R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod sergej » 07. Jan 2008 19:23

R3 Dolny Kubin - vycuc niektorych info z materialov, ktore NDS poskytla poslancom DK
----

Variant V1 cerveny (juzny) -> http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3628
-------------------
Popis od sergeja: Variant V1 (cerveny) - prichadza v smere od Vysneho Kubina, prechadza zapadne od sidliska Banisko cez ciastocne zastavane uzemie a dalej krizom ponad cestu I/59, prechadza poza kotolnu Brezovec cez zahradkarsku osadu a dalej vychodne od sidliska Brezovec. V tomto bode je cesta vysoko nad mestom. Dalej schadza do intravilanu obce Bziny.
-------------------

Dlzka: 17,225 km
Dlzka tunelov: -
Dlzka mostov: 5418,73
Krizovatky: 3
Dlzka vetiev krizovatiek: 3,919
Zarezy: 900,1 tis. m3
Nasypy: 2142,6 tis. m3

Pozitiva: bez zasadnejsich konfliktov s ochranou prirody. Nie je nutne budovat subeznu cestu
Negativa: prechod cez zastavane uzemie Dolneho Kubina v kratkom useku

Stavebny naklad: 6 010 101 tis. SK
Investicny naklad: 9 162 909 tis. SK
Hodnotenie: 1


Variant V1h (tunelovy)

Dlzka: 20,537 km
Dlzka tunelov: 0,300
Dlzka mostov: 6309,00
Krizovatky: 2
Dlzka vetiev krizovatiek: 2,700
Zarezy: 1251,1 tis. m3
Nasypy: 2325,6 tis. m3

Pozitiva: zachovava celistvost vsetkych mestskych casti Dolneho Kubina
Negativa: prechod popod chraneny areal Tupa a Ostra skala - konflikt s ochranou prirody, nesuhlas obce Vysny Kubin

Stavebny naklad: 8 331 300 tis. SK
Investicny naklad: 12 394 166 tis. SK
Hodnotenie: 2


Variant V2 zeleny (severny) -> http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3627
-------------------
Popis od sergeja: Variant V2 (zeleny) - prichadza v smere od Velicnej, velkym oblukom obchadza cast Maly Bysterec a vracia sa popri zahradkarskej osade spat. Tu sa nachadza v najvyssom bode. Nasleduje estakada k casti Zaskalie, ktore obchadza zo severu a prechadza cez zastavanu oblast v mestskej casti Mokrad. Podobne ako variant V1 je aj tento vedeny vysoko nad mestom.
-------------------

Dlzka: 22,280 km
Dlzka tunelov: 0,860
Dlzka mostov: 7340,93
Krizovatky: 3
Dlzka vetiev krizovatiek: 4,606
Zarezy: 834,8 tis. m3
Nasypy: 1052,4 tis. m3

Pozitiva: trasovanie po uzemi s mensou narocnostou na geotechnicke opatrenia
Negativa: zasadny neushlas organov ochrany prirody v useku Kralovany - Parnica, prechod ponad mestsku cast Mokrad

Stavebny naklad: 8 725 293 tis. SK
Investicny naklad: 12 918 722 tis. SK
Hodnotenie: 3


-------------------

Finito
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jan 2008 19:36

Sergej a to je 1/2 profil alebo plný profil :?:

Teda ale vyzerá to tak, že čo mesto, to 10 mld. SKK a viac v poslednej dobe ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 07. Jan 2008 19:45

Polprofil. Vsimni si pocet km. Mal som tam asi doplnit, za to nadvazuje na predchadzajucu diskusiu v tomto vlakne a na nacrt http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559 a teda ciselne udaje udaje su k celemu useku.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod sergej » 07. Jan 2008 19:48

A ceny su tusim bez dane.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod i15 » 07. Jan 2008 20:08

hm, dost drahe to bude
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 07. Jan 2008 20:42

A ešte mám otázku. Stavebný a investičný náklad, aký je medzi tým rozdiel ? Investičný sú aj vyvolané investície alebo celkové náklady aj s pozemkami, štúdiami atď. :?:

Lebo to dosť navyšuje cenu, o 50% už v prvom variante.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 07. Jan 2008 22:28

Ale tento variant
Variant V1 cerveny (juzny) -> http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3628
Popis od sergeja: Variant V1 (cerveny) - prichadza v smere od Vysneho Kubina, prechadza zapadne od sidliska Banisko cez ciastocne zastavane uzemie a dalej krizom ponad cestu I/59,....


