Stránka 1 z 10

R2 Trenčín - Žiar nad Hronom

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 13:28
od flakst
Tak vážne, počuli sme o tom, že sa táto cesta tak veľmi rýchlo nepostaví. Ale ako vieme pán minister sa nechal počuť, že sa spravia resp. upravia tažko prejazdné useky - hmmm, viete navrhnúť, ktoré konkrétne. Ja spomeniem iba "malú opravu", ktorá sa robí v sučastnosti na ceste prvej triedy za Žiarom nad Hronom - no robí, ako robí - a cesta sa usypáva a usypáva - možno sa raz aj dorobí :lol:

R2

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 14:35
od johhan
Tak ono tá cesta vydrží kapacitne ešte pár rokov ak sa postupne spraví pár úsekov ako Handlová, Nováky, Dolné Vestenice, Hradište, Bánovce nad B., Svinná.

A okolo roku 2008 by sa mala stavať trasa R2 Lovčica - obchvat ZH - križovatka s R1. Teda plný obchvat ZH v polovičnom profile

Re: R2

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 14:45
od flakst
johhan napísal:Tak ono tá cesta vydrží kapacitne ešte pár rokov ak sa postupne spraví pár úsekov ako Handlová, Nováky, Dolné Vestenice, Hradište, Bánovce nad B., Svinná.

A okolo roku 2008 by sa mala stavať trasa R2 Lovčica - obchvat ZH - križovatka s R1. Teda plný obchvat ZH v polovičnom profile


Skus upresnit to "postupne". A tych usekov, ktore si vymenoval je pozehnane - v podstate je to skoro cely usek R2. Je sice pravda, ze zatial kapacitne staci, ale je tiez pravda,ze uz v sucastnosti byvaju na tychto usekoch dost velke problemy - najma v zime (samozrejme, ze nie take velke ako napr. v ziarskom lieviku, ale predsa). Len tuto zimu bola cesta medzi BN a TN neprejazdna 2x, medzi Handlovou a ZH asi tiez 2x. A ten kusok cesty zo Lovcicou ten kapacitne stale nevytazeny usek to nevydrzal uz teraz - ozaj a este som zabudol je tam dobre znacenie - ked ides od ZH,tak je 60, ktora nie je nikde ukoncena - nemyslim si teda, ze je to normalny stav - alebo hej??? :?:

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 14:46
od flakst
Pardon nie cely usek R2 - ale myslel som cely menovany usek.

Re: R2

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 18:22
od Caesar
flakst napísal:Skus upresnit to "postupne". A tych usekov, ktore si vymenoval je pozehnane - v podstate je to skoro cely usek R2. Je sice pravda, ze zatial kapacitne staci, ale je tiez pravda,ze uz v sucastnosti byvaju na tychto usekoch dost velke problemy - najma v zime (samozrejme, ze nie take velke ako napr. v ziarskom lieviku, ale predsa). Len tuto zimu bola cesta medzi BN a TN neprejazdna 2x, medzi Handlovou a ZH asi tiez 2x. A ten kusok cesty zo Lovcicou ten kapacitne stale nevytazeny usek to nevydrzal uz teraz - ozaj a este som zabudol je tam dobre znacenie - ked ides od ZH,tak je 60, ktora nie je nikde ukoncena - nemyslim si teda, ze je to normalny stav - alebo hej??? :?:


Flakst,

určite je chybou, že sa nestavia výraznejšie R2 rýchlejšie, určite dopravný ťah ČR-PD-ZH potrebuje rýchl. komunikáciu, avšak ešte má táto cesta nevyčerpané kapacity a doprava sa dá na tomto ťahu udržať aj naďalej bez výstavby RC (používam skratku RC pre Rýchlostnú Cestu, aj keď je to komunikácia, ale RK sa často mýli s ŠPZ Ružomberka RK).

Na R2 prebieha pomalá výstavba od ZV po KE, kde sa riešia obchvaty okolo viacerých miest, či už Tornale alebo Oždian atď.

