Pozorovateľ napísal:O čom je R3? Zatiaľ len o debate. Diskutuje sa o jej trasovaní od juhu až na sever. Ty vieš o čom je? Jej trasovanie na sever je predmetom inej časti tejto diskusie. Možno si prekvapený, ale aj jej južné trasovanie ešte nie je rozhodnuté na 100%. Je tu iniciatíva miest a obcí za jej trasovanie od Štúrova na Martin(a je to normálne-sú to verejní predstavitelia volených samospráv a nie anonymní lobbisti zo súkromných spoločností). Takže tu máme verejnú iniciatívu. Ďalej je tu aj záujem z MR,aj keď nie je to z ich strany uzavreté. Takže k veci: Trasovanie R3 (jej južnej vetvy) nie je tabu a jej južná časť obslúži na menej náročnom teréne viac obyvateľstva s väčším hospodárskym významom (viď aj Hankook) keď pôjde Štúrovo-LV-HB. Tam sa pripojí na R 1. Proste je tu aj taká alternatíva.
R3 bola a je jasne zadefinovaná ako RC spájajúca MR a PR cez BB. Teda potom nastávajú otázky, kadiaľ od BB v smere na D1 (PR) alebo kadiaľ od BB v smere na MR. Vláda okrem iného ustanovila, že bude R3 vedená cez MT-Kremnicu, ale pôvodné nariadenie vlády ostalo a čo je dôležité, ostalo aj zakotvené v daných orgánoch EÚ. Preto má R3 okolo seba veľa nejasností. Ale pôvodná definícia platí.
To, čo píšeš, je z tvojho pohľadu správne, je to alternatíva, ale bola by už 3. v poradí, resp. 6. v poradí vzhľadom na už existujúce oficiálne "verzie" trás R3. Ale definícia RC R3 je jasná. MT-BB-KA-Šahy alebo RK-BB-KA-Šahy, to sú tiež samosprávy.
A z odborného hľadiska, BB-KA-Šahy bude lacnejšia ako tvoja alternatíva. Okrem toho neviem, aký máš pohľad na maďarskú stranu, pretože podobne Maďari v daných orgánoch EÚ uprednostňujú spojenie MR a PR cez Šahy-BB a ..., PR jednoznačne cez Trstenú-DK-...-BB a Šahy na Budapešť.
Sme v EÚ, tu sa nedá už len tak niečo zmeniť. A ohľadom stavebnej lobby, ver tomu, že v EÚ je veľmi silná a samosprávy nemajú šancu nič na tom zmeniť. Ale to je už o inom.