R4 Prešov, severný obchvat

Štátna hranica MR/SR – Milhosť – Košice – v peáži s diaľnicou D1– Prešov – Svidník – Vyšný Komárnik – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 17. Feb 2017 10:03

pohodak napísal:- cize ked sa s prepacenim rozdrbali peniaze na nezmyselne useky a parametre inde tak je fer aby sa to spravilo aj v PO? prave vdaka tomuto kratkozrakemu videniu je aj v tvojom PO postavene velke nic. minu sa peniaze na PO a zas budu chybat v MI alebo RS ale ved kaslat na to, tam uz ty nebyvas
- ak potrebujes plny profil o 20 rokov tak vazne ho nema zmysel stavat teraz, napr. Branisko je otvorene 15 rokov a stale bohato kapacitne postacuje jedna rura
- megalomanstvom nie su 4 pruhy na SO ale kludne to mohla byt obycajna jednotka a nie Rka
- stale sa tu toci o tom ze vychodny obchvat bude aj tak raz treba lebo SO veci neporiesi
- nikde som stale nevidel aka bude situacia po dostavani nabreznej, moj subjektivny pocit po polrocnom jazdeni cez PO do KE je, ze to pomoze fakt ze dost


Ahoj neviem preco ma obvinujes z kratkozrakosti, ked sa prave snazim dokazat aki kratkozraki su ludia, ktori teraz suhlasia s Kazisvet-om ze Presovu treba zoskrtat...
To on ma uprimny zaujem na setreni? :) Ja som prvy ktoremu predrazene stavby vadia a ty ma obvinujes ze nechcem dopriat ostatnym mestam? :) Sorry tragikomicke.

- V prvom rade pristupujme spravodlivo ku vsetkym krajskym mestam a prestanme uz s tom malostou v nasich mozgoch! Penazi je a je ich dost!
- Plny profil potrebujeme UZ teraz, a ak ty vravis ze ho netreba, tak ukazujes iba to ze TY kasles na okresy severovychodne od Presova a nedoprajes 4 prudovu cestu
z juhu na sever... Chvilu len postoj na klukatej ceste medzi Giraltovcami a Stiavnikom a pozri znacky kamionov: TUR,GR,BG,RO,HU,SRB,SI,PL,BY,EE,LT,LV,FIN...
Otvor si Gugle mapy nechaj nacitat celu europu a pozri sa na jej vychodnu periferiu... Ako sa ma dalej rozvyjat tato oblast? Tak kto komu nedopraje?
- Megalomanstvo nie je to ak rozmyslame s vyhladom na 10-20 rokov dopredu, dalsie generacie sa nam podakuju - co my zial nemozme nasim predkom...
- Vychodny obchvat sa uz nepostavi, kvoli tomu ze tam uz je IBV tak pokrocila... ako to uz niekto spominal.
- Mestu treba MK3 a MK5 a samozrejme R4 tak ako je v sucasnych nakresoch - ak si pozries mapu vychodne od Presova na lavej strane I/18 (oproti letisku)
je krasna plocha pre priemysleny park, kam sa vojde aj velka automobilka, ak tam nepostavime stvorprudovku je jasne ze ziaden vacsi investor neprijde, ci?
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 17. Feb 2017 10:36

- čo všetko sa v PO malo už stavať. To by bolo na riadne dlhú debatu. Kužma mal v jednom pravdu, tam kde chcú východný obchvat, to sú najlukratívnejšie pozemky v PO a môžu sa robiť prieky zo strany občanov pri každej možnosti. Bude to napísané hnusne. Budú bez obchvatu. Východný obchvat sa plánuje už pekné roky, rečami resp. na papieri. Nevidím to tak tragicky, ak by sa do toho pustili.
- to je predpokladaná cena, pri súčasných konšteláciách veľké zľavy netreba čakať. A v podstate je jedno koľko by to stálo, momentálne nemáme na to peniaze tak či tak.
- nikto nezaručí, v tom je ten fígeľ. Neexistujúce peniaze presunúť na iný projekt, ktorý údajne viac pomôže a deklarovať ušetrené milióny je ukážka vynaliezavosti, ako to podať na verejnosti.
1) 427 + 410 + 255 = 1 092 miliónov eur
2) V BB na obchvate sa to pohybuje od 10 do 20 tisíc vozidiel. Nákladných je cca 2000 až 2600. Mení sa to s úsekmi.
Duklianska cca 25 000 z toho 3500 nákladných
arm. gen. L. Svobodu cca 23 500 vozidiel z toho 3000 nákladných.
A za severným obchvatom by som neplakal. MK-3 a MK-5 by mestu pomohli viac, ak by sa do nich pustili. Avšak nie sú peniaze ani na jedno ani druhé, tak preto vymýšľajú.


