Stránka 2 z 10

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2013 15:37
od DrX
predbezne oznamenie na studie realizovatelnosti (kopirujem sem len oznam od i15 z fora R2):
R2 Včeláre - Košické "Oľšany" http://www.uvo.gov.sk/sk/evestnik/-/vestnik/196730
("odbornici" z UVO by mohli aspon vediet, ze východniarsky O(l)čvar spisovnoslovencinari premenovali na Olšany, nie Oľšany)

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2015 08:08
od i15
eric987 napísal:Na enviroportali sa objavil zamer Vcelare - Saca : http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... are-saca-1


zelený variant 31,615km // 384 mil €, to je 12mil/km... niekto sa prepočítal

modrý variant je ešte drahší a nezmyselný

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2015 16:09
od mireceq

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2015 16:39
od DrX
Fajn, ze sa to hybe. Ale skoda, ze to nejde rovno do sutaze. To by sme hned zistili, aka je realna cena. Inak ten modry variant, to akoze ma ist na mostoch ked to tolkorat krizuje sucasnu cestu? Kazdopadne, cim skor sa do toho pustia, tym lepsie. Aj 12mil EUR/km je pohodova cena.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2015 17:10
od vladik67
Tak to je fajn predvolebný ťaheje záujem aj od ZV na východ po UK, keby to chceli robiť tak takýto jednoduchý úsek a podľa veľa kvázi tunajších odbornikov zbytočný úsek, čo dám za pravdu, ak nebude Soroška a južný obchvat Košic (Šaca_Košicke Olšany) je ozaj nepotrebný. Takže snivajme ďalej, pokiaľ by mali všetko prichystané, tak nemuseli vyhadzovať narýchlo peniaze na zvodidlá a iné projekty, aby sa vyčerpali za roky 2007-2013. Tiež by nečakali a začali plynulejšie zazmluvňovať už viac peňazí z ďalšieho obdobia. Ak si to prečítaju aj kompetentní tak nech sa nad takýmito úskokmi zamyslia, nie každý je blbec.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2015 17:26
od Peterman
Ten Modry variant je hrôza, zelený je hodne lepší.
Takým rýchlim pohľadom.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2015 21:45
od bongi111
tak ten modry variant je uplne zly, nezmyselne sa priklana ku kopcom. tam by museli byt obrovske objemy zemnych prac, pricom zeleny ide prakticky po rovine, + ten pocet krizovani existujucej cesty je sialeny. a ten planovany obchvat moldavy ktory je sucastou modreho variantu je absolutne nepotrebny, pre tych par osobnych aut, co ide do jasova je toto nehorazny luxus a tych 20 nakladakov s drevom z medzeva v moldave musia zniest bez najmensieho kriveho slova

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2015 21:43
od i15
dali ho tam len preto, aby tam nebol len jeden variant. radšej mohli v EIA navrhnúť variant s maximálnym využitím I/50. netrvrdím, že to treba riešiť takto, ale cenové porovnanie by bolo zaujímavejšie

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2015 05:22
od ecce
Vyhoda modreho je asi to, ze smerom do Kosic lepsie napaja aj Turnu a Moldavu, cize by mohol mat vyssie intenzity. Specialne v pripade, ak tranzitu na juznej ceste zas tak vela nie je.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2015 11:24
od yo3hi
No pri Moldave jednoznacne modry pri Cecejovciach zeleny a pri Turni a Vcelaroch zeleny. Nieja vela tranzitu ? asi po tej ceste nechodis skor ako D1 mala byt postavena R2 a R7 technologicky menej narocnejsia cesta ako D1. Na I/50 som neustale a je tam neskutocny napor aut.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2015 12:33
od Damner
uplný súhlas, roky chodím tamojšou cestou a je to tam narvaté... a z roka na rok viac a viac....btw milujem ludí ktorí neustále tvrdia svoje nezmysli o slabej vyťaženosti tamojšej cesty medzi moldavou a šacou.....

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2015 13:54
od ecce
uplný súhlas, roky chodím tamojšou cestou a je to tam narvaté... a z roka na rok viac a viac....btw milujem ludí ktorí neustále tvrdia svoje nezmysli o slabej vyťaženosti tamojšej cesty medzi moldavou a šacou.....


Ze nie je vytazena, som ani netvrdil.

Ide skor o to, ci je vytazena lokalkou (co hovori skor v prospech modreho, ktory stahuje zo starej cesty viac lokalky) alebo tranzitom (v takom pripade vzdialenejsia "zelena" cesta nevadi).

