R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
36
41%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
52
59%
 
Celkový počet hlasov : 88

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 31. Mar 2012 21:02

Andrej napísal:Dobra pripomienka, avsak je to vôbec este aktualne ? Nie je uz definitivne rozhodnute o prechode v Sahoch ?

Madari podla 4 mesiace stareho dokumentu Komarnansko-Ostrihomskej zupy stale snivaju o TEN-T na M11 cez Ostrihom: Az I.3, 2.1, 2.2 intézkedésekkel összhangban az M11 gyorsforgalmi út váljon a TEN-T hálózat részévé (V/C Helsinki folyosó és a VI. Helsinki folyosót összekötő Budapest-Léva közötti szakasz). (Indoklást lásd az intézkedések 1.3 pontjánál.) – a megyei tervben térségi
http://www.kemoh.hu/cikk_kepek/pdf/kozl ... 201112.pdf
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod okorec » 31. Mar 2012 21:04

Andrej napísal:Myslim, ze odkedy sa predlzila R1 po RK, uvazuje sa uz len s trasou ZH-TR-MT s tym, ze v useku ZH-Handlova pôjde R2 a R3 v peazi.


Mne chlapík v stánku NDS na Conecu tvrdil, že zostáva trasovanie cez Kremnické bane kvôli zlej geológii medzi Skleným a Handlovou. Taktiež mi tvrdil, že trasovanie cez Krupinu sa nezmení.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 31. Mar 2012 21:45

V tomto 3 roky starom dokumente http://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?sid ... erID=11308 sa ocakava podpis Memoranda s Madarskom, v ktorom sa urci bod, kde bude severo-juzna trasa pretinat hranice. Neviem, ci ocakavane Memorandum uz bolo podpisane, ale podla viacerych informacii z Madarska predpokladam, ze madarska strana hra a bude hrat mrtveho chrobaka az do okamihu, pokial tym bodom nebude Ostrihom (intenzity aj podla vyssieuvedeneho clanku takuto hru este mnoho rokov umoznuju). Ale rad by som sa mylil.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Andrej » 31. Mar 2012 22:05

Na useku R2 Lovcica-Handlova (peaz s R3) su aj beztunelove varianty, aj ked najpravdepodobnejsi je variant s 2 tunelmi o dlzke 600 a 425 m. Tento usek sa vsak bude stavat zrejme medzi poslednymi vzhladom na to, ze po hranicu kraja ma I/50 velmi dobre parametre a usek po Handlovu je v plane tiez zrekonstruovat.
Na useku R3 Handlova-Horna Stubna bude urcite dlhsi tunel, najpravdepodobnejsie s dlzkou cca 3400 m.
Vsetky useky su este len na urovni technickych studii, cize môze sa toho este vela pomenit, avsak posledne roky to smeruje k vyssie uvedenemu trasovaniu.

Este dlho sa vsak bude jazdit cez Kremnicu, kde planuju podstatne zlepsit parametre cesty medzi Kremnicou a Kremnickymi Banami, prva etapa by mohla zacat uz tento rok.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Kanky » 01. Apr 2012 19:46

urcite bude este vela debat o peazi a tuneli Handlova-H.Stubna vs Kremnica...su uz aj nejake pribl. cisla? alebo tipy?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Andrej » 01. Apr 2012 21:18

V Kremnici sa bude upravovat len cesta I.triedy, cez Handlovu pôjde uplne nova RC. Tipy coho ? Realizaciu RC nevidim realnu skôr ako v dalsom desatroci, ibaze by na to zatlacila EK, o com vsak pochybujem.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Kanky » 02. Apr 2012 21:09

asi som to zle napisal, sorry....myslel som rozdiel.... R3 cez tunel (viac ako 3km) medzi Handlovou a H. Stubnou (cize peaz s R2 medzi ZH a Handlovou) v porovnani s R3 ZH - H.Stubna cez Kremnicu, cize nie peaz s R2...
nehladiac na R2...hovorim len o R3
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Andrej » 02. Apr 2012 21:27

Aj vo variantoch R3 cez Kremnicu (usek ZH-H.Stubna) boli dlhsie tunely, ktore boli dokonca rizikovejsie kvôli banskej cinnosti v okoli Kremnice. Vyhodou peaze R2 a R3 v useku Ziar-Handlova je tiez vyriesenie oboch smerov za mensie naklady a zaroven aj prepojenie hornej Nitry a Turca.