Táto trasa (ČR-TN-PD-ZH) sa bude len priebežne opravovať, postaví sa niekoľko obchvatov, ale RC sa tu stavať tak skoro nebude. Plánujú sa síce niektoré krátke úseky, ale aj to je len v rámci cestných obchvatov a de facto sa nepostaví súvislejší úsek RC.

Píšeš o neprejazdnosti cesty. V zime. Ja ťa nechcem uraziť, ale to je v zime úplne normálny jav nielen na Slovensku, ale aj vo svete. Vo vyspelých krajinách sú tie isté problémy. V Rakúsku, Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Švajčiarsku a teda aj v ČR, PL, H, SLO, SR, HR, ... Je to normálne, úplne normálne, pretože v zime sú viaceré cestné ťahy neprejazdné pre kamióny a ťažko zjazdné pre osobnú dopravu. A SR je hornatá krajina a ak by sme chceli dosiahnuť aspoň lepšie odstránenie snehu z ciest či námrazy alebo uviaznutých a skrížených kamiónov, tak by SSC musela mať viac peňazí, pretože tu už je rozdiel. Vo vyspelých štátoch majú sypače priem. vek do 10 rokov, u nás je to 18 rokov. V mnohých oblastiach SR sa šetrí aj na posypovom materiáli, nafte atď. A zase je to len a len o peniazoch.

Hlavné ťahy ako ZA-MT-RK, TN-BN-PD-ZH, PP-LE, ... sú často v zime zavreté alebo neprejazdné. Dokonca aj v lete kvôli dopravným nehodám.

Ty dokážeš napísať o jednom hlavnom ťahu akože to je jediný hlavný ťah, ktorý má problémy na Slovensku. No tak to si na omyle, pretože celé Slovensko má problémy s dopravou. V zime, aj v lete.

Že som taký múdry? A čo navrhujem? Tak reálne, dať 1 mld. SKK naviac na opravy ciest a 0,5 mld. SKK na kapitálové výdavky na nákup údržbových mechanizmov pre SSC. Situácia na cestách by sa zlepšila o 20%, to je v návrhoch a odporúčaniach EÚ z r. 2000/02 a situácia sa nezlepšila.

Čo je najhoršie? Keď uzatvoríme hlavný ťah, tak sa musí ísť obchádzkou, t.j. cesta II. alebo III. triedy a tam zistíme, že ten hlavný ťah je právom označovaný za hlavný ťah, t.j. cesta I. triedy alebo diaľnica či rýchlostná komunikácia.

Ja neviem, čo je normálne na Slovensku, ale určite to nie je len o jednej dopravnej značke, pretože na Slovensku je bežným javom aj to, že v obci, ktorou ide cesta 4-5 km, je max. povolená rýchlosť 40 km/h, po každej križovatke je nová značka a na 2-3 miestach v celej obci merá polícia rýchlosť. Je to normálne? Neviem.

Okrem toho, máme RC TT-NR a zákon hovorí, že musí ísť súbežne cesta I. triedy, inak nemôže byť RC spoplatnená. Zainteresovaní vedia, že cesta I. triedy paralelne v celej dĺžke nejde.