Super Jaro dakujem za data.
- Ak sa 20 rokov na vychodnom okraji nestavalo, znamena to ze vystavbu vychodneho obchvatu predbedli individualni stavitelia domov. To si fakt myslis ze sa tam
lahko, lacno a rozumne (chapaj bez falosnych predajov pozemkov) da postavit 4 pruhova cesta? Po tom co odohnali spanielskeho investora? Respektujme to...
- Sucasne konstelacie su take, ze ak nebudu zakulisne tahy a nevyhlasia sa tri tendere naraz, tak sa do sutaze prihlasi aspon 5 konzorcii a cena MOZE byt kludne
aj viac ako 25% pod expertizu... Tak preco by sme s porovnanim Ziliny memohli mat kvalitne cesty R4 - (535-30%=374) a MK3+MK5 za cca 160mil spolu priblizne o
200 milionov eur menej?? Ja ich kludne dozicim okresnym mestam nech si spravia obchvaty, nemam s tym ziaden problem...
- Pokial ucelne vynalozenie uspory na obchvatoch presova nezaruci ani ten kto chce setrit, (Kazigraf) tak aky ma zmysel setrit? Ma, taky aky pisem vyssie:)
- Prepac Jaro, pisal som to uz pohodakovi, ale za severnym obchvatom MA zmysel plakat. Kam chces umiestnit vacsieho investora tak aby mal priamy pristup zo zavodu
na europsku dialnicnu siet ak nie zo severnej R4ky? Skus sa postavit na sekcov kazdy pondelok a piatok (nie len, ale najma) to tento TIR harrasment inac neporiesi.

A k tym intenzitam, dobry priklad BB. 10-20 tis to je aky velky rozptyl? Tak kolko presne? Dalsia drobna a dobra poznamka: ...na niektorych usekoch... :))
Cize o akej spravodlivosti alebo cislach sa tu bavime, a na co? Handrkovat o ciselka na papieroch, ktore si aj tak ludia, ktori chcu, ohybaju ako sami chcu? Ako hady... Treba prist do Presova, zit tu aspon styri mesiace najma od konca augusta po koniec decembra:) a porovnat to so skreslenymi udajmi ludi, ktori inym nedopraju...
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 17. Feb 2017 10:44

caki napísal:
Dendik napísal:A este som nasiel tento zaujimavy obrazok:
https://www.po-kraj.sk/images/gallery/T ... ov_w03.jpg

to vyzera zaujimavo, zeby posunuli troska severnejsie trasu a vypustili tunel okruhliak? Mozno je to ta verzia co "vybojoval" Kazimir u Erseka
Cast ktora ma stavebne povolenie vyzera nezmenena a snad aspon ta by mohla ist do sutaze tento rok - ma cca 4,3 km vratane tunela bikos


Ahoj Caki,podla mna je este skoro o tom rozjimat, pretoze odpoved ktora mi prisla z uradu PSK (taka typicka uradnicka) mi nepovedala ziadne
osobitosti. Nic konkretne, nic urcite. Odkazala ma na NDS a MDP akoby necitili ziadnu zodpovednost pohnut s vecami...