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2015 14:27
od Peterman
Zelený je lepší, neprepleta sa stále s trasou cesty I. Triedy aj víac obchádza zastavane územie.
Taká diaľnica co sa stále križuje s pôvodnou cestou - to nie je dobre riešenie
Vytvorí sa nový koridor, tak aby rešpektoval zastavane územie, rozvojové plochy miest, atd.... Tých par km k rýchlostnej ceste od sídiel je úplnom normálne.
A lepšie je to aj pre tranzit, ktorý tu urcite časom narastie

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2015 16:26
od i15
ecce napísal:Vyhoda modreho je asi to, ze smerom do Kosic lepsie napaja aj Turnu a Moldavu, cize by mohol mat vyssie intenzity.


lokálke zostane kvalitná I/50 a tranzit sa môže pohodlne premávať po RC. Intenzita nie je dôležitá, keďže v EIA sa počíta s realizáciou po roku 2020
modrý variant nie je lepší pre Turňu, lebo neodkloní nákladné autá smerujúce do Holcimu a Maďarska. A Moldavcom síce ušetrí pár sekúnd cestu do KE, ale zvýši enviromentálnu záťaž

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2015 19:00
od plš
Páni k tej lokálke. Do Kechneckého priemysel. parku jazdia ľudia až z Rožňavy, z oblasti po Sorošku bežne. Počuť to na šatni, keď je na Soroške nehoda a volajú kolegom, že nevedia prejsť. Všetci sa vytiahnu na 1/50 a niekde pri Moldave sa stratia na pravej strane cesty smer Kechnec. O pracujúcich v Košiciach ani nespomínam.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2015 17:53
od Vlados
DrX napísal:Fajn, ze sa to hybe. Ale skoda, ze to nejde rovno do sutaze. To by sme hned zistili, aka je realna cena. Inak ten modry variant, to akoze ma ist na mostoch ked to tolkorat krizuje sucasnu cestu? Kazdopadne, cim skor sa do toho pustia, tym lepsie. Aj 12mil EUR/km je pohodova cena.

Kde je tých ospevovaných 5mil. €/km? ide predsa o R-ku na rovine :wink: ešte aj D1 Dubná Skala - Turany je na 8mil. €/km :D

MÚK Šaca sa mi nepozdáva. Staré riešenie bolo lepšie.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2015 09:54
od eric987
Vlados napísal:MÚK Šaca sa mi nepozdáva. Staré riešenie bolo lepšie.

Ovela vacsi fail nez MUK Saca je podla mna MUK Moldava, ktora je z pohladu KE za mestom. To akoze kto pojde z Moldavy do KE bude robit cca 4,5 km zachadzku ??? (BTW - vzdialenost Moldava - Saca je cca 15 km, co oproti takmer polprofilu znamena predlzenie o cca 30 % !!! )

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2015 10:35
od i15
RC sa nestavia kvôli Moldave, do Šace môžu ísť po I/50.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2015 20:47
od eric987
RC sa sice kvoli Moldave nestavia, no to este neznamena ze nemusi byt na nu spravne napojena, zvlast ak od Moldavy smerom na KE intenzity vzhladom na tie celkove stupnu pomerne viditelne (tusim 8 tis => 10 tis). Totiz ak by sa stavala tak ako je navrhnuta, az na to, ze deli 2 stavebne useky je jej vyznam +- rovny bodu mrazu.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2015 21:41
od Vlados
koľko ľudí z Moldavy by si kúpilo známku na aj dennú jazdu do KE?
a koľko by jazdou po D1 ušetrili času (ak by bola MÚK napr. v mieste plánovaného východného obchvatu)?

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2015 12:20
od DrX
eric987, jednoznacny suhlas. Z tohoto hladiska je modry variant ovela lepsim riesenim, zvlast ak planuju postavit aj vychodny obchvat Moldavy na II/550, ktory sa priamo napoji na R2. Normalne treba, aby v kazdom rieseni mala Moldava vyjazd na R2 aj na vychode aj na zapade.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2015 15:49
od bongi111
nevidim dovod, preco by mala mat moldava dva vyjazdy a uz vobec nie tak blizko pri sebe. a uz vobec nie ten vychodny obchvat, ved tych par aut, co ide do jasova nieje nic zasadneho

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2015 18:37
od i15
DrX napísal:eric987, jednoznacny suhlas. Z tohoto hladiska je modry variant ovela lepsim riesenim, zvlast ak planuju postavit aj vychodny obchvat Moldavy na II/550, ktory sa priamo napoji na R2. Normalne treba, aby v kazdom rieseni mala Moldava vyjazd na R2 aj na vychode aj na zapade.


a Moldava-stred netreba? :) v Tornali také majú...

zelený variant vytvára medzi železnicou a R2 pekný priestor na priemyselný park, ktorý by mestečku priniesol viac, ako úspora 3 minút na spoplatnenej ceste do KE

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2015 11:03
od DrX
Jedno je iste: z Moldavy sa vzdy jazdilo a bude jazdit viac smerom na KE nez na zapad. Cize ak ma byt jeden vyjazd, tak jednoznacne na vychode, zvlast ked to zaroven poriesi aj pripojenie II/550. Ale fakt si myslim, ze dva su akurat, napr. ked sa ten zapadny posunie k Drienovcu a vychodny k Mokranciam.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2015 14:35
od juraj1
Krajskému mestu Trenčín s násobne vyššími intenzitami stačí jeden výjazd, a väčšia dedina Moldava má mať dva? Na toto máme peniaze?