Vieš, flakst (ja to myslím všetko v dobrom, nechcem sa hádať, len ti objasňujem reálnu situáciu), SSC tvrdí, že "chcelo by to obchvat" alebo "ano, ano, vieme o tom, že táto cesta nevyhovuje" atď., lenže čo má SSC robiť, keď nemá dostatok finančných zdrojov? Ja neviem, čo by som robil, keby som bol teoreticky (čo by som odmietol) na jej čele. Ale asi to, čo teraz SSC robí, t.j. keď nemám dostatok peňazí, tak aspoň poviem tým ľuďom pravdu, teda "ano, cesty sú zlé, nevyhovujú, ale viete, teraz staviame diaľnice, to je priorita, ale samozrejme vieme o tom, že cesty sú v zlom stave", toto je dnešná realita. My na Slovensku aspoň vieme, kde máme aké cesty a v akom sú stave a keď ich už opravujeme, tak kvalitne. Stále sme na tom lepšie než v ČR alebo v Poľsku či Maďarsku. Ale rozdiel je taký, že ČR stavia rýchlejšie diaľnice a Maďarsko nás "dobieha" v opravách, takže reálne sme na tom celkove lepšie len než Poľsko a samozrejme než Ukrajina. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 21:05
od flakst
Zase si ma akosi zle pochopil - citit od Teba jednostranne vysvetlovanie si mojho textu. Ak je to zly nazor, tak prepac - vobec nepisem o tejto ceste ako o najpotrebnejsej a najviac pouzivanej - myslim, ze to ini mohli vycitit prave z toho, ze som sa zmienil o ziarskom lieviku (samozrejme, ze tychto usekov je v SR ovela, ale ovela viac). No zacal som diskusiu aj o tomto useku R2, kedze sa o nej v poslednej dobe dost pisalo v mediach, najma v suvislosti s tym, ze sa nebude tak skoro stavat. A to upresnenie,kde sa budu stavat casti cesty 1. tiredy, by som naozaj rad vedel, kedze Johhan napisal tak vela usekov, ze sa mi to vobec nezda realne. Reagujem iba na Tvoje "Ty dokážeš napísať o jednom hlavnom ťahu akože to je jediný hlavný ťah, ktorý má problémy na Slovensku. No tak to si na omyle, pretože celé Slovensko má problémy s dopravou. V zime, aj v lete."


Z tvojho prispevku mi vsak vyplyva opat - nedostatok penazi a zevraj kvalitne spravene opravy. No neviem, kedy si isiel po tomto useku naposledy??? Cesta je celkom fajn, ale akoze "ukoncena" oprava cesty, ktora sa usypa je zjavne bud nedokoncena, alebo odflaknuta???? Tak neviem. Ak vies ako to je napis - budem vdacny. Podotykam, ze tento stav je tam uz dost dlho.

Inak dakujem za koplexny pohlad na zjazdnost ciest v zime v SR.

Pre flakst

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 22:04
od Caesar
Flakst,

Dobre, ok, zle sme sa asi pochopili. Aj to sa stane, ja som zase rád, keď sa "veci" vysvetlia a možeme pokračovať ďalej. :lol:

R2 ČR-TN-PD-ZH sa bude neskôr stavať, pretože "prednosť" má D1, D3, R1, R4 KE-Milhosť, R2 ZV-KE. Okrem toho je tu podpora štátu pri cca. 20 obchvatoch a "extra" podpora hlavnému mestu BA pri riešeniu Nosného systému MHD.

Reálne sa začne stavať úsek R2 ČR-PD-ZH po r. 2015-2020, možno až v r. 2025. Dovtedy sa tam preinvestuje na ceste I. triedy a postaví sa niekoľko obchvatov. A to je skutočne minimum.

Pokiaľ sa opravujú cesty, sfrézovaním a následným položením asfaltovej vrstvy, tak tieto opravy sú spravené kvalitne. Aj keď záleží aj podľa premávky, preťaženosti kamiónov či spodných vôd. Takisto záleží aj od časového harmonogramu opravovaných úsekov a od typu strojov a použitých zmesí.

Pokiaľ sa cesty opravujú tzv. vysprávkovaním, čiže "látovaním", tak tu je pomerne bežným javom, že cesty sa "usypávajú" alebo sa znova "vrátia" výtlky či nerovnosti. Ale zase sa tento úsek opraví "zalátovaním" a takto sa to dá realizovať de facto stále dookola každý rok.

Ja jazdím po celom Slovensku a dosť dlho a takmer stále, takže dokážem aj sám zhodnotiť stav ciest od ich vyťaženosti až po ich kvalitu vozoviek či dopravného značenia. Viem, kde sa merajú rýchlosti atď. :lol:

Záver: Ak v r. 2000 sa dávalo na opravu ciest cca. 480 mil. SKK a v r. 2005 sa dáva 400 mil. SKK, tak to nie je pokles len o 80 mil. SKK, pretože je tu aj inflácia, spolu ešte menej cca. o 30-40%. A cesty sú stále v horšom stave a my nedávame ani rovnakú sumu, ešte ju znížime a inflácia "to dorazí" (čísla sú orientačné). 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2005 08:58
od flakst
Celemu tomu rozumiem, co sa tyka tych financii. Len ja som myslel na kratky usek, asi tak 50m, kde sa cesta zacala usypavat na jednu a druhu stranu - je to v smere zo ZH do Handlovej kusok pre byvalym motorestom. Zacali tam opravovat usypajucu sa cestu - v mieste mostneho objektu. Tento rozsirili, ale cestu zatial nie. Tento stav tam pretrvava uz dlhsiu dobu (myslim asi 2 roky)- neviem, ci vies, ktory usek mam presne na mysli?? Nemyslel som sa meranie rychlosti - iba na to ako nevhodne je tento kratky usek znaceny. Ked si predstavym ze po tejto ceste jazdia kamiony a je prva v tychto miestach takto zuzena - tak podla mna je len otazkou casu, kedy sa tam stane nehoda.

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2005 20:26
od Dialniciar
Aj keď názov tejto RK nie je presný, pretože R2 ide až ku hraniciam s ČR.

Tu bude problém s R2 ZV-KE. Takže ČR-TN-BN-PD-ZH bude reálne dokončený po r. 2020, ja odhadujem svoj prepočet na r. 2025.

Prečo?

D1 sa tu bude stavať až do r. 2020-2025.
R1 do r. 2012-13.
D3 a R5 do r. 2010-12.
A k tomu sú tu stavby ako: obchvaty na R2 a R4 KE-Milhosť. Okrem toho je tu aj R3 či mesto BA a obchvaty, ktorých sa do r. 2020 postaví cca. 100.

Takže, reálne ak sa R2 ČR-PD-ZH začne stavať v r. 2018-2020, tak by sa mohla dokončiť v r. 2024-2026.

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 17:44
od Majkl
DY napísal:Aj keď názov tejto RK nie je presný, pretože R2 ide až ku hraniciam s ČR.

Tu bude problém s R2 ZV-KE. Takže ČR-TN-BN-PD-ZH bude reálne dokončený po r. 2020, ja odhadujem svoj prepočet na r. 2025.

Prečo?

D1 sa tu bude stavať až do r. 2020-2025.
R1 do r. 2012-13.
D3 a R5 do r. 2010-12.
A k tomu sú tu stavby ako: obchvaty na R2 a R4 KE-Milhosť. Okrem toho je tu aj R3 či mesto BA a obchvaty, ktorých sa do r. 2020 postaví cca. 100.

Takže, reálne ak sa R2 ČR-PD-ZH začne stavať v r. 2018-2020, tak by sa mohla dokončiť v r. 2024-2026.


Prečo R2 až k hraniciam k ČR? Veď v diaľničnej sieti ČR s RK pozdĺž trasy I/50 vôbec nie je počítané. Prepojenie bolo dohodnuté až po roku 2010, ale českej R49 s našou R6. Obávam sa, že prepojenie rýchlostných ciest pri Drietome sa mi už nedožijeme ak vôbec niekedy bude. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 17:53
od Dialniciar
Majkl napísal:Prečo R2 až k hraniciam k ČR? Veď v diaľničnej sieti ČR s RK pozdĺž trasy I/50 vôbec nie je počítané.


Pretože, táto RK je plánovaná už pomerne dlho aj z histórie a vzhľadom na to, že sa R2 bude v úseku od TN po ZH realizovať až po r. 2010, reálne po r. 2020, tak píšem, že už by sa mala uvádzať aj v napojení na ČR, je to tak aj plánované.