Ale suhlas prva etapa R4ky by mohla ist uz tento rok ak maju najvacsiu krizovatku na Slovensku stavat sucasne ako D1 a R4 :)
Myslim ze toto Chodik s Ersekom dohodli... Oni su sikovni, peniazky najdu :)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 17. Feb 2017 16:24

Dendik napísal:Super Jaro dakujem za data.
- Ak sa 20 rokov na vychodnom okraji nestavalo, znamena to ze vystavbu vychodneho obchvatu predbedli individualni stavitelia domov. To si fakt myslis ze sa tam
lahko, lacno a rozumne (chapaj bez falosnych predajov pozemkov) da postavit 4 pruhova cesta? Po tom co odohnali spanielskeho investora? Respektujme to...
- Sucasne konstelacie su take, ze ak nebudu zakulisne tahy a nevyhlasia sa tri tendere naraz, tak sa do sutaze prihlasi aspon 5 konzorcii a cena MOZE byt kludne
aj viac ako 25% pod expertizu... Tak preco by sme s porovnanim Ziliny memohli mat kvalitne cesty R4 - (535-30%=374) a MK3+MK5 za cca 160mil spolu priblizne o
200 milionov eur menej?? Ja ich kludne dozicim okresnym mestam nech si spravia obchvaty, nemam s tym ziaden problem...
- Pokial ucelne vynalozenie uspory na obchvatoch presova nezaruci ani ten kto chce setrit, (Kazigraf) tak aky ma zmysel setrit? Ma, taky aky pisem vyssie:)
- Prepac Jaro, pisal som to uz pohodakovi, ale za severnym obchvatom MA zmysel plakat. Kam chces umiestnit vacsieho investora tak aby mal priamy pristup zo zavodu
na europsku dialnicnu siet ak nie zo severnej R4ky? Skus sa postavit na sekcov kazdy pondelok a piatok (nie len, ale najma) to tento TIR harrasment inac neporiesi.

A k tym intenzitam, dobry priklad BB. 10-20 tis to je aky velky rozptyl? Tak kolko presne? Dalsia drobna a dobra poznamka: ...na niektorych usekoch... :))
Cize o akej spravodlivosti alebo cislach sa tu bavime, a na co? Handrkovat o ciselka na papieroch, ktore si aj tak ludia, ktori chcu, ohybaju ako sami chcu? Ako hady... Treba prist do Presova, zit tu aspon styri mesiace najma od konca augusta po koniec decembra:) a porovnat to so skreslenymi udajmi ludi, ktori inym nedopraju...


