R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
36
41%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
52
59%
 
Celkový počet hlasov : 88

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 11:47

Podľa mňa nie je žiadny dôvod aby RK R3 išla v smere na Štúrovo, to je len zbožné želanie Maďarov. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod fh » 13. Júl 2005 12:17

Teraz sa ukazuje, že trasa na Štúrovo nie je len zbožným želaním Maďarov, ale konferencia o Helsinskom koridore, na Slovensku Žilina-Žiar-Levice-Štúrovo, hovorí o tejto variante ako výhodnej.
Naposledy upravil fh dňa 30. Aug 2005 14:10, celkovo upravené 1 krát.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Branco » 13. Júl 2005 12:39

Pozorovateľ napísal:Teraz sa ukazuje, že trasa na Štúrovo nie je len zbožným želaním Maďarov, ale konferencia o Helsinskom koridore, na Slovensku Žilina-Žiar-Levice-Štúrovo, hovorí o tejto variante ako výhodnej.


To sa môžu stretnúť aj predstavitelia Hornej Maríkovej a ukrajinskej obce Žitomir, vyhlásiť to za medzinárodnú konferenciu a trepať o helsinských koridoroch. Článok bol uvedený v okresných novinách, t.j. jeho celoštátny význam je na takejto úrovni.

Pozorovateľ napísal:Teraz sa ukazuje, že trasa na Štúrovo nie je len zbožným želaním Maďarov


Skutočne? Čítam mená predstaviteľov, ktorí sa tam vyjadrovali: István Agócs, Gejza Nagy, Iván Farkas, László....
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod fh » 13. Júl 2005 12:50

OK, je to regionálna tlač, sú tam maďarské mená, konalo sa to v obci.
Ale nejakú váhu tam má aj šéf Nitrianskeho kraja, to len pre úplnosť.
Naposledy upravil fh dňa 30. Aug 2005 14:08, celkovo upravené 1 krát.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 15:04

Pozorovateľ napísal:OK, je to regionálna tlač, sú tam maďarské mená, konalo sa to v obci.
Ale nejakú váhu tam má aj šéf Nitrianskeho kraja, to len pre úplnosť.


Aj keby sa celý svet na hlavu staval, tak jedine SR ako suverénny štát a krajina si sama rozhoduje o svojej diaľničnej sieti ... Rakúsko, Nemecko, ... príkladov je veľa.

P.S. Táto poznámka je len doplnenie na posledné príspevky k téme, nie je to myslené osobne. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Adaios » 13. Okt 2005 21:57

Osobne si myslim, ze nie je dovod menit trasovanie R3 na juznej vetve. Ta je spravne naplanovana a mala by sa podla mna zacat stavat az ked budu dostavane D1, D3, R1, R4 juzna vetva, R5, R6.

Zatial by som len postavil na hlavnom cestnom tahu obchvaty a potom by som postavil R3 na 1/2 profil s moznostou dostavby na plny profil, teda aj zemne prace uz zaroven s 1/2 profilom. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod fh » 03. Okt 2006 10:24

fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Branco » 03. Okt 2006 12:04

Tak zase, myslím, že totu bolo pred rokom a pol, má primátor Želiezoviec Géza Nagy prehľadné informácie z maďarskej strany. Má, "zaručené" informácie, kto bude koridor financovať ...,no, je to článok, ktorý sa naozaj hodí do miestnych novín...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 22:48

Branco napísal:Tak zase, myslím, že totu bolo pred rokom a pol, má primátor Želiezoviec Géza Nagy prehľadné informácie z maďarskej strany. Má, "zaručené" informácie, kto bude koridor financovať ...,no, je to článok, ktorý sa naozaj hodí do miestnych novín...


Maďarom môže byť ale jedno, kadiaľ to potiahnu, či na Šahy alebo na Štúrovo - finančne to bude rovnako drahé.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mel » 05. Okt 2006 13:15

Maďarom môže byť ale jedno, kadiaľ to potiahnu, či na Šahy alebo na Štúrovo - finančne to bude rovnako drahé.


Neviem si to dost dobre predstavit, ale predpokladam, ze mam malo informacii ...
Trasa Budapest - Sahy je cca 90km, Budapest - Sturovo cca 55km ...

nezda sa mi teda ze by im to bolo jedno ... ratam, ze na sturovo treba aj most cez dunaj, ale stale sa mi to zda malo na to aby to bolo financne za jedno...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod devil » 05. Okt 2006 13:27

ale usek Bp.-Vac uz stoji - teda 2 pruhy. to je cca 1/2 trasy po Sahy. a samozrejme nie je potrebny novy most cez Dunaj. v sucasnosti sa rektifikuje cesta Vac-st. hranica na europske normy. neviem ci sa nejake jej casti vyuziju pre neskorsiu RC, mozno ano mozno nie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

R3 (Orava-Horna Nitra-ZH-LV-variantne trasovanie)

Odoslaťod Eminem » 05. Okt 2006 20:33

Vidim, ze sa tu kreslia a pisu moje varianty, tak ja by som rad takto zalozil novu temu.

Moj navrh je nasledovny:

R3 tak ako ide dnes v severnej etape je v poriadku. Dalej je jasne ze treba podporit regiony Turca a Hornej Nitry. Teda neznicit krasnu prirodu medzi RK a BB alebo este prepajat Turiec s BB.

