devil napísal:a tym 50, 60 ci kolko tisic to ma byt pod strecnom...teda chcem povedat cez visnove, tomu niekto veri len preto ze to bolo niekde na stranke nds ?
Neverí... Zodpovední by za také "štúdie" mali zaplatiť zo svojho.
devil napísal:OK ale pre znamena pretlacit min. spustenie tendra. verim tomu zeby tender vypisal keby to stihol.
Pretlačil to na rokovaní vlády dňa 27.8.2019. To že do konca februára nevyhlásili tender bude v tom, že zrejme mali ešte niečo iné v prioritách (narýchlo vyhlásená Soroška). A nedostatok peňazí.
Druhý projekt - elektrifikácia do Moldavy - je tendrovaný od decembra 2019. Avšak so zabezpečeným financovaním z EU fondov. Inak by asi tiež neboli peniaze.
devil napísal:ano, skor ci neskor naplni.
A preto sa v tomto roku na papieri dorovnáva dlh štátu železničným spoločnostiam... Lenže v skutočnosti dotácie nenarástli. Takže ZSSK dostane na tento rok asi polovicu z toho čo potrebuje.
O tom napĺňaní sa hovorí pekne dlho.
devil napísal:to su len papiere pre papiere. na ineko su ceny na jednotlive useky bezne 14-15 mil/km. to mi netvrd ze to neda skresat v dsp a este aj v tendri.
SO PO II. etapa 2+2 -> 25.8 mil. eur/km
Kapušany - Lipníky 2+2 -> 21.7 mil. eur/km
Giraltovce - Kuková 1+1 -> 14.5 mil. eur/km
Rakovčík - Radoma 1+1 -> 14.7 mil. eur/km
Miskolc - Szikszó 2+2 -> 4.5 mil. eur/km
Szikszó - Encs 2+2 -> 8.65 mil. eur/km
Encs - Tornyosnémeti 2+2 -> 8 mil. eur/km
Tender môže skresať, ale nemusí. Však sám tu píšeš o cenových dumpingoch v prípade D1. A zrazu veríš, že R4 pôjde pod 10 mil. eur/km. Aj to sa bavíme o polprofile.
devil napísal:ale ty si porovnaval R4 so severnou D1....ale ked Fričovce - Svinia, Jánovce - Jablonov II. úsek a pod. su typicke useky severnej D1 tak potom sorry....
A čo je typický úsek severnej D1? Extrém?
Možno som nemal písať "severnú" D1, lebo asi celé fórum si pod tým predstaví Višňové a Turany - Hubová. Možno by som tam nemal radiť Fričovce - Svinia, keďže to je už "východ".
Lenže celú severnú D1 vieme rozdeliť podľa náročnosti na tri kategórie:
1) náročné -> typický príklad: Hubová - Ivachnová (dlhý tunel, mosty, zárubné múry, sanácie zosuvov)
2) stred -> typický príklad: Jánovce - Jablonov, II. etapa (mosty, zárubné múry, prípadne krátky tunel)
3) jednoduché -> typický príklad: DS - Turany (viac-menej rovinka, mosty)
Dovolím si tvrdiť, že od PB po Branisko do kategórie 1) vieme zaradiť 3-4 úseky. Zvyšok vieme rozhodiť medzi 2 a 3. A severná R4 skôr patrí do kategórie 2). A to ešte nevieme o zosuvoch, myslím že pri Chmeľove je 2 km dlhý úsek, kde sú určite nejaké zosuvy a už asi Štúdia realizovateľnosti tam rátala s alternatívami. Projekt bol už optimalizovaný na štýl Hubová - Ivachnová a aby to aj tak nedopadlo...
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.