R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod Dialniciar » 07. Mar 2007 16:58

mirkobb napísal:Ale mam pre Vas vsetkych(privrzencov a aj odporcov tejto trasy) velmi dobru spravu, R 3 pojde predsa len cez Hiadelske sedlo, takze uvidite ze na toto moje tvrdenie mi da cas za pravdu.


A kde máš k tomuto tvrdeniu nejaký text ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 07. Mar 2007 19:10

Vydrzat, vsetko bude, netreba predbiehat udalosti, nebolo by ucelne to sem zatial davat, pretoze su to kuloarne informacie a neprajnici "nespia"..
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 07. Mar 2007 19:50

mirkobb napísal:Vydrzat, vsetko bude, netreba predbiehat udalosti, nebolo by ucelne to sem zatial davat, pretoze su to kuloarne informacie a neprajnici "nespia"..


To nie sú kuloárne informácie, to je len sen BB. Nemáš podložené, presne ako som si myslel.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pohodak » 07. Mar 2007 20:15

zeby to hiadelske sedlo vyspieval u roberta robo kazik? :D
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod johhan » 07. Mar 2007 21:15

Každé dalšie otvorenie možnosti trasovať RC cez Donovaly odložilo realizáciu prekládky cesty I triedy cez Hiadeľ o pár rokov neskoršie, takže máme tu dalšie posunutie o cca 5 rokov.

Dúfam že ako dalšie bude presunutie obchvatu BB do kategorie RC . to sa posunie výstavba na obdobie po roku 2013.

mirkobb - ešte jedna vec kto zaplatí výstavbu RC cez Donovaly za cca 20 mld Skk ? Lebo únia to nebude
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 07. Mar 2007 21:23

No a tu je posledná oficialita z VUC BB:

Na území širších dopravných vzťahov postupne budovať:
• medzinárodné cesty E (R)
• E 58 (R1) v smere na Bratislavu ako 4-pruh kategórie R 22,5/100,80
• E 58 (R2) v smere na Lučenec – Košice ako 4-pruh kategória R 22,5/100
• E 77 v úseku Zvolen – Neresnická dolina – Dolné Breziny ako 2-pruhovú cestu kategória C 11,5/80 a urýchliť výstavbu odklonovej trasy E 77 (R3) Budča – Dolné Breziny
• E 77 v úseku Banská Bystrica – Donovaly – hranica Žilinského kraja ako 2-pruhovú cestu kategória C 11,5/70 a urýchliť výstavbu odklonovej trasy E 77 (variant trasy cesta R3)
• E 77 (R3) v smere na Šahy a hranicu MR ako 4-pruh kategória R 22,5/100
• E 77 (R3) v úseku Budča – Dolné Breziny ako výhľadovú odklonovú trasu E 77 (R3) s tunelovým úsekom „Baba“ v zmysle ÚPN-VÚC Banskobystrický kraj, ktorou sa vylúči negatívne pôsobenie tranzitnej dopravy v meste Zvolen,
• E 572 (R2) v úseku Žiar nad Hronom – Lovčica-Trubín – hranica Nitrianskeho kraja
• nadradené cesty I. triedy celoštátneho významu existujúce a navrhované v ÚPN-VÚC Bansko-bystrický kraj, ktoré spájajú spádové územie banskobystricko-zvolenského ťažiska osídlenia s nadradeným multimodálnym koridorom Žilina – Košice,
• I/65 v úseku Martin – Šášovské Podhradie; cesta prepája ťažisko osídlenia Žilina / Martin so Zvolenom, ÚPN-VÚC Banskobystrický kraj aj rezort dopravy SR navrhuje túto cestu výhľadovo vybudovať ako s tunelovým úsekom v oblasti Kremnice (variant rasy cesty R3),
• I/66; cesta sprístupňuje územie banskobystricko-zvolenského ťažiska osídlenia zo severový-chodu SR s Banskou Bystricou,
• I/14 v úseku Banská Bystrica – Turčianske Teplice; cesta sprístupňuje územie banskobystricko-zvolenského ťažiska osídlenia zo severozápadu (regionálne centrum Žilina / Martin) v kratšom smerovaní cez Malý Šturec; rezort dopravy navrhuje túto cestu výhľadovo vybudovať s tunelovým úsekom Banská Bystrica – Harmanec –sedlo „Malý Šturec“ (trasa cesty R3),
• ostatné cesty II. triedy, ktoré sprístupňujú spádové územie banskobystricko-zvolenského ťažiska osídlenia a dopĺňajú cestnú sieť v smeroch ťažísk osídlenia s potenciálnymi užšími aglomeračnými väzbami na jeho územie.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod mirkobb » 08. Mar 2007 00:01

Vsak uvidime, nechajme sa prekvapit... :D
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod B; » 08. Mar 2007 09:52

johhan napísal:No a tu je posledná oficialita z VUC BB:

Na území širších dopravných vzťahov postupne budovať:
• medzinárodné cesty E (R)
• E 58 (R1) v smere na Bratislavu ako 4-pruh kategórie R 22,5/100,80


Praco sa uvazuje o 22,5/100,80?
Preco nie vsetko /100?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod mirkobb » 08. Mar 2007 10:34

Praco sa uvazuje o 22,5/100,80? Preco nie vsetko /100?


Asi im to v niektorych usekoch kvoli urcitym "nestastnym" oblukom inak nevyda..? Najmä v useku SP-ZV.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod B; » 08. Mar 2007 11:47

Pise sa postupne budovat.
SP-ZV je uz vybudovane.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod mirkobb » 08. Mar 2007 12:38

Pochybujem, ze by na novobudovanych usekoch spravili take "kotrmelce", ale na Slovensku je vsetko mozne..
Ale skor mi to pride ako konstatovanie, zmierenie sa, ze na R 1 vseobecne take useky budu aj nadalej. Inak je to iba "slovickarenie", co vsetko sa popise a skutek-utek,"papier" toho znesie! :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod devil » 08. Mar 2007 13:05

Tak som sa este "malicko pohral" s planovacmi ciest(viaMichelin, Routerplanner CZ Skoda,Map24,a pod.), no a ani jeden mi pri zadani relacie od Bp(ZV) do Varsavy(Krakova) neponukol moznost ist cez Zilinu, a to ako prevadzkovo najvyhodnejsou variantou(zjazdnost, rychlost, "pohodlie" dialnice,atd.) a toboz uz nie najkratsou! Az ked som im "vnutil" trasu cez Zilinu(niektore mali problem najst!), tak to vytvorilo tuto variantu. Ale cuduj sa svete, vsetky prevadzkovo najvyhodnejsie varianty trasy smerovali nie na Zyviec, ale na Ces. Tesin! Az po zadani najkratsej trasy "akceptovali" tieto planovace spojenie cez Zyviec.
Teda, co z toho vyplyva..?



vcelku su rozdiely minimalne. warszawa - budapest je najkratsie po E77, ale trasa cez skalite zaostava len o nejakych 15 km. ale to nie je vsetko lebo trasa cez tesin a svrcinovec oproti E77 zaostava tiez o len cca 20 km. celkovo pri 700 km je to zanedbatelne. cize alternativa oproti E77 tu davno je napriek tomu doprava sa neodklonila.

Ten istý efekt sa dá predpokladať aj po dobudovaní R3 v Turci a D3 do Žiliny na sever vo spojitosti s poľskou S69 do Bielska. Zvýšený jazdný komfort, atraktivita novej trasy atď atď. D3 je navyše veľmi výhodnou alernatívou trasy Viedeň - Katovice (Krakov) keď nechceš cež ČR ale cez SR.


s minimalnym rozdielom ale najvyhodnejsia trasa warszawa - wien je cez CR. a to iste v pripade krakow-wien. v tomto pripade je s minimalnym rozdielom vyhodnejsia aj trasa cez kralovany a D1 ako skalite.

jedine trasa warszawa - bratislava je najkratsia cez skalite, oproti tesinu planovac udava 5 km skratku na celkovych 700 km.

krakow - bratislava je najkratsie cez kralovany o nejakych 10 km oproti skalitemu.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod B; » 08. Mar 2007 13:45

Asi v buducnosti moze rozhodnut vyska myta, ci budu chodit Varsava-Vieden cez CR alebo SR.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Dialniciar » 08. Mar 2007 17:49

devil napísal:jedine trasa warszawa - bratislava je najkratsia cez skalite, oproti tesinu planovac udava 5 km skratku na celkovych 700 km.


Ibaže toto sa zásadne zmení, až bude dobudovaná diaľnica BA-Viedeň a ešte viac po dostavaní cez PB a upraví sa úsek cez Skalité. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 08. Mar 2007 17:57

A az sa nove cesty/useky D dostanu do route plannerov :wink:
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod johhan » 08. Mar 2007 22:00

B; napísal: Praco sa uvazuje o 22,5/100,80?
Preco nie vsetko /100?


€€€€€€ :-)

Napríklad okolo žarnovice slávna žarnovická zákruta je 22,5/80 a asi aj pri Bzenici bude zákruta /80
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 08. Mar 2007 22:13

mirkobb napísal:Vsak uvidime, nechajme sa prekvapit... :D


Však v pohode, len chcem vedieť kdo na to dá prachy :-) Lebo ja ti môžem sľúbiť cez Donovaly aj parameter D26,5/150 :lol:

Ja k tomu len toto ak to bude C11,5/70 tak to by malo byť hotové do konca roku 2012 plus mínus, ak to bude zmenené na R22,5/100 tak sa to postaví najskorej v r 2020.

Mám taký tichý pocit že tá tvoja zmena trasovania R3 cez Donovaly bude len zmena cesty z C11,5/70 na C22,5/70 - ale to sa hovorí už asi polroka.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod rastislav5 » 08. Mar 2007 23:01

mirkobb napísal:Vsak uvidime, nechajme sa prekvapit... :D


Nie som z BB, ale mam k nej blizko. Neviem vsak pochopit, preco sa BB tak tvrdosijne snazi o tunel popod Hiadelske sedlo do RK. Spojenie s najblizsim krajskym mestom - ZA - by jej ekonomicky rozhodne viac prospelo. Vsak blizsia kosela ako kabat. To BB skutocne tak zalezi na tom, aby Madari a Poliaci mali o par km kratsi tranzit, pricom to zaplatia Slovaci? Keby BB sustredila vsetky sily na presadenie R3 popod Sturec namiesto mnohymi odmietaneho Hiadelskeho sedla (a nezneistovala tak R3 pre buducich investorov), ani medzinarodna doprava by ju neobisla a namiesto 30 tis RK by si vybrala 140 tis ZA/ MT. A v perspektive rozvoja je rozdiel medzi RK a ZA/MT este vyraznejsi. Vie to niekto vysvetlit?
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod Dialniciar » 08. Mar 2007 23:07

rastislav5 napísal:Vie to niekto vysvetlit?


Pretože BB odvekov nenávidí ZA. Odvekov medzi sebou súperia, BB chcela byť centrom moci napriek nesúhlasu ZA. No a Turiec a BB, tak to je už úplne "od veci" pre BB. Ale BB sa nedokázala nikdy ani s blízkym ZV dohodnúť a nieto ešte so ZA alebo BA. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod magnus » 09. Mar 2007 08:31

Ano, BB versus ZA je vecna tema, ktoru vyprodukovali de facto komunisti vytvorenim troch krajskych centier a neumerneym protezovanim BB voci inym mestam podobnej velkosti a vyznamu.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod mirkobb » 09. Mar 2007 09:40

Rastislav 5 napisal: Neviem vsak pochopit, preco sa BB tak tvrdosijne snazi o tunel popod Hiadelske sedlo do RK. Spojenie s najblizsim krajskym mestom - ZA - by jej ekonomicky rozhodne viac prospelo. Vsak blizsia kosela ako kabat. To BB skutocne tak zalezi na tom, aby Madari a Poliaci mali o par km kratsi tranzit, pricom to zaplatia Slovaci? Keby BB sustredila vsetky sily na presadenie R3 popod Sturec namiesto mnohymi odmietaneho Hiadelskeho sedla (a nezneistovala tak R3 pre buducich investorov), ani medzinarodna doprava by ju neobisla a namiesto 30 tis RK by si vybrala 140 tis ZA/ MT. A v perspektive rozvoja je rozdiel medzi RK a ZA/MT este vyraznejsi. Vie to niekto vysvetlit?


Vsetko sa to da, k spokojnosti vsetkych(ZA,MT,BB,ZV,celeho Slovenska,Madarov,Poliakov,atd.), treba sa len na to pozriet trosku "nezaujato"..

Na ilustraciu ako sa to da, si vypomozeme touto mapkou: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=51
Nie je to tam zakreslene presne ako v mojej uvahe(najradsej by som sem umiestnil svoju mapku), ale posluzi ked k tomu prilozim nasledovny komentar. Takze, R 3 cez Hiadelske sedlo na RK(priblizne variant D 1 na uvedenej mapke), R 2 od Prievidze na BB a dalej peaznym usekom s R 1(medzi BB a ZV, je tam dost miesta na rozsirenie 3+3, na rozdiel useku medzi SP a Budcou). Podrobnejsi popis R 2 v useku od PD po BB: Cize od PD cez Raztocno, estakadou ponad udolie, tam niekde mimourovnova krizovatka s cestou I/50(do Handlovej by isiel iba asi 1 km privadzac a R 2 by nebola vedena cez Handlovu na ZH), dalej tunelom(cca 2,5 km) ku Sklenemu(co je vlastne uz tu velakrat spominane prepojenie Hornej Nitry s Turcom http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5263, podobne ako je v tej mapke uvedena R 9, ale vedene do priestotu medzi Sklenym, Hornou Stubnou a Turcekom(tam by bola krizovatka na odbocenie Rx, resp. R 9 na MT). Ale vratme sa naspät k R 2, ta by pokracovala popri Turceku, odtial tunelom cez Kremnicke pohorie(cca 3,5 km) ku Kralikom, dalej ponad Tajov na BB, kde by sa napajala v priestore http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1757 na R 1. V podstate kombinacia variant "C" a R 9 z uvedenej mapky, len v tejto popisanej polohe a trasovani. Este poznamka: Tunely na tej mapke su taktiez naznacene zbytocne dlhe!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 09. Mar 2007 10:00

Este k tej "spokojnosti vsetkych", asi Kremnica a ciastocne ZH by "frflali", ale vsetko nieco "stoji".. (Kremnica obchvat ako cesta I triedy, a aj ZH obchvat cesty I triedy)
Takze zhrnute:
R 3 ZV-BB-Hiadelske sedlo-RK. Mohla by byt aj varianta R 3 cez Kremnicu a MT, v tom pripade by usek BB-Hiadelske sedlo-RK bol pokracovanim R 1-ky konciacej na D 1 v RK. Tato verzia by to ale cele zneprehladnovala(pre tranzitnych zahranicnych vodicov) vzhladom na vedenie dnesnej E 77.
R 2 PD-Raztocno(X s I/50 a Handlova)-Sklene(X Rx smerom MT)-Turcek-BB(v peazi s R 1)-ZV..
Varianta Rx Sklene/H. Stubna - MT by mohla byt kludne aj ta popisana R 9, alebo R 3 v pripade varianty pokracovania R 1 BB-Hiadelske sedlo-RK(resp. az DK).
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod rastislav5 » 09. Mar 2007 14:00

mirkobb napísal:Vsetko sa to da, k spokojnosti vsetkych(ZA,MT,BB,ZV,celeho Slovenska,Madarov,Poliakov,atd.), treba sa len na to pozriet trosku "nezaujato"..

mirkobb napísal:Este k tej "spokojnosti vsetkych", asi Kremnica a ciastocne ZH by "frflali", ale vsetko nieco "stoji"..


Mirkobb, Tvoj navrh je nevyvazeny. Naco 2 paralelne 4 prudove cesty z BB na sever vzdialene od seba 30 km? To sme taki bohati? A co by na to povedali ine regiony? Keby som si mal vybrat, urcite vyberam tunel na Turiec a ZA z dovodov ktore som uviedol v predchadzajucom prispevku. A ak by aj boli navyse peniaze, namiesto Hiadelskeho tunela by som radsej urobil 4 pruhovu cestu na vychod od BB na Horehronie aspon do Brezna. Tym by mala BB spojenie na vsetky strany. A namiesto 3+3 medzi ZV a BB by som urobil planovanu spojnicu Handlova ZH.
Vyzyvas na nezaujatost, ale Tvoj navrh nezohladnuje potreby celeho regionu, len BB. Ved ked budu prosperovat regiony na vsetky strany okolo BB, vyrazne to pomoze prave BB!
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod aquila » 09. Mar 2007 14:05

mirkobb, konkretne, keby mala BB lepsie spojenie na turiec a ZA, tak mohla profitovat z investicie KIA v ziline resp HYUNDAI v nosoviciach a to vo forme subdovatelov...

takto je BB z troch stran odrezana ...

takto skor BB ukazuje svoju spupnost a nebude mat zase istu dobu nic ... furt spekuluju. ostanym to docela vyhovuje. dokonca takemu zvolenu to moze velmi vyhovovat, lebo dostavanim R1 a pokracovanim R2 je len otazkou casu, kedy zvolen BB predbehne vo vyzname :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mirkobb » 09. Mar 2007 15:48

rastislav 5 pise: Mirkobb, Tvoj navrh je nevyvazeny. Naco 2 paralelne 4 prudove cesty z BB na sever vzdialene od seba 30 km? To sme taki bohati? A co by na to povedali ine regiony? Keby som si mal vybrat, urcite vyberam tunel na Turiec a ZA z dovodov ktore som uviedol v predchadzajucom prispevku.


Vsak ja netvrdim, ze (Rx, resp. R9)Horna Stubna - Martin musi byt stvorprudova, to presadzuju ti, ktori tadial chcu viest R 3-ku. Ja som len napisal, by tu R 2 prichadzajucu k BB zo zapadu bolo dobre prepojit s D 1 a to v trase ako uvadzam vyssie(Rx, resp. R9), to je uz najmenej, priam sa to tam nuka!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.