Ti nejak "nehra" s tymto:
sergej: Mal som tam asi doplnit, za to nadvazuje na predchadzajucu diskusiu v tomto vlakne a na nacrt http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559


Uvadza sa tam napojenie v smere od Vysneho Kubina, ale v tom nacrte http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559 je to akosi "vzdialene" od Vysneho Kubina, tak ako to potom vlastne je..? :idea: :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Andrej » 07. Jan 2008 23:24

mirkobb napísal:Uvadza sa tam napojenie v smere od Vysneho Kubina, ale v tom nacrte http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559 je to akosi "vzdialene" od Vysneho Kubina, tak ako to potom vlastne je..? :idea: :wink:

Toto je nakreslene dobre, jednoducho by to postupne kleslo do doliny Vysneho Kubina, tam problem nie je.
Skor ma zaujima, preco v tejto mapke http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559 je este iny variant cez DK ako si uvadzal tie odfotene varianty?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sergej » 08. Jan 2008 01:20

mirkobb napísal:Uvadza sa tam napojenie v smere od Vysneho Kubina, ale v tom nacrte http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559 je to akosi "vzdialene" od Vysneho Kubina, tak ako to potom vlastne je..? :idea: :wink:


Vyššie som písal, že existujú dva varianty napojenia DK a že je tam zakreslený len jeden - variant napojenia sa určí podľa toho, ako poslanci v DK rozhodnú. Ak sa rozhodnú pre červený, je jasné, že červený na mape http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559 nebude vyúsťovať do zeleného severného ako je tam zakreslené, ale sa prispôsobí.

Andrej napísal:Skor ma zaujima, preco v tejto mapke http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559 je este iny variant cez DK ako si uvadzal tie odfotene varianty?


Myslíš, že severný je v http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3559 zakreslený inak ako v ortofomape? Toto je pôvodný variant, ktorý prechádzal cez sídlisko a bol preto zmetený zo stola. Preto je teraz zelený s takým "výklenkom".
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 08. Jan 2008 09:27

A poznas aj trasovanie R3 dalej smerom na Oravsky Podzamok? Predpokladam, ze sa bude stavat dalsi most medzi Bzinami a Knazou (kedze sucasny most s parametrami 1/2 profilu RC sa asi nebude dat vyuzit pri sucasnom trasovani), ale netusim, ako obidu kopec Ziar. V kazdom pripade to nebude jednoduche a lacne riesenie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mirkobb » 08. Jan 2008 10:55

Andrej: A poznas aj trasovanie R3 dalej smerom na Oravsky Podzamok? Predpokladam, ze sa bude stavat dalsi most medzi Bzinami a Knazou (kedze sucasny most s parametrami 1/2 profilu RC sa asi nebude dat vyuzit pri sucasnom trasovani), ale netusim, ako obidu kopec Ziar.


Vsak uz sme aj vratane Teba nad tym "dumali" tu http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... c&start=75 a nic "svetoborneho sme nevyhutali".. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod sergej » 08. Jan 2008 11:44

Andrej napísal:A poznas aj trasovanie R3 dalej smerom na Oravsky Podzamok? Predpokladam, ze sa bude stavat dalsi most medzi Bzinami a Knazou (kedze sucasny most s parametrami 1/2 profilu RC sa asi nebude dat vyuzit pri sucasnom trasovani), ale netusim, ako obidu kopec Ziar. V kazdom pripade to nebude jednoduche a lacne riesenie.

