Stránka 1 z 25

R4 Všeobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2005 17:47
od arison
Nikdy nie je neskoro okamzite vsetkych vyhodit zrusit VUC, Krajsky urad, Obvodny urad, Obecny urad , ponechat jedinu instituciu a aj tu casom predat do sukromnych ruk. D1 do 2010 je nerealny termin o tom sa je skoda bavit , ale podla mna treba co najskor , optimisticky termin, rok 2008 spojit Milhost- Poprad s prihladnutim na vacsi pocet madarskych turistov v Tatrach a aspon jednu celu siet R , D na vychode a co najkor zacat s obchvatmi rizikovych obci a miest na R2 az po ZV.

Re: r4

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2005 17:56
od Diaľničiar
arison napísal:Nikdy nie je neskoro okamzite vsetkych vyhodit zrusit VUC, Krajsky urad, Obvodny urad, Obecny urad , ponechat jedinu instituciu a aj tu casom predat do sukromnych ruk. D1 do 2010 je nerealny termin o tom sa je skoda bavit , ale podla mna treba co najskor , optimisticky termin, rok 2008 spojit Milhost- Poprad s prihladnutim na vacsi pocet madarskych turistov v Tatrach a aspon jednu celu siet R , D na vychode a co najkor zacat s obchvatmi rizikovych obci a miest na R2 az po ZV.



Nemôžem s tebou v tomto súhlasiť, pretože to, čo si napísal, by bola anarchia. Okrem toho, nie je to vôbec technicky pripravené, nie je dokumentácia napr. na úseku KE-Milhosť, nie sú všetky pozemky od PO-PP majetkovo-právne vysporiadané. A maďarský turisti chodia do Tatier aj bez diaľnice. Ja viem, že na východe nie je dostatočne rozvinutá infraštruktúra, ale takéto návrhy by aj tak nepomohli. Ty si ani nevieš predstaviť, čo sme museli (viaceré stavebné firmy) robiť, aby sme kompetentných donútili začať realizovať stavbu PO-Svinia. Obchvaty by potrebovalo asi 210 obcí, z toho takmer 70 miest. Takže nie je na tom východné Slovensko samé. Do r. 2015 bude D1, R1, R4 (KE-Milhosť), D3. A budú vyriešené všetky kritické úseky na R2 (ZV-KE) a ako-tak vyriešená doprava v BA.

r4

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 08:05
od arison
Vo vsetkom s tebou suhlasim , aj ja si myslim ze je treba ukoncit najprv D1 na 100% a potom sa pustit do ostatnych nechcem ich nazvat druhoradych projektov, ale podla mna vybudovanie R4 Milhost- KE nie je az tak narocne ani po technickej a ani po financnej stranke a pri dobudovani D1 by tu bolo prepojenie Slovenska od juhovychodu cez sever na zapad.

Re: r4

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 10:10
od Diaľničiar
arison napísal:Vo vsetkom s tebou suhlasim , aj ja si myslim ze je treba ukoncit najprv D1 na 100% a potom sa pustit do ostatnych nechcem ich nazvat druhoradych projektov, ale podla mna vybudovanie R4 Milhost- KE nie je az tak narocne ani po technickej a ani po financnej stranke a pri dobudovani D1 by tu bolo prepojenie Slovenska od juhovychodu cez sever na zapad.



D1 na 100% bude v r. 2015 najskorej, pretože 100%, t.j. 2-profil na celej dĺžke a spojenie KE-MI-UA bude trvať dlhšie, ale viem, že je v pláne po dobudovaní D1 BA-KE a dobudovaní R1 a D3 priebežne rozbehnúť výstavbu KE-MI a tam sa výstavba asi na niekoľko rokov zastaví, záleží podľa vývoja na UA strane.

To, čo ty hovoríš o spojení cez sever na západ, to tu bude, lebo R4 má (a bude, je tu FORD) byť dokončená v r. 2008, čo je min. o 2 roky skorej ako D1 BA-KE. R4 KE-Milhosť, to je 17-20 km, cena 3-5 mld.sk. Nemal by to byť problém.

r4

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 17:05
od arison
Nemal by to byt problem. Ano to nie je problem uz 13 rokov !!!

Re: r4

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 17:41
od Diaľničiar
arison napísal:Nemal by to byt problem. Ano to nie je problem uz 13 rokov !!!


