R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
16%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
17
18%
 
Celkový počet hlasov : 96

Odoslaťod mirkobb » 09. Mar 2007 16:55

aquila pise: takto je BB z troch stran odrezana ...


Vsak tym, co som navrhol vyssie sa prave tento hendikep odstrani. R 2-kou sa BB otvori zapadnym smerom na PD(resp. TN a dalej CZ), R 3-kou severnym na RK(resp. DK a dalej PL).. :idea:
Aquila, radsej mi porad, ako sem umiestnit obrazok k tomu, co som v predoslych pripevkoch napisal? Ako Ti ho mam poslat? A v akom formate a velkosti?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 09. Mar 2007 17:14

aquila napísal:takto skor BB ukazuje svoju spupnost a nebude mat zase istu dobu nic ... furt spekuluju. ostanym to docela vyhovuje. dokonca takemu zvolenu to moze velmi vyhovovat, lebo dostavanim R1 a pokracovanim R2 je len otazkou casu, kedy zvolen BB predbehne vo vyzname :)


Ja si dovolím tvrdiť, že Zvolen už BB predbehol vo význame.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 09. Mar 2007 20:52

2 mirkobb: problem je v tom, ze je sice pekne ze to navrhuje, ale aj ty si tu predtym buchal do hrude, ze pokial to nebude na plny profil to nema zmysel a takto sa buchaju (ne)kompetenty ludia z BB.

navyse ako bolo uz X-krat spomenute, BB chce stale nejako pretrasovavat R3... vysledok poznas.. nema nic ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mirkobb » 10. Mar 2007 01:00

2 mirkobb: problem je v tom, ze je sice pekne ze to navrhuje, ale aj ty si tu predtym buchal do hrude, ze pokial to nebude na plny profil to nema zmysel a takto sa buchaju (ne)kompetenty ludia z BB.


Prepac, ale tejto pasazi nie celkom rozumiem..?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Novy stredoslovensky dialnicny okruh

Odoslaťod rastislav5 » 10. Mar 2007 19:07

Do Fotogalerie - Mapy a nacrty http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2249 som vlozil navrh noveho stredoslovenskeho dialnicneho okruhu, ktory by vyriesil mnoho otazok okolo R1, R2 a R3. Urcite nie som prvy koho to napadlo, ale chcel som na tomto mieste skoncentrovat informacie. Tu je popis okruhu:
- vychadza z historickeho zeleznicneho okruhu, ktory je na tychto miestach v prevadzke uz niekolko desatroci, ale upgradeoval som ho na poziadavky sucasnej dopravy
- iba nahodou ma tento okruh stred v Geografickom strede Europy pri Kremnickych Baniach
- predstavuje dobre prepojenie troch rychlostnych komunikacii R1, R2 a R3 spolu so zaloznou funkciou (pri nehode na okruhu sa da obist opacnym smerom
- umoznuje spojenie a rozvoj vyznamnych stredoslovenskych kotlin - Zvolenskej, Turcianskej, Ziarskej a Hornonitrianskej
- spaja najvacie mesta Stredneho Slovenska ZA, BB, MT, PD,ZV,LC
- najvacsim mestom na okruhu je BB, ktorej okruh pomoze odstranit sucasnu poziciu mimo hlavnych dopravnych koridorov a umozni rychlejsi rozvoj
- BB ziska najkratsie mozne prepojenie na ZA a PD
- okruh vytvara najvyraznejsi dopravny uzol na Strednom a mozno aj na celom Slovensku
- Tatry, Liptov, Orava a Turiec ziskaju zalozne spojenie obchadzajuce Stredne Povazie (Zilina) do BA a TT cez Turiec, okruh a Dolne Pohronie
- cely okruh prechadza mimo narodnych parkov a chranenych krajinnych oblasti
- vyriesia sa peaze R1, R2, R3 a mozno aj cislovanie (okruh moze mat vlastne meno napr. R0)
- oproti v sucasnosti planovanym rychlostnym komunikaciam by sa nemusel stavat ani km navyse, iba by sa zmenilo trasovanie R3. Namiesto Turcek - Sasovske Podhradie popod horsky priechod Kremnicke Bane by sa realizovala trasa Raztocno - BB popod Sklene a Sturec. Oproti sucasnosti by islo o technicky narocnejsi teren s vacsou dlzkou tunelov. V existujucich zeleznicnych tuneloch je vsak dokaz ze to ide, pricom tieto mozu poskytnut potrebne geologicke informacie
- na okruh by mohlo prispiet aj Nemecko, kedze ide o byvaly region Karpatskych Nemcov Hauerland :-)

Vase komentare su vitane.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 886
Obrázky: 7
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Odoslaťod Jurislav » 10. Mar 2007 19:17

Napad je to moc dobry, ale zrejme sa to nepresadi.

