kaviarista napísal:Caesar, nesuhlasim s tym, ze R3 aj R4 by sa mali povazovat len za trasy vyslovene tranzitne. Tranzit tu hra vacsiu rolu ako na inych zrovnatelnych trasach , ale na usekoch vzdialenych od hranic podiel tranzitu na intenzitach dost rapidne klesa
Tak sa nezhodneme. Tu ja trvám na tom, že keď sa dostavia R4 celá, tak bude využívaná predovšetkým na tranzit a cestovanie do zahraničia.
Podobne R3, pričom jej význam bude na úsekoch od poľských hranic po D1 a od maďarských hraníc po R1 či R7 tiež predovšetkým tranzit. Na R3 a R4 sa prenesie celá nákladná doprava, ktorá mometálne jazdí cez Tatry. Tu príde k obmedzeniu. Takže dominovať bude aj na trase R3 tranzit v pomere 60:40%.
Podiel prepravy na kamiónoch ročne stúpa na celom svete, aj keď je to len 6%, no pred 10 rokami to boli len 2-3%. A do r. 2050 stúpne tento spôsob prepravy na 10-15%, takže také trasy ako R3 a R4 budú jednoznačne tranzitnými oproti takým ako D1, D4, R1, R2, R7. Nepopieram, že aj D1 bude tranzitnou diaľnicou, no tá bude slúžiť aj na domácu prepravu najmä na úsekoch za ZA a RK.
Je zaujímavé, že ty sa "najprv oháňaš tým, aký dôležitý je tranzit pre R3, aby bol úsek BB-RK", ale potom ti to zase prekáža. Ujasni si, čo chceš a rozmysli si, čo píšeš. Nemusíš byť vždy proti mne alebo že by len náhoda?