- Čo si ja myslím nie je až tak podstatné, keďže ja to nezmením. Ale keď sme už pritom, ak by sa do toho pustili, príprava bude trvať dlho, lebo tiež si myslím, že ju budú ľudia pri každej možnosti napádať. A štát to pojme veľkoryso, vykašle sa na to. Ďalší vtip sú financie, nikto nevie čo bude o 10 rokov a či na niečo také ako je východný obchvat sa niečo nájde.
- Pri súčasnej konštelácii hlavne musia nájsť peniaze, aby to vedeli zafinancovať. Kažimír to asi nechce platiť zo štátneho rozpočtu, takže musia hľadať ďalšie možnosti. A to ešte čaká Turany - Hubová za 900 miliónov euro.
- Aký má zmysel "šetriť"? Jednoduchý. SO PO je jeden z najpripravenejších projektov. Ak spochybníme jeho trasovanie, účelnosť a efektivitu a navrhneme jeho úpravu, už pripravený nie je. Dá sa takto pekne naťahovať čas a zároveň dobre vyzerať na verejnosti, lebo šetríme peniaze. To, že štát doteraz minul nemalé peniaze na prípravu a teraz znova minie je detail, ktorý nikto nevidí. Ale nemusí sa povedať, že na SO PO nie sú peniaze, tak budeme ho riešiť za 5-10 rokov. Zároveň málokto vie, koľko peňazí je momentálne vyčlenených na SO PO (konkrétne 0 celá nula nič) a z toho ušetriť stámilióny sa dá iba pred kamerou, v skutočnosti určite nie.
- Asi myslíš priemyselný park Grófske. Tak SO PO má určitý zmysel čo do prístupu východne od PO, to je bez debaty. Aj keď podľa mňa úpravou istých úsekov v PO a postavením Kapušany - Lipníky by sa možno dosiahlo lepší efekt.
Taká KIA je východne od Žiliny, na Kysuciach komplet diaľnicu nemajú, na západ od ZA to tiež dlho bolo kadejako. Jediný značný rozdiel so ZA je, že kým Prešov má hlavný ťah dosť mizerný, t.j. kopa semafórov, priecestie so železnicou, ide vedľa centra, zúženie do jedného pruhu; tak ZA ho má riešený pomerne dosť luxusne.
Komunikácie MK-3 a MK-5 by samozrejme neodviedli nákladné vozidlá z Prešova, to nie. Ale aj vozidlá teraz chodiace cez Sekčov by tam mohli byť presmerované. Bola by to hlavná kostra vedúce mestom, ktorá by vedela v pohode na seba vziať dopravu v smere SB - KE a všetko východne od PO - KE. Smer PP - KE by poriešila Nábrežná a D1 obchvat. Smer PP -všetko východne od PO by zostal.
Ja PO celkom poznám, preto si myslím, že čo do riešenia problému v meste PO MK-3 a MK-5 sú lepšie ako SO PO. Avšak je nutné povedať aj b). Štát ignoroval tento projekt pekne dlhú dobu a chytili sa ho iba z dôvodu, ktorý píšem vyššie. Neexistuje garancia, že štát o 5-10 rokov, ak dovtedy by tieto projekty pripravili, bude mať na realizáciu vôľu a peniaze.
Hodnota za peniaze spomína investície mimo ciest, ktoré pomôžu mestu. Čakám či niekto príde s niečím, ja mám určitú predstavu, ale tiež to nie je zrovna najlacnejšie.


K tým intenzitám. Dal som Ti link. Vyber si kraj, následne mesto BB. Máš tam aj tabuľkovú časť, kde ku každému meranému úseku na mapke máš následne v tabuľke rozpísané, koľko je tam osobných vozidiel, koľko nákladných, koľko motocyklov a koľko celkovo. Sú tam križovatky, prečo by sa nemohli intenzity po každej križovatke meniť... Taktiež je logické, že na SO PO budú nižšie intenzity ako na teoretickej MK-3 a MK-5 a preto tieto mestu pomôžu viac, no vzhľadom na ich stav prípravy až o niekoľko rokov. Obchvaty PO odvedú menšiu časť dopravy, ale ak to bude čo i len 10 tisíc vozidiel, bude to v meste značne citeľné.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod JaNY » 18. Feb 2017 04:27

Zaujimave ze proti SO PO sa zrazu ukazuju mnohe zaujimave varianty. Nie ze by zme o nich nevedeli uz roky, ale boli zatlacene do uzadia. Ku SO len tolko; kedysi diletanti naprojektovali svajciarsky obchvat a mali byt na to slovenske peniaze. A zrazu sa mozno da potiahnut cestu po byvalych mokradach okolo riecky Sekcov...cool. No ale kto vie kedy, ked ta najdolezitejsia vec peniaze nie su. Dufam ze dnes tim ludom v strajku islo len o R4 nie o D1 ktora je povedzme ze " dohodnuta".
Ale napadla ma aj ina vec. Mozno by to okamzite pomohlo Presovu ( pardon tretiemu najvacsiemu :) ) Zaujimalo by ma najprv, kolko tych kamionov z PL, baltickych statov a ostatnych az po severny pol, sa rozchadza za Giraltovcami na PO alebo na Hriadky. Ci by niekoho z kompetentnych neosvietilo a urobyl by tam tabulu, na ktorej by priebezne ukazovalo casi povedzme do Miskolca z oboch tras. Mnohy este stale jazdia po pamati, ale keby na takej tabuli mal povedzme v pondelok rano zobrazene ze cez PO je to momentalne o 1-2 hod viac, tak predpokladam zeby to stocil na Hanusovce a Hriadky. Ked to ide v inych zemepisnych sirkach, mohlo by to ist aj na vych. slovensku :)
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Dendik » 19. Feb 2017 00:16

