Stránka 7 z 20

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2013 14:47
od pristy27
Na googlempasoch je iba po obedc Nagykallo pod mestom Nyiregyhaza tak som vychadzal z toho. Ak je az po obec Vaja tak je to super a aspon nieco stavaju na rozdiel od nas...
Bohuzial u nas treba aj tie tunely okolo Ziliny, ktore sa ale zatial stale stavaju iba na papiery...

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2013 19:11
od i15
Vásárosnamény je 25km od hranic a ako pise DrX, bol vyhlaseny tender

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2013 19:15
od DrX
A ako pise DrX, tender bol uz aj uzavrety :-). Doba vystavby: 2013.06. - 2014.10. (v madarskom poradi mesiacov/rokov).

PS: Pozdravujem cenzora.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2013 10:05
od devil
R3 juzna cast je zanedbana RC aj co sa tyka planovania. tu sa kazdy ohana dobrou cestou lenze E77 tu ide cez krupinu, sahy aj x dedin. debata ci cez sahy alebo sturovo je uplne jalova, madari nejakym sposobom riesia obe tahy, my sa len vyhovarame a jedine co sa spravilo je natiahnuty novy asfalt na podstatnej casti I/66.

nepatri to sem ale napriek tomu to spomeniem, madari rekonstruju zeleznicu na ostrihom kvoli hroznym parametrom trate. my mozeme "oslavovat" 10 rocne vyrocie zrusenia osobnej dopravy na useku zvolen-sahy.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2013 11:45
od Qwert
Súhlasím, že je zanedbaná, čo sa týka plánovania, no mať naplánovanú RC samo o sebe nie je žiadna výhra. Medzi ZV a Šahmi by sa situácia pokojne dala riešiť pár obchvatmi (kľudne aspoň čiastočne v trase RC) a skutočná RC by sa medzičasom stavala tam, kde to viac treba. Keď už ideme pre príklady do HU, tak sa stačí pozrieť, ako Maďari riešili ich cestu 4 (budúcu M4).

Mimochodom, snáď nejdeš porovnávať trať Budapešť - Ostrihom s traťou Zvolen - Šahy? Aj u nás sa nedávno zmodernizovala napr. ako-tak porovnateľná trať BA - DS. Týmto netvrdím, že súhlasím s jej uzavretím.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2013 12:33
od johhan
Vážení, bavíte sa tu o E-trasách ... E-trasy končia, aj keď ich ešte budeme stretávať ako označenie, únia ich nebude v dopravnej oblasti akceptovať únia počíta od nového rozpočtového obdobia úz len TEN-T trasy, tieto trasy sú v 2 kategóriach core a doplnková sieť .. po novom za trasovanie CORE koridorov zodpovedá únia a je v plnej kompetencii únie stanovovať core trasy a doplnková sieť bude zase v pompetencii národných štátov ( preto je aj zakreslená R1- BB-RK :-) )
.
toto je posledná verzia ... http://register.consilium.europa.eu/pdf ... 5.en12.pdf ... už aj s R6 ako core

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2013 14:18
od devil
johhan, aj juzna R3 je core ale aj keby nebola snad si nemyslis ze tranzit E77 bude chodit po E75 alebo inej trase vzdialenej stovky km lebo eurouradnici to tak chcu.

Medzi ZV a Šahmi by sa situácia pokojne dala riešiť pár obchvatmi (kľudne aspoň čiastočne v trase RC) a skutočná RC by sa medzičasom stavala tam, kde to viac treba.


iste poloprofil R11,5 a C11,5 je viac-menej to iste. ale mas pocit ze sa tam aspon nieco planovalo ? npr. taky obchvat KA, medzi kamionmi na ceste a budovami v centre je 1-2 m "siroky" chodnik.

Mimochodom, snáď nejdeš porovnávať trať Budapešť - Ostrihom s traťou Zvolen - Šahy? Aj u nás sa nedávno zmodernizovala napr. ako-tak porovnateľná trať BA - DS. Týmto netvrdím, že súhlasím s jej uzavretím.


asi to nebol vhodny priklad. ale akiste by nebol problem najst ine trate, dalej od BP kde nikto nerusi osobnu dopravu hoci urcite nie je rentabilna.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2013 16:09
od johhan
devil napísal:johhan, aj juzna R3 je core ale aj keby nebola snad si nemyslis ze tranzit E77 bude chodit po E75 alebo inej trase vzdialenej stovky km lebo eurouradnici to tak chcu.

