od rado » 27. Jan 2016 17:27
V Dolnom Kubíne vidím aj dve "netradičné" kontroly:
Na križovatke Matúškovej a I/59 je kontrola zákazu otáčania a cúvania. Ten krátky úsek Matúškovej je totiž jednosmerka, a ľudia ktorí tam bývajú resp. navštevujú prevádzky sa odtiaľ vlastne nemajú ako dostať naspäť do mesta, než prejsť krížom cez I/59 a otočiť sa späť na zjazdovú rampu z I/59 smerom na Medzihradskú. Tak by ma zaujímalo ako to bude riešené.
Na križovatke Radlinského a I/70 je zase kontrola prednosti v jazde. Toto je veľmi nešťastná križovatka, kde cez deň je skoro nemožné odbočiť z vedľajších ciest na I/70 smerom doľava, vzhľadom na premávku na I/70 a 15 rokov vypnutý semafor. Tu by ma zaujímala čisto praktická stránka veci, že ako bude "automat" vyhodnocovať či vodič autu na hlavnej dal prednosť alebo nie - to bude zrejme musieť pozostávať z kamier na každej vetve križovatky aby vedel vyhodnotiť či niečo prichádza po hlavnej ceste a má prednosť (a je bližšie ku hrane križovatky než nejaká empiricky určená hranica?)