jarino napísal:- Pri súčasnej konštelácii hlavne musia nájsť peniaze, aby to vedeli zafinancovať. Kažimír to asi nechce platiť zo štátneho rozpočtu, takže musia hľadať ďalšie možnosti. A to ešte čaká Turany - Hubová za 900 miliónov euro.
- Aký má zmysel "šetriť"? Jednoduchý. ...
- Taktiež je logické, že na SO PO budú nižšie intenzity ako na teoretickej MK-3 a MK-5 a preto tieto mestu pomôžu viac, no vzhľadom na ich stav prípravy až o niekoľko rokov. Obchvaty PO odvedú menšiu časť dopravy, ale ak to bude čo i len 10 tisíc vozidiel, bude to v meste značne citeľné.


Cize sa zhodneme ze nejde o ziadne setrenie ale zaskodnictvo, neprajnictvo... Takze treba trvat na povodnom variante, nech korektna sutaz vygeneruje rozumne ceny..
Ale zase ak am byt uprimny MK5 si viem predstavit ze by aj za rozumne peniaze sla do vystavby, no o MK3ke to nemozem povedat. Ako aj jany nizsie spomina
trasa 3ky ide po uzemi, ktore je velmi velmi nakladne na vystavbu, a dalej stovky ak nie tisice malych kuskov pozemkov, co by mesto muselo vysporiadavat...
Neviem ci (ak by niekto chcel robit zlomyselne prieky) by to slo lahko vyvlastnit v prospech verejneho zaujmu, ale tam vidim dalsie tazkosti.

A ano, myslim na Grofske! Ak by tam bola cesta, uz v devatdesiatych rokoch sme tu mohli mat vyrobu BMW... O tom mozno mnohi ani netusia, co presovu uz uniklo
kvoli neexistencii 4-prudoviek. Presov je jednoducho na rade, cakal uz 40 rokov (ak neratam Rusinsku a teraz nestastnu nabreznu poslednych 20 rokov) ulica asi pomoze.

JaNY napísal:Zaujimave ze proti SO PO sa zrazu ukazuju mnohe zaujimave varianty. Nie ze by zme o nich nevedeli uz roky, ale boli zatlacene do uzadia. Ku SO len tolko; kedysi diletanti naprojektovali svajciarsky obchvat a mali byt na to slovenske peniaze. A zrazu sa mozno da potiahnut cestu po byvalych mokradach okolo riecky Sekcov...cool. No ale kto vie kedy, ked ta najdolezitejsia vec peniaze nie su. Dufam ze dnes tim ludom v strajku islo len o R4 nie o D1 ktora je povedzme ze " dohodnuta".


Jany peniaze su a je ich dost. Junckerov fond, dlhova brzda, predseda PSK je poslancom smeru v NRSR - ako klasik povedal Kde je vola tam je cesta :)
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod JaNY » 19. Feb 2017 01:51

Cize kde nie je vola tam nie je cesta. Hlavne od roku 2006. Slovensko nevie fungovat ekonomicky v ziadnej oblasti, takze je naivne si mysliet ze sa na tom nieco zmeni v najblizsej dobe :(
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 19. Feb 2017 13:37

Podľa Stromčeka východný obchvat PO nie. Mesto tam má plány na svoj rozvoj. V marci má byť dopravný model a ten rozhodne viac. Či SO PO v plnom profile alebo polprofile.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod JaNY » 19. Feb 2017 16:51

Cize uz to neni poddolovane uzemie ale mesto ma svoj plan rozvoju v tejto oblasti?
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod jarino » 19. Feb 2017 17:15

Jedno aj druhé...
Ešte som zabudol. Spomínal, že vraj debaty ohľadom obchvatov PO medzi MF SR a MDV SR boli už pred rokom. Údajné ušetrenie 400 miliónov je len hypotéza, ktorá je na papieri a je to len ekonomický pohľad.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod i15 » 19. Feb 2017 17:27