Avsak opakujem, zatial to bolo hodnotene len na urovni technickej studie, uvidime, co povie hodnotenie EIA. Aj ked pravdepodobne je, ze prejde prave variant s tunelom Sklene.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 03. Apr 2012 09:38

Kedy sa planuje EIA na tento usek?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Kanky » 08. Apr 2012 19:33

tak to potom nie je o com, ak prejde eia, tak ten tunel sklene tam padne ako rit na serbel :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod i15 » 09. Mar 2013 10:09

http://www.uvo.gov.sk/sk/evestnik/-/vestnik/194550

pripravuje sa aj studia realizovatelnosti na usek Zvolen-Sahy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Qwert » 09. Mar 2013 15:44

Budú tam skúmať, či majú stavať variant cez Šahy alebo Štúrovo? Lebo na to podľa mňa na to netreba štúdiu, ale politickú dohodu. Aj keď tá štúdia by mohla byť jej podkladom.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod okorec » 11. Mar 2013 16:45

Qwert napísal:Budú tam skúmať, či majú stavať variant cez Šahy alebo Štúrovo? Lebo na to podľa mňa na to netreba štúdiu, ale politickú dohodu. Aj keď tá štúdia by mohla byť jej podkladom.


podla mna nie. myslim ze trasovanie cez Krupinu na Sahy sa uz menit nebude.

aj ked mne by sa viac pacilo trasovanie R1 Tekovske Nemce - Levice - Sahy.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Qwert » 11. Mar 2013 19:38

Práveže niekde som zachytil správičku o tom, že to prehodnocujú, ale neviem ju nikde teraz nájsť. Južnú R3 by aj tak asi bolo najlepšie odložiť ad acta a zamerať sa radšej na cesty prvej triedy v oblasti.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod simonsson75 » 12. Mar 2013 08:33

R3 je doplnkovou trasou TEN-T a teda súčasťou paneurópskej infraštruktúry a m.i. aj kapacitnou spojnicou stredného (a po dobudovaní strednej časti R3 aj severného) Slovenska s juhom, ktorá zatiaľ chýba. Aj preto je trasovanie cez KA a ZV z môjho pohľadu zmysluplnejšie ako trasovanie cez LV a už vôbec nemôže byť kandidátom na založenie "ad acta".
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod johhan » 12. Mar 2013 11:23

simonsson75 napísal:R3 je doplnkovou trasou TEN-T a teda súčasťou paneurópskej infraštruktúry a m.i. aj kapacitnou spojnicou stredného (a po dobudovaní strednej časti R3 aj severného) Slovenska s juhom, ktorá zatiaľ chýba. Aj preto je trasovanie cez KA a ZV z môjho pohľadu zmysluplnejšie ako trasovanie cez LV a už vôbec nemôže byť kandidátom na založenie "ad acta".

Omyl koridor Martin - Zvolen - Budapešť je core koridorom TEN-T a tieto 3 body sú pevne dané
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod simonsson75 » 12. Mar 2013 11:53

Vďaka za upresnenie Johhan, o to menej relevantné sú všetky úvahy o pretrasovaní či odklade projektu.
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod DrX » 12. Mar 2013 12:18

len pre uplnost, toto je myslim najaktualnejsia mapa TEN-T http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... part15.pdf
Pokial ale viem, zmeny sa robit mozu - staci poziadat a rozumne zdovodnit.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 12. Mar 2013 12:29

Simonson, Tvoje tvrdenie podla mna z Johhanovho prispevku nevyplyva. Co napr. trasovanie Martin-Banska Bystrica- Zvolen - Sturovo - Budapest?