Ale dúfam, že sa na mňa nehneváš, ja nie som vo vláde. Lenže prišlo k obratu. Už nie je problém dať na diaľnice 18 mld.sk. Už nie je problém pritiahnuť investorov. A nevidím problém v R4 KE-Milhosť, pretože je tu pevne stanovený termín (aj keď nič nie je pevné). Tak ako je tu KIA a ZA, tak tu bude FORD a 17-20 km novej RC.

Ford

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 23:26
od bystrik
Hacik je vsak v tom, ze KIA potrebuje nutne dialnicu, aby mohol byt novy zavod plynule zasobovany. Ak vsak Madari potiahnu dialnicu az na hranicu, moze byt zavod Fordu v Kechneci dopravne obsluzeny cez Madarsko a padnu argumenty na nutnu vystavbu useku KE-Milhost :(

Re: Ford

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 23:30
od Diaľničiar
bystrik napísal:Hacik je vsak v tom, ze KIA potrebuje nutne dialnicu, aby mohol byt novy zavod plynule zasobovany. Ak vsak Madari potiahnu dialnicu az na hranicu, moze byt zavod Fordu v Kechneci dopravne obsluzeny cez Madarsko a padnu argumenty na nutnu vystavbu useku KE-Milhost :(


Teraz ti nerozumiem. Nepochopil som význam tvojho textu. Môj názor je, že vláda sa zaviazala Fordu, že tam dá RC bude, preto sa narýchlo povedal termín r. 2008.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 23:54
od bystrik
Dialniciar je viem, ze vlada cosi slubila. Ale dialnica je pre KIU zivotne dolezita, ale pre FORD nie, pretoze moze vyuzivat cestnu siet cez Madarsko. Aj tak naco bude FORDU R4 Kechnec-KE, ked nebude hotova do 2008 D1 do KE :idea:

No veď to ja viem.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2005 00:08
od Diaľničiar
bystrik napísal:Dialniciar je viem, ze vlada cosi slubila. Ale dialnica je pre KIU zivotne dolezita, ale pre FORD nie, pretoze moze vyuzivat cestnu siet cez Madarsko. Aj tak naco bude FORDU R4 Kechnec-KE, ked nebude hotova do 2008 D1 do KE :idea:


Ale tu ide o pocit, že východné Slovensko bude napojené na diaľničnú sieť Európy a na to sa 3-5 mld.sk dá, naviac je to 17-20 km RC. Veď ja na maximum obhajujem výstavbu D1. Tá je totiž životne dôležitá pre celú SR.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2005 07:31
od devil
Ford moze (a asi aj bude) vyuzivat HU cestu ale vyznam tych 17 km je aj v dodavkach a doprave vstupov (ludia, material atd.) do fordu. A nakoniec v kechneci nie je len ford, ale aj ine zavody a este sa bude rozrastat. No a druha vec je to, ze pri nevybudovani 17 km by sme urobili to iste ako urobili rakusania nam.

Aj to je dôvod.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2005 17:00
od Diaľničiar
devil napísal:Ford moze (a asi aj bude) vyuzivat HU cestu ale vyznam tych 17 km je aj v dodavkach a doprave vstupov (ludia, material atd.) do fordu. A nakoniec v kechneci nie je len ford, ale aj ine zavody a este sa bude rozrastat. No a druha vec je to, ze pri nevybudovani 17 km by sme urobili to iste ako urobili rakusania nam.


R4 KE-Milhosť bude mať význam najmä pre KE a Kechnec a ich okolie. Nebude to mať význam pre MI, VT ani nikoho iného. Ale je to cca. 17 km za cca. 4 mld.sk 4-pruhovej RC. Bude tam Ford a budú tam aj iný investori. Tento úsek si splní svoju povinnosť a tou je rozvoj regiónu. Od r. 2008-do dokončenia D1 nebudú už KE "odrezané" od diaľnic v Európe.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2005 07:22
od devil
Ale je to cca. 17 km za cca. 4 mld.sk 4-pruhovej RC.


4 pruhova ma by "vo vyhlade", alebo sa ma uz do 2008 stavat ako 4-pruhova? A myslim, ze nepriamo to bude mat vyznam aj pre MI , VT atd...

Má sa stavať ako 4-pruhová.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2005 09:41
od Diaľničiar
devil napísal:
Ale je to cca. 17 km za cca. 4 mld.sk 4-pruhovej RC.


4 pruhova ma by "vo vyhlade", alebo sa ma uz do 2008 stavat ako 4-pruhova? A myslim, ze nepriamo to bude mat vyznam aj pre MI , VT atd...


