Odoslané: 11. Nov 2007 21:22
V casopise Verejna sprava 7/2007 venovanom cezhranicnej slovensko madarskej spolupraci sa Madari tvaria, ze juzne trasovanie R3 nie je vobec definitivne:
Rozvoj infraštruktúry na sieti TEN-T (sever – juh)
Hraničný priechod Šahy – Parassapuszta (alt. Štúrovo – Ostrihom)
V úseku Zvolen – Krupina – Šahy – štátna hranica je v súbehu s cestou I/66 (E77) výhľadovo navrhnutá štvorpruhová rýchlostná cesta R3 v pokračovaní rýchlostnej cesty na maďarskej strane po Budapešť. Maďarská strana deklarovala možnosť zmeny trasy rýchlostnej cesty do osi Ostrihom – Budapešť z dôvodov dopravných aj environmentálnych. Vzhľadom na túto skutočnosť, ale aj vzhľadom na hľadanie možností zlacnenia výstavby R3 pri zachovaní výhodnosti dopravných väzieb, slovenská strana študuje na úrovni technických štúdií aj ďalšie reálne varianty R3, a to trasy Hronský Beňadik – Šahy a Hronský Beňadik – Štúrovo, ktorý však súvisí s výstavbou nového mosta cez Dunaj. Je predpoklad, že v septembri 2007 bude mať slovenská strana relevantné podklady na možnosť pokračovania vzájomných rokovaní smerujúcich k príprave medzivládnej dohody o definitívnom umiestnení tohto koridoru a o mieste prepojenia rýchlostných ciest na spoločnej hranici. http://www.civil.gov.sk/p17-2007-7/p17-c7-2007-16.shtm
September 2007 uplynul, neviete niekdo ako sa situacia vyvija?
Aj podla mapy http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=53787#53787 Madari rychlostnu komunikaciu zo Siah na Budapest neplanuju, naopak, zo Sturova planuju dialnicu.
Ak Madari budu trvat na Sturove, ma zmysel tahat R3 do Siah?
Rozvoj infraštruktúry na sieti TEN-T (sever – juh)
Hraničný priechod Šahy – Parassapuszta (alt. Štúrovo – Ostrihom)
V úseku Zvolen – Krupina – Šahy – štátna hranica je v súbehu s cestou I/66 (E77) výhľadovo navrhnutá štvorpruhová rýchlostná cesta R3 v pokračovaní rýchlostnej cesty na maďarskej strane po Budapešť. Maďarská strana deklarovala možnosť zmeny trasy rýchlostnej cesty do osi Ostrihom – Budapešť z dôvodov dopravných aj environmentálnych. Vzhľadom na túto skutočnosť, ale aj vzhľadom na hľadanie možností zlacnenia výstavby R3 pri zachovaní výhodnosti dopravných väzieb, slovenská strana študuje na úrovni technických štúdií aj ďalšie reálne varianty R3, a to trasy Hronský Beňadik – Šahy a Hronský Beňadik – Štúrovo, ktorý však súvisí s výstavbou nového mosta cez Dunaj. Je predpoklad, že v septembri 2007 bude mať slovenská strana relevantné podklady na možnosť pokračovania vzájomných rokovaní smerujúcich k príprave medzivládnej dohody o definitívnom umiestnení tohto koridoru a o mieste prepojenia rýchlostných ciest na spoločnej hranici. http://www.civil.gov.sk/p17-2007-7/p17-c7-2007-16.shtm
September 2007 uplynul, neviete niekdo ako sa situacia vyvija?
Aj podla mapy http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=53787#53787 Madari rychlostnu komunikaciu zo Siah na Budapest neplanuju, naopak, zo Sturova planuju dialnicu.
Ak Madari budu trvat na Sturove, ma zmysel tahat R3 do Siah?