Nepoznam. Z mojho pohladu su len 2 moznosti: veeeelky most ponad Oravu a sucany most, ktory by ustili pri/nad kostolom v Knazej a potom sakra hlboky zarez (tunel neuvazujem, tie su v nasom state zakazane) a dalej cez skladku odpadu, ktora sa tento rok musi zatvori, by to pozvolna kleslo az k zaciatku nedavno otvoreneho useku R3.

Lacnejsie a jednoduchsie riesenie by asi bolo spustit to pozdlz sucasneho mosta dole k rieke Orava a viest to po jej brehoch (najskor lavy, potom pravy) a pred Sirokou prejst ponad i/59 a napojit sa na otvorenu R3.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 08. Jan 2008 12:59

mirkobb napísal:Vsak uz sme aj vratane Teba nad tym "dumali" tu http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... c&start=75 a nic "svetoborneho sme nevyhutali".. :wink:

pytal som sa preto, lebo odvtedy bolo v DK stretnutie obcanov so zastupcami NDS, ktori priniesli nove info ;)

Inac zrejme sa aj tak bude musiet cely obchvat DK budovat aj s naslednym usekom az po sucasnu R3
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mirkobb » 10. Jan 2008 15:13

Sergej pozeral som si podrobnejsie tie dva varianty prechodu R3 cez(skôr "ponad") mesto DK, zobral som si k tomu aj topograficku mapu s vrstevnicami, no a z toho ako je to na tych obrazkoch zakreslene http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3628 a aj http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3627 mi jednoducho vychadza, ze je to tam naplanovane s nehoraznymi prevyseniami na kratkych usekoch, pri juznom variante asi 100 m na 1 km, a severnom 140 m na 2 km, co mi pripada privelke stupanie aj pre cesty inych kategorii nez ake ma byt u rychlostnej cesty! :roll:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod pohodak » 10. Jan 2008 16:07

mirkobb 100m / 1km je 10% prevysenie a to je proste hlupost, ono sa totiz daju robit aj zarezy a nasypy :)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Jarda » 10. Jan 2008 16:18

140 m na 2 km je 7%, tedy maximum, jaké může být v kategorii RC.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod sergej » 10. Jan 2008 16:33

Ja som pisal, ze oba varianty idu nad vysoko mestom. Bude tam treba velke presuny zeminy a oba zmenia krajinu - viditelnejsia zmena bude pri variante cervenom. Z pohladu prevysenia si pri cervenom neviem predstavit jedine napojenie dalej na Trstenu, tam je prilis velky zlom (teda predstavit si viem, len...). Zeleny osobne povazujem v takomto trasovani za prilis divoky.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod mirkobb » 10. Jan 2008 20:52

pohodak: mirkobb 100m / 1km je 10% prevysenie a to je proste hlupost, ono sa totiz daju robit aj zarezy a nasypy :)
¨

Ja viem pocitat, aj to, ze je to na RC vela, realita je ale taka, ja som to ale neprojektoval, len na to poukazujem.. :wink:
Je pravda, ze tam nejake zarezy su nakreslene, dokonca aj nejake kratke tunely, alebo co to tam je(?),tazko z tej snimky dedukovat, to zobrazenie je fakt len "informacneho charakteru", lepsiu Sergej nemal zial k dispozicii(aj tak mu vdaka aj za tieto :wink:), tak len zostava nadejat sa, ze to s vysokymi estakadami a hlbokymi zarezmi nejak "vyda"..?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Andrej » 10. Jan 2008 21:53

pohodak napísal:mirkobb 100m / 1km je 10% prevysenie a to je proste hlupost, ono sa totiz daju robit aj zarezy a nasypy :)

Tak tak, spravis 30 m vysoky most, 30 m hlboky zarez a hned mas prevysenie 40 m a stupanie pri 1 km 4% ;)
mirkobb, tunely tam planovane nie su, kde ich tam vidis?
Najväcsi problem bude tam kde pisal Sergej - smerom na Trstenu nad obcou Bziny. Tam bude zrejme most o vyske 40-50 m. 8)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod sergej » 10. Jan 2008 22:36

Ziadne tunely tam nie su, v zakreslenych trasach ani nie su mozne. Vybranu trasu potom mozem ist nafotit, predsa len su obe pre ne-domacich dost od ruky ;)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod mirkobb » 10. Jan 2008 22:39

Ad Andrej: Myslis takyto nejaky http://www.levoca.sk/dialnica_d1/Image/ ... nov_48.jpg :wink:

Viem, ze v tychto variantach tunely naplanovane nie su, boli iba v tej V1h, co ho zamietli, ale na tych fotkach je to zvlastne nakreslene, pozri na tejto http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3628 v km 12,5 je nakresleny asi zarez, potom "pauza"(tam, kadial prechadza krizom cez cestu ta fialova klukata ciara) a potom zase zarez v km 13,0, pricom prave ta spominana akoze "pauza" je najvyssi bod v tej casti useku, alebo je to naopk praveze tam na "zemi" a ostatne je estakada, fakt neviem, ako som uz napisal, tazko je z tak nekvalitneho obrazku robit zavery,co je co..?! :idea:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod sergej » 10. Jan 2008 23:01

Od km 12,5 do 13 je najjednoduchsi usek na celej trase, ktory bude potrebovat najmensie upravy a zasahy ;) Tam tunel naozaj nie...
Od km 13 ide most ponad zahradkarsku osadu a pokracuje zarezom po upati kopca.
BTW: Aj keby si mal neviem aky kvalitny obrazok, ked si na danom mieste v zivote nebol, tak namudrujes velky prd.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Andrej » 11. Jan 2008 16:11

mirkobb, tusim si to mylis s mostami ;)
Sergej napísal:Ziadne tunely tam nie su, v zakreslenych trasach ani nie su mozne. Vybranu trasu potom mozem ist nafotit, predsa len su obe pre ne-domacich dost od ruky

Ja aj mam par fotiek z tejto oblasti, avsak vies ako to je, ked som fotil nieco ine ako prave pohlad na buducu RC :) cize su az na nejake vynimky nepouzitelne :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jan 2008 23:11

Sergej napísal:Od km 12,5 do 13 je najjednoduchsi usek na celej trase, ktory bude potrebovat najmensie upravy a zasahy ;) Tam tunel naozaj nie...
Od km 13 ide most ponad zahradkarsku osadu a pokracuje zarezom po upati kopca.
BTW: Aj keby si mal neviem aky kvalitny obrazok, ked si na danom mieste v zivote nebol, tak namudrujes velky prd.


Sledujem túto diskusiu už dlhšiu dobu a musím ti dať Sergej za pravdu. Ono je to zaujímavé, ako niektorí cpú tunely aj tam, kde vyslovene nebudú a nie sú plánované a niekde (BB-RK) ich zas skracujú, až to pekné nie je a tá posledná veta Sergej má u mňa +100 bodov. Lebo hádať a tipovať len z máp a topografických pomôcok, to ma tiež rozosmialo, to už je lepšie byť ticho.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 13. Jan 2008 22:49

Aka taka predstava o spominanom terene sa da vytvorit aj z nizsie uvedenych pohladov na mesto DK. :wink:

http://dkubin.szm.sk/panorama/stran/ima ... an_09.gif1 pre cervenu juhovychodnu variantu je dobry prave tento panoramaticky pohlad na kopce nad sidliskom Brezovec
http://dkubin.szm.sk/panorama/brezovec/ ... vec_06.jpg pohlad z kopcov nad sidliskom Brezovec, v tych miestach by ta trasa mala prave prechadzat

Pre druhu severozapadnu zelenu variantu zas tieto pohlady
http://dkubin.szm.sk/panorama/ztrnin1/i ... nin_05.gif
http://dkubin.szm.sk/panorama/ztrnin2/i ... in2_25.gif
http://dkubin.szm.sk/panorama/ponadsala ... las_36.gif

Viac vhodnejsich zaberov som na webe nenasiel, to uz potom ostava ist len osobne cielene nafotit dane partie.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.