Tam nemá význam stavať len 0,5 profil, pretože tam už cesta, dokonca cesta I. triedy je. Ale vravím, problémom je zatiaľ majektovo-právne vysporiadanie pozemkov a názory p. starostu v jednej obci, ktorý chce zmeniť plánované trasovanie. Do tej sumy sa však neráta dokumentácia, na ktorú sa vyčlenilo už viac ako 100 mil.sk a nie sú do tejto sumy zarátané ani prípadné zmeny, preto napr. trasa môže byť dlhá až 20 km a cena 5 mld.sk (záleží od toho, kedy sa začne stavať). Okrem toho, verejnosť si veľmi často mýli pojmy: otvorený a dokončený úsek. Úsek má byť otvorený v r. 2008 (ako 4-pruhový), ale reálne dokončený môže byť aj až v r. 2009.

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 19:25
od Caesar
R4 všeobecne, tak znie téma.

RC R4 má pomerne veľký význam. Po uplatnení istého zákona, že po tatranských cestách nebudú jazdiť kamióny, sa celá doprava bude sústrediť na trasy RC R5, R3 a R4. Z čoho aj R3 aj R4 sú výslovne tranzitné a R4 v podstate len rieši tranzitnú dopravu z PR do MR.

Takže potenciál R4 je pomerne veľký, najmä jej južná vetva, R4 KE-Milhosť, ktorá SR spojí s MR, zároveň aj východnú časť SR s D1, ďalej v nadväznosti na UA. Tento úsek je aj prioritný.

Severná vetva zatiaľ až taká významná nie je, pretože dôležitejší dopravný význam má a bude mať RC R3. Na severnej vetve je však dobré do jej reálnej komplexnej výstavby začať stavať aspoň obchvaty okolo jednotlivých obcí.

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2005 20:27
od kaviarista
Caesar, nesuhlasim s tym, ze R3 aj R4 by sa mali povazovat len za trasy vyslovene tranzitne. Tranzit tu hra vacsiu rolu ako na inych zrovnatelnych trasach , ale na usekoch vzdialenych od hranic podiel tranzitu na intenzitach dost rapidne klesa

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2005 20:45
od Caesar
kaviarista napísal:Caesar, nesuhlasim s tym, ze R3 aj R4 by sa mali povazovat len za trasy vyslovene tranzitne. Tranzit tu hra vacsiu rolu ako na inych zrovnatelnych trasach , ale na usekoch vzdialenych od hranic podiel tranzitu na intenzitach dost rapidne klesa


Tak sa nezhodneme. Tu ja trvám na tom, že keď sa dostavia R4 celá, tak bude využívaná predovšetkým na tranzit a cestovanie do zahraničia.

Podobne R3, pričom jej význam bude na úsekoch od poľských hranic po D1 a od maďarských hraníc po R1 či R7 tiež predovšetkým tranzit. Na R3 a R4 sa prenesie celá nákladná doprava, ktorá mometálne jazdí cez Tatry. Tu príde k obmedzeniu. Takže dominovať bude aj na trase R3 tranzit v pomere 60:40%.

Podiel prepravy na kamiónoch ročne stúpa na celom svete, aj keď je to len 6%, no pred 10 rokami to boli len 2-3%. A do r. 2050 stúpne tento spôsob prepravy na 10-15%, takže také trasy ako R3 a R4 budú jednoznačne tranzitnými oproti takým ako D1, D4, R1, R2, R7. Nepopieram, že aj D1 bude tranzitnou diaľnicou, no tá bude slúžiť aj na domácu prepravu najmä na úsekoch za ZA a RK.

Je zaujímavé, že ty sa "najprv oháňaš tým, aký dôležitý je tranzit pre R3, aby bol úsek BB-RK", ale potom ti to zase prekáža. Ujasni si, čo chceš a rozmysli si, čo píšeš. Nemusíš byť vždy proti mne alebo že by len náhoda? :lol:

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2005 23:59
od aquila
sice je to primarne zakreslenie sirsich vzthaov pre D1 svinia - presov zapad, tak je tam aj pekne zakreslena aj R4

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=70

Už sa to zverejnilo?