Polovičný profil by bol (okrem iného) veľmi neatraktívny pre osobné autá. Väčšina by naďalej jazdila cez mesto. Lepšie je úsek rozdeliť na etapy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod aquila » 19. Feb 2017 17:37

ja si tak nejako stale myslim, ze severny obchvat by mala byt od I/68 len 1+1 prelozka, t.j. ziaden polprofil ale normalna jednicka. s tym, ze ta kratka prelozka I/68 od velkeho sarisu by pomohla viac, ako aj ta mensia cast terajsej R4 po I/68.

zaroven by sa vyvhodny obchvat mal preklasifikovat na R4 a riesit ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Feb 2017 21:30

Pokial sa presadi polovicny profil, tak navrhujem uz vobec nikdy! nestavat plny profil na rkach, kedze tento usek ma najlepsie predpoklady na plny profil(pri sucasnych planovanych rkach)... Ked to skonci pri polovicnom, tak obchvaty Zvolena, Kosic postavit tiez na polovicnom, pretoze intenzita nebude o nic vacsia a usetrene financie prosim poslat na bahamy/belize na zname cisla uctov... Konecne sa moze nieco spravit pre presov za 30 rokov a dopadne to ... (samozrejme nie za kazdu cenu)

Ved presov vobec nie je problemovy v porovnani s ostatnymi mestami, tak isto akos a stoji v Presove v kolone, sa stoji aj v Ruzomberku, Cadci, Bratislave a naposledy co som isiel mimo Bratislavy, tak dokonca aj v Lade (cca 850 obyvatelov :lol: ), takze na slovenske pomery je to normalne :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 20. Feb 2017 08:03

ZV a KE maju "trosku" vacsi potencial ako tranzit do vychodneho polska a vychodneho madarska, pochopte uz konecne....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod milan_KM » 20. Feb 2017 17:19

A Prešov ako križovatka 5tich celoslovensky významných ťahov potenciál má minimálny :lol:

Devil teda nejazdí, to len južnou trasou, takže len tam je potenciál :roll:
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 20. Feb 2017 17:36

ZV a KE maju vsetky 4 smery (S-J-Z-V) pokryte "E" tahmi, podobne ako RK, TN.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 20. Feb 2017 21:03

Presne tak aj Presov, o com stále točíš Devil, kľudne povedz ze neznášaš Presovcanov lebo ti raz jeden prebral frajerku alebo ze ti na diskotéke niektorý dal po papuli a vec je vyriešená, všetci pochopíme. Keby si niečo konštruktívne navrhol tak povedzme ze nezdieľam tvoje názory ale budem s tebou diskutovať ale takto človeka napadajú rôzne postranné myšlienky kedze vobec nechápem o com to vlastne točíš. Spamätaj sa, ide síce o veľa ale nie o život tvoj, maximálne o nejakých Presovcanov, ktorí tu uz skoro 30 rokov čakajú na zlepšenie a niektorí sa bohužiaľ nedočkali.
Zdravím ta a prajem vsetko dobre a hlavne svieži a zdravý rozum, nech sa ti darí a myslim to úprimne, len trochu uber z toho negativizmu versus PO.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Feb 2017 22:51

devil napísal:ZV a KE maju "trosku" vacsi potencial ako tranzit do vychodneho polska a vychodneho madarska, pochopte uz konecne....

Cez KE nejde tranzit do vychodneho polska a vychodneho madarska nie? :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 21. Feb 2017 19:36

Osvietene slova: viewtopic.php?f=35&t=22249&p=190919#p190919
Skoda, ze na Slovensku zapadnu prachom kvoli tunelarstvu, megalomanstvu, a kratkozrakemu mysleniu na styl "hlavne potrebna je dialnica do mojej garaze".
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod medima » 21. Feb 2017 21:22

Môže niekto vysvetliť, prečo sa na Prešov kašle, zatiaľ čo okolo Bratislavy a Žiliny vybudovali hotový tábor, stavebnú mekku? Veď tých politikov živia rovnakým podielom zo svojich daní aj Prešovčania, tak isto ako Žilinčania, či Bratislavčania.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod DrX » 21. Feb 2017 21:25

