze podla mna nestavat a prehodnotit rozhodnutie! Mylsim ze to je okolo 30km zbytocnej R6!


CO je Usek medzi Trencinom a BN na R2!!!

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2006 12:17
od mapman
Teraz som ťa nepochopil, snažím sa povedať že v súčasnej trase E50 - I/50 sa žiadna R ani D stavať nebude a nemože. Od TN na BN už hej ale cez Drietomu nie...

Moj nazor je taky, že by som išiel cez Drietomu s nejakou R ale bohužial to na to nevypadá...

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2006 12:23
od Dialniciar
mapman napísal:Teraz som ťa nepochopil, snažím sa povedať že v súčasnej trase E50 - I/50 sa žiadna R ani D stavať nebude a nemože. Od TN na BN už hej ale cez Drietomu nie...

Moj nazor je taky, že by som išiel cez Drietomu s nejakou R ale bohužial to na to nevypadá...


Cez Drietomu ... okolo Drietomy satačí postaviť cestný obchvat na 1/2 parameter RC a to je všetko, čo na tomto úseku chýba. 8)