R3 Oravský Podzámok – Horná Lehota

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 13. Mar 2007 09:56

Obyvatelia Hornej Lehoty sa vyslobodenia dočkajú v októbri, keď má byť dokončený obchvat Oravského Podzámku.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6454
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod sezbrzni » 13. Mar 2007 13:02

obyvatelia inych dedin a miest nebudu vyslobodeni...

aky je problem so spoplatnenim I/59 od RK po st.hr. PL? poplatok v spravnej vyske by mohol presunut aspon cast kamionovej dopravy na povodne trasy. usetreny rozdiel medzi platbou v SR a CR by uz nestal za komfort na cestach v SR...

(http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=537)
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod aquila » 13. Mar 2007 13:07

mohli by sa spoplatnit aspon dialnicnou znamkou aj obchvat cadce aj tieto useky R3 a samozrejme aj paralerne cesty
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 13:09

aquila napísal:mohli by sa spoplatnit aspon dialnicnou znamkou aj obchvat cadce aj tieto useky R3 a samozrejme aj paralerne cesty


Aj obchvat CA, aj hlavné mesto, a pre kamióny aj všetky horské priechody a paralelné cesty k diaľniciam ciest I. a II. triedy a ešte by som dal zákaz na väčšinu ciest III. triedy pre jazdu kamiónom úplne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 13. Mar 2007 18:06

Devil, ten clanok v Tvojomk pripevku http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6454 je vystizny a snad hovori za vsetko, ze kadial su nauceni jazdit kamionisti a aj nadalej budu.. :D

Dovolim si vsak vybrat uryvok z neho:
Oravu namiesto turistov obdivujú z kabín svojich kamiónov šoféri z celej Európy. Zavedenie elektronického mýta v Česku takmer zdvojnásobilo počet ťažkých nákladných áut na oravských cestách.
V januári a vo februári hraničný priechod Trstená zaznamenal 70-percentý nárast kamiónovej dopravy. Denne tak po úzkej ceste oravskými dedinkami prejde viac ako 600 kamiónov.


Tolko uryvok z uvedeného clanku, no tak mi to ale v tejto suvislosti pripomenulo, co napisali Andrej a Pozorovatel vo Štvrtok 1 Marca 2007 k tejto teme: http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... &start=100
Andrej Napísal:
Myslim, ze ked sa dobudovanie zvysneho 1/2 profilu planuje urobit v horizonte 20-40 rokov, tak sa neoplati teraz cesta nejak extra pripravovat na rozsirenie. Navyse R3 bude odlahcena po dostavani D3, takze rozsirenie ozaj nebude v blizkej dobe nutne.

Pozorovatel odpísal:
Trefne vystihnuté. Väčšiemu využitiu trasy D3 bránia len zlé parametre terajšej cesty na Skalité.


A este na tej istej strane na inom mieste
Andrej Napísal:
Ak bude R3 trasovana cez MT, bude o dovod viac ist do Polska cez Skalite. Vyznam severnej vetvy R3 ale vobec nezanedbavam, ale nebude tu taky narast dopravy, ako na inych koridoroch.


Takze hoši, preco tie kamiony do PL nejazdia uz konecne cez to Skalite,ha..? Asi to fakt s tymi Vasimi prognozami nebude az take "zhave", vsakze..? :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mapman » 13. Mar 2007 18:31

mirkobb: Prečo? Lebo tam nesmú!!!!! Skalité nie je otvorené pre ťažkú nákladnú dopravu. A vzhľadom k stavu cesty na určitých miestach v Poľsku ako aj na SK to ani nei je zatiaľ možné. S dobudovaním aspoň polprofilu RC resp. D sa ale situácia dramaticky otočí, to mi ver ;)
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod devil » 13. Mar 2007 18:51

mapman,

kamiony tadial nesmu a chodia preto cez prechod ktory je najblizsi tj. Svrcinovec. uz dnes je cesta ZA-Svrcinovec omnoho kvalitnejsia ako RK-Trstena. odkedy je uzavrety prechod Javorina tak kamiony musia odklanat na Oravu. akym zazrakom by sa kamiony presunuli po otvoreni na Skalite je velka zahada. na orave su 2 moznosti : urobit obchvaty alebo zakazat Trstenu pre kamiony.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 13. Mar 2007 18:52

ja dufam, ze budu R3 na pol profil od hornej lehoty aspon po trstin :lol: to by bolo v pohode ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mapman » 13. Mar 2007 19:01

No cesta cez Svrčinovec je uprimne povedné tiež dosť slabá, prejazd cez Jablunkov, Hradek, Oldrichovice, okrajove časti Třinca, potom ten problém v Těšíne. To rozhodne trase nepridáva. Tam je treba obchvaty tak isto ako na Orave. Ja len hovorím, že trasa S69-D3 sa po dokončení stane veľmi atraktívnou a natiahne na seba veľa z toho čo je dnes na Orave a jazdí tam napr. z Litvy, Varšavy, Gdaňsku apod apod... Ale toto nie je len o nákladnej...

Mne je skrátka proti srsti ťahať RC cez málo urbanizované najmä turistické oblasti ako NAPANT (Donovaly, Hiadeľ), je to zatraktivňovanie tejto trasy pre tranzit ktorý sem nepatrí. Preto vidím ako lepší variant investície do alternatívnych trás. Výstavba R3 v polprofile od DK po Trstenú je ale samozrejme doležitá, to nepopieram, ale pre mňa do budúcna táto trasa R3 trochu stráca na význame.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 19:05

aquila napísal:ja dufam, ze budu R3 na pol profil od hornej lehoty aspon po trstin :lol: to by bolo v pohode ;)


Trstín ? Veď to je na I/51 :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 13. Mar 2007 19:07

samozrejme som myslel trstenu ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 19:11

aquila napísal:samozrejme som myslel trstenu ...


Menej by to chcelo na Packu myslieť. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 14. Mar 2007 08:12

Ja len hovorím, že trasa S69-D3 sa po dokončení stane veľmi atraktívnou a natiahne na seba veľa z toho čo je dnes na Orave a jazdí tam napr. z Litvy, Varšavy, Gdaňsku apod apod... Ale toto nie je len o nákladnej...


len poriadne odovodnenie som k tomu necital. gdansk, varsawa a pod. su velmi daleko, pri takychto vzdialenostiach nehra rolu par km navyse cez Tesin, ZA, Kremnicu ani tie prietahy, ktorych je dost na kazdej moznej trase. cize alternativa tu uz davno stale je. uz nech mi niekto vysvetli tu obrovsku zmenu ked bude usek Zywiec-Zwardon-Cadca oproti celkovym niekolko 100 km na Varsavu. a co sa tyka cesty po Krakow, tam je Skalite proste taka obchadzka ze oproti E77 nie je alternativa.

Tiez dodnes nikto nezistil aka cast premavky cez Svrcinovac ide do CR a kolko do Polska. ak by sme mali vychadzat z toho ze celkovo az 1/2 cezhranicnej dopravy ide do Ciech a max. 15 % do Polska tak na nejaky dramaticky obrat to vonkoncom nevyzera.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod johhan » 14. Mar 2007 12:27

devil napísal: Tiez dodnes nikto nezistil aka cast premavky cez Svrcinovac ide do CR a kolko do Polska. ak by sme mali vychadzat z toho ze celkovo az 1/2 cezhranicnej dopravy ide do Ciech a max. 15 % do Polska tak na nejaky dramaticky obrat to vonkoncom nevyzera.


Český colníci hovoria že cca 50:50
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod sezbrzni » 19. Mar 2007 11:18

sezbrzni napísal:aky je problem so spoplatnenim I/59 od RK po st.hr. PL? poplatok v spravnej vyske by mohol presunut aspon cast kamionovej dopravy na povodne trasy. (http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=537)


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6541

pre Oravu, ale aj ine oblasti vyuzivane na lacny tranzit cez SR je to trochu neskoro...
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod Rio13.zm » 30. Mar 2007 21:24

ja si myslim ze to nieje 50 na 50, od zaciatku roku chodim 2x do tyzdna cez svrcinovec a vidavam tam vela poliakov, ked sa dostanem do kolony kamionov tak vacsinou to vsetko ide aj na polsky tesin, ak by som to mal ja dat na cisla tak: 40 poliaci, 20 cesi, 20 slovaci aj to idu vasinou do polska, a ten zvysok litva, lotysi, madari, uz aj rumunov sem tam vidavat, teda ostatni tranzit, myslim ze keby sa dokonci D3 a polska S69 tak to bude super, urcite pre tranzit ze sa nebude musiet trepat cez ceske dediny a aj pre tych ludi samotnych
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod mirkobb » 11. Apr 2007 10:10

JOKRA, dakujeme, tie fotky su super, napreduje to tam celkom nadejne.
Stale mi akosi vrta v hlave, ze v tych zarezoch bude malo miesta na rozsirenie na plny profil v buducnosti :?: Viem, uz mi to tu mnohi vyvracali, ze je ho tam dost, ale predsa len.. :roll: :idea: No, uvidime?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mapman » 11. Apr 2007 10:33

Mno, IMHO a na tejto stavbe zatiaľ rozšrením nepočíta, viď napr. následujúci most: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2439 - narozdiel od stavieb na R2 a D3, kde sú mostné objekty širšie...

BTW, kráne fotky ;)
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod mapman » 11. Apr 2007 10:35

Aj keď, teraz pozerám že "zdání klame"... Tých 22,5 metra by sa tam vojsť mohlo a aj malo ;)

A sorry, nejako mi vypadávajú písmenká...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod mirkobb » 11. Apr 2007 10:47

Ten most bude tiez "LTT"(len tak-tak), ale v tych zarezoch..? http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2435
Uvidime, kde az budu osadene zarubne mury po pravej strane(na tom obrazku)?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod aquila » 11. Apr 2007 11:02

zarezy by problem nemal byt, ak budu dobre urobene oporne mury. urobi sa tak isto ako na R1 t.j. terasovito ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod JOKRA » 11. Apr 2007 11:05

Nech je aspoň na 1/2 profil ale celá, ako plný profil na niektorých úsekoch. Mňa skôr štve, že tento úsek je celý nejaký krivoľaký: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1423 ,
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2436 :shock:
... bez dopravy to nejde ...
JOKRA
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 228
Založený: 11. Apr 2007 08:18
Bydlisko: MT,NO

Odoslaťod Dialniciar » 11. Apr 2007 11:36

Zámer je, aby v r. 2020 existovala celá severná vetva na 1/2 profil s dokončenými preložkami železníc, poľných ciest, ostatných ciest a úprava vodných tokov. Tým sa dosiahne odbremenenie obývaných oblastí a súčasnej cesty I. triedy, ktorá následne prejde rekonštrukciou a mala by sa uzatvoriť pre tranzit a spoplatniť pre všetky autá nad 3,5t.

Dnes je r. 2007, teda zostáva 13 rokov a my súdni vieme, že rok 2020 nebude tým, kedy severná vetva R3 bude dokončená.

Nemá význam tam stavať 2x drahšie, aby sa pohodlne dala dostavať druhá polovica profilu. To je nerentabilné. Okrem toho: na niektorých miestach sa bude stavať ako hovorí aquila, terasovito a na niektorých sa to vojde bez problémov do súčasného 1/2 profilu a na niektorých miestach pôjde niveleta rýchlostnej cesty mimo súčasného polprofilu tak, aby sa nemuselo nič búrať.

Na týchto miestach sa nestavia jednoducho vzhľadom na to, čo všetko sa tu nachádza a čo tu treba obchádzať.

Polprofil, ktorý sa dostavia na plný profil do 15 rokov od otvorenia polprofilu sa stavia ako keby na plný s výhľadom mostov, nadjazdov atď., ale inak to nemá význam. Tu nebude taká doprava, aby 1/2 profil nestačil do r. 2030-2040. Pribudnú D3 a R4.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Majkl » 11. Apr 2007 20:04

JOKRA, veľmi podarené fotky. Pokračuj s fotením. Ak nerobíš priamo na stavbe, tak viem, čo je to za námahu, aby si urobil ten najlepší záber. Len tak ďalej.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod JOKRA » 13. Apr 2007 11:19

Majkl, nepracujem v oblasti stavebníctva, ale o výstavbu D a R sa zaujmam. Koncom mesiaca opäť niečo pofotím ked vybehnem na Oravu.
... bez dopravy to nejde ...
JOKRA
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 228
Založený: 11. Apr 2007 08:18
Bydlisko: MT,NO

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.