Odpoved je, ze na Presov sa vobec nekasle. Pozri si, kolko sa investovalo do dialnic v PO kraji v porovnani s ostatnymi krajmi, a taku hlupost nemozes ani z ust vypustit. Ked sa tu na nieco kasle, tak je to KE kraj, ktory ma zdaleka najmenej dialnic aj ked za existencie Slovenska bol vacsinu casu druhym najvacsim prispievatelom z hladiska HDP vytvoreneho v kraji, zatialco PO kraj bol vzdy poslednym. Cize PO kraj prispieva najmenej, ale brat by chcel prakticky najviac.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Feb 2017 23:46

Pretoze Kosicania nevyuzivaju D1 nie? :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 22. Feb 2017 08:45

DrX napísal:Odpoved je, ze na Presov sa vobec nekasle. Pozri si, kolko sa investovalo do dialnic v PO kraji v porovnani s ostatnymi krajmi, a taku hlupost nemozes ani z ust vypustit. Ked sa tu na nieco kasle, tak je to KE kraj, ktory ma zdaleka najmenej dialnic aj ked za existencie Slovenska bol vacsinu casu druhym najvacsim prispievatelom z hladiska HDP vytvoreneho v kraji, zatialco PO kraj bol vzdy poslednym. Cize PO kraj prispieva najmenej, ale brat by chcel prakticky najviac.


DrX povedal si A ale treba povedať aj B (opäť ukážka demagógie - možno neúmyselnej, netuším, keď si niekto vyberie len to čo mu vyhovuje) takže nasleduje aj B:

Prešovčanom by bolo úplne jedno, či by bol kompletný ťah do BA juhom alebo severom. Niekto rozhodol, že severom, tak sa stavia severom a keďže PO kraj je na severe a KE na juhu, tak je tých dialnic viac na severe, ale mesto PO na základe toho berie všetky klady ale aj zápory a síce, že na vstupoch do mesta vznikajú nárazové lieviky, ktoré sa z tých vstupov následne šíria ako rakovina do vnútromestských ciest (PO má už vyše roka vyhlásený vínimočný stav, toto nebolo doteraz v žiadnom meste na Slovensku, ak sa mýlim kľudne ma opravte).

Každopádne o pár možno 10 rokov sa karta môže úplne obrátiť (MAďari dokončia M30, rozbehne sa R2 smerom na západ a D1 viac na východ a KE zrazu budú mať viac dialnic/rýchlostných ciest ako Prešovčania.

Myslím si, že keby dal niekto na výber Prešovčanom či by chceli mať vyriešenú dopravu ako dnes KE (+ stavia sa Bud-Bid a plánuje sa KE-Olš - šaca) a do BA by sa išlo Juhom, tak by si určite radšej vybrali takúto možnosť ako keď dnes končí D1 z oboch strán pred mestom (z jednej strany už tuším vyše 5 rokov semaforom), ďalšia 4 prúdovka od Kapušian vchádza priamo do mesta a o smere od SB a SL radšej ani nehovorím, lebo tam to je úplná katastrofa.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod devil » 22. Feb 2017 11:18

Keby si niečo konštruktívne navrhol tak povedzme ze nezdieľam tvoje názory ale budem s tebou diskutovať ale takto človeka napadajú rôzne postranné myšlienky kedze vobec nechápem o com to vlastne točíš.


uz som napisal, najskor treba pockat tych mozno par tyzdnov kym sa nespusti nabrezna. druha vec je setrenie ak sa aj preukaze ze obchvat treba stale je moznos polovicneho profilu s jednou rurou a takisto by sa mali zjednodusit MUK, take MUK sa bezne na RC neprojektuju a nikto sa nestazuje. na neresnickej urobili jeden nadjazd a bolo. pri intenzite 30.000 aut denne. preco sa nikto nepyta a preco stavar eric nevie vysvetlit odkial je ocakavana 19.000 intenzita (?) na obchvate ked do mesta z juhu cize z nejfrekventovanejsieho smeru vstupuje vyse 20.000 aut. preco nie je vypracovany a zvrejneneny smerovy prieskum ? ako je potom mozne ze pri vyse 40 milionoch za kilometer staci mat intenzitu ledva cez 10.000 a usek je predsa financovatelny ?

k tym invektivam len tolko ze to co vypustis sa ti vrati ... karma je svina....