R3 je tranzitna spojnica, na 1/2 profil, podpori rozvoj, ale na to musi byt trasovana nie cez hory (Donovaly) a malo obyvane trasy (ZV-Sahy) ale cez problematicke regiony SR, ktore su obyvane a mozu rast do priestoru.

Problemom moze byt co s Levicami v smere na ju. Tu su 3 varianty:

a) smer Sahy
b) smer Zeliezovce a odtial hned k hraniciam
c) smer Zeliezovce, Sturovo

Varianty su tu preto ze sa bude treba dohodnut s Madarskom, pretoze pri variante cez c) moze byt problem u nich rieka Dunaj. Zeliezovce uz take problematicke nie su a ich vyhoda oproti Saham je ta, ze je potom R3 naozaj viac rovna, aj ked ako vieme, tranzit na nasom uzemi ma limity stanovene do 50 km dlzky.

Dovolim si tvrdit, ze su to moje povodne navrhy, pretoze ja ich rozvijam uz takmer 10 rokov, tak medzi ludmi ako aj medzi odbornikmi.

Patent na to nemam, takze je mi jedno, aky na to mate nazor vy.

Ale odsudzovat to len kvoli tomu, ze R3 musi ist cez BB je na hlavu postavene, podla mna. :wink:
Eminem
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 24. Aug 2006 17:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2006 21:51

kaviaristu porazí :D

Je to možný ďalší variant, len sa s ním zatiaľ neráta. Keď sa však stanoví stredná varianta cez Turiec, tak tu šanca je na zmenu aj na juhu, lebo sa stavia zatiaľ iba sever a bez EÚ sa tu stavať skôr nezačne podľa mňa.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2006 22:16

Tu je čiastočný nákres spĺňajúci toto trasovanie: http://www.dialnice.info/album_pic.php?pic_id=1664 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 05. Okt 2006 22:28

Ta červená varianta se mi líbí. Připadá mi ekonomicky nejvýhodnější. Peníze, které se ušetří peážemí s R2 a R1 se mohou použít na R7.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2006 23:13

Jarda napísal:Ta červená varianta se mi líbí. Připadá mi ekonomicky nejvýhodnější. Peníze, které se ušetří peážemí s R2 a R1 se mohou použít na R7.


Lenže tieto úseky už takmer stoja. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 06. Okt 2006 00:14

Dy napísal:
Jarda napísal:Ta červená varianta se mi líbí. Připadá mi ekonomicky nejvýhodnější. Peníze, které se ušetří peážemí s R2 a R1 se mohou použít na R7.


Lenže tieto úseky už takmer stoja. :lol:

:?: :?: :?:
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Eminem » 06. Okt 2006 00:17

Dy napísal:
Jarda napísal:Ta červená varianta se mi líbí. Připadá mi ekonomicky nejvýhodnější. Peníze, které se ušetří peážemí s R2 a R1 se mohou použít na R7.


Lenže tieto úseky už takmer stoja. :lol:


:shock: Naozaj :?: Pochopil si Jardovu myslienku :?: :roll:
Eminem
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 24. Aug 2006 17:16

Odoslaťod Jarda » 06. Okt 2006 10:02

aquila: pri cervenom variante by som videl velky problem v useku ziar nad hronom - hronsky benadikt. tam by bol casom velky problem, lebo by cez neho islo prilis vela aut .. a rozsirenie na 3+3 by bola utopia, kedze v jeho casti nejde ani cesta prvej triedy

Tomu úseku by měla trochu odlehčit R7. Je otázka, jestli je reálné, aby se tam v dohledné době intenzita přiblížila k 50 tis. vozidel denně, že by přestaly stačit 2+2 pruhy.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod johhan » 06. Okt 2006 10:56

Ano presne tak ... keď sa postaví R7 tak tá výrazne odľahčí R1
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod mapman » 06. Okt 2006 10:59

Ešte ma k tomu napadla jedna vec, v Bratislave sú dnes dva severojužné E koridory, čo je podľa mňa trocha nežiadúce... Keby stála R3 v červenom variante, stala by sa logicky najkratšiou spojnicou Žiliny a Budapešti ako trasa E75... Čo potom ale s E77?
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jarda » 06. Okt 2006 11:36

Jak v úvodu naznačuje Eminem: Je nějaký rozumný a dostatečně pádný důvod, proč vést R3 Revúckou nebo dokonce Lubochňanskou kotlinou, které jsou zalesněné se zachovalou přírodou, a ne přes daleko hustěji osídlenou Turčanskou kotlunu?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mapman » 06. Okt 2006 11:40

Pred rokom a pol to sa to tu riešilo a jediný "pádny" dovod bol, že R3 má byť trasovaná tranzitne cez BB ;) Zdá sa ale že už sa od toho upúšťa...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Jarda » 06. Okt 2006 11:52

BB by podle mého bylo lepší na R3 napojit přivaděčem - povýšení II/577 na silnici 1. třídy s vybudováním dvoupruhového tunelu mezi Harmancem a Čremošným.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod mapman » 06. Okt 2006 11:57

Ja myslím že už povýšila na I.triedu, nejaký ten rok dozadu :?: :roll:
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.