Napr. na madarskej wikipedii (bohuzial len v madarcine) sa hovori o spojeni Tallinu s Jadranom cez Polsko a Madarsko popri Hrone. http://hu.wikipedia.org/wiki/M11-es_aut%C3%B3%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod simonsson75 » 12. Mar 2013 13:14

Rastislav5, ak sa nemýlim, trasovanie MT-BB dnes nie je preferovanou variantou. Ale pripúšťam, že výsledky komplexnej štúdie, ktorá bola zadaná na spracovanie v minulom roku, zatiaľ známe nie sú a preto nič nie je nemožné.
Chápem, že v záujme Maďarska je optimalizovať svoju diaľničnú sieť využitím uvažovaného diaľničného privádzača M1 - Ostrihom (a torzo M2 by tým pádom ostalo iba privádzačom pre Vác), ktorý Orbán sľúbil Suzukimu, ale už si nie som istý, či by EÚ a maďarská strana boli ochotné podieľať sa na nákladnom a vysoko rizikovom projekte premostenia Dunaja v oblasti sútoku Dunaja a Hrona na SK-strane a dunajského ramenného systému na MR-strane, kde je všade vysoká hladina podzemných vôd a tým i značne sťažená výstavba rozsiahlych líniových stavieb. Nie je mi známe, či v danej oblasti bol realizovaný hydrogeologický prieskum a pokiaľ áno, nepoznám jeho výsledky.
Tieto 2 body považujem pri trasovaní, o ktorom uvažuješ Ty, za rozhodujúce.
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod i15 » 12. Mar 2013 19:26

Je "zvlastne" aby sme my menili RC v trase medzinarodneho tahu E77 len preto, ze oblast okolo Ostrihomu je pre Madarov dolezitejsia, ako tah na Slovensko. Okolite staty dlabu na nase plany RC, napriklad Cesi na nasu D3 a R2 smeruju len prelozky ciest I.triedy. Projekt juznej R3 by mal pokracovat pripravou zopar poloprofilov a suvisly tah mozeme riesit, ked bude spojeny vychod so zapadom
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod simonsson75 » 12. Mar 2013 20:30

Všetky stredo- a východoeurópske malé štáty sú územne orientované východo-západne, je preto logické, že z pohľadu regionálnej migrácie považujú za prioritné spojenie východ-západ. Ako ale vidieť z dokumentu, link na ktorý pridal DrX, priority rozvoja infraštruktúry vo východnej časti EÚ z pohľadu kontinentálneho tranzitu sú v súčasnosti viac kladené na funkčné spojenie sever-juh a do budúcna počítam, že Únia, ktorá financuje do 85% výstavby, vyvinie v tomto smere dostatočný tlak na Slovensko i Maďarsko tak, aby došlo k prehodnoteniu ich priorít aj k dohode ohľadom trasovania.
Ohľadom E77 - úplný súhlas.
Obrázok používateľa
simonsson75
diskutujúci
 
Príspevky: 249
Obrázky: 16
Založený: 16. Máj 2012 07:17

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod i15 » 12. Mar 2013 20:53

Cesko, Polsko a Madarsko uz maju poriesene tahy z-v, posledne 2 menovane staty si dokonca mozu dovolit tahat dialnicu az po UA. Poliaci suvisle a Madari do vzdialenosti 25km od hranice. My sme stale na pol ceste pred Zilinou/Zvolenom
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod pristy27 » 13. Mar 2013 13:40

A ktora Madarska dialnica vedie 25 km od Ukrainskych hranic?
pristy27
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 610
Založený: 02. Sep 2010 08:15
Bydlisko: Bratislava

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod DrX » 13. Mar 2013 14:05

M3 je pri meste Vaja, co je 40km od UA hranice http://intermap.aak.hu/Sitecontent/Map/ ... px?lang=en
tu je oznam http://www.motorway.hu/AAK_Cikk/2013/1/SK20130118
A uz vyhlasili aj vitaza sutaze o dalsi 12km usek po Vásárosnamény http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t100995419 . Len na *** dalej budujeme len zilinske tunely.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.