A nezabudaj, ze nejaka peaz tam je vzdy; R0+R1, R0+R2, R0+R3.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 15:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod fh » 10. Mar 2007 19:36

Vyzerá to dobre, ale tá cena..., to by bolo niečo ako nultý okruh BA a tam je to predsa len viac treba. Otázka je aj aké by tam boli intenzity za tie peniaze. Tým to nechcem zhadzovať, ale tiež to nevidím reálne.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Odoslaťod rastislav5 » 10. Mar 2007 19:38

Jurislav napísal:Napad je to moc dobry, ale zrejme sa to nepresadi.

A nezabudaj, ze nejaka peaz tam je vzdy; R0+R1, R0+R2, R0+R3.


Tu nejde o klasicky jednosmerny okruh, ale plnohodnotny 4 pruhovy okruh oboma smermi. Ved polovica okruhu uz stoji v (4 pruhova R1 ZH - BB) a dalsia stvrtina je v plane ako R2 Handlova - ZH. Nie som dopravny inzinier, ale predpokladam, ze doprava by sa rozdelila na oba smery pri vjazde na okruh. Napr. auta prichadzajuce po R3 z Madarska by mohli volit trasu cez BB alebo cez ZH na ceste do Polska.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 886
Obrázky: 7
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: Novy stredoslovensky dialnicny okruh

Odoslaťod Dialniciar » 10. Mar 2007 20:22

rastislav5 napísal:Vase komentare su vitane.


Snáď len toľko, že si si pomýlil tému. A návrh ? Sklamem ťa, ale takété návrhy už tu boli, na VŠ nakreslené a to opakovane. Ale budiš, na fóre si prvý. Ale realita ? Nepostaví sa to - financie, intenzity a čo to rieši ? Riešiš namiesto jednoduchého rozšírenia ZH-ZV rôzne nové prepojenia, pričom tie sa aj tak plánujú ako napr. TR-PD. A teda jasne je tiež vidieť, že ignoruješ potreby ZV, na tom nezmeníš nič a on potrebuje aj južný obchvat pre rýchlejší tranzit z R1 a R2. Treba odľahčiť smer ZV-BB na maximum.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 10. Mar 2007 20:23

rastislav5 napísal:
Jurislav napísal:Napad je to moc dobry, ale zrejme sa to nepresadi.

A nezabudaj, ze nejaka peaz tam je vzdy; R0+R1, R0+R2, R0+R3.


Tu nejde o klasicky jednosmerny okruh, ale plnohodnotny 4 pruhovy okruh oboma smermi. Ved polovica okruhu uz stoji v (4 pruhova R1 ZH - BB) a dalsia stvrtina je v plane ako R2 Handlova - ZH. Nie som dopravny inzinier, ale predpokladam, ze doprava by sa rozdelila na oba smery pri vjazde na okruh. Napr. auta prichadzajuce po R3 z Madarska by mohli volit trasu cez BB alebo cez ZH na ceste do Polska.


No a ďalšia vec: R2 aj R3 sa stavajú na 1/2 profil a stavať takýto ťažiskový obchvat na 1/2 profily by bola obrovská chyba a na viac nie je ... ak už tak, teda nultý obchvat BA.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod mirkobb » 10. Mar 2007 20:28

Rastislav 5: Zaujimave to je a ma to aj svoju logiku, inac tunel podla toho co si nakreslil by nesiel popod Maly Sturec, ale zhruba v trase ako som ju popisal ja, a nebol by ani taky dlhy(ako to tu niekto dramatizuje), ved medzi Kralikmi a Turcekom by to vydalo na ~ 3,5 km. Spravne si podotkol, ze napr, na geologicky prieskum by sa uz dalo ciastocne spolahnut v pripade zeleznicneho Bralianskeho tunela medzi Sklenym a Rematou, ale v ziadnom pripade nie na jeden z tych 22 na trati 170, co idu popod Maly Sturec, to je uz dost daleko od uvazovanej(ako si ju nakreslil) trasy.
Ale mne stale nevie nikto poradit, ako mam sem ulozit moj obrazok k tym predoslym prispevkom? Tak sa opytam Teba, ako si to tam ulozil Ty? Omluvam sa vsetkym(este som to tu nerobil), mozno je to jednoduche..?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod johhan » 10. Mar 2007 20:46

mirkobb:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6

variant C BB - Kremnica

A cesta z Králik do Turčeka neprichádza do úvahy kvôli vodárenskej nádrži Turček a jej ochrannému pásmu
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Slubena mapka

Odoslaťod mirkobb » 10. Mar 2007 22:04

Najprv dakujem vsetkym tym, ktori mi poradili s ukladanim "obrazku".

