Stránka 6 z 20

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 21:02
od rastislav5
Andrej napísal:Dobra pripomienka, avsak je to vôbec este aktualne ? Nie je uz definitivne rozhodnute o prechode v Sahoch ?

Madari podla 4 mesiace stareho dokumentu Komarnansko-Ostrihomskej zupy stale snivaju o TEN-T na M11 cez Ostrihom: Az I.3, 2.1, 2.2 intézkedésekkel összhangban az M11 gyorsforgalmi út váljon a TEN-T hálózat részévé (V/C Helsinki folyosó és a VI. Helsinki folyosót összekötő Budapest-Léva közötti szakasz). (Indoklást lásd az intézkedések 1.3 pontjánál.) – a megyei tervben térségi
http://www.kemoh.hu/cikk_kepek/pdf/kozl ... 201112.pdf

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 21:04
od okorec
Andrej napísal:Myslim, ze odkedy sa predlzila R1 po RK, uvazuje sa uz len s trasou ZH-TR-MT s tym, ze v useku ZH-Handlova pôjde R2 a R3 v peazi.


Mne chlapík v stánku NDS na Conecu tvrdil, že zostáva trasovanie cez Kremnické bane kvôli zlej geológii medzi Skleným a Handlovou. Taktiež mi tvrdil, že trasovanie cez Krupinu sa nezmení.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 21:45
od rastislav5
V tomto 3 roky starom dokumente http://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?sid ... erID=11308 sa ocakava podpis Memoranda s Madarskom, v ktorom sa urci bod, kde bude severo-juzna trasa pretinat hranice. Neviem, ci ocakavane Memorandum uz bolo podpisane, ale podla viacerych informacii z Madarska predpokladam, ze madarska strana hra a bude hrat mrtveho chrobaka az do okamihu, pokial tym bodom nebude Ostrihom (intenzity aj podla vyssieuvedeneho clanku takuto hru este mnoho rokov umoznuju). Ale rad by som sa mylil.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 22:05
od Andrej
Na useku R2 Lovcica-Handlova (peaz s R3) su aj beztunelove varianty, aj ked najpravdepodobnejsi je variant s 2 tunelmi o dlzke 600 a 425 m. Tento usek sa vsak bude stavat zrejme medzi poslednymi vzhladom na to, ze po hranicu kraja ma I/50 velmi dobre parametre a usek po Handlovu je v plane tiez zrekonstruovat.
Na useku R3 Handlova-Horna Stubna bude urcite dlhsi tunel, najpravdepodobnejsie s dlzkou cca 3400 m.
Vsetky useky su este len na urovni technickych studii, cize môze sa toho este vela pomenit, avsak posledne roky to smeruje k vyssie uvedenemu trasovaniu.

Este dlho sa vsak bude jazdit cez Kremnicu, kde planuju podstatne zlepsit parametre cesty medzi Kremnicou a Kremnickymi Banami, prva etapa by mohla zacat uz tento rok.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2012 19:46
od Kanky
urcite bude este vela debat o peazi a tuneli Handlova-H.Stubna vs Kremnica...su uz aj nejake pribl. cisla? alebo tipy?

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2012 21:18
od Andrej
V Kremnici sa bude upravovat len cesta I.triedy, cez Handlovu pôjde uplne nova RC. Tipy coho ? Realizaciu RC nevidim realnu skôr ako v dalsom desatroci, ibaze by na to zatlacila EK, o com vsak pochybujem.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2012 21:09
od Kanky
asi som to zle napisal, sorry....myslel som rozdiel.... R3 cez tunel (viac ako 3km) medzi Handlovou a H. Stubnou (cize peaz s R2 medzi ZH a Handlovou) v porovnani s R3 ZH - H.Stubna cez Kremnicu, cize nie peaz s R2...
nehladiac na R2...hovorim len o R3

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2012 21:27
od Andrej
Aj vo variantoch R3 cez Kremnicu (usek ZH-H.Stubna) boli dlhsie tunely, ktore boli dokonca rizikovejsie kvôli banskej cinnosti v okoli Kremnice. Vyhodou peaze R2 a R3 v useku Ziar-Handlova je tiez vyriesenie oboch smerov za mensie naklady a zaroven aj prepojenie hornej Nitry a Turca.

Avsak opakujem, zatial to bolo hodnotene len na urovni technickej studie, uvidime, co povie hodnotenie EIA. Aj ked pravdepodobne je, ze prejde prave variant s tunelom Sklene.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2012 09:38
od rastislav5
Kedy sa planuje EIA na tento usek?

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2012 19:33
od Kanky
tak to potom nie je o com, ak prejde eia, tak ten tunel sklene tam padne ako rit na serbel :)

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2013 10:09
od i15
http://www.uvo.gov.sk/sk/evestnik/-/vestnik/194550

pripravuje sa aj studia realizovatelnosti na usek Zvolen-Sahy

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2013 15:44
od Qwert
Budú tam skúmať, či majú stavať variant cez Šahy alebo Štúrovo? Lebo na to podľa mňa na to netreba štúdiu, ale politickú dohodu. Aj keď tá štúdia by mohla byť jej podkladom.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2013 16:45
od okorec
Qwert napísal:Budú tam skúmať, či majú stavať variant cez Šahy alebo Štúrovo? Lebo na to podľa mňa na to netreba štúdiu, ale politickú dohodu. Aj keď tá štúdia by mohla byť jej podkladom.


podla mna nie. myslim ze trasovanie cez Krupinu na Sahy sa uz menit nebude.

aj ked mne by sa viac pacilo trasovanie R1 Tekovske Nemce - Levice - Sahy.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2013 19:38
od Qwert
Práveže niekde som zachytil správičku o tom, že to prehodnocujú, ale neviem ju nikde teraz nájsť. Južnú R3 by aj tak asi bolo najlepšie odložiť ad acta a zamerať sa radšej na cesty prvej triedy v oblasti.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2013 08:33
od simonsson75
R3 je doplnkovou trasou TEN-T a teda súčasťou paneurópskej infraštruktúry a m.i. aj kapacitnou spojnicou stredného (a po dobudovaní strednej časti R3 aj severného) Slovenska s juhom, ktorá zatiaľ chýba. Aj preto je trasovanie cez KA a ZV z môjho pohľadu zmysluplnejšie ako trasovanie cez LV a už vôbec nemôže byť kandidátom na založenie "ad acta".

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2013 11:23
od johhan
simonsson75 napísal:R3 je doplnkovou trasou TEN-T a teda súčasťou paneurópskej infraštruktúry a m.i. aj kapacitnou spojnicou stredného (a po dobudovaní strednej časti R3 aj severného) Slovenska s juhom, ktorá zatiaľ chýba. Aj preto je trasovanie cez KA a ZV z môjho pohľadu zmysluplnejšie ako trasovanie cez LV a už vôbec nemôže byť kandidátom na založenie "ad acta".

Omyl koridor Martin - Zvolen - Budapešť je core koridorom TEN-T a tieto 3 body sú pevne dané

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2013 11:53
od simonsson75
Vďaka za upresnenie Johhan, o to menej relevantné sú všetky úvahy o pretrasovaní či odklade projektu.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2013 12:18
od DrX
len pre uplnost, toto je myslim najaktualnejsia mapa TEN-T http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... part15.pdf
Pokial ale viem, zmeny sa robit mozu - staci poziadat a rozumne zdovodnit.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2013 12:29
od rastislav5
Simonson, Tvoje tvrdenie podla mna z Johhanovho prispevku nevyplyva. Co napr. trasovanie Martin-Banska Bystrica- Zvolen - Sturovo - Budapest?

Napr. na madarskej wikipedii (bohuzial len v madarcine) sa hovori o spojeni Tallinu s Jadranom cez Polsko a Madarsko popri Hrone. http://hu.wikipedia.org/wiki/M11-es_aut%C3%B3%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2013 13:14
od simonsson75
Rastislav5, ak sa nemýlim, trasovanie MT-BB dnes nie je preferovanou variantou. Ale pripúšťam, že výsledky komplexnej štúdie, ktorá bola zadaná na spracovanie v minulom roku, zatiaľ známe nie sú a preto nič nie je nemožné.
Chápem, že v záujme Maďarska je optimalizovať svoju diaľničnú sieť využitím uvažovaného diaľničného privádzača M1 - Ostrihom (a torzo M2 by tým pádom ostalo iba privádzačom pre Vác), ktorý Orbán sľúbil Suzukimu, ale už si nie som istý, či by EÚ a maďarská strana boli ochotné podieľať sa na nákladnom a vysoko rizikovom projekte premostenia Dunaja v oblasti sútoku Dunaja a Hrona na SK-strane a dunajského ramenného systému na MR-strane, kde je všade vysoká hladina podzemných vôd a tým i značne sťažená výstavba rozsiahlych líniových stavieb. Nie je mi známe, či v danej oblasti bol realizovaný hydrogeologický prieskum a pokiaľ áno, nepoznám jeho výsledky.
Tieto 2 body považujem pri trasovaní, o ktorom uvažuješ Ty, za rozhodujúce.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2013 19:26
od i15
Je "zvlastne" aby sme my menili RC v trase medzinarodneho tahu E77 len preto, ze oblast okolo Ostrihomu je pre Madarov dolezitejsia, ako tah na Slovensko. Okolite staty dlabu na nase plany RC, napriklad Cesi na nasu D3 a R2 smeruju len prelozky ciest I.triedy. Projekt juznej R3 by mal pokracovat pripravou zopar poloprofilov a suvisly tah mozeme riesit, ked bude spojeny vychod so zapadom

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2013 20:30
od simonsson75
Všetky stredo- a východoeurópske malé štáty sú územne orientované východo-západne, je preto logické, že z pohľadu regionálnej migrácie považujú za prioritné spojenie východ-západ. Ako ale vidieť z dokumentu, link na ktorý pridal DrX, priority rozvoja infraštruktúry vo východnej časti EÚ z pohľadu kontinentálneho tranzitu sú v súčasnosti viac kladené na funkčné spojenie sever-juh a do budúcna počítam, že Únia, ktorá financuje do 85% výstavby, vyvinie v tomto smere dostatočný tlak na Slovensko i Maďarsko tak, aby došlo k prehodnoteniu ich priorít aj k dohode ohľadom trasovania.
Ohľadom E77 - úplný súhlas.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2013 20:53
od i15
Cesko, Polsko a Madarsko uz maju poriesene tahy z-v, posledne 2 menovane staty si dokonca mozu dovolit tahat dialnicu az po UA. Poliaci suvisle a Madari do vzdialenosti 25km od hranice. My sme stale na pol ceste pred Zilinou/Zvolenom

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2013 13:40
od pristy27
A ktora Madarska dialnica vedie 25 km od Ukrainskych hranic?

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2013 14:05
od DrX
M3 je pri meste Vaja, co je 40km od UA hranice http://intermap.aak.hu/Sitecontent/Map/ ... px?lang=en
tu je oznam http://www.motorway.hu/AAK_Cikk/2013/1/SK20130118
A uz vyhlasili aj vitaza sutaze o dalsi 12km usek po Vásárosnamény http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t100995419 . Len na *** dalej budujeme len zilinske tunely.