Myslím si, že keby dal niekto na výber Prešovčanom či by chceli mať vyriešenú dopravu ako dnes KE (+ stavia sa Bud-Bid a plánuje sa KE-Olš - šaca) a do BA by sa išlo Juhom, tak by si určite radšej vybrali takúto možnosť ako keď dnes končí D1 z oboch strán pred mestom (z jednej strany už tuším vyše 5 rokov semaforom), ďalšia 4 prúdovka od Kapušian vchádza priamo do mesta a o smere od SB a SL radšej ani nehovorím, lebo tam to je úplná katastrofa.


ano to je sebeckost krajskych miest. tak ako NR nezaujima co je na hornej nitre ci novych zamkoch, ZA uplne kasle na oravu a pretlaca si D3 tak presovu je jedno ci by sa islo cez branisko, centrum LE....

Cez KE nejde tranzit do vychodneho polska a vychodneho madarska nie? :lol:


cez KE ide toho viac a cez ZV ide toho tiez viac. preco ma podla teba R1 vyssi potencial ako severna D1 ? zeby preto lebo ma lepsiu polohu... preco ma R3 vyssi potencial ako R4, zeby preto iste ? a este smer od SB a SL...pokial viem cez mnisek kamiony stale nesmu takze tadial nemate ziadny tranzit ND. cez ublu kamiony tiez nesmu cize tadial tiez nemate ziadny tranzit ND od UA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R4 Prešov, severný obchvat

Odoslaťod svaco » 22. Feb 2017 13:09

Najradšej by som posledný príspevok nekomentoval, lebo niektoré vyjadrenia sú dosť nekonzistentné. ale zopár viet predsa.

Po dokončení NK očakávam obrovské problémy na križovatke pri Kauflande na sidl.3. celý lievik z juhu sa prenesie hlavne tam. Teraz keď sú zápchy na juhu PO, tak je tam to šťastie v nešťastí, že tam nie sú obývateľné oblasti, ale hlavne priemyselná zóna, a dopravné oblasti ako stanice.

Veľmi veľmi ľutujem ľudí, ktorý bývajú v okolí ulíc Obrancov mieru a Levočská (sídl.2 sčasti aj sídl.3) tie byty okolo tých ulíc budú čeliť ešte väčším exhalátom, prachu a hluku ako je tomu teraz (nedaj bože sa ešte niektorí Košičania rozhodnú cestovať do BA po D1). Už teraz sú na týchto uliciach kolóny a týmto typujem sa ešte zvýšia + tohto roku by mali odstrániť aj semafor z D1 od smeru z PP tzn. ďalšia nárazovka aút z opačného smeru (križovatka Lidl).

Ten kto tam býva, tak len zatvoriť okno a vetrať v noci alebo skoro ráno, kým je doprava ako tak plynulá. Hluk samozrejme bez šance odstrániť. Choď sa Devil pred tých ľudí postaviť a povedať im, že treba ešte počkať, alebo si tam kúp byt a choď tam bývať. Viem o čom hovorím, lebo bývam blízko Sabinovskej a priamo z okna sledujem denno denne kolóny (ale to tebe asi nič nehovorí).

K ostatným vetám sa už nevyjadrujem, lebo som sa už veľakrát vyjadril a ani to nemá zmysel ako vidím a tie invektívy ako si ich nazval to je len trochu srandy pre odľahčenie na tomto fóre, hoci na tvoj účet, ale človek si niektoré tvoje názory musí nejako vysvetliť, sranda považujem za najpriatelnejšiu.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R4

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.