Takže som len presnejší, čo sa týka reálnosti výstavby a faktov, ktoré sú známe.

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 18:03
od Majkl
DY napísal:
Majkl napísal:Prečo R2 až k hraniciam k ČR? Veď v diaľničnej sieti ČR s RK pozdĺž trasy I/50 vôbec nie je počítané.


Pretože, táto RK je plánovaná už pomerne dlho aj z histórie a vzhľadom na to, že sa R2 bude v úseku od TN po ZH realizovať až po r. 2010, reálne po r. 2020, tak píšem, že už by sa mala uvádzať aj v napojení na ČR, je to tak aj plánované.

Takže som len presnejší, čo sa týka reálnosti výstavby a faktov, ktoré sú známe.


To sa vôbec nebere v plánoch do úvahy, či to tam budú stavať aj česi? Veď tam investovali obrovské peniaze na rekonštrukciu I/50 od D1 až do Starého Hrozenkova. :roll:

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 18:14
od Dialniciar
Ale veď R2 je plánovaná až po české hranice. Toľko ešte viem. Alebo nie? Kde sa stala tá zmena? Veď aj nejaká dohoda sa podpisovala s ČR. :lol:

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 18:33
od Majkl
DY napísal:Ale veď R2 je plánovaná až po české hranice. Toľko ešte viem. Alebo nie? Kde sa stala tá zmena? Veď aj nejaká dohoda sa podpisovala s ČR. :lol:


R2 nespochybňujem. Pôvodne sa mala spojiť s RK z českej strany, ale oni prehodnotili toto trasovanie a bolo podpísané nové memorandum o prepojení medzi ČR a SR. Pochybuje, že budú stavať RK v trasovaní I/50.
Ten kúsok R2 od D1 po hranicu stráca zmysel a asi nikdy nebude realizovaný. :wink:

Citujem zo stránky RSD:

Podle původních (federativních) plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hraničním přechodu Starý Hrozenkov, ale toto rozhodnutí bylo v roce 1996 změněno. Nový plán počítá s tím, že D1 bude končit u Lipníka n. B. a tam se bude plynule napojovat na budoucí dálnici D47 (do Ostravy a Polska). Na slovenskou hranici povede rychlostní silnice R49, která se z dálnice D1 odpojí u Hulína. Nová pokračující stavba dálnice D1 od Vyškova přes Kroměříž byla zahájena v roce 2001 a uvedení do provozu proběhne postupně od roku 2005. Poslední úsek má být otevřen v roce 2010.

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2005 19:03
od Caesar
Ja som ale tiež skôr za to, že R2 je definovaná ako ČR-PD-ZH-...

To, že sa reálne stavať tak skoro nebude, pretože tu bude D3+R5 a R6. Okrem toho tu je D2 a pomerne dobré niektoré hlavné ťahy.

Naviac, SR chce stavať R2 až po ČR, to samozrejme neznamená, že tak musí spraviť aj ČR. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2005 19:38
od wazari
Tiez som cital niekde v ceskej tlaci, ze Cesi uvazuju napojenie len na R6. Mala sa k tomu (mozno sa uz aj podpisala) SR/CR zmluva. Co vsak nevylucuje, ze raz v buducnosti urobia rychlostnu komunikaciu aj na Trencin a R2.

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2005 21:49
od Ludo
Majkl napísal:Citujem zo stránky RSD:

Podle původních (federativních) plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hraničním přechodu Starý Hrozenkov, ale toto rozhodnutí bylo v roce 1996 změněno. Nový plán počítá s tím, že D1 bude končit u Lipníka n. B. a tam se bude plynule napojovat na budoucí dálnici D47 (do Ostravy a Polska). Na slovenskou hranici povede rychlostní silnice R49, která se z dálnice D1 odpojí u Hulína. Nová pokračující stavba dálnice D1 od Vyškova přes Kroměříž byla zahájena v roce 2001 a uvedení do provozu proběhne postupně od roku 2005. Poslední úsek má být otevřen v roce 2010.


Už od prvých projektov česko-slovenskej diaľnice v smere západ-východ vyhotovených v 20.-tych rokoch minulého storočia sa úsek Brno-Žilina riešil variantne, a to severnou trasou, ktorú uprednostňuje aglomerácia Zlín-Otrokovice, a južnou trasou, na ktorej leží aglomerácia Uherské Hradiště-Staré Město. Viackrát sa to menilo a momentálne je oficiálna trasa severná. Z hľadiska napojenia na slovenskú diaľnicu D1 BA-ZA je nepodstatné, ktorý variant bude realizovaný. Z hľadiska potrieb Trenčianskeho kraja a náväznosti na trasu R2 št.hranica-Chocholná-PD-ZH-ZV je výhodnejší južný variant. V tomto prípade zlyhala komunikácia medzi ČR a SR, česká strana rozhodla samostatne, s tým, že slovenská strana to vzala na vedomie... Ale vzhľadom na časové horizonty realizácie týchto projektov sa všetko môže zmeniť.

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 18:32
od Caesar
To je všetko v poriadku, ale nič predsa nevylučuje, že SR bude stavať až k hraniciam svoju diaľničnú sieť.

Okrem toho existuje "istá dohoda", že SR a ČR bude spojená 4 spôsobmi diaľničného a iného viac ako 2-prúdového spojenia.

A keďže dnes reálne existuje len D2, tak sme na 25% v plnení.

Je otázne, či sa nakoniec "uskromníme" na 75%. 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 20:31
od Majkl
Caesar napísal:Ja som ale tiež skôr za to, že R2 je definovaná ako ČR-PD-ZH-...

To, že sa reálne stavať tak skoro nebude, pretože tu bude D3+R5 a R6. Okrem toho tu je D2 a pomerne dobré niektoré hlavné ťahy.

Naviac, SR chce stavať R2 až po ČR, to samozrejme neznamená, že tak musí spraviť aj ČR. 8)


To znamená, že SR bude vždy vo výhode a nikam sa ponáhľať s výstavbou nemusí. Vzdialenosť od D1 po hranice s ČR je len pár kilometrov, takže kľudne môžeme s výstavbou čakať až kým nezačnú česi. No je pravda, že nič nebráni tomu, aby R2 bola naplánovaná až k hraniciam. Viem, že už bolo aj pripomienkovanie k trasovaniu okolo Drietomy, dokonca bol obchvat riešený navrhovaným tunelovým variantom a severne sa pripojoval k D1. V budúcnosti by sa kľudne mohol aspoň vyriešiť tento obchvat, veď obyvatelia tejto obce by si to tiež zaslúžili. :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 20:53
od Caesar
Majkl napísal:To znamená, že SR bude vždy vo výhode a nikam sa ponáhľať s výstavbou nemusí. Vzdialenosť od D1 po hranice s ČR je len pár kilometrov, takže kľudne môžeme s výstavbou čakať až kým nezačnú česi. :wink:


Ano, toto je pravda a aj toto je jeden dôvod, prečo ide D1 práve Považím, stáva sa z nej totiž (okrem všetkých "názvov") aj "hraničná" diaľnica so štátom, s ktorým sme sa spolu vyvíjali a teda máme spolu najlepšie cestné spojenie zo všetkých našich susedných štátov.

Neviem, či sme vo výhode, pretože ak SR dá v r. 2005 na diaľničnú sieť 15 mld. SKK a ČR dá 50 mld. CZK, tak neviem, kto je vo výhode.

Problémy:

SR má nedostatok tento rok cca. 4 mld. SKK, ktoré sú ešte neisté, t.j. z celej sumy je to cca. 27%.

ČR má nedostatok, ešte nemá isté zdroje na cca. 12 mld. CZK, no z celej sumy je to cca. 24%.

Takže ešte aj v tomto má ČR výhodu. 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 21:44
od Majkl
Caesar napísal:
Majkl napísal:To znamená, že SR bude vždy vo výhode a nikam sa ponáhľať s výstavbou nemusí. Vzdialenosť od D1 po hranice s ČR je len pár kilometrov, takže kľudne môžeme s výstavbou čakať až kým nezačnú česi. :wink:


Ano, toto je pravda a aj toto je jeden dôvod, prečo ide D1 práve Považím, stáva sa z nej totiž (okrem všetkých "názvov") aj "hraničná" diaľnica so štátom, s ktorým sme sa spolu vyvíjali a teda máme spolu najlepšie cestné spojenie zo všetkých našich susedných štátov.

Neviem, či sme vo výhode, pretože ak SR dá v r. 2005 na diaľničnú sieť 15 mld. SKK a ČR dá 50 mld. CZK, tak neviem, kto je vo výhode.

Problémy:

SR má nedostatok tento rok cca. 4 mld. SKK, ktoré sú ešte neisté, t.j. z celej sumy je to cca. 27%.

ČR má nedostatok, ešte nemá isté zdroje na cca. 12 mld. CZK, no z celej sumy je to cca. 24%.

Takže ešte aj v tomto má ČR výhodu. 8)


Ja som mal na mysli skôr časovú výhodu. Predsa ak by sa začalo s výstavbou na českej strane (samozrejme je to tiež limitované finančnými prostriedkami), tak by úsek (viac ako 70 km) od D1 po hranicu SR zabral omnoho viac času ako úsek na slovenskej strane (okolo 10 km). Aj tak sa domievam, že ak je plánované spojenie ČR a SR na štyroch miestach, tak tento bude istotne ten posledný.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 10:33
od Caesar
Majkl napísal:Ja som mal na mysli skôr časovú výhodu. Predsa ak by sa začalo s výstavbou na českej strane (samozrejme je to tiež limitované finančnými prostriedkami), tak by úsek (viac ako 70 km) od D1 po hranicu SR zabral omnoho viac času ako úsek na slovenskej strane (okolo 10 km). Aj tak sa domievam, že ak je plánované spojenie ČR a SR na štyroch miestach, tak tento bude istotne ten posledný.


Tak časová výhoda tu nesporne je, to je pravda, pretože aj ČR teraz stavia na maximum, ale to neznamená, že stavia dostatočne a určite my tú výhodu máme, aj keď dávame menej finančných prostriedkov na výstavbu diaľničnej siete. My by sme dali 5 mld. SKK a ČR niekoľko násobne viac peňazí na spojenie našich krajín v tejto oblasti.

A ja si tiež myslím, že toto bude ten posledný bod v spojení, keďže tento úsek sa zrejme skôr ako v r. 2020 stavať nezačne, ale v plánoch je a to je dobre. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 12:06
od Alexander Velky
Táto časť RK sa bude reálne stavať podľa mojich odhadov po r. 2020. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 08:44
od flakst
Tiež si myslím, že to nebude v dohľadnej dobe. Najmä po tom ako sa vyjadril p. minister.

Všimol som si niekde na fóre niekto spomínal niečo také, akoby táto RK mala ísť aj cez Partizánske. Čo je na tom pravdy? :D

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 10:00
od Caesar
flakst napísal:Tiež si myslím, že to nebude v dohľadnej dobe. Najmä po tom ako sa vyjadril p. minister.

Všimol som si niekde na fóre niekto spomínal niečo také, akoby táto RK mala ísť aj cez Partizánske. Čo je na tom pravdy? :D


Cez PE pôjde raz v budúcnosti iná RK, ktorá bude mať trasu od NR v smere na TO a PE. Táto RK nebude mať nič spoločné s RK R2. 8)