to je teraz ta nová mantra? Pred desiatimi rokmi ešte pomáhalaKN.SK napísal: Diaľnica (stále) nepomáha, ani tá 10 km za Dunajom.
Moderátor: Moderátori
to je teraz ta nová mantra? Pred desiatimi rokmi ešte pomáhalaKN.SK napísal: Diaľnica (stále) nepomáha, ani tá 10 km za Dunajom.
Samozrejme že nie sú. To už tu devil jasne ukázal. A ďalší dôvod je časový. Ako mozes porovnavat ceny dnes a v case ked sa jednotlive useky D1 stavali? A tú žilinsku loby to vidí už aj slepý...metelesku.blesku napísal:Takže 19 (20) mil/km za plnoprofil vs. 14 mil/km (no ok, po okresaní 10-11) polprofil.
A týmto si teda chcel povedať, že severná D1 vs. severná R4 nie sú porovnateľné?
100+devil napísal:z porovnavania severnej D1 a R4...prelozene co si tam dovoluju ziadat nejaku R4 ked este ani dialnica "intergalaktickeho vyznamu" nie je hotova.to je fajn. skoda ze sa toho casu takto neodstranilo visnove atd....potom sme sa mohli bavit ze su podobne narocne. toto je len hladanie dovodov ako sa neda. mozno tomu niekto uveri doma ale susedia asi tazko...a uz ani rumunsko. a ked nabuduce budu volat ministrovi nech nezdvihne telefon a hotovobez optimalizácie by na R4 bolo niekoľko tunelov, jedine optimalizáciou ich odstránili.
devil napísal:aj pri vypisanych tendroch prehlasili ze mozu byt zrusene ak sa nenajdu peniaze. takto tento dovod nesedi. to ze sa zaoberali soroskou je dost mozne. a preto si myslim ze ak by pokracovali po volbach tak by druhu etapu vyhlasili. to sa uz ale nedozvieme.
devil napísal:pisal som OKREM SO PO II. trosku je rozdiel ked zo 14 mil ideme na 10 mil. a ked z 900 milionov ideme na 338 mil, ci ? opat uvadzam mytna-tomasovce, najskor sa skrtli naklady o 20 percent a potom tender usetril tiez 20 percent.
devil napísal:priemer od hp (krizovatka D1xD3) az po PO juh nieco za cca. 19 mil/km cize asi hubova-ivachnova....turany-hubova tam nie je ale ak tam bude celkom urcite cez 20 mil/km.
devil napísal:nie su. jarino sa sekol, najskor strelil na blind ze "Severná R4 môže tak náročnosťou konkurovať severnej D1." a potom ked mu to doslo uz radsej porovnaval "D1 na Zemplíne ".
Vceliak napísal:jarino napísal:Severná R4 môže tak náročnosťou konkurovať severnej D1.
Odkiaľ si na takú sprostosť prišiel?
Uvádzam zopár argumentov, prečo to nemôže byť pravda ani "z rýchlika ani z mesiaca":
1) Erka má voľnejšie požiadavky na sklon cesta a na polomer zákrut ako diaľnica
2) Nie sú tam plánované tunely
3) R4 nejde v doline veľkého toku
4) Neprekážajú veľké aglomerácie (myslím severne od Kapušian)
5) .. .
PS: Niečo podobné platí aj o D1 na Zemlíne
devil napísal:on totiz sa odvolaval ze na severnej D1 nie je vela "extremov" co je sice pravda ale neuvedomil si ze aj tie co su tahaju priemernu cenu vyrazne hore.
devil napísal:lenze keby od zaciatku porovnaval len D1 v PO kraji tak by mu vsetci otrepali o hlavu ze vsak ta uz stoji taky problem je postavit R4 ??
devil napísal: takze ako vzdy ked zilina nema dialnicu nemoze ju mat nik iny.
devil napísal:z porovnavania severnej D1 a R4...prelozene co si tam dovoluju ziadat nejaku R4 ked este ani dialnica "intergalaktickeho vyznamu" nie je hotova.
neporovnavame lebo sa to nehodi...Jarino : chcem sa opytat a preco neporovnavame D3/R3 vs R4 ?? uprimne nevidim dovod riesit D1, max tak co dostanem do buducna za 1,2mld=13,5km na useku TU-HUB
a mal s tym niekto problem ? do sutazi sa hlasili tak asi nemali.Tá prvá veta to je hotová výzva pre uchádzačov aby sa zúčastnili VO
je nafukovaci...stihacky...ppp, rozne dalsie vydavky vlady.Rozpočet nie je nafukovací a myslím si, že na SO PO II. etapa jednoducho neboli peniaze. Ale počítalo sa s tým trošku v neskoršom období, dokumenty o tom nasvedčujú.
ja neviem ked zo 14 mil. ked zlavime 2x20 percent...To zľavnenie ako na Mýtna - Lovinobaňa Ti v prípade R4 nedá pod 10 mil. eur/km.
este raz. bavime o odhadoch na R4 a pri D1 sa bavime o realnych nakladoch castokrat po zlacneni a v par pripadoch po dumpingu.Severná R4 - stavebné náklady:
1+1: 788 mil. eur
2+2: 1.187 mld. eur
Rozdiel 33%.
Dĺžka 59,464 kilometra. Takže:
1+1: 13,25 mil eur/km
2+2: 19.96 mil. eur/km
netvrdil som ze su indenticke ani ze je to lahke. ja len po vzore susedov tvrdim ze ked sa chce tak sa da. to uz ani nehovorim ze sa bavime o 60 km kym pri D1 sa bavime o podstatne dlhsej trase a mozno najdrahsej dialnici poskomunistickych krajin ked nepocitame chorvatsko ktore ale zvolilo inu formu a nepocitame rumunsko ktore svoje najdrahsie useky odsuva.Ja tvrdím, že severná R4 môže konkurovať severnej D1 svojou náročnosťou. To neznamená, že sú identické. Avšak očakávať, že severná R4 je ľahký projekt alebo sa nájdu peniaze v takom objeme aby bola súvislá čím skôr je scestné.
opat raz, porovnavas realne naklady s nejakym papierom v pociatocnej faze.Lenže ty si povedal, že na severnej D1 sú náklady na km cca 20 mil. eur.
A z údajov Štúdie realizovateľnosti som Ti vypočítal, že v prípade severnej R4 to je cca 20 mil. eur.
a ??Peniaze... D1 v PO kraji sa financovala vo veľkom z Kohézneho fondu.
a vysutazil prvu etapu obchvatu. podla mojho nazoru keby mal aspon 4 roky kludne by rozbehol druhu. neschopak je ten co ma peniaze a nevie ich dobre minut. ersek prisiel uz boli karty rozdane mohol si vylozit nohy na stol. ak vlada vydrzi 4 roky dolezal moze strihat jednu pasku za druhou...uz sa zacina chvalit aj velkoplosnymi opravami....Neschopák Érsek a jeho podržtašky vykupovali pozemky pod Bátku a na Hunkovce sa zvysoka...
batka je stary dlh voci juznej trase, tam sa malo plynule pokracovat po otvoreni figy, preslo 12 (!) rokov a dokopy nic sa neurobilo. ked sa zaoberas eurofondami tak nemas problem si preverit ze batka sa nachadzala v zozname projektov 2007-2013. ja viem ze to bol predbezny zoznam ale bolo to tam.Netvrdil si mi ako dôvod, prečo vykupovali prednostne pozemky pod Bátku, že je to prioritnejšie ako Hunkovce - Ladomírová?
nevo83 napísal:Jarino : chcem sa opytat a preco neporovnavame D3/R3 vs R4 ?? uprimne nevidim dovod riesit D1, max tak co dostanem do buducna za 1,2mld=13,5km na useku TU-HUB
metelesku.blesku napísal:A teraz si predstavme, milý devil, že by sa v Počiatkových tendroch (to sú presne tie, ktoré zvýšili priemer cien na D1) stavala R4 namiesto D1/D3. Naozaj si myslíš, že by sa stavala za tie odhadované ceny, resp. s 2x20% zľavou?
devil napísal:batka je stary dlh voci juznej trase, tam sa malo plynule pokracovat po otvoreni figy, preslo 12 (!) rokov a dokopy nic sa neurobilo. ked sa zaoberas eurofondami tak nemas problem si preverit ze batka sa nachadzala v zozname projektov 2007-2013. ja viem ze to bol predbezny zoznam ale bolo to tam.Netvrdil si mi ako dôvod, prečo vykupovali prednostne pozemky pod Bátku, že je to prioritnejšie ako Hunkovce - Ladomírová?
devil napísal:zrovna za pociatka mozno nie. za figliara ci erseka ano a je predpoklad ak sa hzp bude zaoberat tym co by sa mala ze tie naklady sa daju okresat a rovnako aj tender nieco prinesie. inak je zaujimave ako dlhodobo upozornujes na premrstenu cenu tunelov ako turany-hubova. inde uz ale znizovanie cien nerad pripustas.