Tu je uvedena mapka: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2250

R3 od I/59 http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1757 severnym obchvatom BB, dalej popri Selciach, Priechode, Podkoniciach, ponad Mostenicu, v oblasti Kyslej tunelom cez Hiadelske sedlo s vyustenim v doline Barborina(cca 3,5 km) a dalej pokracovanim na RK(X s D1) v pribliznej trase ako I/59.
R3 na juhu pri ZV od krizovatky s R1 pri Budci ponad udolie Hrona, tunelom(cca 3 km) popod masiv Pusteho hradu s vyustenim pri Dolnych Brezinach.
R3 v useku od krizovatky s I/59 http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1757 po krizovatku pri Budci vedena v peazi s R1 a R2(medzi BB a ZV, kde je dost miesta na rozsirenie 3+3, na rozdiel od useku medzi SP a Budcou).

R 2 v useku od PD po BB: Cize od PD cez Raztocno, estakadou ponad udolie, tam niekde mimourovnova krizovatka s cestou I/50(do Handlovej by isiel iba asi 1 km privadzac a R 2 by tak nebola vedena cez Handlovu na ZH), dalej tunelom(cca 2,5 km) ku Sklenemu(vyhoda geologickeho prieskumu k zeleznicnemu tunelu), tam vyustenie a smerovanie do priestoru medzi Sklenym, Hornou Stubnou a Turcekom(tam by bola krizovatka a odbocenie na Rx, resp. Johhanovu R 9 smer MT). R 2 by dalej pokracovala udolim k Turceku(ten by obisla v priestore kde nie je vodarenske pasmo,cize na juh od Turceka), odtial tunelom cez Kremnicke pohorie(cca 3,5 km) ku Kralikom, dalej ponad Tajov na BB, kde by sa spajala v priestore krizovatky http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1757 s rychlostnou cestou R3.
R2 by spolu s R3 odtialto boli vedene v spolocnom peaznom useku aj s R1 az po krizovatku pri Kovacovej, odkial by sa R2 odpajala (od R1,R3) a pokracovala by severo-vychodnym obchvatom ZV ako je popisane v http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4910

Na tejto mojej mapke som tunely a ani ich dlzku nezakresloval(mam aj inu verziu s tym, ak bude niekoho zaujimat).
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: Novy stredoslovensky dialnicny okruh

Odoslaťod rastislav5 » 10. Mar 2007 23:02

Dialniciar napísal: Snáď len toľko, že si si pomýlil tému.
Ospravedlnujem sa. Okruh by znamenal zmenu najma pre smerovanie R3, tak som to dal sem.
Dialniciar napísal: Sklamem ťa, ale takété návrhy už tu boli, na VŠ nakreslené a to opakovane.
Naopak, potesil si ma. Aj vo svojom prispevku pisem ze urcite nie som prvy koho to napadlo, lebo okruh sa priam nuka. Cim viac ludi sa s tym stotoznuje, tym vacsia sanca ze sa to zrealizuje.
Dialniciar napísal: Riešiš namiesto jednoduchého rozšírenia ZH-ZV rôzne nové prepojenia, pričom tie sa aj tak plánujú ako napr. TR-PD.
Dialniciar, nerozumiem co tymto naznacujes. Ty sam vo svojom prispevku http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=33784#33784 pises, ze R3 pojde cez BB a nie cez ZH. No a vyssie pises, ze sa planuje TR-PD. V tom pripade je ale cely okruh uzavrety, ziadne "rozne nove prepojenia".
Dialniciar napísal: A teda jasne je tiež vidieť, že ignoruješ potreby ZV, na tom nezmeníš nič a on potrebuje aj južný obchvat pre rýchlejší tranzit z R1 a R2.
Ak si pozries moj nacrt, tak R2 (od Kosic) sa pripaja na obchvat zo severu Zvolena, R3 (od Krupiny) z juhu/zapadu. Praveze Zvolen ma zo vsetkych miest na navrhovanom okruhu najvyhodnejsiu poziciu, lebo obe napojenia na obchvat su tesne pri Zvolene a ten si moze kratkou spojkou medzi R2 a R3 urobit obchvat mesta
Dialniciar napísal: Treba odľahčiť smer ZV-BB na maximum.
Vyhodou uplneho uzavreteho okruhu je, ze doprava moze byt smerovana oboma smermi podla potreby. Napr. R3 moze byt smerovana cez ZH a Handlovu, pokial je ZV-BB pretazena. Tiez je mozne dynamicke smerovanie. A pokial sa ukaze, ze ZH - ZV alebo ZV-BB v buducnosti nebude stacit, moze sa rozsirit na 3+3. Bez okruhu to ale nastane podstatne skor, lebo aj doprava BB-PD v sucasnosti chodi cez ZV a prave okruh odlahcuje ZV-BB
Dialniciar napísal: No a ďalšia vec: R2 aj R3 sa stavajú na 1/2 profil a stavať takýto ťažiskový obchvat na 1/2 profily by bola obrovská chyba a na viac nie je ... ak už tak, teda nultý obchvat BA
S nultym okruhom BA suhlasim. Sucasny polobchvat cez 2 dunajske mosty je tragediou. Preco by vsak bolo obrovskou chybou stavat niektore doposial nevytazene useky navrhovaneho okruhu (napr. Turcek-Handlova) na 1/2 profil a v buducnosti dostavat na plny? Neviem ci si rozumieme, okruh je len poskladany z jednotlivych usekov rychlostnych komunikacii a pri nich so stavanim na 1/2 profil predsa nie je problem.
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 886
Obrázky: 7
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Odoslaťod mirkobb » 10. Mar 2007 23:11

