flakst napísal:Skus upresnit to "postupne". A tych usekov, ktore si vymenoval je pozehnane - v podstate je to skoro cely usek R2. Je sice pravda, ze zatial kapacitne staci, ale je tiez pravda,ze uz v sucastnosti byvaju na tychto usekoch dost velke problemy - najma v zime (samozrejme, ze nie take velke ako napr. v ziarskom lieviku, ale predsa). Len tuto zimu bola cesta medzi BN a TN neprejazdna 2x, medzi Handlovou a ZH asi tiez 2x. A ten kusok cesty zo Lovcicou ten kapacitne stale nevytazeny usek to nevydrzal uz teraz - ozaj a este som zabudol je tam dobre znacenie - ked ides od ZH,tak je 60, ktora nie je nikde ukoncena - nemyslim si teda, ze je to normalny stav - alebo hej???
Flakst,
určite je chybou, že sa nestavia výraznejšie R2 rýchlejšie, určite dopravný ťah ČR-PD-ZH potrebuje rýchl. komunikáciu, avšak ešte má táto cesta nevyčerpané kapacity a doprava sa dá na tomto ťahu udržať aj naďalej bez výstavby RC (používam skratku RC pre Rýchlostnú Cestu, aj keď je to komunikácia, ale RK sa často mýli s ŠPZ Ružomberka RK).
Na R2 prebieha pomalá výstavba od ZV po KE, kde sa riešia obchvaty okolo viacerých miest, či už Tornale alebo Oždian atď.
Táto trasa (ČR-TN-PD-ZH) sa bude len priebežne opravovať, postaví sa niekoľko obchvatov, ale RC sa tu stavať tak skoro nebude. Plánujú sa síce niektoré krátke úseky, ale aj to je len v rámci cestných obchvatov a de facto sa nepostaví súvislejší úsek RC.
Píšeš o neprejazdnosti cesty. V zime. Ja ťa nechcem uraziť, ale to je v zime úplne normálny jav nielen na Slovensku, ale aj vo svete. Vo vyspelých krajinách sú tie isté problémy. V Rakúsku, Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Švajčiarsku a teda aj v ČR, PL, H, SLO, SR, HR, ... Je to normálne, úplne normálne, pretože v zime sú viaceré cestné ťahy neprejazdné pre kamióny a ťažko zjazdné pre osobnú dopravu. A SR je hornatá krajina a ak by sme chceli dosiahnuť aspoň lepšie odstránenie snehu z ciest či námrazy alebo uviaznutých a skrížených kamiónov, tak by SSC musela mať viac peňazí, pretože tu už je rozdiel. Vo vyspelých štátoch majú sypače priem. vek do 10 rokov, u nás je to 18 rokov. V mnohých oblastiach SR sa šetrí aj na posypovom materiáli, nafte atď. A zase je to len a len o peniazoch.
Hlavné ťahy ako ZA-MT-RK, TN-BN-PD-ZH, PP-LE, ... sú často v zime zavreté alebo neprejazdné. Dokonca aj v lete kvôli dopravným nehodám.
Ty dokážeš napísať o jednom hlavnom ťahu akože to je jediný hlavný ťah, ktorý má problémy na Slovensku. No tak to si na omyle, pretože celé Slovensko má problémy s dopravou. V zime, aj v lete.
Že som taký múdry? A čo navrhujem? Tak reálne, dať 1 mld. SKK naviac na opravy ciest a 0,5 mld. SKK na kapitálové výdavky na nákup údržbových mechanizmov pre SSC. Situácia na cestách by sa zlepšila o 20%, to je v návrhoch a odporúčaniach EÚ z r. 2000/02 a situácia sa nezlepšila.
Čo je najhoršie? Keď uzatvoríme hlavný ťah, tak sa musí ísť obchádzkou, t.j. cesta II. alebo III. triedy a tam zistíme, že ten hlavný ťah je právom označovaný za hlavný ťah, t.j. cesta I. triedy alebo diaľnica či rýchlostná komunikácia.
Ja neviem, čo je normálne na Slovensku, ale určite to nie je len o jednej dopravnej značke, pretože na Slovensku je bežným javom aj to, že v obci, ktorou ide cesta 4-5 km, je max. povolená rýchlosť 40 km/h, po každej križovatke je nová značka a na 2-3 miestach v celej obci merá polícia rýchlosť. Je to normálne? Neviem.
Okrem toho, máme RC TT-NR a zákon hovorí, že musí ísť súbežne cesta I. triedy, inak nemôže byť RC spoplatnená. Zainteresovaní vedia, že cesta I. triedy paralelne v celej dĺžke nejde.
Vieš, flakst (ja to myslím všetko v dobrom, nechcem sa hádať, len ti objasňujem reálnu situáciu), SSC tvrdí, že "chcelo by to obchvat" alebo "ano, ano, vieme o tom, že táto cesta nevyhovuje" atď., lenže čo má SSC robiť, keď nemá dostatok finančných zdrojov? Ja neviem, čo by som robil, keby som bol teoreticky (čo by som odmietol) na jej čele. Ale asi to, čo teraz SSC robí, t.j. keď nemám dostatok peňazí, tak aspoň poviem tým ľuďom pravdu, teda "ano, cesty sú zlé, nevyhovujú, ale viete, teraz staviame diaľnice, to je priorita, ale samozrejme vieme o tom, že cesty sú v zlom stave", toto je dnešná realita. My na Slovensku aspoň vieme, kde máme aké cesty a v akom sú stave a keď ich už opravujeme, tak kvalitne. Stále sme na tom lepšie než v ČR alebo v Poľsku či Maďarsku. Ale rozdiel je taký, že ČR stavia rýchlejšie diaľnice a Maďarsko nás "dobieha" v opravách, takže reálne sme na tom celkove lepšie len než Poľsko a samozrejme než Ukrajina.