teraz rozmyslam ake tazke useky sa stavali pred 2006 pre porovnavanie...a nenapada ze by ich bolo vela. ak nebiereme do uvahy drahe ale sfusovane stavby ako ladce-sverepec ale npr. lamacska-st. grunty s tunelom sitina je velmi draha stavba z cias pravice. D3 hp-strazov rozostavana za dzurindove vlady stala cez 20 mil/km a nebol tam ziadny tunel. tak potom je nemozne postavit dlhe tunelove useky za 20 ani 25 mil za km. a snad sa nebavime o stavbach za meciara s cenovou urovnou 90-ich rokov. PPP projekt je kapitola sama osebe, samzrejme ziadnych 76 mil/km lebo to su bankove naklady a nie stavebne...ale aj na juhu je 17 mil/km za pstrusa krivan. ale nie je to 40 ani 25 mil/km. lebo samotna stavba neobsahuje npr. tunely.Že za premrštené ceny na D1/D3 nemôže samotná cesta a jej trasovanie, ale ľudia, ktorí riadili výstavbu hlavne medzi r. 2006 - 2016.
ll-dubna skala a dubna skala-turany boli 60 percentne zlavy a to bez okresavania nakladov hzp ktore vtedy neexistovalo. neviem co myslis umelo predrazene ? dubna skala mala umelo predrazenu expertizu ale R2 alebo R2 ju teraz akoze nema ? alebo zrovna dubna skala ma akoze viac predrazenu expertizu ako R2 a R4 ??Preto na to tvoje neustále porovnávanie cien, kde ti zrazu nevadia 2x20% zľavy (na D1 podľa teba dumping) a takto tebou zľavnené úseky porovnávaš s umelo predraženými úsekmi upozorňujem.
Pacho napísal:drx ta to tvoje PRESNE NAOPAK by nežrala ani divá sviňa.
nevo83 napísal:Ja len taka otazka k tej R1 a PPP
- realne si povedzme kedy by dany usek bol dokonceny ??? moj odhad ze asi teraz....
-my niesme schopny vysutazit dlhsi usek ako 12km... vsetko rozdelujeme, predlzuju sa VO + stavba cca o 9m
to je pravda. ale uz x-krat opakujem ze eurofondy sa posunuli na R2 zv-krivan, ruskovce-pravotice a na jednotky ako npr. obchvat galanty, neresnickej MUK vo zvolene atd. min ta R2 by dnes nebola. R1 mala stat o 10 rokov skor ale meciar preferoval svoju bastu okolo trencina, slota okolo ziliny a maly fuzaty biciklista poprad.Prachy z EU na to boli vyčlenené, problém z financovaním nebol ani bez PPP. VO sa komplikovali až neskôr, takže vtedy bol aj priemerný čas tendra kratší, ako dnes.
OK, ale jarino napisal ze "Severná R4 môže tak náročnosťou konkurovať severnej D1." a severna D1 su aj zilinske tunely. keby napisal "D1 v presovskom kraji". tak to samozrejme beriem.Späť k R4. Určite sa ten navrhovaný polprofil dá postaviť lacnejšie ako za 14 mega/km. Ale porovnávaj to s cenami, ktoré sa tvorili na D1 v porovnateľnom teréne a mimo tria Počiatek-Vážny-Stromček, teda hlavne Jánovce-Jablonov a Fričovce-Svinia.
skus pozriet na RADICOVEJ vladou schvaleny material z 2011 teda v case toho maleho okna , su tam podrobne zdovodnene priority 2011 az 2014 a su tam tiez uvedene ceny usekov... Lietavská Lúčka - Višňové 237 mil eur, Višňové - Dubná Skala 663 mil eur. Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka 455 mil. hubova-ivachnova 507 mil eur, jedine turany-hubova vyrazne nizsie 698 mil ale este v povrchovom variante tu auru smeraci min. v tychto pripadoch zdedili od cernoknaznikov.LL-Dubna Skala sa stavala v cene, v akej sa stavala práve preto, že v tom čase tam neoxidovali smeráci Vážny, Počiatek ani Stromček. To ti asi ušlo v mojom texte, že medzi rokmi 2006 a 2016 som písal o svätej trojici Váž-Poč-Strom.. LL-DubSka sa zmestila do toho malého 1,5 ročného okna, do ktorého táto "skupinka" nesvietila svojou cenovou aurou.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.