Ad rastislav 5: Len sa nenechaj znechutit, ten navrh je dobry, ako som uz spomenul vyssie, len mne osobne tam chyba este to prepojenie na RK cez Hiadelske sedlo. Kludne to moze byt aj pokracovanie R1, ak by uz silou mocou chceli mat R3 vedenu Turcom.

Ad Dialniciar,odpisuje rastislavovi 5:
Snáď len toľko, že si si pomýlil tému. A návrh ? Sklamem ťa, ale takété návrhy už tu boli, na VŠ nakreslené a to opakovane. Ale budiš, na fóre si prvý. Ale realita ? Nepostaví sa to - financie, intenzity a čo to rieši ? Riešiš namiesto jednoduchého rozšírenia ZH-ZV rôzne nové prepojenia, pričom tie sa aj tak plánujú ako napr. TR-PD. A teda jasne je tiež vidieť, že ignoruješ potreby ZV, na tom nezmeníš nič a on potrebuje aj južný obchvat pre rýchlejší tranzit z R1 a R2. Treba odľahčiť smer ZV-BB na maximum.


Tak, takato reakcia Dialniciara na Tvoj navrh sa dala ocakavat, kedze "a priori" odmieta cokolvek v suvislosti s BB a vedenim dalsich rychlostnych ciest v jej blizkosti!
Vid jeho
Treba odľahčiť smer ZV-BB na maximum.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 02:31

mirkoBB, ty sa ukľudni. :!: Ak by si poznal môj návrh trasovania R3, tak by si tu nepísal tieto bludy. Ale to ty samozrejme musíš. A ad ostatní, vyjadrím sa o pár dní. :wink:

NIKDY SA LÁSKAVO NEVYJADRUJTE K TOMU, ČO SI JA MYSLÍM ALEBO NIE A AKÝ MÁM NA ČO NÁZOR. :!: Ak neviete, o čom je reč.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 02:34

rastislav5,

ďakujem, že si si dal námahu s presnými citáciami. :wink: Vyjadrím sa naozaj o pár dní. Komplexnejšie.

A ad mirkobb: R3 BB-MT, to je moja varianta, ja nie som za variantu ktorá obchádza BB, takže netrep láskavo a ešte raz tu niečo napíšeš v smere na moju osobu, že čo ja si myslím alebo čo ja považujem za samozrejmé, tak ťa začnem ako osobu ignorovať. :!: Len tvoje "čisté" citácie tu budem rozoberať. Ako malé deti ste niektorí obyvatelia BB, lebo si myslíte, že len okolo vás sa točí svet. Mimochodom, rastislav ani náznakom na mapke nedal trasu cez BB, ... len ako "spojka" ... :twisted: :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod johhan » 11. Mar 2007 14:53

mirkobb, nechcem ťa znechucovať ale ochranné pásmo Turčeka je približne 10 km takže rátaj pre istotu s týmto číslom jediná výnimka je západ Turčeka kde je ochranné pásmo cca 1 km - z jednoduchého dôvodu že to je odtok z nádrže.
.
Dalšia vec je že ti chýba prepojenie PD - ZH kde je silnejší dopravný tok ako medzi BB - RK
.
Dalej spoločensky vhodnejšie ako R neviamaká cez Donovaly je RC minimálne po Brezno aby sa otvorilo horné pohronie.
.
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=49

Tu máš popisky tunelov trás variantov R3
A2 - BB - TR
B - ZH - TR
D1 - BB - RK - moštenica

Okrem toho RC cez Donovaly stále naráža na hlavný problém - ekologia a voda.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod mirkobb » 11. Mar 2007 16:15

Ad Johhan: Neboj, neznechutil si ma. Tisic nazorov, tisic inych pohladov...

ochranné pásmo Turčeka je približne 10 km takže rátaj pre istotu s týmto číslom jediná výnimka je západ Turčeka kde je ochranné pásmo cca 1 km - z jednoduchého dôvodu že to je odtok z nádrže.


Mam pred sebou podrobnu mapu Turceka a okolia. Tebou spominany odtok z nadrze je SZ smerom od obce. Vyustenie z tunela pri mojej variante je v priestore juzne od obce, takze tam nevidim ziaden problem, pretoze tam uz je vystavba samotnej obce(neviem co tam pouzivaju, ale asi zumpy, takze kanalizacia tam asi tazko bude), hospodarske objekty, su tam lyziarske vleky, trat 171, atd. Takze snad mi nechces nahovorit, ze ak tam este pribudne cesta, tak ohrozi zasoby pitnej vody..?! Opakujem, to vyustenie tunela je uz pod spominanou obcou!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 11. Mar 2007 16:23

Johhan napisal: Dalšia vec je že ti chýba prepojenie PD - ZH kde je silnejší dopravný tok ako medzi BB - RK


Predsa som tam pisal, ze ked sa poriesi R2 v relacii PD-BB, tak uz nemusi ist v trase Handlova-ZH, rovnako ako aj Rx(resp. R3) od Hornej Stubne/Turceka cez Kremnicu do ZH. Tieto useky(zatial mozu ostat ako cesty I triedy s usporiadanim 11,5, vyhladovo na 22,5) su tak prave plne nahradene R2 variantou v trase PD-BB-ZV.

Johhan napisal: Dalej spoločensky vhodnejšie ako R neviamaká cez Donovaly je RC minimálne po Brezno aby sa otvorilo horné pohronie.


"Spolocensky vhodnejsia" je prave medzinarodna trasa Gdansk-Warszawa-Krakow-BB-ZV-Budapest, takze nam Slovakom je tazko "vysvetlovat" tranzitnym cestujucim, co je pre nas "spolocensky vyhodnejsie"..!? Ale to uz asi patri k crte urcitych ludi na Slovensku, menit historicky zauzivane prepravne prudy, aby sa prisposobili "urcitym" nasim partikularnym zaujmom, vsakze..!? (Vid Skalite-Zwardon-Zywiec)
Pozn.: Na Pohronie moze pokracovat R1, a neskor aj dalej smerom na KE.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 11. Mar 2007 16:28

Johhan pise: Tu máš popisky tunelov trás variantov R3
A2 - BB - TR
B - ZH - TR
D1 - BB - RK - moštenica


Tu tabulku s tunelmi som uz videl davnejsie, ale pre mnou navrhovane varianty a trasy su nepouzitelne! Takze, kto si ich navrhol k svojim variantom, nech sa aj na ne odvolava a pouziva ich. Mne ich nevnucuj, ja som popisal k svojim variantom zhruba pocet potrebnych tunelov a aj ich pribliznu dlzku. Vyslovim len moj nazor na tu tabulku: Pocet tych tunelov prehnany, je ich zbytocne vela, s prehnanymi(zvelicenymi) dlzkami! Ale ako som uz spomenul, nie je to moja vec, asi to tak niekomu vychadzalo, mozno aj preto aby patricne "zdramatizoval narocnost" vystavby uvedenej komunikacie v trase popod Hiadelske sedlo..?!

Johhan pise: Okrem toho RC cez Donovaly stále naráža na hlavný problém - ekologia a voda.


Nenavrhoval som R cestu cez Donovaly, ale popod Hiadelske sedlo, v trase mimo ochranne pasma pitnej vody, mimo NAPANT, v miestach kde uz aj tak su cesty III triedy a miestne komunikacie, takze nevidim problem.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod johhan » 11. Mar 2007 21:53

mirkobb napísal:Ad Johhan: Neboj, neznechutil si ma. Tisic nazorov, tisic inych pohladov...


To som rád :-)

mirkobb napísal:Mam pred sebou podrobnu mapu Turceka a okolia. Tebou spominany odtok z nadrze je SZ smerom od obce. Vyustenie z tunela pri mojej variante je v priestore juzne od obce, takze tam nevidim ziaden problem, pretoze tam uz je vystavba samotnej obce(neviem co tam pouzivaju, ale asi zumpy, takze kanalizacia tam asi tazko bude), hospodarske objekty, su tam lyziarske vleky, trat 171, atd. Takze snad mi nechces nahovorit, ze ak tam este pribudne cesta, tak ohrozi zasoby pitnej vody..?! Opakujem, to vyustenie tunela je uz pod spominanou obcou!


To čo som písal je zo zdrojov vodohospodárov, majú presnú mapu ochrany zdroja - ked sa budovala nádž budovala sa aj kanalizácia obce a priľahlých častí za niekoľko desiatok milionov ako súčasť stavby nádrže. Preto aj varianty A2 a C vedú tak ako vedú ( ja som sa tiež čudoval prečo C ide takým slalomom a toto je dôvod )

Predsa som tam pisal, ze ked sa poriesi R2 v relacii PD-BB, tak uz nemusi ist v trase Handlova-ZH, rovnako ako aj Rx(resp. R3) od Hornej Stubne/Turceka cez Kremnicu do ZH. Tieto useky(zatial mozu ostat ako cesty I triedy s usporiadanim 11,5, vyhladovo na 22,5) su tak prave plne nahradene R2 variantou v trase PD-BB-ZV.


To akože sa bude z PD do ZH chodiť cez BB a ZV ? :lol:
Vážne - prečo by to nemohlo byť naopak ? Prečo musí byť cez Donovaly RC ale PD-ZH zo silnejším dopravným tokom a rozvojovým impulzom stačiť cesta I triedy ?? Troška nelogick, hmm ?

"Spolocensky vhodnejsia" je prave medzinarodna trasa Gdansk-Warszawa-Krakow-BB-ZV-Budapest, takze nam Slovakom je tazko "vysvetlovat" tranzitnym cestujucim, co je pre nas "spolocensky vyhodnejsie"..!? Ale to uz asi patri k crte urcitych ludi na Slovensku, menit historicky zauzivane prepravne prudy, aby sa prisposobili "urcitym" nasim partikularnym zaujmom, vsakze..!? (Vid Skalite-Zwardon-Zywiec)
Pozn.: Na Pohronie moze pokracovat R1, a neskor aj dalej smerom na KE.


A cesty staviame pre koho ? pre maďarských poľských a tureckých kamionistov či pre hospodárstvo Slovenska ?? ... úprimne turkovi je jedno či spraví 1500 alebo 1530 km on potrebuje dobrú cestu a 30 km v pohode zájde. Taký turek tu ani nezastaví dokonca tu ani netankujú natankuje v maďarsku prejde to poľska tu sa maximálne v.sere do kríkov a oští strom - to už ironizujem. V takom Rakúsku, Nemecku tranzitných "turistov" alá TIR celkom kľudne odkláňajú z území kde sú národné parky a ich ochranné územia, vodné zdroje turizmus

Tu tabulku s tunelmi som uz videl davnejsie, ale pre mnou navrhovane varianty a trasy su nepouzitelne! Takze, kto si ich navrhol k svojim variantom, nech sa aj na ne odvolava a pouziva ich. Mne ich nevnucuj, ja som popisal k svojim variantom zhruba pocet potrebnych tunelov a aj ich pribliznu dlzku. Vyslovim len moj nazor na tu tabulku: Pocet tych tunelov prehnany, je ich zbytocne vela, s prehnanymi(zvelicenymi) dlzkami! Ale ako som uz spomenul, nie je to moja vec, asi to tak niekomu vychadzalo, mozno aj preto aby patricne "zdramatizoval narocnost" vystavby uvedenej komunikacie v trase popod Hiadelske sedlo..?!


Tie "zdramatizované trasy" cez Donovaly robili pražáci ešte za čias ked Praha a BB boli veľmi zadobre :-) a boli robené v kategorii R22,5/100,80 teda podľa noriem

Nenavrhoval som R cestu cez Donovaly, ale popod Hiadelske sedlo, v trase mimo ochranne pasma pitnej vody, mimo NAPANT, v miestach kde uz aj tak su cesty III triedy a miestne komunikacie, takze nevidim problem.


A všimol si si že tie miestne komunikácie majú stúpanie 8-14% ? :-) tam nikdy nedáš také niečo ako R22,5/100

to čo máš tu nakreslené http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2250 je prechod cez moštenickú dolinu Hiadeľ je o 3 km východnejšie.

Pohronský skupinový vodovod (PSV) ná výťažnosť 1211 l/s pričom spotreba je 1253 l/s teda 43 l/s je deficit ktorý doplňa Turček a Dolná Lehota ... PSV má vodné zdroje od Harmanca až po Brezno ( aj v Hiadeľskej doline ) - porušenie hydrogeologických pomerov môže mať za následok kolaps zásobovania vodou okresu BB - myslíš prečo váhajú zo stavbou čo i len cesty I triedy - prečo vodári už 20 rokov tlačia na vylúčenie nákladnej dopravy z Donovál ( Starohoská dolina poskytuje asi 30% kapacity )

Preto sa tam naplánovala cesta I tiedy parametrov C11,5/70 aby mohla ísť čo najviac do kopcov aby boli tunely nad vodnými zdrojmi pričom sa zakážu vozidlá nad 7,5 t a vozidlá s nebezpečným nákladom.

Ja by som nechcel aby mi tiekla voda len 4 hodiny denne len kvoli tomu že sa ušetrilo tureckému, poľkému či maďarskému kamionu 20-30 km. Aby sa turisti kochali výhľadom na 4 prúdovú komunikáciu :lol:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod johhan » 11. Mar 2007 22:06

Ešte ani komunisti to neriskli a nakoniec železnicu zrušili do RK. A volali ju nežne Clementiska - :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod mirkobb » 12. Mar 2007 22:26

Joahhan pise: To čo som písal je zo zdrojov vodohospodárov, majú presnú mapu ochrany zdroja - ked sa budovala nádž budovala sa aj kanalizácia obce a priľahlých častí za niekoľko desiatok milionov ako súčasť stavby nádrže. Preto aj varianty A2 a C vedú tak ako vedú ( ja som sa tiež čudoval prečo C ide takým slalomom a toto je dôvod )


O.K. Beriem, mozno je to tak, ale ten tunel sa da posunut juznejsie, trebars az do blizkosti priestoru Tebou spominaneho „geografického stredu Europy“ aby to nekolidovalo s tym vodnym zdrojom, to je zálezitost vodohospodarov aby to posudili, ale urcite by nebol problem ten tunel v tej trase tam postavit! Však aj inde su vodne zdroje(vlastne na Slovensku vsade, aj tam kde sa uz staváju alebo budu stavat tunely), no a v tomto storočí by uz nemal byt problem to patricne technicky vyriesit. Ked to vedeli nasi dedovia, tak preco by to neslo prave teraz..?!

Johhan pise: To akože sa bude z PD do ZH chodiť cez BB a ZV ?
Vážne - prečo by to nemohlo byť naopak ? Prečo musí byť cez Donovaly RC ale PD-ZH zo silnejším dopravným tokom a rozvojovým impulzom stačiť cesta I triedy ?? Troška nelogicke, hmm ?


To som nastolil ako alternativu, R2 smerovat na ZV cez BB a "zabit tak viac much jednou ranou" popisal som uz predsa dostatocne „preco a ako“..? A medzi Handlovou a ZH nadalej cestou I triedy(vyhladovo mozno aj R). Silnejsi dopravny tok medzi PD-ZH je teraz, ale keby bola alternativa ist do ZV cez BB, tak možno by uz taka „silny“ nebol, ale to sme uz hypotetickej rovine. Dovody preco R cestu z BB na RK som uz taktiez vysvetlil, nebudem dookola to iste.

A cesty staviame pre koho ? pre maďarských poľských a tureckých kamionistov či pre hospodárstvo Slovenska ?? ... úprimne turkovi je jedno či spraví 1500 alebo 1530 km on potrebuje dobrú cestu a 30 km v pohode zájde. Taký turek tu ani nezastaví dokonca tu ani netankujú natankuje v maďarsku prejde to poľska tu sa maximálne v.sere do kríkov a oští strom - to už ironizujem. V takom Rakúsku, Nemecku tranzitných "turistov" alá TIR celkom kľudne odkláňajú z území kde sú národné parky a ich ochranné územia, vodné zdroje turizmus


Nuz cesty sa stavaju pre ludi, a je jedno, ci je niekto Turek, Madar, miestny,alebo neviem kto.., dolezitá je opodstatnenost to tam stavat, ktora vychadza z inych kriterii, nez kto je akej narodnosti, nemyslis..?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 12. Mar 2007 22:50

Tie "zdramatizované trasy" cez Donovaly robili pražáci ešte za čias ked Praha a BB boli veľmi zadobre a boli robené v kategorii R22,5/100,80 teda podľa noriem


Nuz tak ti „pražáci“ to robili asi iba zpoza rysovacej dosky a moc tomu terenu asi „nepřičuchli“, inak by také „voloviny“ nemohli naprojektovat, pretoze clovek trosku znaly tych miestnych pomerov by to urcite nenaprojektoval tak!

A všimol si si že tie miestne komunikácie majú stúpanie 8-14% ? tam nikdy nedáš také niečo ako R22,5/100


Ja som tam napisal, ze uvedena R cesta by bola vedena v priestore kde uz aj tak existuju miestne cesty, cize dalsia R cesta navyse tam uz potom nemoze byt problemom, tym som vlastne chcel naznacit, ze by sa ta R-ka nestavala v panenskej prirode, ako sa mnohi snazia nahovorit.
Taktiez ani netvrdim, ze ta mnou navrhovana R cesta by mala kopirovat miestne cesty, to sa mi snazis podsuvat Ty(inak som dost prekvapeny, ze zrovna ty sa „mas potrebu“ utiekat sa k takymto „lacnym“ argumentom, namiesto vecneho posudenia problematiky), a to aj preto, ze ta mam za chytrého cloveka s prehladom(co sa tyka tebou doteraz navrhovanych rieseni), tak neviem.. :?:

Johhan napisal: Máš tu nakreslené http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2250 je prechod cez moštenickú dolinu Hiadeľ je o 3 km východnejšie.


Ano, je to v poriadku, moje trasovanie mostenickou dolinou je to O.K. Pisem tam predsa, ze juzny portal tunela by sa nachadzal v priestore Kyslej. Tahat to do hiadelskej doliny je zbytocna zachadzka, aj prevysenia by tam boli ine, atd. Ten vyraz popod „Hiadelske sedlo“ je skor pracovny,všeobecný,(tak ako sa aj pouziva pri nazve inych tunelov, kde trasa presne nekoresponduje s nazvom pohoria alebo vrchu nad nim), v mojom pripade by ten tunel isiel v priestore zapadnejsie od Hiadelskeho sedla zhruba popod Hadlankou(ta je medzi Kozim chrbtom a Handliarkou), pretoze tadial je to aj nakratsia spojnica medzi spominanou Kyslou a dolinou Barborina pred Korytnicou.

Pohronský skupinový vodovod (PSV) ná výťažnosť 1211 l/s pričom spotreba je 1253 l/s teda 43 l/s je deficit ktorý doplňa Turček a Dolná Lehota ... PSV má vodné zdroje od Harmanca až po Brezno ( aj v Hiadeľskej doline ) - porušenie hydrogeologických pomerov môže mať za následok kolaps zásobovania vodou okresu BB - myslíš prečo váhajú zo stavbou čo i len cesty I triedy - prečo vodári už 20 rokov tlačia na vylúčenie nákladnej dopravy z Donovál ( Starohoská dolina poskytuje asi 30% kapacity ) Preto sa tam naplánovala cesta I tiedy parametrov C11,5/70 aby mohla ísť čo najviac do kopcov aby boli tunely nad vodnými zdrojmi pričom sa zakážu vozidlá nad 7,5 t a vozidlá s nebezpečným nákladom. Ja by som nechcel aby mi tiekla voda len 4 hodiny denne len kvoli tomu že sa ušetrilo tureckému, poľkému či maďarskému kamionu 20-30 km. Aby sa turisti kochali výhľadom na 4 prúdovú komunikáciu


Tu plati to iste,co som napisal v suvislosti s vodnym zdrojom Turcek, je na hydrologoch aby posudili a vypracovali take riesenie, aby neboli ohrozene vodne zdroje. To podla tej teorie, co si naznačil Ty, by sa nikde na Slovensku nemohli stavat tunely, voda je totizto takmer "vsade"(napr. aj v prieskumnej stole Visnove im tam "udrela" pitna voda a nie nejaka „technologicka“), takze tu nebudem vymenovavat vsetky oblasti Slovenska kde su tiez vodne zdroje a stavaju(alebo su uz naprojektovane) sa tam tunely..!
Este k tej R3-ke cez(popod) masiv Nizkych Tatier v priestore zapadne od Hiadelskeho sedla: Ak uz niekto s vystabou takej R cesty uz dlhsiu dobu uvazuje, tak potom ma asi aj patricne preskumane moznosti to tam realizovat a to vratane vplyvov na ZP a vodne zdroje,alebo nie..?_A a ak este nie, tak si to urcite necha vypracovat, takze uvidime..
Inde vo svete sa stavaju tunely a v zlozitejsich geologickych pomeroch, tak neviem preco by sa to nedalo u nas?? :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.