R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod JJ » 06. Jan 2007 18:51

vyzera to tak, ze vitazi kremnicky variant, o ktoreho realizacii je uz zrejme rozhodnute. :-(
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod aquila » 07. Jan 2007 22:26

kremnicky variant nepovazujem za najstastnejsi ... :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 09. Jan 2007 16:30

JJ napísal:vyzera to tak, ze vitazi kremnicky variant, o ktoreho realizacii je uz zrejme rozhodnute. :-(


No to nie som si istý :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2007 22:35

JJ napísal:vyzera to tak, ze vitazi kremnicky variant, o ktoreho realizacii je uz zrejme rozhodnute. :-(


To máš odkiaľ :?: :?: :shock: :?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod JJ » 11. Jan 2007 11:27

vyjadril sa tak predseda BBSK Milan Murgas, ze R3 obide BB. Pricom jeho slova nepriamo potvrdil aj minister Vazny, s tym, ze dialnice a R-ky sa planuju na urovni statu, teda nie je mozne vzdy zohladnovat poziadavky regionov. Teda ak R3 ma obist BB, jediny mozny variant vidim Kremnicu.

Napriek tomu, mozno ta moja informacia bola podana dost prehnane za co sa ospravedlnujem. Boli to len vyjadrenia jednotlivych regionalnych politikov a Vazneho, pricom samotny Vazny zase jednoznacne nepovedal, ze by R3 BB mala obist. Je tiez mozne, ze sa spravi R3 v podobe BB - Turcianska kotlina. Ale Hiadelske sedlo ako R3 uz vylucil. Tiez ale uviedli, ze Hiadelske sedlo by sa malo realizovat v podobe cesty I.triedy, ako pokracovanie obchvatu BB.
JJ
diskutujúci
 
Príspevky: 123
Obrázky: 5
Založený: 24. Jún 2005 12:13

Odoslaťod aquila » 11. Jan 2007 15:37

JJ, o tom sa tu uz diskutovalo resp tak nejako prezentovalo, ze donovaly sa budu riesit prelozkou cesty I. triedy v pribliznom trasovani ako R3 varianty D1/2 (preto uz je aj obchvat BB nie R1 ale len prelozka cesty I/66)

aj ked nic neni 100% iste :)

kazdopadne, R3 pojde s velkou pravdepodobnostou na turiec.. a zrejme nie cez ziar ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Tinko » 14. Jan 2007 21:34

Dnes vecer som na Exprese v spravach pocul, ze R3 sa bude stavat definitivne na Ziar... Je to ozaj pravda, alebo im to dufam len uletelo...???
Tinko
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 02. Jan 2007 20:12

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2007 21:47

Tinko napísal:Dnes vecer som na Exprese v spravach pocul, ze R3 sa bude stavat definitivne na Ziar... Je to ozaj pravda, alebo im to dufam len uletelo...???


Má sa stavať na ZH, ale zase sa má stavať nová cesta I. triedy cez Donovaly.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mapman » 14. Jan 2007 21:54

Jeeej.. A padá definitívne aj variant s tunelom Ráztočno?
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod johhan » 14. Jan 2007 23:38

Aj tak až v polovici roka budú hotové štúdie prepojenia R1 R2 R3 :-) potom sa bude rozhodovať :-)

Druhá vec je že celá situácia sa vrátila k roku 1978 - 1985 - 1994 :-) teda preložka cesty cez Donovaly + RC cez Turiec. Nové je len to že preložka sa naprojektuje ako 4 pruhová a zatial postaví v polovičnom profile a ak si to situacia vyžiada tak sa potom o 30 rokov dostavia.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod mapman » 14. Jan 2007 23:56

Je logické že sa RC plánujú popri cestách prvej triedy, aj v súčasnosti to tak stále. U tej R3 ten posun do Turca chápem, ale vedenie cez Kremnicu mi príde naozaj dosť nešťastné.

Zaujímalo by ma porovnanie z hľadiska jak cenového tak aj dopravne technického súčasného riešenia s takým mojím fiktívnym, kde by sa postavil tunel Ráztočno aj variant popod Malý Šturec a nestavala by sa Kremnická trasa. Teoreticky može dojsť k odlahčniu Žiarskeho lieviku, BB bude mať priame napojenie na TN a ZA resp. MT...

Problém vidím v tom že je tu naozaj ťažký terén čo prináša obrovské náklady...

No počkáme si na štúdie, hádam nám napovedia viac! :)
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod johhan » 15. Jan 2007 11:33

mapman úsek cez Ráztočno je odhadovane o 50-60% lacnejší. Ono za cenu úseku Horná Štubňa - Kremnica - Šášovské podhradie sa dá postaviť aj úsek Horná Štubňa - Handlová - ZH (R1)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod mapman » 15. Jan 2007 13:15

Já som do toho započítal aj úsek z Turca do BB, lebo k tomu komplexne podľa mňa patrí. Inak by sa R3 príliš pokrútila....
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 20:28

johhan napísal:Aj tak až v polovici roka budú hotové štúdie prepojenia R1 R2 R3 :-) potom sa bude rozhodovať :-)

Druhá vec je že celá situácia sa vrátila k roku 1978 - 1985 - 1994 :-) teda preložka cesty cez Donovaly + RC cez Turiec. Nové je len to že preložka sa naprojektuje ako 4 pruhová a zatial postaví v polovičnom profile a ak si to situacia vyžiada tak sa potom o 30 rokov dostavia.


Štúdie budú hotové neskôr, možno v r. 2007, ale neskôr ako v polroku, nie sú komplexné, min. jedna z nich.

Preložka sa naprojektuje ako 4 pruhová, postaví sa ako dvojpruhová, ... to je všetko kozmetická úprava, zrejme aby zdržala ... ale ja sa pýtam, bude s stavať R3 okrem Hornej Štubne ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 18. Jan 2007 22:40

Dialniciar napísal: ... ale ja sa pýtam, bude s stavať R3 okrem Hornej Štubne ?


No ono vlastne R3 v turci je postavená v polprofile a to úsek Ďanová - Turčianske Teplice

Jediné problematické úseky sú Turčianske Teplice kde medzitým už zástavba postúpila a mesto sa rozrástlo a terajšia trasa R3 prechádza pomaly stredom mesta, a Karlová kde by trasa R3 mala obchádzať obec o 50 m východnejšie.

Realne je treba cestu zrekonštruovať - inak je postavená v parametroch polprofilu D 24,5

Nepostavené úseky sú Ďanová - východný obchvat MT - Dialnica D1, R3 Šturec - križovatka a R3 obchvat Hornej Štubne
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 22:42

johhan napísal:
Dialniciar napísal: ... ale ja sa pýtam, bude s stavať R3 okrem Hornej Štubne ?


No ono vlastne R3 v turci je postavená v polprofile a to úsek Ďanová - Turčianske Teplice

Jediné problematické úseky sú Turčianske Teplice kde medzitým už zástavba postúpila a mesto sa rozrástlo a terajšia trasa R3 prechádza pomaly stredom mesta, a Karlová kde by trasa R3 mala obchádzať obec o 50 m východnejšie.

Realne je treba cestu zrekonštruovať - inak je postavená v parametroch polprofilu D 24,5

Nepostavené úseky sú Ďanová - východný obchvat MT - Dialnica D1, R3 Šturec - križovatka a R3 obchvat Hornej Štubne


To som nevedel. Ale to by zase znamenalo, aká tam bude paralelná cesta :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 18. Jan 2007 22:46

Dialniciar napísal: To som nevedel. Ale to by zase znamenalo, aká tam bude paralelná cesta :?:


Žiadna - realne v súčastnosti sú tam 2 cesty paralelné, jedna ide po výhodnej strane turca druhá po západnej a sú ešte 4 krát poprepájané, cesty II a III triedy
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 23:07

johhan napísal:
Dialniciar napísal: To som nevedel. Ale to by zase znamenalo, aká tam bude paralelná cesta :?:


Žiadna - realne v súčastnosti sú tam 2 cesty paralelné, jedna ide po výhodnej strane turca druhá po západnej a sú ešte 4 krát poprepájané, cesty II a III triedy


Prosím ťa, kde tam je cesta II. triedy (asi mám už starú mapu) ... tam len jediná cesta I. triedy prepája cestu I/64 s I/65 a všetko ostatné sú cesty III. triedy a tých tam je dosť, to ano.

Ale máš pravdu, paralelná cesta I. alebo II. triedy tam v takom prípade, že sa ponechajú niektoré dnešné úseky, jednoducho nie je.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 18. Jan 2007 23:18

Dialničiar to je tá cesta medzi PD a MT II/519 :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 23:36

johhan napísal:Dialničiar to je tá cesta medzi PD a MT II/519 :-)


Ano, to je ona, mám tam chybu v tom svojom predchádzajucom príspevku, ale ty si inteligentný a pochopil si to presne. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod Honda » 01. Feb 2007 17:37

kaviarista napísal:dialniciar, uprimne povedz , co zapricinilo, ze si akekolvek zmienky o R3 uplne vypustil zo svojho pisomneho prejavu ? Co sa dialo v brandzi za posledny polrok ohladom R3 ? Mam iste tusenia ...


R3 cez Donovaly je logický variant. Lacnejší než BB-Martin ale drahší než cez Kremnicu. Ale je lacnejší aj pri variante cez Kremnicu keby sa muselo stavať aj Kraľovany - Dolný Kubín a ešte nie je jasná trasa s D1.

Proti Donovalom stojí životné prostredie a ďalší rozvoj. Životné prostredie v Kremniciach už je narušené a rozvoj v Turčianskej kotline možný je narozdiel od oblasti na Donovaloch.

Za Donovaly hovorí cena lepšia o 7-18 miliárd Sk podla toho ako by sa stavalo cez Turiec a podla toho aký profil by sa staval. Za Donovaly hovorí aj dĺžka cesty. Ale aj tu je proste fakt že tranzit ked bude donútený ísť cez Turiec tak pojde a nejaká dĺžka pojde bokom.

Otázka je či cena za ktorú sa dajú Donovaly postavit nie je rovná cene ktorá by priniesla rozvoj na Turci a pri pol profile ani nie je kde diskutovať.

To boli názory dedka tak pol roka dozadu. Nové nepoznám a nechce sa mi čítať celá téma.

Moj názor je taký že Turiec je na dve časti rozdelený. V severnej je priemysel a tam treba dialnicu teda privádzač na D1 a juh je turistický ruch a ten nutne dialnicu nepotrebuje lebo nie sme Chorvátsko a nejde tam tolko turistov aby to hlavná cesta nepotiahla.

Ja by som staval R3 cez Donovaly. Za to som hlasoval. Najkratšie, najlacnejšie a jasne cez BB. A určite je tu životné prostredie postihnuté viac keď tu dialnica nestojí lebo sa tu minie viac paliva a ide do vzduchu viac splodín. To by pri dialnici odpadlo. Dialnica v tomto prípade aj rýchlostná cesta. :wink: Donovaly nie sú človekom nedotknuté narozdiel napríklad od Rajca. A aj D1 pretne Nízke a Vysoké Tatry. Slovensko je hornatá krajina a aj pri variantoch cez Kremnicu alebo Šturec vidím len hory a tunely.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Honda » 01. Feb 2007 21:44

Tak som si prečítal aj čosi odborné .. :arrow:

Variant BB - RK by si vyžiadal viac peňazí na začiatku lebo by bolo nutné stavať tunely a to prakticky len tunely alebo náročné viadukty ..

Variant cez Turiec a je jedno ktorý si na začiatku vyžiada menej peňazí lebo by sa začalo stavat tam kde tunel nie je treba .. a potom po dostavbe by to bol dopravný tlak na výstavbu tak jako dnes je medzi PB a ZA a medzi ZA a Martinom.

A sú ludia ktorí radi vidia že na začiatok treba menej .. a ono by sa staval aj tak najprv len pol profil a tam tie rozdiely v cenách sú potom fakt iné aj na začiatku výstavby.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod konstrukt » 01. Feb 2007 22:04

Teraz sa na Donovaloch rozbieha jedna stavebná akcia-núdzový závil Jelenec. Bude sa tam rozširovať komunikácia na 3 pruhy.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod johhan » 11. Feb 2007 14:31

Honda napísal: Ja by som staval R3 cez Donovaly. Za to som hlasoval. Najkratšie, najlacnejšie a jasne cez BB. A určite je tu životné prostredie postihnuté viac keď tu dialnica nestojí lebo sa tu minie viac paliva a ide do vzduchu viac splodín. To by pri dialnici odpadlo. Dialnica v tomto prípade aj rýchlostná cesta. :wink: Donovaly nie sú človekom nedotknuté narozdiel napríklad od Rajca. A aj D1 pretne Nízke a Vysoké Tatry. Slovensko je hornatá krajina a aj pri variantoch cez Kremnicu alebo Šturec vidím len hory a tunely.


Omyl R3 R24,5/100 cez Donovaly sú najdrahším variantom cena za km predstavuje 1,6 - 2,2 mld SKK. Naproti tomu prekládka cesty v parametroch C 11,5/80 stojí približne 300 - 600 mil za km
.
Ako som už kedysi hore písal R3 BB - RK(D1) sa rovná (+- 5%) cene R3 BB - MT(D1) pri rovnakých parametroch.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

Odoslaťod Honda » 11. Feb 2007 15:02

johhan napísal:
Honda napísal: Ja by som staval R3 cez Donovaly. Za to som hlasoval. Najkratšie, najlacnejšie a jasne cez BB. A určite je tu životné prostredie postihnuté viac keď tu dialnica nestojí lebo sa tu minie viac paliva a ide do vzduchu viac splodín. To by pri dialnici odpadlo. Dialnica v tomto prípade aj rýchlostná cesta. :wink: Donovaly nie sú človekom nedotknuté narozdiel napríklad od Rajca. A aj D1 pretne Nízke a Vysoké Tatry. Slovensko je hornatá krajina a aj pri variantoch cez Kremnicu alebo Šturec vidím len hory a tunely.


Omyl R3 R24,5/100 cez Donovaly sú najdrahším variantom cena za km predstavuje 1,6 - 2,2 mld SKK. Naproti tomu prekládka cesty v parametroch C 11,5/80 stojí približne 300 - 600 mil za km
.
Ako som už kedysi hore písal R3 BB - RK(D1) sa rovná (+- 5%) cene R3 BB - MT(D1) pri rovnakých parametroch.


Neni to omyl. Pretože až by bola trasa cez Turiec tak neni doriešené prepojenie D1 a R3. :wink:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.