Stredná a júžná R3 bola vždy CORE TEN-T .. ako som hovoril pre EU Ečkové trasy končia významovo ... značky ešte zostanú ... zatial :-) možno nejakého euroúradníka napadne zlikvidovať ich a bude zase o agendu viac :-) takže euroúradníkov nejaké Ečka už nezaujímajú oni ako CORE koridor vyznačili spojnicu Katovického - žilinsko-martinského - zvolenko bystrického a budapešťianskeho regionu
.
ako som povedal skorej bolo rozhodnuté takto - CORE network - globálna sieť EU trasuje a financuje EU, COMPREHENSIVE network - národná doplnková sieť - trasuje a zväčšej časti financujú národné štáty

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2013 18:19
od Qwert
Inak Maďari už majú takmer hotové všetky Core trasy na ich území (chýbajú im 1-2 prihraničné úseky) okrem M2, kde to už dosť dávno potiahli po Vác v polprofile a okrem dobudovania druhého profilu na to odvtedy kašlú. Pritom M43 a M3 sa veselo stavia.
devil napísal:iste poloprofil R11,5 a C11,5 je viac-menej to iste. ale mas pocit ze sa tam aspon nieco planovalo ? npr. taky obchvat KA, medzi kamionmi na ceste a budovami v centre je 1-2 m "siroky" chodnik.

Nemám ten pocit a to je podľa mňa problém. :)
devil napísal:asi to nebol vhodny priklad. ale akiste by nebol problem najst ine trate, dalej od BP kde nikto nerusi osobnu dopravu hoci urcite nie je rentabilna.

Nemáš správne informácie. Maďarsko má jednu z najhustejších železničných sietí na svete a to je práve problém. V posledných rokoch tam došlo k niekoľkým veľkým vlnám rušení tratí. Len prvé dva odkazy, čo vyhodí Google: http://www.aktuality.sk/clanok/149484/v ... ych-trati/
http://www.k-report.net/clanky/prvni-vl ... -madarsku/

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2013 13:12
od duro_z_dediny
PRAVDA: Štvorprúdovka cez Hont zrejme súkromná nebude Celý článok je zatiaľ len v tlačenom vydaní denníka PRAVDA.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2013 07:45
od simonsson75

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2013 20:00
od Andrej
Klasicky uplne dopleteny clanok. Na trase nie su 3 tunely ale 2, aj to je z nich jeden neisty. Skor su vyznamne niektore mosty, ktore dosahuju vysku 70-80 m.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2013 08:51
od simonsson75
Vieme, odkedy nesie tunel s pracovným názvom Zvolen/Pustý Hrad označenie "Tunel A3" a prečo?
Na trase nie su 3 tunely ale 2, aj to je z nich jeden neisty.

Predpokladám, že sa tu uvažuje o vypustení ktorejkoľvek z variánt tunela Hanišberg v pomerne rovinatej oblasti Krupinskej planiny. Je niekde dostupná mapa variánt s alternatívnym trasovaním po povrchu?

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2013 22:11
od Andrej
Mapa variant je aj v sutaznych podkladoch pre studiu realizovatelnosti.

Tunel Hanisberg nie je v rovinatej oblasti, je tam praveze relativne uzke udolie na vedenie RC. Avsak v tomto useku je cesta I/66 vo velmi dobrych parametroch a myslim, ze by sa mal stavat az medzi poslednymi na juznej R3. Najdolezitejsi je zase jednoznacne obchvat Krupiny.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2013 21:12
od simonsson75
Vďaka. Ten údolný subvariant ZV1D v podstate kopíruje súčasnú I/66, železničnú trať a tok rieky Krupinice. Na severe Krupiny prechádza tesne vedľa posledných budov (je tam tuším nejaký priemyselný areál a čerpacia stanica, ale severnejšie nad nimi je rozostavaná nová rezidenčná štvrť). Toto riešenie sa mi zdá dosť sci-fi a veľmi neverím, že by prešlo verejným pripomienkovaním...

Diaľničiari chcú ťahať štvorprúdovku na Maďarsko

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2014 09:21
od kares

Re: R3 Diaľničiari chcú ťahať štvorprúdovku na Maďarsko

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2014 20:33
od KN.SK
kares napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=19596
V tomto článku píšu o plánovaní tejto trasy i toto:
... Štátni diaľničiari si dali vypracovať štúdiu realizovateľnosti, ktorá prinesie odpovede na to, akú trasu zvoliť a akú sumu zo štátneho rozpočtu a eurofondov bude potrebné odkrojiť. Súčasťou 70–kilometrovej diaľnice by mali byť aj dva dlhšie tunely – štvorkilometrový tunel Baba a takmer trojkilometrový tunel Hanišberg. Okrem nich bude potrebné postaviť aj 108 mostov...

Ale na úseku D1 Turany - Hubová roky rokúce špekulujú, aby sa nebudovalo tzv. tunelovým variantom s tunelmi Korbeľka/Havran, resp. Veľká Fatra. Približne je to o 1900 m viac vŕtania sa na "jednu" rúru, ako tu na možnom južnom úseku R3 Zvolen - Krupina - Šahy - št. hranica SK/H. Prečo tu nevedú trasu povrchovým variantom Hronský Beňadik - Levice - Šahy - št. hranica SK/H, keď je tu naporúdzi možnosť ísť po "rovine", nie ako tam hore na D1 "Turany - Hubová", kde je okolo samý kopec a úzke údolia. Nič sa nestane, ak bude E77 chvíľočku viesť trošinku inokade.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2014 21:10
od ecce
Studia realizovatelnosti skumala aj trasu Sahy-HB a Sturovo-HB. Neviem o tom, ze by uz boli vysledky - aspon nie verejne.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2014 05:37
od black1
na prelome septembra a oktobra bude hotova studia (podla NDS)

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2014 15:14
od devil
Na Donovaly staci z obidvoch stran dobudovat kvalitnu cestu prvej triedy 2+1. Tranzit medzi BB a RK je zanedbatelny. Trasa E77 sa kludne moze presunut na R3 cez Turciansku kotlinu a na rovinu okolo Levic. Kde ma ovela vacsiu obsluznost uzemia, ako cez uzke udolia medzi ZV a Sahmi, kde okrem Krupiny nic nie je a cez kopce medzi BB a RK, kde vobec nic nie je.


aby som nebol OT odpovie tu:
trasa E77 sa nemoze presunut lebo usek od saroviec po sturovo nevyhovuje a potom nie je most v sturove pre nakladiaky. a kedze takato velka investicia nie je pravdepodobna ani v strednodobom horizonte je jednoduchsie a lacnejsie vyriesit obchvaty medzi ZV a sahami.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2014 17:45
od Andrej
Na to musi dat odpoved EU, ci jej na core TEN-T koridore budu stacit obchvaty (ktore tiez nie su najlacnejsie), alebo aspon R, ktora ma medzi Sturovom a LV idealny teren. Nie je problem presunut tranzit aj na viac krat - po dostavani klucovych usekov najprv cez Turiec (to bude zrejme mozne uz po postaveni prelozky cez Kremnicke Bane) a nasledne od LV na juh.

Ak si dobre pamatam, aj toto by mala riesit aktualne vypracovavan studia realizovatelnosti.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2014 22:55
od okorec
ak by bol dialnicny most cez Dunaj taky velky problem, tak aj tak je lepsie tahat HB-LV-Sahy ako ZV-Sahy.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2014 16:24
od bonik-r
Ak by sa tahala R3 HB-LV-Sahy, rozumne, jej cast je mozne v buducnosti vyuzit na peaz s R7

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2014 16:27
od mb1000
bonik-r napísal:Ak by sa tahala R3 HB-LV-Sahy, rozumne, jej cast je mozne v buducnosti vyuzit na peaz s R7


Ani velmi nie, neviem ako by si riesil trojuholnik Levice/Sahy/Sarovce.

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2014 18:40
od johhan
Andrej napísal:Na to musi dat odpoved EU, ci jej na core TEN-T koridore budu stacit obchvaty (ktore tiez nie su najlacnejsie), alebo aspon R.

Čo ja viem, tak posledné info čo boli, novopostavené úseky CORE TEN-T by mali mať minimálne parametre odpovedajúce slovenskej R25,5/120 a stavané rovno na plný profil, v novom programovom období.