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 07:56
od Caesar
aquila napísal:sice je to primarne zakreslenie sirsich vzthaov pre D1 svinia - presov zapad, tak je tam aj pekne zakreslena aj R4

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=70


Tak ano, to je plánovaná R4, ja ani nemám, čo by som k tomu dodal. Trasa je možná aj cez SP, ale je to nepravdepodobné. 8)

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2005 09:25
od bystrik
Štúdia Technickej univerzity v Košiciach o R4

http://www.tuke.sk/IRKR/dokumenty/pobaltsky_koridor.pdf

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 11:51
od Alexander Velky
RK R4 bude jednou z jediných RK na východnom Slovensku, ktoré spoja sever a juh SR v tejto oblasti a reálne aj 2 štáty, PL a H. Okrem toho bude táto RK spojnicou aj 2 najväčších miest a to PO a KE a zároveň RK R4 bude pretínať aj D1 vo viacerých bodoch a bude nadväzovať aj na RK R2.

Náklady na jej výstavbu budú omnoho menšie než náklady na porovnateľnú ohľadom významu, RK R3, ale treba doplniť, že jej výstavba v severnej časti nie je zatiaľ potrebná, čo sa však o severnej trase RK R3 povedať už nedá. :lol:

Spomienky na Diaľničiara

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2005 13:59
od Antimander
Vládne návrhy počítajú s výstavbou R4, a tam sa jasne píše KE-Milhosť, s napojením na Maďarsko. Teda pôjde o rýchlostnú cestu. A tento zámer podporujem aj ja na maximum. Verte, či nie, min. MDPT presadzuje stavbu R4, ale najprv trasu okolo Svidníka s napojením Stropkova. Takže toľko k tomu, ja som sa stretol nielen s úvahami, ale aj materiálmi. Ja si tiež myslím, že oblasť KE-Milhosť je zaujímavá, priem. park Kechnec to dokazuje. A ešte lepšie by tam mohlo byť, keby tam bola R4.


Tento text pochádza zo starého fóra, je ešte od Diaľničiara, Piatok 03. 12. 2004

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2005 22:59
od Adaios
V tejto teme je mi az smutno - Dialniciar, Alexander, Antim, :cry:

Tak ja sem pridam svoju myslienku. Juzna vetva R4.

Tento usek je tak lahke postavit a je aj lacny, ze nebude problem ho postavit, ak bude mat vlada nejaku snahu.

Horsie uz to bude potom s D1 KE-MI. Tam by mala Kosicka samosprava potom spolupracovat. Inak je ulohou statu napojit KE aj na D1 (BA-KE), ale aj na Milhost (Miskolc). Je to 2. najvacsie mesto na Slovensku. BA je tiez napojena na vsetky strany a pribuda to - Vieden.

Severna vetva R4.

Tu si myslim, ze realna potreba bude stavat od Presova v smere na Svidnik, ale realne bude tento usek dostavany az okolo r. 2020, aj to len na 1/2 profil a bude to stacit, ak sa zlepsi cestna siet v tejto trase. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2005 10:47
od Caesar
Minister dopravy SR Pavol Prokopovič už si mýli južnú vetvu R4 s celou RC R4 a tvrdí, že bude celá hotová do r. 2008. Okrem toho stihol povedať, že Maďari majú kratší úsek než SR, ... tak to je možné ale len v prípade, že myslel celú R4 na slovenskej strane, ...

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2032

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 19:09
od Adaios
Caesar napísal:Minister dopravy SR Pavol Prokopovič už si mýli južnú vetvu R4 s celou RC R4 a tvrdí, že bude celá hotová do r. 2008. Okrem toho stihol povedať, že Maďari majú kratší úsek než SR, ... tak to je možné ale len v prípade, že myslel celú R4 na slovenskej strane, ...

Viac: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2032


Ja uz tie vyroky vasho ministra beriem ako vtip na kazdy tyzden. :wink:

Madarsko ma tiez financne problemy pri vystavbe dialnic, pretoze nema zabezpecene financovanie viacerych usekov. A vzhladom na to, ze Madarsko opravilo/postavilo niekolko obchvatov okolo niektorych miest od Miskolca po hranice so SR tak Madarsko nema dovod stavat aj nejaku viacpruhovu cestu, zatial. SR vsak nic nebrani. Ide hlavne o spojenie priemyselneho parku Kechnec s KE. Toto je oblast, kde treba zacat rozvijat hospodarstvo a tu treba aj viacpruhovu cestu.

Severny plan napojit aj mesto Stropkov aj mesto Svidnik nakoniec nemusi byt az taky zly ako sa zdalo predtym. Ale osobne som za priamu severnu vetvu R4 a postavenie privadzaca do Stropkova. Ale nevidim riziko ani v jednom ani v druhom variante. :wink: