Stránka 5 z 10

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2018 02:32
od crossway
ved ked uz je pravoplatna eia pre tento usek ,tak co potom brani vystavbe? usek ma zelenu.. navyse je tam defacto sama rovina..

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2018 06:45
od nevo83
To ze ma EIA neznamena ze mozu ist do vystavby... to je mozno 3krok z 12. Netreba si to mylit so stavbami ako PO, kde sa EIA musela robit nanovo z dovodu uz neplatnosti resp zmenach trasovani...

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2018 09:07
od Vceliak
nevo83 napísal:neverim ze cely usek cca 30km budu robit naraz a uz vobec nie na fullprofil. Povedzme si rovno ze najschodnejsi variant by bol full od Moldavy do Sace, na zbytok po Sorosku staci 1/2. I ked za 4r sa toho moze este vela zmenit ale taky narast dopravy neocakavam.

Má to svoju logiku:
Stavba rýchlostnej cesty v ľahkom teréne bez MUK vychádza lacnejšie, ako keď sa stavia v polovičnom profile. Mimoúrovňová križovatka sa dá neskôr ľahšie dobudovať, ako rozšírenie polovičného profilu na plný.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2018 15:54
od i15
nemá zmysel stavať poloprofil ku ceste, ktorá má šírku 10-11 metrov a ide okrajom obcí

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2018 10:29
od tomenmen
No ja až tak za ten plný profil nie som, podľa mňa ho tam netreba, resp ja mám pocit že aj súčasná cesta má dostatočne dobré paramtre. Ale nechodievam tadiaľ pravidelne takže môj názor nie je až taký relevantný. No ja osobne vidím najväčší problém vo financvaní. Ak ked bude všetko pripravené do toho 2022 financovanie na to isto nebude. Tá trasa sa z nákladnej dopravy nepostaví. Ak sa postaví tak je tu veľké riziko že dostaneme mýto aj na osobné vozidlá a to už bude pravdepodobne pre mnohých finančne náročné takže zase budú diaľnice prázdne ako kedysi v maďarsku ..

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2018 15:02
od vladik67
Nesúhlasím s tebou "tomenmen" a po Moldavu by mal byť v plnom profile, či už kvoli zniženiu intenzit, tak aj kvoli tým nerovnostiam (zvlnený teren- plné čiary -zákaz predchádzania aj osobných nie len nákladných), obciam, častým nehodám a z toho vyplyvajúceho častého merania rychlosti, potom až v pol profile aspoň za Sorošku. Rožňave za dochádzaním do práce to tiež pomôže lebo USSteel je zrdrojom živobytia na vychode či už priamo alebo nepriamo. Bez neho by tu nebolo "nič".No poteším ťa, že môj názor jednotlivca nie je dôležitý "jedine" spoločný, ale tých hore čo rozhodujú ako sa vyspia a čo z toho majú, môj nazor nezaujíma ale len pri sľuboch pred voľbami. Ako som už v minulosti písal, pokiaľ cena nevyjde o trikrát drahšie, stavať sa ešte nebude. Budú havarie, poprevracané kamiony počas silných vetrov a zrazení chodci v dedinách kvôli šetreniu na osvetlení v nočných hodinách a nenoseniu reflexných prvkov. Škoda slov. O horskom priesmyku Soroška???? opäť bezpredmetné. skepsa prevláda, lebo všetko je stále na papieri a od roku 1989 sa %-alne na Slovensku v porovnani s MR a PL urobilo skoro "nič" a na východe ako odchadzajúci premier povedal "nie je nič"

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2018 17:15
od jarino
Keď sa to tak reálne o 10-15 rokov bude riešiť, tak to bude podľa mňa plný profil.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2018 08:14
od vladik67
Pri dnešnom tempe ani o 10.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2018 15:56
od jarino
Bude vypísaná Verejná reverzná súťaž na prípravu DUR, DSZ a Oznámenie 8a pre časť Moldava nad Bodvou - Šaca.
Predpokladaná cena: 2,45 mil. eur.
DUR - 240 dní od platnosti zmluvy
DSZ - 280 dní od platnosti zmluvy
Predkladanie ponúk: 26.6.2018

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2018 16:06
od nevo83
Ako mam chapat ze Reverzna ??

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2018 22:17
od DrX
Super! Dufam, ze do toho zapada aj obchvat Sace a Moldavy. Pokial hej, tak aktualne je to od krizovatky Moldavska x Trieda KVP po koniec Moldavy 18minut na prejdenie 24km. Ak sa to bude dat ist suvislo 130kmh, tak sa to prejde za 11 min. Cize 7min usetrenych za minimalne naklady.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 08:02
od courier
Prilis teoreticky vypocet uspory casu na trase Kosice - Moldava ze 7 min :) . Usek medzi krizovatkou Moldavska - Trieda KVP az po MUK Saca najblizsich 30 rokov nebude suvisle 130 km/h. Nehovoriac o tom,ze MUK Moldava bude za Moldavou smer Drienovec,cize sa budes musiet vracat cca 1 km po krizovatku pri benzinke Slovnaft. Cize ta tvoja uspora sa ti zmensi na mozno 3-4 minuty. A skus pozriet dozadu prispevky v tomto vlakne, kolko je odhadovana cena tohto useku, zdaleka to nie je 5-6 mil./km. Moldavcania nebudu kupovat rocnu dialnicnu nalepku kvoli uspore 4 minut a to nehovorim,ze v roku 2026 sa uvazuje o zavedeni myta aj pre osobne auta na D a R, tak bude tato super R2 total prazdna.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 11:13
od DrX
Ja si praveze myslim, ze cela R2 od krizovatky Moldavska - TrKVP moze byt velmi rychlo prerobena na 130ky. Staci jednoducho eliminovat tie 60ky (odbocky krizujuce protismer) a na Peresi zrusit zastavky - presunut ich do dediny aby busy z RCky zisli a postavit tam protihlukovu scenu, a finito.
No a ked sa zacne platit myto od kilometra, tak praveze na R2 sa presunu vsetci ti naokolo-blizsie optimisti, ktori jazdia dnes po nedokoncenej D1 aj ked je dlhsia (a to uz nehovorim o tom, ze ak by sa to myto za prejazd platilo podla ceny useku, tak cez tie tunelove megalomanie na D1 budu okamzite vsetky prazdne).

Pre moldavcanov to mozno nebude idealne pri ceste do Kosic. Dialnica sa ale nestavia kvoli tomu ;-)

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 11:53
od nevo83
Courier - podla logiky MYTO 2026 sa potom neoplati stavat ani R4, R3, D3 ved kto ju bude vyuzivat ze...hadam to nebudeme stavat pre par kamionov...
Ti, kt idu do Ba, ZV, myslim kludne obetuju 1km vracacku ala Zvolenska slatina ak mi to spravi komfort na 30km a vyhnem sa obciam a ,,krajinkarom,, z cecejoviec, panoviec atd...
Co sa tyka myta mozno bude mozno nie..

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 13:47
od courier
nevo83 - Bavili sme sa o casovej uspore a nakladoch na useku Kosice - Moldava a nie o R4, R3 a D3. Ti co pojdu do BA po R2, ktora je este vo hviezdach, ti urcite nebudu mat problem zaplatit 3-5 centov na km jazdy po R. Ale ti krajinkari ako si ich nazval :) z Moldavy, nepojdu pre 3 minutovu usporu po R2 za cenu zvysenych nakladov. Toto som myslel a nic viac. :). Teraz sa mozno mylim,ale po dostavbe R2 Saca - Kosicke Olsany, R2 uz nebude Saca - Peres - Kosice, takze nejake mimourovnove krizovatky (Polov) asi tak skoro nehrozia.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 19:37
od Jano1
DrX napísal:Super! Dufam, ze do toho zapada aj obchvat Sace a Moldavy. Pokial hej, tak aktualne je to od krizovatky Moldavska x Trieda KVP po koniec Moldavy 18minut na prejdenie 24km. Ak sa to bude dat ist suvislo 130kmh, tak sa to prejde za 11 min. Cize 7min usetrenych za minimalne naklady.


Ked dokazes prejst cez planovany kruhac pri Saci a privadzacom Moldava 130 km/h. Okrem toho trasa po R2 bude dlhsia nez po ceste I/16. Intenzita za Moldavou len 8826 v./24h, presunie sa aspon 80% na R2? Zrejme o nieco menej, kedze je tam dobra cesta. Takze ak sa to bude skoro stavat, tak len v polovicnom profile. Kolko tam bude uspora, 2 minuty, ci este menej?

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2018 20:15
od DrX
Pekne spekulacie. Jednym som si na 99% isty: ak sa to bude stavat, urcite to nebude polprofil. Praveze, pri polprofile so 100vkou ci 110kou by sa akakolvek casova uspora stratila, a za Sacou su ovela vacsie intenzity nez to co uvadzas, ked dobre pamatam aspon 12000 aut/den. A ak bude obchvat Kosic, Soroska, a Krivan - Lovinobana, intenzity sa zvysia skokovo.
O kruhaku pri Saci neviem. Ak sa aktualne planuje, dufam, ze do vystavby ich to prejde. Ale aj ak nie, strata na nom moze byt tak 20sek.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2018 08:29
od Damner
nevo83 napísal: a vyhnem sa obciam a ,,krajinkarom,, z cecejoviec, panoviec atd....


ono radšej byť krajinkárom ako príživníckym špajzárom ;)

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2018 09:49
od Jano1
DrX napísal:Pekne spekulacie. Jednym som si na 99% isty: ak sa to bude stavat, urcite to nebude polprofil. Praveze, pri polprofile so 100vkou ci 110kou by sa akakolvek casova uspora stratila, a za Sacou su ovela vacsie intenzity nez to co uvadzas, ked dobre pamatam aspon 12000 aut/den. A ak bude obchvat Kosic, Soroska, a Krivan - Lovinobana, intenzity sa zvysia skokovo.
O kruhaku pri Saci neviem. Ak sa aktualne planuje, dufam, ze do vystavby ich to prejde. Ale aj ak nie, strata na nom moze byt tak 20sek.


Za Sacou na I/16(I/50) su vyssie intenzity (10140-11010), ale podla Tvojej teorie (aj dalsich prezentujucich svoje nazory), nikto nebude jazdit o 20-25% dlhsou trasou len preto, ze to je RC a teda do Moldavy zo Sace (a opacne) budu jazdit po ceste I/16, teda len vozidla smerujuce az za Moldavu vyuziju RC a tych bolo 8826 /24h v roku 2015 a este z nich nie vsetci pojdu po RC. Teda pri sucasnych intenzitach by bolo na RC okolo 7 tisic v./24h.

A to sa este mozeme dostat do stavu ako na R4 kde na plnom profile je intenzita 3272 v./24h (pri hranici este menej) a na paralelnej ceste I/17(I/68) 3745-6198 v./24h.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2018 09:58
od aquila
Furt lepsie ako na polprofile D3 za polmiliardy s intenzitami ledva 2 tisic..
Po politickom pretlaceni vystavby D3 sa moze uz stavat akykolvek usek, lebo zbytocnejsie useky ako na D3 za tu cenu nikde inde na slovensku nie su

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2018 10:40
od milan_KM
Zase zaujate trepeš ako vždy.... Takéto úseky sú všade na Slovensku čo sa postavilo za Smeru... Prešov, Žilina, Kysuce, polprofilový obchvat Bánoviec, R2 na uplnej rovine... o PPP nehovoriac...

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2018 11:32
od aquila
ani jeden usek na slovensku nestal zatial 60 mio /km resp skoro 35 mio eur/km za polprofil ako na D3, pri uzasnych intenzitach 2 tisic za 2 hodin..

po postaveni tychto dvoch usekov D3 je mozne finance zdovodnit lavou zadnou akykolvek usek

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2018 12:42
od fh
aquila napísal:po postaveni tychto dvoch usekov D3 je mozne finance zdovodnit lavou zadnou akykolvek usek


A to by si aj akceptoval? Pochybujem že to niekto schvaľuje okrem tých čo si na tom namastili účty. Podobnú logiku mali aj Mečiarove babky demokratky, kradli aj iní tak čo tu niečo vyčítate Vladkovi a jeho ľuďom. Slovenská logika, slovenské tango :roll:

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2018 14:46
od aquila
mne len pride smiesne, ako sa tu Jano1 ohradzuje cislami a intenzitami a na D3 obhajuje tie superpredrazene a este viac zbytocnejsie useky .. takze len Tolko.

a ano bohuzial po schvaleni D3 sa moze stavat ozaj kazdaj edna dialnica. lebo v mizernosti IRR D3 svrcinovec - skalite - hranica PL/SR by ju nepredbehla ani polna cesta.

Re: R2 Šaca - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2018 08:37
od fh
Áno môže sa stavať hoci aj taká MUK Vajnory/Čierna voda aj Triblavina :wink: